تعداد بازدید: 7887

توصیه به دیگران 7

سه شنبه 13 تير 1391-17:40

چرا به اين روز رسيديم؟!

...می گفت: دوستم اغفالم كرده كه بيا هم شوهر و بچه ات رو داشته باش و هم با پيرمردي كه حاضره مخارجت رو تامين كنه خوش بگذرون!


مازندنومه،ربابه حسین پور:تابستان كه مي رسد بازار فروش انواع و اقسام لباس هاي نازك و خنك داغ مي شود.

 در اين فصل پوشش ها رنگ و لعابي ديگري دارند.هم و غم طراحان و دلالان و فروشندگان لباس هم بيشتر روي مدل هاي عجيب و غريب لباس بانوان است؛لباس هايي كه شايد نيم متر پارچه هم در طراحي عجيب شان به كار نرفته،با قیمت بالا تحت عنوان مد عرضه مي شود.

گاهی لباس هاي تنگ و كوتاه،گاهي بلند و گشاد، زماني با گل هاي بسيار ريز ، گاهي با گل هاي بسيار درشت ،گاهي با وصله و پينه ،گاهي پاره و بي رنگ و رو ،برخي اوقات با قلاده ها و آويزهاي فراوان و گاهي هم ساده و بي آرايش مد مي شود.

 قديم ها اگر كسي لباس هاي شاد و با گل هاي بزرگ مي پوشيد،انگ جنوب شهری  غیر متمدن بودن می خورد، اما مدتي است حتي گوني هاي نخي كه روزگاري پدربزرگ هاي مان در آن پنبه مي ريختند در لباس هاي متفاوت ،نسل امروز خودنمايي مي كند!

*نسل جدید بی پروا شده اند

 تنوع هاي بي قيد و بند در طراحي لباس هميشه مرا ياد همان پادشاه مي اندازد كه ابتكار هيچ خياطي نتوانست او را راضي كند و به ناچار عده اي از خياطان سرزمين ديگر پادشاه بي خرد و تنوع طلب را دستمايه طنز قرار داده،با تصور لباس خيالي، او را لخت در معرض عموم به نمايش در آوردند.

 اين روزها كه لباس ها رفته رفته با گرماي هوا ذوب مي شود، با خود مي انديشم به راستي نسل امروز چرا دچار اين همه سردرگمي و دگرگوني فكري شده است؟

دختران و پسران نسل حال با يك نسل حتي قبل قابل قياس نيستند،خيلي بي پروا شده و در رفتارها، كردار ها ، گفتارها و پوششان بسيار بي باك هستند.

خانواده ها در تربيت فرزندان شان كوتاهي می کنند و نتيجه اش شده گله مندي و ناله بسياري از آنها كه معتقدند جامعه بد و فرزندان سركش شده اند.

 پسر 17 ساله برادرم تعريف مي كرد: در راه بازگشت از مدرسه با دوستانم در حال شوخي بوديم كه دختركي با دو نفر از دوستانش پس از آرايش در كوچه بغل مدرسه،حين خيابان گردي به ما متلكي جانانه پراند و...!

 ديروز هم درون تاكسي غرق در افكار بودم كه صحبت هاي زني هوش از سرم پراند،مي گفت: دوستم اغفالم كرده كه بيا هم شوهر و بچه ات رو داشته باش و هم با پيرمردي كه حاضره مخارجت رو تامين كنه خوش بگذرون!

 خيانت به همسران كم كم عادي شده و هر كس به سبك غربي در دنياي خودش سير مي كند.تنوع طلبي به وفور در دو جنس زن و مرد رايج شده و داشتن دوستان متعدد با روابط لجام گسيخته در هر دو جنس نمادي از فرهنگ و تفكر بالا محسوب مي شود.

 يقينا نمونه هايي از اين دست در جامعه بسيار مشهود است،واقعيت هايي تلخ و تاسف بار كه هيچ كس نمي تواند آن را انكار و تصور كند اين مسائل سياه نمايي است.

*چرا به اين روز رسيديم؟!

اكنون حال و روزمان ديدني است! هر ساله در آستانه تابستان پليس با طرح هاي ضربتي سعي دارد جلوي بي حجابي را بگيرد! يعني بر خورد مقطعي و بي نتيجه با آخرين معلول!

زماني در گذشته ها شلوارهاي جين جوانان را روي تن شان پاره مي كردند،صحبت كردن دختر و پسر در محيط هاي دانشگاهي فاجعه اي بود بس نابخشودني ! دختران و زنان اجازه ورود به محيط كار را نداشتند! لباس هاي اسپرت و آستين كوتاه براي مردان ممنوع بود!مردان الزاما بايد محاسن مي گذشتند!پيراهن شان بيرون از شلوار ،يقه تا حد خفه شدن بسته و آستين هاي سر مچ هم كاملا كيپ مي بود!

 زنان هم بايد حتما با چادري كه فقط گردي صورت نمايان مي بود با لباس هايي گشاد و بلند و تيره از نگاه نامحرمان محفوظ مي ماندند! و يا در حد مقدور پوشه مي زدند آن هم در گرماي طاقت فرساي تابستان! و اگر كسي چادرش اندكي بالا مي رفت متهم به بی اخلاقی و فساد و ....مي شد.

 امروز همان رفتارهاي سخت گيرانه نتيجه داد،نتيجه اي معكوس و محصول 30 سال سختگيري هاي بي اساس!

دختران امروز با لباس هايي در حد نيم وجب با موهايي افشان، آرايش هايي تند و غليظ كه حتي عروس هاي غربي چنين آرايشي ندارند در كوچه و خيابان ها جولان مي دهند!

خيلي هاي شان حيا را قي كرده و شرم را فرو خورده اند، ديگر از دست دادن و شب نشيني با جنس مخالف و تا خروس خوان صحبت تلفني با دوست هايي غير همجنس ابايي ندارند.

در پارتي هايي مختلط با لباس هايي بسيار زننده شركت مي كنند و اگر چندين دوست پسر نداشته باشند در اجتماع دوستان به اصطلاح با كلاس و امروزي خود جايي ندارند!

 پسران هم كه آن زمان ها داشتن محاسن به اجبار بايد حسن به حساب مي آمد اكنون ابرو برمي دارند،موهاي شان فشن شده و شلوارهاي جين گذشته شان اين روزها ديگر حتي فاق هم ندارد و نيمي از لباسهاي زير مارك شان پيداست!

 قديم ترها اگر شلوارها پاره مي شد مادران به دليلي وضعيت نامساعد اقتصادي مجبور به وصله شلوارها مي شدند بچه ها هميشه خجالت زده بودند اما اين روزها نه تنها وصله ها مد تلقي مي شود،پاره بودن شلوارها هم نمودي از فرهنگ و كلاس محسوب مي شود!

*از نمی دانم ها...

 در اين ميان هنوز هم برخي از آقايان فرياد مي كشند كه دنيا وارونه شده و مرد و زن نبايد در اداره با هم صحبت كنند،پسران و دختران نبايد در دانشگاه به گفتگو بپردازند و تبادل افكار كنند.

 نمي دانم چرا هنوز مي خواهند با آخرين معلول ها برخورد كنند و سعي ندارند ريشه ها را شناسايي و اصولي برناتمه ريزي كنند.

کسی نمی پرسد این لباس ها راچه کسی آورده و چه کسی توزیع کرده؟فقط دنبال ساده ترین راه حل ایم،با آخرین حلقه باید برخورد شود!هرکه لباس پوشیده خطا کرده است و باید تنبیه شود!

کسی نمی پرسد نتیجه سال های سال سخت گیری چه شده است و باید برای آینده چه تدبیری به کار برد تا بچه های ما همان گونه که دوست داریم،بار بیایند و رفتار و حرکات شان موجب وهن جامعه نشود؟!

طرح های ضربت تابستانی،بگیر و ببندها،تعهدها گرفتن های کنار خیابان،وامصیبتا سر دادن در سایت ها که با فلان پلاژ و فلان اردوی دانشجویی برخورد کنید،هیچ مشکلی را حل نمی کند!حجاب و حفظ ارزش ها زورکی و با تهدید نمی شود و اگر نگوییم عریانی و بی حجابی به پستو  می رود،در انظار به گونه ای که هم اکنون می بینیم باقی می ماند و به جامعه و خانواده های ایرانی دهن کجی می کند.

 زن و مرد در كنار هم با حفظ حريم و حرمت ها مي توانند جامعه را به تعالي سوق دهند ، حرمت هايي كه بايد در خانواده و اجتماع نهادينه شود، و يادمان باشد هر چه گره طناب را بكشيم كورتر مي شود پس بايد اندكي آزاد گذاشت.


  • محمد تبرائیپاسخ به این دیدگاه 0 2
    سه شنبه 27 تير 1391-0:0

    اصلا این عکسا خودش مورد منکراتی داره ؟! زود شطرنجیش کنید تا مردای ما منحرف نشدن...

    • سه شنبه 27 تير 1391-0:0

      واله من 10-15 کشور رو اعم از اروپایی و آسیایی و مسلمان رو گشتم ولی هیچ جا مثل ایران نیست که با زن اینقدر برخورد توهین آمیز بشه چه از طرف عده ای مردهای مزخرف و بی فرهنگ و یا پلیس و .. اساسا زن در ایران هیچگونه امنیتی نداره در حالیکه در کشور های مسلمان منطقه این چنین نیست؟؟؟

      • دوشنبه 26 تير 1391-0:0

        مازندنومه جان بيشنهاد ميكنم تابيك ببند تا قبل ازينكه دردسري درست بشه.يه مطلب جديد جاش بذار.

        • دوشنبه 26 تير 1391-0:0

          یا اهداف شومی در سر دارید یا اینکه عقلتون فقط در حد جلبک ها می فهمد

          • دوشنبه 26 تير 1391-0:0

            نويسنده خوش فكر، در طول 30 سال گذشته آنگونه كه حضرتعالي افاضه نموده ايد سخت گيري نمي شده از همان ابتدا وضع حجاب و ظاهر افراد جامعه در حد آزادي نسبي بوده است. فرا فكني نفرماييد. مشكل عمده مودب نبودن پدران و مادران اينگونه فرزندان به تربيت انساني صحيح است كه ثمره آن فرزندان لابآلي است و يا حداقل والدين ناآشنا به نحوه تربيت صحيح كه فرزندانشان وفق محيط اجتماعي خود شخصيت گرفته و تربيت مي شوند.

            • بهرامی از تهرانپاسخ به این دیدگاه 1 0
              يکشنبه 25 تير 1391-0:0

              اگر ایمان زن ومرد کامل باشد هیچ گاه به خود اجازه چنین رفتاری را نمی دهند که مرد تمسخر اشخاص دیگر قرار بگیرند

              • شنبه 24 تير 1391-0:0

                khatab bandeh beh Behsar gerami ast,, hamvatan aziz,,daghighan nemidanam keh koja in koreh zamin zendegi mikoni,,vali nazar shoma mohtaram ast,vakhanevadeh oropaie pashidegishon bishtar ast,,choon payeh khanevadeh sost va zaif ast va chand sali bishtar ba ham nistand va khianat dar mian anha ziad ast,,bandeh khodam Mazandarani hastam va 29 sal ast keh zendegi inha ra az nazdik mibinam,,khanevadeh Danmarki keh bahashoon zendegi mikardam chand bar taghir shekl dad,,inha az ZAMAN HAL RA ESHGH ast payrovi mikonand keh hamin baes pashidgi khaili az khanevadeha misheh .Hich dokhtari nemitoneh jayeh yek bano Irani ra begireh,,bekhosos SARAVI KIJA

                • پنجشنبه 22 تير 1391-0:0

                  هرکس مسئول بهشت و جهنم خودش است اگر ما نسلی بودیم که ... در لوح و ضمیر مون حک کردن بطوری که الان جرات نداریم حتی انها را اصلاح کنیم تقصیر خود مان است .ما ایرانی ها عادت داریم یا از این طرف بوم بیفتیم یا از اون طرف . بازی با کلمات خوراک هر روزه مون شده لباس زننده یعنی چی ؟ دوست داشته اینطوری بگردد به کسی چه ربطی دارد خودش مسئول پاداش و جزایش است حالا امثال من این وسط اومدیم بگیم چه کاسه داغتر از آش شدیم .هر چقدر سخت گیری بشه جواب عکس می ده اینا به چه زبونی به بعضی افراد باید حالی بکنیم .پسر و دختر اتش و پنبه نیست که نشه یکجا نگهشون داشت.

                  • پنجشنبه 22 تير 1391-0:0

                    توی اصلاح نیوز آقای روحی مقاله ای راجع به وعده دروغین مسئولان نوشته که جداً تکان دهنده است. دروغ در بین تعداد زیادی از مردم و بخصوص جوانان عادت شده و مسئولان هم برای اینکه سیاست های خود را به پیش ببرند جرات راستگویی ندارند. در بسیاری از موارد باید مسئولین را راستی آزمایی کرد. آمارهای بیکاری را که یادتان است، آمارهای کشاورزی و تولیدات استان را که یادتان هست. چه کسی شک دارد که این آمارها دروغ هستند؟ حال با این همه دروغ که به صورت روزمره تحویل مردم می شود، چگونه متوقع هستند که باید به آمارهای ملی و ثبت شده خودمان اطمینان بکنیم؟ صدا و سیمای ما اصلاً‌دارد آموزش دروغگویی می دهد و در قالب فیلم، طنز و خوشمزگی دروغگویی را نهادینه کرده و زشتی آن را برطرف می کنند. چرا کیفیت سریال های مستمر و خانوادگی ما سطحش به مراتب از سطح کلید اسرار ترکیه پائین تر است. مگر تولید این فیلم ها چقدر کار می برد؟ ما اگر کتاب داستان راستان شهید مطهری را توظط آدم خوش ذوقی بازپروری کرده و از روی آن سریال بسازیم مشتری بین المللی پیدا خواهد کرد. چرا باید فیلم های نابود کننده اخلاق و نهادینه ساز دروغ مانند جدایی سیمین از فرهاد اسکار ببرد؟ چرا وجوه مثبت فرهنگی خودمان را آگراندیسمان نمی کنیم؟

                    • پنجشنبه 22 تير 1391-0:0

                      bara avalin bar ast keh in site ra mibinam,,jaleb ast vali ejzaeh bedin keh dustan nzarateshono bedan,,danmark tabestan khobi ndashtim ,,Jun va juli baran ziadi omad va khanoma danmarki hejabeshon ra ham zaman baran rayat mikardand,jsut kidding

                      • چهارشنبه 21 تير 1391-0:0

                        محبت ما هم امروز ناهار استامبولي خورديم!!!!

                        • سه شنبه 20 تير 1391-0:0

                          دوست دارم مازندنومه ای های عزیز نظرات آقای محمد را عیناً منتشر بفرمایند تا عمق افکار ایشان درک شود. اما از فحوای آنچه منتشر شده است این است که همه چیز را بر اساس گمان و خیال آب و تاب می دهند. برای خاطر جمعی ایشان عرض می کنم که اتفاقاً بنده از جمله کسانی هستم که در خانه ما زن سالاری حاکم بوده و هست. اما زن در خانه ما مظهر پارسایی و تقوی و رعایت آداب و نزاکت و شئونات دین و مذهب است و هیچ تضادی با نقش ایشان در اجتماع هم ندارد. بالعکس اعتقاد ایشان این است که زن با حجاب خویش نقش موثرتری در ایجاد سلامت در محیط دارد. نه من خود را صاحب زنان می دانم و نه ایشان خود را صاحب مرد. این افکار خود ساخته شما است که خودتان بافته و از آن برای خودتان نتیجه غلط می گیرید. هیچ تضادی هم بین پوشش زن و نجابت درونی وجود ندارد بلکه عمیقاً و قاطعانه اعتقاد دارم زنان با پوشش و حجاب اسلامی نجابت درونی بیشتر و عمیق تری هم دارند. کسی نمی گوید ارتباط با زنان الزاماً به ناپاکی و آلودگی منجر می شود ولی همانطور که روشن کردن آتش در کنار انیار کاه خشک الزاماً به معنی وقوع آتش سوزی در انبار نیست ولی احتمال فوق العاده قوی و شدید برای وقوع آتش سوزی است، ارتباط بیشتر مرد با زنان و بدون پرده حجب و حجاب امکان شدیدی را برای شروع یک ارتباط نامشروع و خیانت بار به وجود می آورد. دقت نظر فقها در این رابطه واقعاً ستودنی است.

                          • سه شنبه 20 تير 1391-0:0

                            بسیار متاسف شدم که " محمد " کنار کشید و بحث با " محبت " را نا تمام گذاشت . اختلاف سلیقه این دو هم وطن را امری طبیعی می دانم ولی زمانی که این اختلاف سلیقه ها به مرافعه یی جدی میان مردم بدل شود باید آن را عارضه و برآمده از یک بحران تلقی کرد . وقتی که کار به این جا می کشد باید مساله را عمیق تر نگاه کرد . باید ریشه را در مشکلاتی جدی جستجو کرد ، مشکلاتی که نه به حجاب مربوط است و نه به بی حجابی . باید دورتر رفت ، همانطور که بی حسی کف پای یک بیمار ممکن است به غده ای در مغز او مربوط شود .

                            • سه شنبه 20 تير 1391-0:0

                              در مورد نظر سوم خواستم عرض کنم شما به هیچ عنوان حق ندارید به این راحتی و بر اساس تصورات خودتان در مورد مردم یک شهر نظر بدهید. شما که شعارتان یا علی است کمی هم از سیره ی علی (ع) پیروی نمایید.در لزوم پیروی آحاد ملت ایران از ولایت فقیه و آرمانهای راستین انقلاب ذره ای شک نیست...

                              • سه شنبه 20 تير 1391-0:0

                                عزیزان سایت مازند نومه.فکر می کنم نظر دوم من نیازی به ویرایش یا به عبارتی سانسور نداشت.شما نظر مرا مثله کردید. شما با این کار,مرا از ادامه ی مطالعه و همکاری با سایت مازند نومه منصرف کردید.

                                • سه شنبه 20 تير 1391-0:0

                                  آقای محبت عزیز.نمی دانم شما چقدر مطمئن هستید , زمانی که دختر و همسر شما بیرون هستند ؛ جایی هستند که خیال شما راحت باشد....چرا شما مردان خود را صاحب زنان می دانید؟حال ممکن است با شرایط حاکم امروز؛ حکومت شما مردان کمی دوام بیابد , اما من شک دارم که پوشش زن شما بتواند جایگزین نجابت درونی شود چرا که نمونه های بسیاری در جامعه ی خودمان دیده ام.... من در این کشور با زنان بسیاری در محیط کار و بیرون ارتباط دارم. اما یک ارتباط سالم انسانی.. موفق باشید

                                  • دوشنبه 19 تير 1391-0:0

                                    شك ندارم كه آقاي محمد ساروي است.توصيفات ايشون از شهرشون فقط به ساري نزديك است.قريب به دو سال در ساري سكونت دارم و باور بفرمائيد نظر بيشتر از نود درصد ساروي ها روي همين حول مي باشد.ولي مطمئن باشيد فقط با تبعيت از آرمان هاي راستين انقلاب به سرمنزل مقصود خواهيم رسيد.مازندنومه انتظار ندارم نظرمو حذف و اضافه كني.يا علي

                                    • دوشنبه 19 تير 1391-0:0

                                      دیدگاه آقای محمد من را حسابی تکان داد. این یک دیدگاه سکولاریستی محض است و حسابی در برابر مسئله حجاب و ضرورت آن راه بی خیالی را پیشه کرده و بر بی غیرتی اهالی ضد حجاب یا بی خیال نسبت به حجاب احسنت می فرستد. آنچه مطرح است این است که آیا ما باید در جامعه آزادی پوشش داشته باشیم و بعد آن را با مسئله امنیت اجتماعی قاطی کنیم که چون آنها در عین آزادی پوشش از امنیت اجتماعی بالایی برخوردار هستند پس کارشان درست است؟ ملاک و معیار شما از آرامش در بیرون رفتن زن و دختر و .. صرفاً امنیت است و برایتان مهم نیست دختر شما با کی و چگونه رابطه ای دار و حتی زن شما با جنس مخالف غریبه نامحرم چه رفتار و رابطه ای دارد. حتی حامله شدن غیر قانونی و خلاف شرع هم برایتان مهم نیست و آن را به دلیل مواجهه زمانی و تحلیل تعصبات فرهنگی قابل حل شدن می دانید و برای شما حکم خدا اصلاً وجهی ندارد و صرف مواجهه و عدم مواجهه اجتماعی معیار صحت است. بخیر آقای محمد تنها نجابت درونی کفایت نمی کند ما باید به سمت نجابت بیرونی و اجتماعی هم باشیم. جامعه نجیب و پاک داشته باشیم و همه صفاتی که بر شمردید در جای خود ارزشمند هستند و حجاب و الزام رعایت آن هم موجبات مصونیت و ضربه هایی که داریم می خوریم از عدم مراعات حجاب است و عفت و پاکی و نجابت اجتماعی ما را هدف قرار داده اند که البته بازی عوامل استکبار در شدت بخشیدن به این انحراف نقش اساسی دارد و ما نیز گاهی به عنوان عناصر بی جیره و مواجب استکبار و شیطان عمل می کنیم. ضمناً با متلک انداختن به توصیه هایی که ائمه برای هر امری از جمله نحوه وارد شدن به توالت و ... بیان داشتند شما نمی توانید نتیجه بگیرید که اینها امور کوچکی هستند که قابل مسخره کردن هم می باشند. هر چیز به جای خود نیکو است و نباید آنها را با روش های متلک اندازی و تمسخر از اهمیت انداخت. استهزاء کنندگان در زمان پیامبر هم همین کار را می کردند که مورد مذمت خداوند در قرآن قرار گرفتند.

                                      • سید رضا 26ساله از مشهدالرضاپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                        دوشنبه 19 تير 1391-0:0

                                        تعجبم از کسانی که حاضر نیستند با برادر خود در یک بشقاب غذا بخورند ولی دنبال عشق وعاشقی هایی هستند که معلوم نیست آقا یا خانم مورد نظر چند بار و با چه کسانی رابطه جنسی داشته اند ، کاش همونقدر که برای خرید خودرو وقت میگذاریم و هزار و یک جای آن را بررسی میکنیم و به 10 نفر کارشناس نشان میدهیم کمی هم برای انتخاب دوست و همسر وقت میگذاشتیم

                                        • يکشنبه 18 تير 1391-0:0

                                          سلام خانم حسین پور. گزارش شما را خواندم. تحول در نحوه ی پوشش و رفتار یک جامعه, امری بدیهی ست و هیچ کاری نمی شود با آن کرد. اخلاقیات در بخشی که به ظواهر مربوط می شوند ابدی نسیتند و این طبیعی ست. در جایی که من زندگی می کنم مردم در نهایت آزادی پوشش هستند. ولی باور کنید آرامش من از بیرون رفتن زنم, دخترم بسیار بیشتر از رفتن یکی از بستگان زن من به مدرسه, محل کار و یا حتی مسجد است. البته من منکر این نیستم که هر جامعه شرایط خودش را دارد.یا به گفته ی نیچه:... چون شرایط بقا یک گروه با شرایط بقای گروه دیگر کاملن متفاوت بود؛ اخلاقیات بسیار متفاوتی به وجود آمد....در زمان تحصیل در اینجا تابلوی نقاشی یک نقاش را مطالعه می کردیم. در تابلو تصویر دختری جوان که حامله بود نشان داده می شد و پدر پیرش و یک سرباز روس که با اسبش رد حال دور شدن بود. آموزگار توضیح میداد که این دختر از سرباز روس حامله شده و این موضوع آن زمان ناپسند بوده که زنی قبل از ازدواج حامله شود. اما حالا مشکلی نیست . خیلی از زنان که نمی خواهند ازدواج کنند می توانند بچه دار شوند .
                                          و من مطمئن هستم که این مسئله در کشور ما اتفاق خواهد افتاد. گرچه من خود با این مسئله مشکل دارم و بچه دار شدن را در اکثر موارد ناشی از خودخواهی پدر و مادر می دانم.بگذریم.
                                          ضمن اینکه همه ی ما از استفاده ی ابزاری از اخلاقیات اینچنینی در جامعه ی خود آگاهیم.نجابت و متانت باید در درون انسان باشد .باید جامعه را با ارزشهای انسانی مانند راستگویی, مهربانی ,بخشش, گذشت و ... آشنا کرد , نه با نحوه ی وارد شدن به توالت و ....
                                          پاینده باشید

                                          • يکشنبه 18 تير 1391-0:0

                                            تو كه موهات معلومه خواهر !!

                                            • يکشنبه 18 تير 1391-0:0

                                              درجامعه ايراني فقط خانمها مورد انتقاد قرار ميگيرند چرا مردهاي نبايد حجاب را رعايت كنند همچيز براي مردها آزاده ولي براي زن محدوديت وجود داره چرا خانمها پس آقايون چي

                                              • شنبه 17 تير 1391-0:0

                                                با سلام و تشکر از طرح موضوع مهم و دغدغه روز جامعه که درمحافل و مجالس به نوعی به بحث گذاشته می شود .معلول ها و برخی از علتهامطرح شد ولیکن یکی از علتها نداشتن تعادل درسیاستگذاری وبرنامه ریزی ها درحوزه فرهنگی و همچنین سلیقه ای اجرا کردن آن درسه دهه اخیر است .پیشنهاد می کنم وقتی موضوعی ازاین دست طرح می شود دوستان دلایل و عوامل را از منظر خودشان ارایه کنند و عزیزان زحمتکش سایت نیز یک جمعبندی از نظرات مطروحه دوستان داشته باشند که بس ارزشمند خواهد بود .با سپاس

                                                • پاسخی به "یک حبرنگار "پاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                  جمعه 16 تير 1391-0:0

                                                  دوست عزیز ، نویسنده مطلب خود در مقام پرسشگر می پرسد : چرا به اين روز رسيديم؟! این سوال مهمی است و باید به آن اندیشه کرد . اما نکته ای که شما متذکر شدید مرا به این فکر انداخت تا من هم نکته ای را عرض کنم . این که اخلاقیات ، رنگ رخساره است ( رنگ رخساره نشان می دهد از سر ضمیر !! ) البته اخلاقیات فقط این ها نیست که این جا آمده ، راست گویی و نوعدوستی و احترام به بزرگتر ها و بسیار چیز های دیگر اخلاقیات اند . این ناهنجاری ها همه محصول دنیای غرب نیست ، با همه این گوناگونی شاید این اشکالات و نا هنجاری ها، تا حدی زیاد بر خاسته از نوع معیشت نفتی و نوع اقتصادسیاسی است که دامن ما را گرفته است . مساله، مساله ساده ای نیست .

                                                  • یک خبر نگارپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                    پنجشنبه 15 تير 1391-0:0

                                                    همکار گرامی
                                                    از دغدغه شما متشکرم موافقم که سختگیری ها موجب رغبتهای به مراتب بیشتر میشود
                                                    اما اینها یی که فرمودید تکرار مکررات بود وتنها از لسان شما گفته نشده بود وگرنه بسیار گفته شده است
                                                    اما راه حل داشتن مهم است
                                                    آیا با رها کردن وآزادی بی حصر دادن میتوان به مقصود رسید؟ mazjournalist@yahoo.com

                                                    • ابوالفضل بادپاپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                      پنجشنبه 15 تير 1391-0:0

                                                      خانم حسین پور
                                                      خواهر محترم
                                                      برخی از سوره ها و آیات مربوط به حجاب عبارتند از: 1. سوره نور، آیات 30، 31، 33 و 60; 2. سوره احزاب،، آیات 35، 53، 55، و 59. از نظر شرع اسلام زن باید بدن و موی خود را از مرد نامحرم بپوشاند; ولی پوشاندن صورت و دست ها از مچ به پایین واجب نیست.[1] حكم پوشش در مكان هایی كه درمعرض دید نامحرم است باید اجرا شود; فرقی نمی كند كه نامحرم در منزل یا غیر منزل باشد; حتّی در مورد افراد نامحرمی كه همیشه با انسان ارتباط دارند، این حكم و امثال آن جاری است.
                                                      در مورد حجاب واجب، كافی است كه زن به هر وسیله ای كه می تواند خود را بپوشاند و لباس خاصّی شرط نیست; ولی پوشیدن لباس های تنگ و چسبان و همچنین لباس های زینتی اشكال دارد.[2]
                                                      خداوند متعال در سوره نور آیه 31 خطاب به زنان مؤمن می فرماید كه وظیفه دارند زینت هایی را كه معمولا پنهان است، در نزد نامحرمان بپوشانند.

                                                      «وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَـتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَـرِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لاَ یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَی جُیُوبِهِنَّ وَ لاَ یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ ءَابَآئِهِنَّ ...; (نور، 31)

                                                      و به زنان با ایمان بگو: چشم های خود را ]از نگاه هوس آلود[ فرو گیرند و دامان خویش را حفظ كنند و زینت خود را جز آن مقدار كه ظاهر است، آشكار ننمایند و ]اطراف [روسری های خود را بر سینه خود افكنند ]تا گردن و سینه با آن پوشانده شود[ و زینت خود را آشكار نسازند، مگر برای شوهرانشان یا پدرانشان و ...». اگر چه مهم، رعایت حجاب است و پوشیدن چادر، الزامی ندارد، ولی چادر، بهترین نوع حجاب و نشانه ملی زنان جامعه ایرانی است. مانتو و مانند آن، اگر چه با شرایطی مناسب است، اما چون سبب نمایان شدن اندام و برجستگی های بدن زن می شود، ممكن است منشأ تحریك و فساد باشد. عقل انسان بین خوب و خوب تر، قطعاً خوب تر را انتخاب می كند; بنابراین، چادر عاقلانه تر و بهتر است.
                                                      -----------------------------
                                                      در پایان باید بگویم اینگونه هنجارشنکنی ها توسط برخی ((جوانان آگاه)) که خودشان بهتر از هرکس دیگری می دانند که اینگونه اعمال خلاف قوانین اسلام و کشور است و اینگونه اقدام به عرضه خود در کوچه پس کوچه های شهر میکنند و برخی مشغول خودفروشی هستند جز جنگ با خدا رفتن معنایی ندارد و پایان این راه عاقبت خوشی ندارد .

                                                      • درددار دینپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                        چهارشنبه 14 تير 1391-0:0

                                                        خب شما با این گزارش چه مطلب مفیدی رو بیان کردید؟ یعنی اگر برخوردها حذف شوند همه چیز درست می شود، یا این یه ذره رعایت حریم ها هم کاملا از بین می رود؟
                                                        من که ندیدم شما راهکاری ارائه کرده باشید.

                                                        • چهارشنبه 14 تير 1391-0:0

                                                          غربي ها براي زندكي زناشوييشون احترام زيادي قائلند و خيانت مرد به زن و بلعكس بينشون جايي نداره.


                                                          ©2013 APG.ir