تعداد بازدید: 3180

توصیه به دیگران 2

جمعه 29 ارديبهشت 1391-23:9

مازندران در هفته ای که گذشت

برگزیده خبرهای مازندران از 23 تا 29 اردی بهشت 91؛پلمپ 5 واحد توليد پودر ماهي غير مجاز در ساري/مزاحمت های تلفنی بر روی سامانه مخابراتی ایرانسل قابل رد یابی است/ثبت انجمن رسانه‌های مجازی مازندران در مراحل پایانی/مازندران استخر استاندارد ندارد/بابل جزو محروم‌ترین شهرستان‌های مازندران است و...


*فاصله زیادی تا رسیدن به استانداردهای امداد و نجات داریم

فارس: سرپرست جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت: مازندران تا رسیدن به استانداردهای امداد و نجات فاصله زیادی دارد.

مهدی ولی‌پور ظهر در آیین اعطای درجه امدادگران و نجاتگران و تجلیل از اعضای شرکت‌کننده در طرح‌های نوروزی جمعیت هلال‌احمر مازندران، با تشریح وضعیت کلی استان از نظر آسیب‌پذیری و حوادث طبیعی گفت: استان مازندران از نظر خطرپذیری و حادثه‌خیزی نخستین استان کشور محسوب می‌شود.

 وی در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود این مازندران با استانداردهای لازم در زمینه امداد و نجات فاصله زیادی دارد.

ولی‌پور تقویت ناوگان امدادی و تجهیزات تخصصی، احداث پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای، احداث انبارهای امدادی و توسعه کمی و کیفی تیم‌های تخصصی امداد و نجات را از اولویت‌های سال جاری جمعیت هلال‌احمر استان برشمرد و بیان داشت: برگزاری 400 دوره آموزش امداد و نجات، راه‌اندازی 45 خانه داوطلب، برنامه‌ریزی برای اهدای 20 هزار سی‌سی خون، ارائه 250 هزار ساعت خدمات اجتماعی، جذب 13 هزار و 700 نفر عضو جوان، اجرای 798 برنامه عام‌المنفعه با حضور بیش از 40 هزار نفر روز داوطلب، ارائه خدمات درمانی سرپایی به 27 هزار نفر و امدادرسانی به 191 حادثه رانندگی از جمله خدمات ارائه شده جمعیت استان در سال گذشته است.

*پلمپ 5 واحد توليد پودر ماهي غير مجاز در ساري

ایسنا: مدير كل دامپزشكي مازندران از پلمپ 5 واحد توليد پودر ماهي غير مجاز در ساري خبر داد .

مجيد مختاري اظهار داشت:با پيگيري هاي اداره كل دامپزشكي استان و با حمايت هاي دستگاه هاي قضايي و اجرايي استان در راستاي تصميم كميته فني ساماندهي كارگاه هاي پودر ماهي مازندران تعداد 5 واحد توليد پودر ماهي كه فاقد شرايط لازم از نظر بهداشتي و زيست محيطي بودند توسط دامپزشكي پلمپ و از ادامه فعاليت واحد هاي فوق جلوگيري به عمل آمد .

 مدير كل دامپزشكي مازندران افزود:برخي از اين واحدها با مخلوط نمودن پودر ماهي ناسالم با پودر ماهي سالم و افزودن مواد غير مجاز به آن با برچسب هاي غير مجاز اقدام به توليد پودر ماهي مي نمودند كه با پيگيري هاي لازم اين واحد ها پلمپ شده است.

 وی ادامه فعاليت غير مجاز اين واحد ها علاوه بر اينكه يك مخاطره بزرگ زيست محيطي بوده تهديدي جدي در پرورش انواع طيور محسوب مي شود كه با توجه به اهميت صنعت طيور در مازندران مي توانست خسارت هاي جبران ناپذيري را به جمعيت طيور استان و در نهايت به جمعيت انساني وارد نمايد.

*بازديد 15 ساعته طاهايي و نيكزاد از پروژه هاي مازندران

 سایت استانداري مازندران: در اين بازديد كه از ساعت 8 صبح روز يك شنبه از رامسر آغاز شد و راس ساعت 23 در فرودگاه ساري به اتمام رسيد، استاندار مازندران و وزير راه و شهر سازي به همراهي برخي مديران كشوري و استاني در جهت تسريع بهره برداري چندين پروژه بيمارستاني، راه، مسكن مهر و تجهيز فرودگاه هاي استان تصميمات موثري اتخاذ نمودند.

كنار گذر ساحلي رامسر اين پروژه از مصوبات دور اول سفرهاي استاني ست كه به طول 10 كيلو متر و با هدف حل معضل ترافيك عبوري شهر رامسر، توسعه گردش گري و اشتغال، عمليات اجرايي آن آغاز شده است.

 اعتبار اين طرح رقمي معادل 1300 ميليارد تومان برآورد شده است.

 در اين مراسم، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح نيز حضور داشت. توسعه فرودگاه هاي استان توسعه فرودگاه رامسر اعم از تدخيل باند و توسعه سالن با رقم اعتباري معادل 750 ميليارد ريال نيز از مصوبات سفر هيات دولت است كه در دست اقدام مي باشد.

هم چنين احداث 6 كيلومتر راه فرودگاه ( بزرگراه جواد الائمه (ع) ) ساري، يك دستگاه زير گذر و رو گذر با رقم اعتباري 140 ميليارد ريال از ديگر تصميمات اين بازديدها بوده است.

*مزاحمت های تلفنی بر روی سامانه مخابراتی ایرانسل قابل رد یابی است

 ایرنا: مدیرعامل شركت مخابرات استان مازندران گفت: مزاحمت های تلفنی مشتركین ایرانسلی كه از سوی مردم شكایت داشته باشند، قابل رد یابی است.

 بهروز باباجانی در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران در شركت مخابرات مازندران در بابل گفت : در گذشته امكان ردیابی مشتركین ایرانسل وجود نداشت ولی هم اكنون این امكان میسر شده است.

 وی با اشاره به اینكه 92 هزار مشترك دیتا در استان فعال است؛ ادامه داد: در سال 91 قفل ورود به سرویس های نوین مخابراتی شكسته شد و امسال به نام سال شكوفایی دیتا نامگذاری شده است.

باباجانی بیان كرد: با توجه به چشم انداز و اهدافی را كه شركت مخابرات ایران برای شكوفایی دیتا اعلام كرده است طبق برآوردها نزدیك به 40 میلیارد ریال برای تحقق اهداف این شركت در استان مازندران باید هزینه شود.

 وی همچنین ضریب نفوذ تلفن ثابت در مازندران را 46 درصد خواند و گفت: هم اكنون یك میلیون و 436 مشترك تلفن ثابت در مازندران مشغول فعالیت می باشند كه از این تعداد 40 هزار مشترك سال گذشته افزوده شده است.

 باباجانی با اشاره به این مطلب كه هیچ تلفنی نباید قطع شود؛ گفت: قطعی تلفن در مواقع استثناء اعم از بدحسابی و قطعی كابل و یا سرقت كابل ها صورت می گیرد.

* تبیین افکار امام راحل مهمترین رسالت جامعه است

 فارس: فرماندار چالوس گفت: تبیین افکار امام راحل برای نسل جوان و چهارم انقلاب ضروری است و مهمترین رسالت ما محسوب می‌شود.

 سید قدیر رضایی در جلسه ستاد مشترک ارتحال امام خمینی(ره) و گرامیداشت سوم خرداد که با حضور اعضای ستاد برگزار شد، افزود: افکار و دیدگاه سیاسی امام خمینی (ره) باید برای این نسل که آیند‌ه‌سازان ایران اسلامی هستند مشخص شود.

وی با اشاره به مناسبت‌های مختلف خردادماه بر لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها برای برگزاری مراسم مختلف و همچنین آماده‌سازی فضای شهرها تاکید کرد.

رضایی همچنین از اعزام هزار و 200 نفر از شهرستان چالوس برای زیارت مرقد امام راحل در سالروز رحلت ایشان خبر داد و بیان داشت: این تعداد با 60 دستگاه ماشین اعزام می‌شوند.

وی همچنین تصریح کرد: آمادگی و برنامه‌ریزی درست برای اعزام نیروها به دلیل ترافیک بالای جاده کندوان با توجه به تعطیلات پیش رو ضروری است و نیروی انتظامی در این بخش باید با جدیت اقدام کند.

*پیش بینی برداشت 12 هزار تن توت فرنگی در مازندران

 ایسنا: معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت:پیش بینی می شود 12 هزار تن توت فرنگی از اراضی مازندران برداشت شود.

یحیی ابطالی اظهارداشت: امسال یک هزار و 100 هکتار از اراضی مازندران به کشت توت فرنگی اختصاص یافته که 450 هکتار در شهرستان بابلسر و بهنمیر قرار دارد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود 12 هزار تن توت فرنگی از اراضی مازندران برداشت شود که با توجه به شرایط آب و هوایی از کیفیت و قیمت خوبی برخوردار باشد.

 معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه به توت فرنگی به عنوان محصول اقتصادی در مازندران باید توجه شود گفت: با حمایت از تولید کنندگان نهال و بهره بردارانی که اقدام به تولید توت فرنگی در اقلیم میان وند و کوهستانی کنند علاوه بر افزایش تولید زمان عرضه این محصول نیز طولانی تر خواهد شد.

*بزرگداشت روز فردوسی در دانشگاه آزاد اسلامی ساری

 مهر: همزمان با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی مراسم ویژه عصری با شعر با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ساری برگزار شد.

در این مراسم که از سوی دفتر فرهنگ اسلامی و با همکاری کانون شعر و ادب دانشگاه آزاد اسلامی ساری برگزار شد، 15 نفر از دانشجویان دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد به قرائت اشعار خود در زمینه های مختلف پرداختند.

 استاد حکاکیان، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری به بیان جایگاه فردوسی در تاریخ ادبیات ایران و جایگاه و مقام زن در شاهنامه فردوسی پرداخت.

 در پایان این مراسم اشعار برگزیده معرفی و به دانشجویان برتر لوح تقدیر و هدایایی داده شد.

25 اردیبهشت ماه بنام روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردسی نامگذاری شده است.

ثبت انجمن رسانه‌های مجازی مازندران در مراحل پایانی

 فارس: رئیس انجمن رسانه‌های مجازی مازندران گفت: ثبت انجمن رسانه‌های مجازی مازندران مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

عباس رمدانی با اشاره به نقش مهم رسانه‌های مجازی و روابط عمومی الکترونیک در عرصه جهانی تصریح کرد: رسانه‌های نوین و مجازی ابزارهای جدی و اثربخش در عرصه ارتباطات محسوب می‌شود.

 وی بیان کرد: در این راستا ضرورت دارد مدیران روابط عمومی و مسئولین پایگاه‌ها و رسانه‌های مجازی با امکانات و قابلیت‌های فن‌آوری‌های جدید آشنا شوند تا بتوانند در عرصه اطلاع‌رسانی و اطلاع‌یابی اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

عباس رمدانی از پایان مراحل ثبت انجمن رسانه‌های مجازی مازندران خبر داد و تصریح کرد: با پایان مراحل ثبت این انجمن فعالیت‌های متنوع این انجمن به زودی تدوین و اجرا خواهد شد.

 وی افزود: برای پیشبرد اهداف این انجمن به کمک همه اعضا انجمن و مساعدت مسئولان استان نیاز مبرم داریم.

*مازندران از نبود استخر استاندارد رنج می برد

مهر: سرپرست هیئت شنای مازندران گفت : یکی از بزرگترین مشکلات رشته ورزشی شنا در استان که مانع جدی نرسیدن به عناوین قهرمانی است ، نداشتن استخر استاندارد است.

علی نقی اباذری اظهار داشت: در مازندران استخر 50 متری که شرایط برگزاری مسابقه استاندارد داشته باشد وجود ندارد که در تلاش هستیم با جذب اعتبار لازم ، اولین استخر استاندارد برگزاری مسابقه را در مازندران احداث کنیم.

سرپرست هیئت شنای مازندران افزود : فعال کردن کمیته مربیان، یکی دیگر از برنامه های جدی هیئت شنای مازندران بوده که از این طریق می توانیم استعدادهای موجود در شنای استان را شناسایی و برای حضور در رقابت های معتبر داخلی آماده کنیم.

 اباذری ادامه داد: راه انداز رشته واترپولو و حضور در لیگ سراسری این رشته، از دیگر برنامه های این هیات در مازندران است که در آینده ای نزدیک استعدادیابی از علاقمندان به این رشته آغاز خواهد شد.

*خط تولید شرکتی در سواد کوه پلمپ شد

 سایت اداره کل تعزیرات مازندران : در پی دریافت گزارش از شبکه بهداشت شهرستان سواد کوه مبنی بر عدم حضور مسئول فنی و عدم رعایت ضوابط بهداشتی از سوی یک شرکت تولیدی ماده اولیه نمک در این شهرستان ، پرونده ای در این رابطه تشکیل شد.

 در این راستا پس از انجام تحقیقات مقدماتی و سیر مراحل قانونی پرونده فوق جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی سواد کوه ارسال شد.

 بنا بر این گزارش رئیس تعزیرات حکومتی سواد کوه با بررسی گزارش بازرسین و احضار مدیر عامل این شرکت و اخذ دفاعیات وی وتفهیم اتهام وارده و مداقه درجمیع اوراق و محتوبات پرونده و احراز تخلف منتسبه این واحد متخلف را علاوه بر جزای نقدی حکم تعطیلی خط تولید واحدمتخلف را نیز صادر نمود و حکم صادره اجرا و خط تولید این شرکت پلمپ شد .

* 150 میلیارد تومان اعتبار صرف تقویت فعالیت های تحقیقاتی می شود

 ایرنا: معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم ، تحقیات و فناوری از اختصاص 150 میلیارد تومان برای تقویت فعالیت های تحقیقاتی به وزارت علوم خبر داد و گفت : این اعتبار علاوه بر بودجه سنواتی است كه بنابه دستور رئیس محترم جمهوری در اختیار این مجموعه قرار گرفت .

محمد مهدی نژاد در حاشیه همایش تغییر اقلیم و گاهشناسی درختی در ساری به خبرنگاران گفت : این اعتبار به 126 دانشگاه ، پژوهشگاه پارك های علم و فناوری اختصاص یافته است .

وی اجرای طرح های كلان ملی ، تامین تجهیزات ، تقویت هماری مشترك دانشگاه با صنعت و تجهیز آزمایشگاه ها را از برنامه این طرح برشمرد و اظهار داشت : تخصیص این مقدار اعتبار برای تقویت فعالیت های تحقیقاتی بی سابقه بوده است.

 مهدی نژاد از اجرای 38 طرح كلان ملی در سال جاری خبر داد و گفت : ساخت هواپیمایی 150 نفره ، تغییر آب و هوا و اقلیم و استفاده از آب شور برای آبیاری در حوزه كشاورزی از جمله طرح های كلان ملی است .

 وی ، علوم انسانی ، كشاورزی ، فنی و مهندسی ، علوم پایه و پزشكی را از مهمترین محورهای این طرح برشمرد و گفت : 62 دانشگاه برای اجرای این طرح های تحقیقاتی انتخاب شدند .

 مهدی نژاد از مشاركت دانشگاه علوم كشاورزی و منابع طبیعی ساری در 4 طرح كلان ملی خبر داد و گفت : این طرح ها با مشاركت دانشجویان و اعضای هیات علمی صورت می گیرد .

 معاون وزیر علوم تعداد دانشجویان دوره تحصیلات تكمیلی را بیش از 320 هزار نفر اعلام كرد و گفت : از این تعداد حدود 25 هزار نفر در مقطع دكترا در دانشگاه های مختلف كشور مشغول تحصیل هستند .

بابل جزو محروم‌ترین شهرستان‌های مازندران است

 فارس: امام جمعه بابل گفت: با اینکه بابل بزرگ‌ترین شهرستان استان است ولی جزو محروم‌ترین شهرستان‌های استان نیز است.

حجت‌الاسلام حسن روحانی اظهار داشت:سفر هیئت دولت و به دنبال آن دیدار استاندار و مسئولان با مردم نشان از اسلامی بودن این نظام در پیروی از دستور امیرالمومنین علی (ع) است و امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که مردم بسیار آسان‌تر بتوانند مشکلات و مسائل خود را بازگو کرده و برطرف کنند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین معضل در شهرستان بابل توسعه نیافتگی است، با اینکه بابل بزرگ‌ترین شهرستان استان است ولی جزو محروم‌ترین شهرستان استان نیز است.

*قیام مردم بحرین آل سعود را نابود خواهد کرد

 مهر: امام جمعه ساری با اشاره به کشتار بیرحمانه سلطه گران در بحرین، اظهار داشت: قیام مردم بحرین آل سعود را نابود خواهد کرد.

آیت الله نورالله طبرسی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود: بیداری اسلامی محصول انقلاب اسلامی ایران بوده است.

 وی با بیان اینکه آل خلیفه و آل سعود هیچ غلطی نمی توانند بکنند، افزود: دولت اسلامی بحرین با تکیه بر منش و ایده اسلامی، دیکتاتور زبون آل سعود را سرکوب خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه اکنون دیکتاتورهای مصر و لیبی و سایر کشورهای دیکتاتوری با منش اسلامی به زباله دان تاریخ سپرده شدند، گفت: متاسفانه انگلیس، آمریکا و صهونیست بین الملل به کشتار دست جمعی مردم مظلوم جهان کرده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامگذاری امسال به سال تولید ملی، گفت: متاسفانه برخی افراد نمی خواهند در جامعه این شعار عملیاتی شود.

 طبرسی با انتقاد از روند تعطیلی روزافزون کارخانجات و بیکاری کارگران در واحدهای صنعتی استان، این اقدام مدیران نظام با شعار محوری رهبری در سال 91 منافات دارد.


  • يکشنبه 31 ارديبهشت 1391-0:0

    راست میگه دیگه! مشکلات بابل یکی دو تا نیست!! از ضعف شدید گازرسانی به روستاها و شهرهاش، از نامشخص بودن زمان افتتاح کمربندی جنوبی در حالی که ادعا میشد سال 87 افتتاح میشه! سال 91 گذشت و خبری نشد، از جاده های نامناسبش (حبیبی، بهمنمیر، بابلکنار، بندپی غربی و جاده قدیم آمل)، نداشتن جاده ی مستقیم به فریدونکنار، متروکه موندن چند ده ساله ی فرودگاه، از کمبود شدید اماکن و پارک های رفاهی و تفریحی، نداشتن خیابان های مناسب با وجود گسترش ناموزون شهر، از اجازه نداشتن عجیب و غریب اجرای کنسرت در شهر، از از بین رفتن طبیعیت زیبای بابلکنار با دفن و انباشت زباله و بی نتیجه بودن کارخانه کود کمپوست، از فعال نبودن یک کارخانه ی درست و حسابی و بیکاری عظیم ناشی از آن، از تفکر خلاقانه نداشتن مسئولین شهر در جهت اقدامات ابتکاری و نوین و روزمره گی اونا، دیگه از چی بگم؟
    کمه همه ی اینا؟

    • شنبه 30 ارديبهشت 1391-0:0

      توی چند سال اخیر اقدامات انگشت شمار مثبتی انجام شده در بابل اما هیچ کدام در شان بابل بزرگ نیست. آقایان از خواب بیدار شید. چه وضعشه آخه؟ یک مشت مدیران بی عرضه جمع شدند تو این شهر بعد قرنی هنوز به روستاهای نزدیکش گازرسانی نکردن چه برسه به بندپی و بابل کنار!! اگه عرضه ندارید برید کنار

      • شنبه 30 ارديبهشت 1391-0:0

        مظلوم نمایی بس است بابل به کمک آقای ... عامل نابودی مازندران بود دیگر ادامه ندهید.

        • مهدی از کله بستپاسخ به این دیدگاه 0 0
          شنبه 30 ارديبهشت 1391-0:0

          متاسفانه وجود مدیران نالایق شهرستانی و استانی باعث شده است تا بابل به عنوان بزرگترین شهرستان استان از بسیاری از امکانات محروم بماند! نزدیکی بیش از حد به مرکز استان نیز عامل مضاعفی شده است تا بابل نتواند به استانی مستقل تبدیل شود و امکانات مورد نیاز را دریافت کند. امیدوارم مسئولین شهرستانی لیاقت بیشتری از خود نشان دهند و رشد و توسعه ی منطقه ی بابل بزرگ (بابل،بابلسر و فریدونکنار) را فراهم کنند. اولین اقدام افتتاح فرودگاه بابلسر است.

          • شنبه 30 ارديبهشت 1391-0:0

            بابل بزرگترین شهرستان استان؟؟؟!!! این حرف شوخی هست یا جدی؟ حالا از چه نظر؟ وسعت؟ جمعیت؟ اهمیت (صنعتی، سیاسی، و سایر امکانات) بهتر هست در اظهار نظر کمی بیشتر دقت نمایید.با این همه مگر کم از بودجه های استانی برخوردار است، نمونه اش همین کمربندی بابل که با بودجه استانی در حال احداث هست یا کارخانه زباله سوز، و کارخانه ایرانخودرو که به ناحق به بابل رفت و یا پل درون شهری که با بودجه استانی (حق سایر شهرهای استان) در این شهر احداث شد... پس بهتر هست بجای مظلوم نمایی کمی به حقایق پرداخت تا مشخص شود بابل به هیچ عنوان مظلوم ترین شهر استان نیست بلکه کل مازندران از این مسئله رنج می برد.


            ©2013 APG.ir