تعداد بازدید: 3305

توصیه به دیگران 2

جمعه 30 تير 1391-20:33

پاسداشت سنت ها/26 کنار ساحل

جشن آیینی و سنتی 26 نورزما در سواحل شهرستان میاندرود برگزارشد/حدود دو هزار نفر از مردم منطقه در این جشن سنتی شرکت کردند.


مازندنومه:در این مراسم شاد و مفرح که عصر پنج شنبه گذشته در سواحل روستای برگه گهرباران برگزار شد،گروه های مختلف هنری موسسه فرهنگی پارپیرار با اجرای برنامه های سنتی و شاد ، لحظاتی به یادماندنی را برای خانواده ها فراهم کردند.

بر اساس این گزارش، شعر و ترانه خوانی،،موسیقی محلی،بند بازی،نمایش لوازم خانگی قدیمی،کارناوال نواهای بومی محلی و عروسی محلی همچنین چوب بازی سنتی ازجمله برنامه های این جشن سنتی بود.

 دراین مراسم غذاهای محلی توسط اهالی روستاهای اطراف آماده و بین شرکت کنندگان توزیع شد.

علاوه برحضور پررنگ مردم خصوصا جوانان که جمعیتی بالغ بر2هزار نفررا شامل می شد ، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران،علی رجبی فرماندار میاندرود،محمداسفندیاری و ابراهیم نوائیان بخشداران مرکزی و گهرباران، و برخی مسئولان محلی و ادارات شهرستان میاندرود از جمله حضور داشتند.


  • يکشنبه 1 مرداد 1391-0:0

    ناشتاسی که با کنایه (سلسله جشنهای دولتی ) قصدکوچک جلوه دادن کار به این عظمت وشکوه را داری .لابدحافظه کوتاه مدت شما ازکارنیفتادوخوب بخاطز داری که هیچ یک از دولتیان را یارای نزدیک شدن به این سلسله جشنهای بقول شما دولتی نبود وخلاء ان موجب رسوخ شبه جشنهای خارجی شد ونتیجه خطروقوع شبیه خون فرهنگی . حالادلیرمردی ازتبارابراهیمیان بی واهمه ازاتش نمرودیان پا به عرصه وجودگذاشته چند سالیه که بازنده کردن اینگونه مراسم امیدرا در دلها وشادی وسرور را بر چهره هابارمغان اورده . دورازجوانمردی نیست به ایشان و دستاندرکاران اینحرکت غرور افرین نگوییم دستان دردنکند

    • سلسله جشنهای دولتی!!!پاسخ به این دیدگاه 0 1
      جمعه 30 تير 1391-0:0


      ©2013 APG.ir