تعداد بازدید: 3392

توصیه به دیگران 3

شنبه 31 تير 1391-15:45

پیگیری ها نتیجه داد/مرزن آباد دو طرفه شد

نماینده نوشهر و چالوس در مجلس گفت:در پی درخواست مردم بخشی از روستاهای دهستان کوهستان و تعدادی دیگر از روستاهای مسیر کندوان که در بخش مرزن آباد واقع شده است تغییر مبدا مسیر اعلام یکطرفه شدن محور کندوان مورد بررسی قرار گرفت و سردار احمدی مقدم با این تغییر مسیر موافقت کرد.


مازندنومه:«...سال هاست مردم دهستان کوهستان مرزن آباد ، روستاییان و ساکنان حاشیه محور کندوان عاجزانه و خاضعانه درخواست تجدیدنظر در مسیر یکطرفه کردن محور حیاتی کندوان را دارند و هر بار نیز سیستم پاسکاری از این دستگاه به آن دستگاه شکل می گیرد.

حداقل یک مسوول مرتبط پاسخگو باشد و بگوید گره کار کجاست؟چرا باید از مرزن آباد شاهد یکطرفه شدن باشیم؟ این یکطرفه شدن از مبدا کامل اشتباه و پر از ایراد و اعتراض چرا کارشناسی نمی شود؟

آیا به این فکر کرده اید که اگر شخصی در یکی از روستاهای این منطقه دچار حمله قلبی شود باید تا ساعت 12 شب در کف خیابان با مرگ دست و پنجه نرم کند تا شاید در پی بدرقه مسافران نیم نگاهی به او شود؟

زن آبستن که دچار مشکل می شود حقش و سلامتش با چه چیز مقایسه می شود؟ با افزایش آمار گردشگر پذیری؟

مردم بیش از 30 پارچه روستا و آبادی که دو روز آخر هفته را باید در کنار خانواده های خود در روستا باشند در حین برگشت محور کندوان را از مرزن آباد یکطرفه می بینند و ساعت ها شاهد تحقیر و بی احترامی رهگذرانی هستند که به آنان درس قانون رانندگی می آموزند!

شاهد این هستند در راهی که حق شان هست دیده نمی شوند و باید ساعت ها در کنار خیابان بمانند شاید پلیسی از سر دلسوزی برای شان راهی باز کند و آنان را در خیابان یک طرفه در خلاف جهت خودروها به حرکت در آورد...»

آن چه آمد بخشی از یاداشت بابک شمس-خبرنگار و فعال رسانه ای-بود که 18 خرداد ماه امسال در مازندنومه انتشار یافت.

پس از این مطلب،ما موضوع را در جلسه ای از استاندار مازندران جویا شدیم که طاهایی گفت:باید منتظر افتتاح آزادراه تهران شمال باشیم تا مشکل از اساس حل شود.

در ادامه نمایندگان غرب استان پیگیری هایی را انجام دادند که اخیرا" به ثمر نشست و حال نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی از تغییر مسیر اعلام یکطرفه شدن محور کندوان از مرزن آباد به دوراهی دزدبن خبر داده است.


قاسم احمدی لاشکی اظهار داشت: در پی درخواست مردم بخشی از روستاهای دهستان کوهستان و تعدادی دیگر از روستاهای مسیر کندوان که در بخش مرزن آباد واقع شده است،تغییر مبدا مسیر اعلام یکطرفه شدن محور کندوان مورد بررسی قرار گرفت.

وي افزود: برخی از اهالی خبر و رسانه نیز در یادداشت های خود این خواسته مردم را منعکس کرده بودند که در کنار خواسته بحق مردم به بررسی پیشنهادها و ارائه راهکارهای طراحان این بحث پرداختیم،چراکه اعلام یکطرفه شدن از مرزن آباد مشکلات زیادی را برای اهالی بیش از 30 روستا و آبادی این منطقه به همراه داشته است که نیازمند پیگیری جدی بود تا این مشکل مرتفع شود.


احمدی لاشکی خاطرنشان كرد: از آنجا که در برخی ایام، تردد در محور کندوان به علت ورود مسافران و گردشگران منجر به ایجاد ترافیک شدید و بحث زمان بندی یکطرفه شدن این محور از مرزن آباد اعلام می شد، روستاییان و اهالی این چند پارچه آبادی در روزهای آخر هفته که زمان در کنار خانواده بودن است با مشکل بازگشت به شهر مواجه بودند.


عضو هیأت رئیسه کمیته آموزش پزشکی و آموزش عالی با اشاره به اينكه جمعیت زیادی از مردم به ناچار باید تا پاسی از شب در کنار خیابان ورودی به کندوان یا روستاهای خود می ماندند و راهی برای بازگشت نداشتند اظهار داشت: علت این بود که برای جلوگیری از خطرات احتمالی سوانح و حوادث تا زمان دوطرفه شدن محور و تردد منطقی شرایط بازگشت به شهر را نداشتند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی همچنين پیگیری و تحقق این موضوع را حاصل تعامل دو نماینده فعلی غرب استان عنوان كرد و بيان داشت: طی نامه ای با امضای اینجانب و آقای فیاضی-نماینده مردم شریف نور و محمود آباد در مجلس نهم- به سردار احمدی مقدم خواستار تغییر مبدا اعلام یکطرفه شدن محور کندوان از مرزن آباد به دوراهی دزدبن شدیم که خوشبختانه این مسئله صورت گرفته است.


  • کیوان کیانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 26 دی 1391-0:0

    متاسفانه ظلم بزرگی بود که نسبت به فرزندان مرزن آباد صورت می گرفت و آقای محسنی نماینده قبلی ما بی تفاوت از کنار این موضوع می گذشت و به خاطر همین یک طرفه شدن غیر اصولی و ظالمانه که شریان اصلی منطقه با شهر و مرکز شهرستان را قطع میکرد و دارای مسیر جایگزین هم نبود زنی آبستن در منطقه ولی آباد کندوان با نوزادش جان باخت تا لکه ننگی بر دامان مسئولین منطقه باشد.از تلاشهای برادرهای انقلابی و مومن احمدی و فیاضی نهایت سپاسگزاری را داریم.اجرتان با امام حاضر.

    • سه شنبه 3 مرداد 1391-0:0

      خداقوت حاجی قاسم

      • دوشنبه 2 مرداد 1391-0:0

        احتمالا بار ترافیک چالوس تا مرزن آباد در روزهای تعطیل شدیدا سنگین خواهد شد انشالله که از این بعد کارشناسی شده باشد. تصرف زمینهای اطراف جاده هم فراموش نشود!!!

        • دوشنبه 2 مرداد 1391-0:0

          بخدا کار خوبی است، هم از احمدی و هم از فیاضی تشکر می کنیم، به هر حال کندوان فقط مال چالوسیها که نیست، کندوان یک جاده ملی است که کندوان را به استان متصل می کند، من که میگم خداکنه نمایندههای دیگه استانمون هم بیان و برای کندوان و هراز و غیره با اتحاد کار کنند

          • حاشیه های چالوس؟!!پاسخ به این دیدگاه 0 0
            يکشنبه 1 مرداد 1391-0:0

            هر مشکلی که از مردم کم شود شایسته قدردانی است ولی چرا نسبت به مشکلات اصلی مردم همت نمیشود جای سوال دارد؟!!مساله مهمتر از یک طرفه یا دو طرفه جاده، زمین خواری و تصرف زمینهای حاشیه جاده از ابتدای جاده چالوس تاکف هزار چم است که توسط بخشی از مردمان اهل بخش کوهستان صورت پذیرفته که احتمالا بخاطر نسبت فامیلی و یا همولایتی بودن متصرفان ویا عدم تنظیم روشمند و الویت بندی صحیح در نوشتار ،آقای شمس بدان کمترین التفاتی نداشته اند،اما بی شک نماینده محترم هر هفته این پدیده را در مسیر رفت وبرگشت بین پایتخت و حوزه انتخابی اش می بیند!

            • يکشنبه 1 مرداد 1391-0:0

              اینها که همه از گذشته هستش بنده خدا!
              شما چیکار کردی؟

              • مازندنومه چرا؟پاسخ به این دیدگاه 0 0
                يکشنبه 1 مرداد 1391-0:0

                چرا بعضی کامنت رو نمایش نمیدید.فقط موافق رو کار کردن که شایسته عرصه نقد و خبر نیست. البته توهین بحثش جداست.آیا بنده حق ندارم سوال کنم که چرا نمایندگان ما از گرانی مستضعف کش حرفی نمی زنند نمایندگی نظرات مردم یک "حقیقت" است که نباید با هیچ مصلحتی معامله شود.خداوند به همه کسانیکه اهل حقیقتند توفیق دهد بحق این ماه عزیز.

                • بی نظیره!پاسخ به این دیدگاه 0 0
                  شنبه 31 تير 1391-0:0


                  عضو هیأت رئیسه کمیته آموزش پزشکی و آموزش عالی!القاب به بزرگی ،تا الان هیج کدام از نماینده ها نداشتند احسن احسن!!!

                  • شنبه 31 تير 1391-0:0

                    از نماینده نور تشکر می کنیم که بفکر جاده چالوس هستند انشاالله طی چهار سال پیش رو کمک مان کند!

                    • شنبه 31 تير 1391-0:0

                      خیلی خبر خوبی بود،اینطری بشه مشکل خیلی روستاییا حل میشه

                      • کوهستانیپاسخ به این دیدگاه 0 1
                        شنبه 31 تير 1391-0:0

                        درود بر احمدی و فیاضی،خدا اموات شما را بیامرزد،راحت شدیم،تازه غصه داشتیم که چطور ماه رمضان برویم ییلاق


                        ©2013 APG.ir