تعداد بازدید: 9492

توصیه به دیگران 19

دوشنبه 26 تير 1391-0:24

شهردار قائم شهر در آستانه استیضاح/برخی اعضای شورا لابی می‌کنند

نایب رییس شورای شهر قائم شهر گفت:در خصوص پروژه زیرگذر بحث تخلف پیمانکار مطرح است/ از زمان تصدی شهردار بیش از 44 نفر استخدام شدندکه از اقوام مسئولان و یا برخی اعضای شورا هستند و آزمونی هم برگزار نشده است.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:چندی است خبرهایی از  استیضاح شهردار قائم شهر به گوش می رسد.برخی شهروندان قائم شهری نیز گله داشتند که شهردار مدتی است شهر را رها کرده و به ويژه به محلات بی اعتناست .گواه ادعا نیز چاله چوله ها و شکستگی فراوان در محله هاست که هفته هاست لکه گیری نشده است.بحث زباله و استخدام بدون آزمون در شهرداری و مواردی از این دست نیز ابهامات دیگر ما نسبت به عملکرد شهردار قائم شهر بود. برای کسب اطلاع بیشتر با حامد سه سلطانی- نائب رئیس شورای شهر قائم‌شهر- گفت‌و گو کردیم.

----

مازندنومه: مسئله استیضاح شهردار قائم‌شهر در چه مرحله‌ای است؟

سه سلطانی: چند سوال از شهردار داشتیم که پاسخ‌های وی به شورا، قانع‌کننده نبود و اکنون مسائل دیگری به وجود آمده که شهردار باید به آنها هم پاسخگو باشد.

 مازندنومه: چه سئوال هایی از شهردار پرسیدید؟

 سه سلطانی:پروژه سیاهرود، طرحی بود که در سال 86 در کمیسیون حقوقی شورا مطرح کردم و در سال‌های 87 و 88 برای این پروژه ردیف بودجه مطالعاتی لحاظ شد.

در سال 89 کمیته مهندسی همزمان را تشکیل دادیم که این کمیته ضمن مطالعه طرح، شرایط اجرا را هم فراهم می‌کرد.

شهردار بازگشایی مسیر را آغاز کرد اما در برخورد با مردم، تدبیر لازم اندیشیده نشد و شکایت‌هایی صورت گرفت.

در تصویب خط پروژه، شهردار باید پروژه را در فاز یک، طی 18 ماه به اتمام می‌رساند که در مصوبه شورا هم اشاره شده اما اکنون با گذشت 2 سال، کاری صورت نگرفته است.

موضوع بعدی که شهردار باید پاسخگو باشد، طرح ساخت و ساز اطراف سیاهرود است. این طرح را به مناقصه گذاشتیم و یک شرکت برنده شد اما اکنون یک سال از فراخوان مناقصه گذشته و برنده هم مشخص است ولی شهردار از اجرای پروژه استنکاف می‌کند. شرکت برنده مناقصه، طرح و نمونه قرارداد ارائه کردن اما شهردار کارشکنی می‌کند.

در دی‌ماه سال گذشته هم در شهرداری نشستی با اهالی منطقه سیاهرود داشتیم که زمین و یا خانه آنها در مسیر طرح قرار دارد.

 این افراد را بنابر این که از محل آزادسازی، پول باید دریافت کنند یا مجوز ساخت و یا اینکه به شهرداری بدهکار هستند، به چهار دسته تقسیم کردیم و قرار بود بر اساس برنامه‌ریزی ، این کار انجام شود.

 پس از آن نشست تاکنون هرچه از معاونت خدمات شهری شهرداری در این خصوص سوال کردیم، وی توپ را به زمین شهردار می‌انداخت و شهردار هم پاسخگو نبود. این پروژه را عمدا معطل نگه داشته‌اند.

مازندنومه:زیرگذر هم جزو مواردی بود که از شهردار سئوال کردید؟

بله، موضوع بعدی، مسئله زیرگذر است. شرکت تاریر، برنده مناقصه زیرگذر قائم‌شهر با مبلغ 5/2 میلیارد تومان بود و طبق قرارداد، این پروژه باید در آذرماه سال گذشته به اتمام می‌رسید.

از شرایط مناقصه این بود که دو سوم از طلب برنده مناقصه در زمان تحویل موقت پروژه و مابقی هم در اقساط 12 ماهه پرداخت شود.

 در اواخر آذرماه که پیمانکار هنوز پروژه را تحویل نداده بود شهردار اعلام کرد شرکت قادر به اتمام پروژه نیست و باید پول پرداخت کنیم و سرانجام با رایزنی و فشار زیاد، مجوز گرفته و به این شرکت پول تزریق کردند.

تا بهمن سال گذشته، این شرکت تمام پول مناقصه را دریافت کرد در صورتی که به خاطر مصالح و برخی مسائل دیگر، به شهرداری بدهکار هم بود.

شهردار، پروژه زیرگذر را بدون تحویل موقت قانونی، با 9 آیتم باقی‌مانده تحویل گرفت و این پروژه سه ماه بعد به وسیله شهرداری اجرا شد.

در این خصوص بحث تخلف پیمانکار مطرح بوده و نحوه پرداخت پول که جزء اساسی فراخوان مناقصه است، به درستی اجرا نشد و با این اتفاق، حقوق سایر شرکت کنندگان در مناقصه زیرپا گذاشته شد.

مازندنومه:در خصوص استخدامی های شهرداری چه؟

بله،از شهردار در خصوص استخدام‌ها هم سوال شده است. از زمان تصدی وی در شهرداری بیش از 44 نفر استخدام شدند که از اقوام مسئولان و یا برخی اعضای شورا هستند و آزمونی هم برگزار نشده در صورتی که شایسته سالاری، شرط اساسی استخدام است . افراد غیربومی هم در شهرداری استخدام شده‌اند.

در خصوص زباله هم مشکل داریم. قرارداد پیمانکار به اتمام رسیده و مجددا باید مناقصه برگزار شود و اکنون پیمانکار بدون رغبت کار می‌کند.

 برخی اعضای شورا لابی می‌کنند و به جای رسیدگی به تخلف، عمل عکس را انجام می‌دهند اما به دلیل اینکه به مسائل کارشناسی اعتقاد داریم، به این مسائل توجه نمی‌کنیم.

شورا وظیفه نظارت بر کار شهردرای را بر عهده دارد و فردی حق ندارد این اختیار قانونی را سلب کند و مانع کار شورا شود. تا این بخش تقویت نشود نمی‌توانیم ادعا کنیم که در این حوزه، دموکراسی داریم.

 مازندنومه: در انتخابات بعدی شوراها، به عنوان نامزد انتخابات حضور می‌یابید؟

سه سلطانی: افتخار بزرگی است که در لوای وکالت مردم قرار می‌گیریم. هیچ شغل دیگری هم ندارم و تمرکزم صرفا بر شورا است. اگر مردم بخواهند، حضور می‌یابم و در غیر این صورت، هیچ وقت در مقابل اراده مردم نمی‌ایستم.


  • محمد جوادپاسخ به این دیدگاه 11 0
    پنجشنبه 8 مرداد 1394-17:47

    دوست داشتنی نماینده مردم قائمشهر و با سواد ترین عضو شورای شهر آقای...بوده که امروز جای خالی وی در شورای بی برنامه قائمشهر بشدت احساس می شه

    • علی هاشمیپاسخ به این دیدگاه 14 0
      سه شنبه 5 خرداد 1394-3:39

      درود بر تو . همیشه در قلب مایی

      • سه شنبه 10 تير 1393-16:23

        درود بر تو که شرافت ومردونگی داشتی

        • دوشنبه 30 ارديبهشت 1392-0:0

          اگه یک مرد یک آدم با شعور و با کلاس فهیم و روشنفکر توی اون شورای شهر بود سه سلطانی بود وبس...هر جا هست خدا پشت و پناهش باشه

          • چهارشنبه 22 آذر 1391-0:0

            آدم نمیدونه کی داره راستش و میگه کی داره صادقانه کار می کنه و کی .....
            ولی امیدوارم هرکی حق و میگه خدا کمکش کنه

            • جمعه 3 آذر 1391-0:0

              امید است همه مسئولین به اندازه مهندس سه سلطانی وظیفه شناس و حق شناس باشند.من چندین بار در شهرداری به مشکل برخوردم که ایشان رفع مشکل نمودند برخلاف بعضی از دوستان که در شهرداری قائم شهر فقط بدنبال بالا و پائین بردن مردم از طبقات هستند.
              برایتان ارزوی سلامتی دارم جناب اقای سه سلطانی

              • يکشنبه 15 مرداد 1391-0:0

                من نمی دونم مشکل کجاست و داستان چیه ؟! ولی اگه یه آدم مودب و باشخصیت که حالیش وظیفه شوراییش چیه و از حقوق شهروندش هر وقت و هر کی پیشش رفت راضی برگشت همین آقای سه سلطانیه ..من دوسش دارم و خدا ازش راضی باشه

                • پنجشنبه 5 مرداد 1391-0:0

                  باریکلا جوون..الحق که شیر پاک خورده ای و میفهمی کجایی و چیکاره ای...کاشکی همکارانت هم مثله تو شجاع و درایت داشتند و میفهمیدند که وظیفه عضو شورا چیه؟!!!

                  • چهارشنبه 4 مرداد 1391-0:0

                    آقای سه سلطانی خدا پشت و پناهت باشه دوست خوب ما

                    • شهرداریچیپاسخ به این دیدگاه 48 0
                      دوشنبه 2 مرداد 1391-0:0

                      lموفق باشید

                      • دوشنبه 2 مرداد 1391-0:0

                        دوست داریم نه بخاطر چهره زیبایت دوستت داریم بخاطره آنکه از جنس مایی از قشری تحصیلکرده ای که در اجتماع نادانان گرفتار شدی و کسی تو را نمی فهمد

                        • دوشنبه 2 مرداد 1391-0:0

                          آقایان صالح زاده. سادات نیا . گران . شهرداری واسه شماست؟ نیرو ها از سواد کوه .جویبار و ساری میان .تمومش کنین مملکت امام زمانه

                          • دوشنبه 2 مرداد 1391-0:0

                            آقایان سادات نیا . حاججججججججج کمیل بسه دیگه

                            • شنبه 31 تير 1391-0:0

                              آقای ابراهیمی این چه فرمایش و اندرزیه که می دی ؟!

                              • ابراهیمیپاسخ به این دیدگاه 45 0
                                شنبه 31 تير 1391-0:0

                                آقای سه سلطانی آخه فرق تو با دیگر اعضای شورا چیه عزیزم نه ماشین می خری نه خونه داری نه زن می گیری؟!! واسه خودت درده سر درست نکن توهم مثه دیگران از فرصت باقی مونده استفاده کن برادر..

                                • جمعه 30 تير 1391-0:0

                                  آقای سید مگه قراره از یک شهردار واسه کاری که جزء وظایفشه یه روز تعریف شد دیگه ازش سوال و انتقادی نشه ؟! راسته که می گن توی این مملکت یه روز کار کن 1هفته بشین ازش تعریف کن...

                                  • جمعه 30 تير 1391-0:0

                                    الان 9ماهه که شهر هیچ پروژه مهم عمرانی نداره و برنامه های در دست اجراش هم خوابیده وضعیت زباله چاله چوله های شهر فضای سبز آسفالت ووو چرا اعضای هحترم شورا از این آقای شهردار سوالی نمکنن؟ شهردار خوابه یا شورا یا هر2؟؟؟ آقای شهردار بجای اینکه بیشتر بفکر فروش زمین هاش باشه فکری بحال وظایفش بکنه؟!!!

                                    • جمعه 30 تير 1391-0:0

                                      چرا مطلب منو سانسور می کنید؟!! لطفا یکسویه و گزینشی کار نکنید

                                      • جمعه 30 تير 1391-0:0


                                        لطفا این شهردارو با آقای صادقلو مقایسه نکنید؟!!! ...

                                        • پنجشنبه 29 تير 1391-0:0

                                          آقاي سه سلطاني، هرگز گمان نميكردم روزي فرابرسد كه شمارو با بعضي از اعضاي دوره دوم شورا كه قويترين شهرداركشور يعني صادقلو را بركناركردند مقايسه كنم! واقعأ دنياي وارونه كه ميگن همينه كه پرادعاترين عضوشورا دچار لابي هاي پشت پرده بشه و بارديف كردن يك سري از مطالب غيرواقعي كه بيشترجنبه تبليغي دارند بخواد نبض خواب مردم رابگيره!!! آقاي محترم هنوز جوهر مصاحبه هاي تو و همفكرانت در تعاريف ازشهردارو لياقتهاوشايستگيهاي اون درجرايد خشك نشده! هنوز اون ژستهاي حق بجانب جنابعالي و دوستانت در افتتاحيه پروژه سياهرود و زيرگذر ميدان امام(ره)ورينگ داخلي و ادامه كمربندي در سه راه الغدير و بازگشائي خيابان شهروند و رفع مشكل آشيانه داران و كلنگ زني پارك خيابان تهران و احداث كارخانه بتن وموزائيك سازي شهرداري و ساماندهي پارك جنگلي تلارو افتتاح سالن ورزشي وچمن مصنوعي شهرداري وكلنگ زني و آغاز استخر شهرداري در منطقه محروم و احداث چندزيرگذر در راه آهن و.....، كه همه حاصل تلاش و ابتكار شهردار و همكاران شريفش بوده دراذهان باقيست. مردم اينها را فراموش نخواهندكرد. مردم ما خادم وخائن را بخوبي از هم تشخيص ميدهند.سوء استفاده از عدم اطلاع مردم در مصاحبه ها درد شمارا درمان نخواهدكرد. باش تا صبح دولتت بدمد.

                                          • پنجشنبه 29 تير 1391-0:0

                                            ماست فروش هیچوقت نمیگه ماست من ترشه.
                                            آقای حقوقدان چرا از تخلف اخیر شورای شهر که مربوط به سمت جدید یکی از کارکنان شهرداریه چیزی نمیگه ؟
                                            چرا هر بار گفته میشه شهردار باید استیضاح بشه یا پاسخگوی سوال باشه ولی بعدش هیچ اتفاقی نمی افته ؟
                                            همه میدونن که در شورای شما چی میگذره، کی کجا و با کیا میگرده.
                                            چرا مازندنومه طی مصاحبه ای این سوالات رو با شهردار مطرح نمیکنه تا موضوع روشن شه ؟
                                            از جمله آخر این مطلب هم کاملا واضحه که این مصاحبه قثط جنبه تبلیغاتی داشته.
                                            آقای سه سلطانی جات خالی مردم قائمشهر هندوانه هاشونو شب یلدا خوردن. دیگه زیر بغل هاشون جا برا هندوانه و این مطالب و حرفا نیست.
                                            پشت موتو بلند کن برا عکس پوستر مثل دوره قبل به درد میخوره.
                                            خدا جای حق نشسته
                                            .

                                            • پنجشنبه 29 تير 1391-0:0


                                              بابا شما قایمشهری ها چنه دس دس کنننی...طول عمر مدیریت در کشور 2 ساله اگه زیاد بمونه یا تنبل میشه یا ...

                                              • چهارشنبه 28 تير 1391-0:0

                                                بردادر سه سلطانی عزیز ازت بخاطر دفاع از حقوق مردم و شهر متشکریم بخدا کسانیکه تورو متهم به کاره نکرده و بی دلیل میکنن اساسا در حد و شان تو نیستند که بخوای جوابشونو بدی

                                                • چهارشنبه 28 تير 1391-0:0

                                                  وقت کردید کامنت منو هم بذارین؟!!

                                                  • چهارشنبه 28 تير 1391-0:0

                                                    آقایون بیزن و shahrvand لطف کنید جواب آقای سه سلطانی رو مثل خودش با دلیل و مدرک جواب بدید!؟ اون نماینده محبوب ماست و ما به درستکاری و صداقتش ایمان داریم

                                                    • شهرداریچیپاسخ به این دیدگاه 38 0
                                                      چهارشنبه 28 تير 1391-0:0

                                                      آخه این چه سایتی تا یکی یه حرف حقی یا قانونی میزنه هی علیه اش کامنت میذارین که طرف سناریو داره طرف فاسده طرف متخلفه؟!!! واقعا اگه همچین چیزی هست چرا چیزی از فساد و تخلفش نمیذارن هان؟

                                                      • چهارشنبه 28 تير 1391-0:0

                                                        حرف shahrvandآدمو به تعجب وامی داره؟! من که تواین خبر ندیدم این آقا ادعای حقوق دانی کنه ولی تعریفشو زیاد شنیدم.و اما تبصره 4 ماده 34 که گفتی والبته آقای سادات نیا همه جا می گه مربوط به آیین نامه استخدامی کارکنان شهرداریه نه قانون استخدامی کشوری؟!! و اساسا به خبر فوق ارتباطی نداره عزیزم...؟!!

                                                        • چهارشنبه 28 تير 1391-0:0

                                                          سلام جالبه عجب هياهوئي بپاشده آقاي سه سلطاني دنبال چه سناريوئي ميگرديدمردم هشيارندوبيداربه نعل وميخ نزنيدبس كنيدبزاريداين شهرداركارعمرانيش بكندمردم دراين مدت شاهدعمران آبادي شهرشون بودندآنچه عيان هست جه حاجت به بيان هست شماعوض اينكه كمك حال شهرداردربحث عمراتي باشيدمخل سازندگي شهرنشيد اينقدردم ازمردم نزنيد شانتاز وجوسازي هم جواب نميده مردم بهترين قاضي هستند تشكرازمديريت سايت هم داريم كه مسائل راشفاف اعلام ميدارند

                                                          • چهارشنبه 28 تير 1391-0:0

                                                            با سلام

                                                            آقای سه سلطانی جالبه شمایی که ادعای حقوق دانی میکنی نمیدونی در تبصره 4 ماده 34 قانون استخدام کشوری چی نوشته؟!!!!

                                                            نکته قابل توجه دیگه اینه که اعضای شورای شهر مثل شما که تو قانون حق و اجازه دخالت در امور پرسنلی شهرداری رو ندارید چرا اینکارو میکنید و مجموعه شهرداری رو به چالش می کشید!!!

                                                            چرا مطالبی که ازش صحبت میشه و به عنوان مصاحبه ارائه میدید با استناد و مدرک نیست ؟؟؟

                                                            جالب تر از همه اینه از فساد ،تخلفات و موارد دیگه که مربوط به خود شماست چشم پوشی میشه دلایلش ...

                                                            • چهارشنبه 28 تير 1391-0:0

                                                              آقای مهندس صالح زاده برای شهر زحمت کشده است اما مدتی است دچار کم کاری شده است.چاله چوله ها در شهر زیاد شده است و مهندس تلاشی برای لکه گیری نمی کند.لطفا مثل سابق پرتلاش ظاهر شوید تا استیضاح نشوید.

                                                              • چهارشنبه 28 تير 1391-0:0

                                                                خانم فلاحی مواظب خودت باش ؟!! آقای شهردار می خواد از دستت و از دست سایتتون شکایت کنه؟!!

                                                                • چهارشنبه 28 تير 1391-0:0

                                                                  من ساکن سیاهرودم در جواب آقایی که خودشو مهندس معرفی کرده : عزیزم خوب شد گفتی آقای سه سلطانی حرص ارث پدرشو می خوره؟!! جالبه که یا چیزی از طرح سیاهرود نمی دونی یا فقط میخوای حرفی بزنی..طرح سیاهرود بزرگترین طرحیه که قائمشهر بخودش دیده والبته در فهم و درک هرکسی نیست.

                                                                  • چهارشنبه 28 تير 1391-0:0

                                                                    الحمداله یکی همیشه در شورای شهر قائمشهر هست که نه بساز بفروشه نه پیمانکاره نه بچه اشو یا برادرشو یا دامادشو و ... آورده شهرداری سر کار شجاعانه برخورد می کنه و از کسی ترس و ابایی نداره..اینطوریه که سه سلطانی همیشه توی دل مردم جا داره.اعضای محترم شورا بیدارشین تا جایگاه واقعی خودتونو پیدا کنید!!؟

                                                                    • سه شنبه 27 تير 1391-0:0

                                                                      آقای سه سلطانی تا دلال و واسطه تو اون شورا رفت و آمد می کنن و تا آدمای بی خاصیتی که جز هیاهو و جنجال کاره دیگه ای ندارن عضو شورا هستند کار جنابعالی آب تو هاون کوبیدنه؟!! خدا عاقبت این مردم و شهرمونو بخیر کنه...

                                                                      • سه شنبه 27 تير 1391-0:0

                                                                        صالح زاده شهردار کوچکسرا بوده است نه قائمشهر-اعضای شورای شهر اگر انصاف وقدرت تحلیل دارند وضعیت خیابان بابل -اعم از وضع فقدان پیاده رو -وضع فجیع چهاشنبه بازار -نظافت جوب اب و.......بررسی کنند برای این مسئولین چشم بصیرت.انصاف.عدالت وصداقت ارزومندم بی شک از رفتن صالح زاده خوشحال میشوم وقطعا به اعضای فعلی شورا هرگز رای نخواهم داد اقای سه سلطانی هم حرص ملک ارثیه پدریشان را در حوالی سیاهرود میخورند.

                                                                        • سیاهرود نشینپاسخ به این دیدگاه 38 0
                                                                          سه شنبه 27 تير 1391-0:0

                                                                          ما از اقدامات شورا و شهرداری در خصوص سیاهرود متشکریم ولی از اینکه آقای شهردار این منطقه رو رها کرده و مردم رو بلاتکلیف گذاشته انتقاد داریم از آقای سه سلطانی هم بابت زحماتش و حمایت از مردم منطقه و طرح و برنامه هاش متشکریم..

                                                                          • دوشنبه 26 تير 1391-0:0

                                                                            آخه آدم دلش مياد اين شهردارو استيضاح كنه!!!!حيف كه ساري شهردار جديدشو انتخاب كرد...


                                                                            ©2013 APG.ir