تعداد بازدید: 4014

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 25 خرداد 1391-22:44

بابایی کارنامی:نوکری مردم را خوب می ‌دانم

در تمام زندگی‌ام نه رانت خوردم و نه از رانت خواران حمایت کردم/افتخار می‌کنم که نوکر جامعه کارگری هستم/با آموزه‌های دینی در عمل و رفتار، فاصله داریم/رمق بانک‌ها گرفته شده است/اینکه در تمام دوران مدیریتم یک ریال مدیون بیت المال نیستم.(گزارش+گزارش تصویری از مراسم تودیع و معارفه مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی)


مازندنومه،کلثوم فلاحی:پیش از ظهر پنج شنبه مراسم تودیع و معارفه مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن اجتماعات معاونت برنامه ریزی استانداری مازندران برگزار شد.

در این آیین علی بابایی کارنامی بر مسند مدیرکلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشست و از زحمات اسماعیل نیلچیان تجلیل به عمل آمد.

 چهره‌های زیادی از مدیران استان هم در این مراسم حضور داشتند.

* قوانین مانع تولید،شناسایی شوند

میرعلی شیرافکن در جلسه تودیع و معارفه مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، اظهار داشت: امروز جامعه کار استان به همدلی بیشتری نیاز دارد.

نائب رئیس کانون شوراهای کار استان مازندران ادامه داد: کارگر، کارفرما و دولت، سه ضلع مثلث پیشرفت اقتصادی کشور هستند و مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید این سه جانبه‌گری را جدی بگیرد.

وی با بیان اینکه قوانین مانع بر سر راه تولید باید شناسایی و بررسی شوند، گفت: تولید غیر استاندارد کالا، موجب بی اعتمادی مردم به کالای داخلی می‌شود.

* ایجاد شغل پایدار، 50 میلیون تومان هزینه دارد

 اسلام جمشیدی در جلسه تودیع و معارفه مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت:برای نخستین بار، فردی از جامعه کارگری به مدیریت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی منصوب می‌شود و‌ وظیفه مدیریت جدید، به مراتب سنگین‌تر است چراکه از جامعه کارگری آمده و بهانه‌ای برای "نمی‌دانستم‌ها" وجود ندارد.

جمشیدی یادآور شد:‌به کسانی که به کار و تولید روی آورده‌اند باید توجه ویژه کرد، افزود: چراکه این کار، نوعی عبادت است.

این مسئول با اشاره به اینکه ایجاد هر شغل پایدار، 50 میلیون تومان هزینه دارد، گفت: سالانه 23 میلیون تومان هم به درآمد ناخالص کشور کمک می‌کند.

 نائب رئیس کانون کارفرمایان مازندران با بیان اینکه صیانت از یک شغل، می تواند کمک بزرگی برای کشور باشد، متذکر شد: هیچ کشور نمی‌تواند عزت و افتخار به دست بیاورد مگر با تولید، این تولید است که می‌تواند شغل پایدار ایجاد کند.

 جمشیدی با اشاره به اینکه عمر خدمتی شهید رجایی و باهنر، کوتاه بود، تصریح کرد:‌اما خدمات آنها تا ابد در یادها زنده می‌ماند.

* در تمام زندگی‌ام نه رانت خوردم و نه از رانت خواران حمایت کردم

 اسماعیل نیلچیان در سخنانی اظهار داشت: در طول سال‌های خدمت در جمهوری اسلامی، با یادامام و شهدا زندگی کرده و هرگز از نام امام (ره) و شهدا سوء استفاده نکردم.

وی با بیان اینکه به شکرانه این نعمت بزرگ، سجده شکر به جا می‌آوردم، افزود: در تمام زندگی‌ام نه رانت خوردم و نه از رانت خواران حمایت کردم.

 نیلچیان ادامه داد:‌اگر نتوانستم وظیفه‌ام را به درستی انجام دهم اما در طول سال‌های خدمت، یک لحظه هم به خودم فکر نکردم.

 مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در تمام دوران مدیریتم یک ریال مدیون بیت المال نیستم، اضافه کرد:‌ مدیون یک تلفن شخصی از اداره نیستم و هرگز از خانه سازمانی استفاده نکردم.

 وی با بیان اینکه خودم را مدیون خون شهدا می‌دانم، گفت: هیچ کارمندی، جز نگهبان ورودی اداره، زودتر از من وارد اداره نمی‌شد و هیچ کارمندی هم دیرتر از من، اداره را ترک نمی‌کرد.

 نیلچیان یادآور شد:‌پس از ادغام دستگاه ها، 28 انتصاب در استان انجام دادم که کار سختی بود اما با کمترین تنش انجام شد.

*اشتغال، بیشتر مورد توجه قرار گیرد

سید محمدرضا موالی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: مازندران سرشار از استعدادها و ظرفیت بالا در زمینه‌های مختلف است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان‌ها 11 دستگاه تابعه دارد، تصریح کرد:‌ شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه به عنوان بازوان توانمند در جهت شکوفتی وزارت تعاون، ایجاد شد.

 موالی‌زاده با بیان اینکه توانمندسازی و نظارت بر تشکل‌های تعاونی، به منظور افزایش سهم تعاون در اقتصاد استان است، ادامه داد: رهبری در سیاست‌های کلی ابلاغ کرده‌اند که سهم تعاون در ایجاد اشتغال در برنامه پنجم توسعه به 25 درصد افزایش یابد.

 این مسئول با اشاره به اینکه مقوله سه‌جانبه گرایی به خوبی از طریق وزارتخانه اعمال می‌شود، گفت:‌ این رابطه هر روز باید نزدیک شود.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید تلاش کنیم که موضوع اشتغال، بیشتر مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد:‌ در این راستا شورای عالی اشتغال فعال شده و به صورت مرتب، مصوبات این مجموعه را شاهد هستیم.

*افتخار می‌کنم که نوکر جامعه کارگری هستم

 علی بابایی کارنامی در جلسه معارفه خود اظهار داشت: امروز توجه به نیروی انسانی، از مصداق‌های عدالت محوری است.

وی با بیان اینکه افتخار می‌کنم که نوکر جامعه کارگری هستم، افزود: نوکری مردم را خوب می ‌دانم و در مناصبی که داشته‌ام همواره سعی‌ام بر این بوده است.

 بابایی با اشاره به اینکه امروز جامعه کارگران، کارفرمایان و تعاونگران را در یک ردیف می‌بینم، متذکر شد:‌ نیروی انسانی، نرم افزار و تعاونگران، برآیند کار شورایی هستند.

 این مسئول با بیان اینکه سیاست اقتصادی را باید به سمت کلان نگری ببریم، خاطرنشان کرد:‌ امروز در مقابل تئوری دنیا برای اقتصاد، تعالی تولید را از منظر چامعه اسلامی مطرح کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تعاونگران را اساس و شالوده تولید در استان می‌دانم، ادامه داد:‌ پیشنهاد می‌کنم از هم اکنون وظایف این تشکل‌ها به آنها، تفویض اختیار شود چراکه به این تشکل‌ها اعتقاد میدانی دارم و هرآنچه در چهارچوب قانون تصمیم بگیرند، امضا می‌کنم.

 مدیرکل جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه برنامه‌های من، همان برنامه‌هایی است که در سند چشم انداز و توسعه اشتغالزایی مطرح است، گفت: مازندران باید به توسعه‌ای در حد استان‌های برتر برسد.

*رمق بانک‌ها گرفته شده است

 سید علی اکبر طاهایی در این مراسم به عنوان سخنران آخر، اظهار داشت: هنوز وامدار بیت‌المال هستم،‌از هزینه‌ای که نظام برای من لحاظ کرده تا برخی اقداماتی که همکارانم مرتکب شدند اما در صحیفه امام زمان (عج) به نام من نوشته شده است.

طاهایی با اشاره به اینکه با آموزه‌های دینی در عمل و رفتار، فاصله داریم، یادآور شد: برای همیشه وامدار شهدا و وارث ابوعمارها هستیم.

 وی با بیان اینکه در استان، هشت هزار تشکل و تعاونی داریم، متذکر شد:‌ دغدغه مقام معظم رهبری، گسترش فرصت‌های شغلی است.

این مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته 106 هزار فرصت شغلی در مازندران ایجاد شد در حالی که تعهد ما 102 هزار فرصت شغلی بود، گفت: اکنون هم بالغ بر 90 هزار فرصت شغلی بر عهده ما گذاشته‌اند در صورتی که طبق سند اشتغال، تعهد ما 40 هزار فرصت شغلی است.

 وی با بیان اینکه رمق بانک‌ها گرفته شده، اظهار داشت:‌ بخشی از بانک‌ها هم خصوصی هستند که اصلا نمی‌دانیم چه نقشی در اقتصاد دارند و معلوم نیست تسهیلات را چگونه پرداخت می‌کنند.

 

استاندار مازندران خاطرنشان کرد:‌ایجاد این تعداد فرصت شغلی، کار سختی است اما کار سخت ریشه در نیاز جامعه دارد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور مبلغ 60 هزار میلیارد ریال اعتبار به بانک کشاورزی اختصاص داد، افزود:‌سهم مازندران بیش از دوهزار میلیارد ریال است.

طاهایی با اشاره به اینکه امسال در مازندران 4500 نفر استخدامی داریم، گفت:‌در ملاقات عمومی بابل، بیش از 30 درصد مراجعه کنندگان، تقاضای اشتغال داشتند و برخی هم دیگر مایوس شده‌اند و چنین تقاضایی ندارند.

 وی با بیان اینکه باید فضای کسب و کار را رونق دهیم، اذعان داشت: با فضای اشتغال دولتی، نمی‌توان این حجم از متقاضیان را مشغول به کار کرد.

 طاهایی خاطرنشان کرد:‌در استانداری چند انتصاب محدود داشتم، چراکه استانداران قبلی انتصاب را در چهارچوب ارزش‌ها انجام داده بودند و من هم با همان افراد ادامه دادم.

 این مسئول با بیان اینکه سمت معاون سیاسی من خالی مانده بود، ادامه داد: باید نیرویی می‌آوردم که سالیان سال بتواند خدمت کند و از میان گزینه‌های آماده، هادی ابراهیمی را برگزیدم که جوان با نشاط و با انگیزه‌ای است؛ صبح ساعت شش زنگ می‌زنی، بیدار است، 12 شب زنگ می‌زنی در ساحل در حال بازدید است، بابایی هم با همین نگاه انتخاب شد، در همین مدت چند کار بزرگ انجام داده که وقتی به ثمر برسد، نتیجه‌اش را می‌بینید.

 استاندار مازندران با اشاره به اینکه قانون کار، پس از قانون اساسی، مهم‌ترین قانون در کشور است، یادآور شد:‌ اعتقادم بر این بود که تعاون به معاونت رئیس جمهور تبدیل شود و اکنون هم اگر مجلس کمک کند برای این کار دیر نیست.

 این مسئول با بیان اینکه برای شکوفایی اقتصاد، صندوق تامین اجتماعی باید تقویت شود، ادامه داد: اقتصاد را نمی‌توان با پول نفت شکوفا کرد.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه، تا سال 94 بودجه باید بدون اتکا به درآمد نفت باشد، یادآور شد: احمدی‌نژاد با کشنده ترین تحریم تاریخ به بیان اوباما مواجه شده است.‌


  • یک هم استانیپاسخ به این دیدگاه 1 0
    شنبه 27 خرداد 1391-0:0

    خدا رو شکر این دفعه بحث استخاره و .... پیش نیومد

    • شنبه 27 خرداد 1391-0:0

      علی بابایی رو تا حدود زیادی می شناسم. واقعاً دغدغه جامعه کار و کارگر رو داره. خیلی خوشحالم که یک انتصاب مناسب در استان اتفاق افتاد . براشون آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم بتونه گام مثبتی برای جامعه ای که خودش ازش سربلند کرده برداره...

      • جمعه 26 خرداد 1391-0:0

        امیدواریم مانند فنی و حرفه ای شجاعی گل کاشته در این جا با توجه به سابقه آقای بابائی عملکرد مثبتی داشته باشد

        • جمعه 26 خرداد 1391-0:0

          آقای بابایی یر آمده از کارگران است . جز محدود انتخاب های مناسب بود . انشا الله زیر سایه ولی امر مسلمین بتواند به مردم خدمت کند .

          • چی به سر استان اومده؟پاسخ به این دیدگاه 1 0
            جمعه 26 خرداد 1391-0:0

            آقای تقوی جان! داستان اینه که تمام این انتصابات... به طاهایی تحمیل شده است ! ... من دلم برای طاهایی می سوزه که بسیار وارسته و پاک است و فقط به فکر خدمت است ولی بین یک مشت آدمهایی افتاد که طمع قدرت و ثروت داره اونارو میخوره!!!!! آقای طاهایی! هر روز 100 بار این ذکر رو بگو: پناه می برم به خدا از شر شیطان رانده شده!

            • جمعه 26 خرداد 1391-0:0

              این جلسه چه ربطی به ابراهیمی داشت که بحث اونو میکشن وسط؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
              اقای بابایی نوکری غیر رو نکن مردم پیش کش

              • جمعه 26 خرداد 1391-0:0

                چرا باید استاندار ومعاون سیاسی با هر بهانه ای در هرجلسه به تمجید یکدیگر می پردازند مگر اتفاقی در شرف انجام است این جلسه مال کارکنان و کارگران بوده چه راغبطه ای در تمجید معاون سیاسی داشت.

                • جمعه 26 خرداد 1391-0:0

                  آقای"بابایی کارنامیی" انتصاب شایسته تان بسمت مدیر کلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران را تبریک عرض نموده وآرزو موفقیت وبهروزی در تمامی مراحل مدیریت تان را داریم.
                  رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکت تعاونی ساماندهی کارگران ساختمانی وفصلی استان مازندران


                  ©2013 APG.ir