تعداد بازدید: 6891

توصیه به دیگران 1

جمعه 19 خرداد 1391-22:50

توقف یک طرح در بابل/در باز بود،ما وارد شدیم

طرح نیمه کاره یادمان شهدای روستای درزی کلای بابل با بیل و کلنگ و لودر اهالی تخریب شد/نیازی به احداث یادمان شهدا از سوی بنیاد شهید نیست/طرح ساماندهی شهدا مورد تایید روستاییان و خانواده شهدا نیست/پیمانکار اعلام کرد که در آرامگاه باز بود و ما وارد شدیم.


 مازندنومه،زینب حبیب پور:طرح نیمه کاره گلزار شهدای درزیکلای آخوندی که از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران بابل در حال ساماندهی بود ، از جانب اهالی این روستا متوقف شد.

جمعی از خانواده های شهدا، متوفا و اهالی محل صبح روز جمعه بعد از مراسم زیارت عاشورا به دلیل نواقص زیاد پیمانکار در طرح یادمان شهدا،طرح در دست احداث یادمان 10 شهید روستای درزیکلای آخوندی را در آرامگاه این روستا با لودر و بیل و کلنگ به حالت گذشته برگرداندند!

 تعدادی از خانواده های شهدا که در مکان مد نظر حضور داشتند، در گفت و گو با ما ساماندهی گلزار را بدون مشورت با خانواده شهدا و اهالی و نیز شکل استاندارد کارنپسندیدند و بیان کردند:این طرح نباید بیش از یک متر بالاتر از سطح جاده اجرا شود.

*طرحی که از سوءمدیریت نشان دارد

یکی از معترضان گفت: این عمل نه فقط توهین به خانواده شهداست،بی احترامی به خانواده های سایر متوفیان هم محسوب می شود.

عضو یکی از خانواده های شهدای محل نیز گفت: متاسفانه اجرای طرح ساماندهی شهدا در این آرامگاه از سوء مدیریت نشان دارد.

 برادر یک شهید نیز به خبرنگار ما گفت: منزلت و جایگاه شهدا باید حفظ شود،نه اینکه بنیاد شهید با به کارگرفتن آلات غیر استاندارد زمینه تخریب آرامگاه شهید را به منزله احداث یادمان شهدا مورد خدشه قرار دهند.

 "غ-ر" اظهارداشت: نیازی به احداث یادمان شهدا از سوی بنیاد شهید نیست و اگر این نواقص اصلاح نشود، اهالی خودشان طرح را انجام خواهند داد.

 یکی دیگر از اعضای خانواده شهدا  بیان کرد: اعضای شورای اسلامی روستا، هیات امنای محل و خانواده متوفیان باید از اجرای طرح ساماندهی شهدا باخبر باشند ، در حالی که هیچگونه اطلاعی از آن ندارند.

*همه همکاری کنند

مسئول پایگاه بسیج روستا نیز در این باره گفت: طی نشست نماینده بسیج روستا و دهیاران درزیکلای آخوندی بالا و پایین با حضور مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران بابل، طرح یادمان شهدای این روستا دو ماه قبل تایید و به تصویب رسید.

 "محمد رضا قلی پور" اظهارداشت: احداث یادمان شهدا از سوی دولت در همه جایگاه های شهدا در سطح کشور در حال اجراست و انتظار می رود که مردم و خانواده های شهدا نیز در اجرای این طرح همکاری کنند.

وی بیان کرد: اجرای طرح با توجه به اینکه خواستار تجدید نظر در طرح یادمان شهدای روستای درزیکلا بوده ایم، اقدامی درستی نبوده است و در مقابل نیز تخریب آن را نیز از سوی مردم تایید نمی کنم.

*اجرای این طرح بدون هماهنگی خلاف است

 دهیار این روستا نیز تصریح کرد: مقرر شد که از سوی پیمانکار بنیاد شهید تنها علامت گذاری طرح صورت گیرد و اجرای مرحله بعدی این طرح بدون هماهنگی خلاف بوده است.

 "سید مهدی صالحی"گفت: ادامه روند طرح ساماندهی شهدا مورد تایید روستاییان و خانواده شهدا نیست و پیگیری این کار را در اسرع وقت در دستور کار قرار خواهم داد.

*در باز بود،ما وارد شدیم

بر اساس این گزارش،یکی از سه عضو شورای اسلامی محل نیز از روش اجرای طرح ساماندهی شهدا اظهار بی اطلاعی کرد.

 رییس هیات امنای حسینه که آرامگاه در محدوده آن واقع است هم خاطرنشان کرد: دهیار بدون هماهنگی در جلسه مصوبه ساماندهی یادمان شهدا حضور یافت در حالی که این موضوع بدون مشورت با هیات امنای تکیه باید انجام می شد.

 "مرتضی علی پور"ادامه داد: مسولان اجرایی و بنیاد شهید باید با تعامل اعضای هیات امنا، شورا، خانواده های متوفی و اهالی محل به اجرای یادمان شهدا اقدام کنند،کما اینکه پیمانکار اعلام کرد که در آرامگاه باز بود و ما وارد شدیم که این موضوع غیر منطقی است.

*تلاش می شود توهینی صورت نگیرد

 "سید زمان کریم نیا" -معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران بابل- در این رابطه گفت: اجرای طرح ساماندهی شهدا باید با هماهنگی واحد مسکن بنیاد شهید و هیات امنای محل اجرایی شود.

  رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بابل هم در گفت و گو با خبرنگار اظهارداشت: مجری طرح ساماندهی گلزار شهدا، بنیاد شهید استان مازندران است و بنیاد شهرستان ناظر طرح می باشد.

 "احمد هادی نژاد" بابیان اینکه قبل از ساماندهی هر گلزار شهدا از خانواده های شان رضایت گرفته می شود؛ادامه داد: هرساماندهی و آبادی نیاز به تخریب اولیه دارد که در این راستا تمام تلاش مان بر این است تا به خانواده های شهدا و متوفی توهینی صورت نگیرد.

 وی گفت: هدف از ساماندهی گلزار شهدا، شادی خانواده ها است و اگر حتی یکی از خانواده های شهدا موافق اجرای این طرح نباشد، اقدامی صورت نخواهد گرفت.

گفتنی است روستای درزیکلای آخوندی در جاده شهید صالحی و در سه کیلومتری جنوب شهرستان بابل، با جمعیتی حدود سه هزار نفر برابر با 600 خانوار واقع است که نام جاده بر اساس یکی شهدای همین روستا نامگذاری شده است.


  • ادریس مازنیپاسخ به این دیدگاه
    سه شنبه 21 اسفند 1397-17:23

    درزیکلا مازنی زوعونئنه و خطه حبیبی راسته درنه .که جاده حبیبی اشناسننه

    • جمعه 25 مرداد 1392-0:0

      بجای انجام طرحی که خود خانواده شهدا راضی به انجام آن نیست بهتر نبود به طرحی بیندیشند که به صلاح شهدا وخانواده شان باشه.یک فرزند وهمسر و والدین شهید درکنار خانواده شان اراش میگیرند

      • يکشنبه 21 خرداد 1391-0:0


        شهری که ... باشه بهترازاین نمیشه

        • شنبه 20 خرداد 1391-0:0

          بعد از شهدا ما همه درگیر آب ونان شده ایم...

          خدایی شهدا نرفتن که ما بر سر ساماندهی قبورشان دعوا داشته باشیم...
          به کجا چنین شتابان...

          • خانواده شهیدپاسخ به این دیدگاه 0 0
            جمعه 19 خرداد 1391-0:0

            در دیزی باز بود حیای گربه کجارفت!!


            ©2013 APG.ir