تعداد بازدید: 2858

توصیه به دیگران 3

چهارشنبه 25 مرداد 1391-14:39

هفته هنر در تهران،جشن خرمن در رویان

دو خبر کوتاه فرهنگی/هفته هنر مازندران مهرماه امسال در تهران برگزار می شود/ جشن خرمن دوم شهریور ماه سال جاری از ساعت17 در کنار پل سبزه رود رویان برگزار می کنند.


مازندنومه،عباس مهدوی: هفته هنر مازندران با هدف معرفی شایسته و پرشور داشته های غنی فرهنگ و هنر این دیار،مهرماه امسال در تهران برگزار می شود.
 
اجرای این هفته در پایتخت، فرهنگ و هنر مازندران را به افکار عمومی معرفی خواهد کرد.
 
هفته هنر ابعاد مختلف تاریخ، مردم شناسی، فرهنگ عامه، حضور در دفاع مقدس، دین باوری، صنایع دستی، مشاهیر و مفاخر، انتشارات، رشته های مختلف هنری، آداب و رسوم و محصولات فرهنگی و هنری استان را در بر می گیرد.
 
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، هفته هنر تنها متعلق به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیست و همه دستگاه ها برای اعتلای نام و فرهنگ و هنر مازندران باید دغدغه جدی داشته باشند.
 

  هفته هنر استان ها با هدف معرفی جلوه های فرهنگی و هنری استان به بازدید کنندگان، احیاء و معرفی آداب و رسوم محلی و آشنایی مردم استان و کشور با پیشینه فرهنگی، تاریخی و آیینی طراحی شده است.
 
*جشن خرمن در رویان برگزار می شود

به گزارش مازندنومه موسسه فرهنگی و هنری پارپیرار با همکاری شورای اسلامی و شهرداری رویان،شرکت ساحل خزر رویان و مردم فرهنگ دوست مازندران و به ویژه رویان جشن خرمن را دوم شهریور ماه سال جاری از ساعت17 در کنار پل سبزه رود رویان برگزار می کنند.

در این جشن مراسم مختلفی از جمله سرنا نوازی، دعای شکر از خداوند،موسیقی محلی،برکت پلا، خرمن کوبی، کشتی محلی، مراسم عروس بران، بند بازی، طناب بازی و... برگزار می شود.بازار محلی هم در کنار جشن برپا می شود.

خاطرنشان می کنیم مردم مازندران نیز از سالیان دور به مناسبت برداشت محصولات کشاورزی به ویژه برنج، گندم و جو هنگام خرمن جشنی را برگزار می کردند.

مهمترین هدف این جشن شکرگزاری به درگاه خداوند کریم به خاطر نعمت هایی است که به مردم داده است.ضمن این که برگزاری این جشن زمینه نشاط و شادابی را در میان مردم فراهم می کند.


  • چهارشنبه 25 مرداد 1391-0:0

    از این جشنها چند در میاد؟ ماهم یه دونه مداشتیم بد نبود!


    ©2013 APG.ir