تعداد بازدید: 2721

توصیه به دیگران 5

يکشنبه 19 شهريور 1391-15:34

ائمه جمعه توضیحات مدیران را بشنوند-رسولی

امام جمعه میاندرود گفت:گاهی به محض نام نویسی یک فرد در سامانه رصد ، اسم او به عنوان فرد شاغل ثبت می شود و آماری ارائه می گردد که این امر بعضا منجر به متهم شدن مسئولان امر و انتقاد از آنان می شود/در برخی موارد نظارت کافی بر نحوه هزینه کرد وام های اشتغال در راستای طرح ارائه شده صورت نمی گیرد.


مازندنومه:هفتمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و کارگروه توسعه کشاورزی استان عصر شنبه در شرکت فولاد البرز ایرانیان شهرستان میاندرود برگزار شد.

 در این جلسه استاندار مازندران،امام جمعه میاندرود،حجت الاسلام ناصری نماینده مردم بابل و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،ابراهیم باغبانی مدیرکل کمیته انمداد امام خمینی مازندران،فرزانه معاون برنامه ریزی استانداری،هاشم پور مدیرکل صنعت،معدن و تجارت استان و رجبی فرماندار میاندرود هم حضور داشتند.اظهارات امام جمعه میاندرود به نقل از سایت استانداری مازندران و بقیه مطالب به نقل از خبرنگار مازندنومه در پی می آید.

*پخش خبر 30 ثانیه ای کافی نیست

در این مراسم حجت الاسلام سيد مجتبي رسولي-امام جمعه میاندرود- ضمن قدردانی از استاندار و معاونان او به دلیل پیگیری در اتفاق سیل میاندرود و تشکیل جلسه مدیریت بحران در شهرستان،ادامه داد: اتخاذ تصمیمات موثر استاندار در جلسه یاد شده و گفتگو با معاون اول رییس جمهوری و وزیر کشور در این راستا موجب دلگرمی مردم شده است و امیدوارم با تدابیر اندیشيده شده در این رابطه ديگر شاهد اين گونه وقايع نباشیم.

 رسولی با بیان این که برای بنده بسیار جای خوشحالی است که در جلسه کارگروه کشاورزی استان، استاندار و مدیران استان با صرف وقت چند ساعته و همت و علاقه فراوان در جهت حل مسايل دامداران و كشاورزان تصمیم سازی می کنند، گفت: مردم باید از این همه تلاش و تصمیمات به جا و کارشناسی که با مشارکت اساتید دانشگاهی در جهت توسعه استان گرفته می شود ، به نحو مطلوب مطلع شوند.

وی با اشاره به این که پخش خبر 30 ثانیه ای از این جلسه برای اطلاع رسانی صحیح و کامل در این راستا کافی نیست، گفت: وجود برخی گلایه ها در جامعه پیرامون موضوعاتی از این دست به نبودگزارش جامع و به موقع باز می گردد که باید با جدیت بیشتری در این راستا کار کرد.

* ائمه جمعه توضیحات دقیق و تخصصی مدیران را بشنوند

رسولی هم چنین طرح موضوعات مختلف در کارگروه اشتغال و ارائه بحث های کارشناسی از سوی مدیران در این کارگروه را جالب توجه خواند و تصریح کرد: راهکارهای مطلوب برای حل مشکلات بانکی و اعطای به موقع و آسان تسهیلات به جویندگان مشاغل در جهت تحقق عینی فرصت های شغلی در جامعه اندیشیده شود تا این زحمات به بار بنشیند.

وی از اهتمام ویژه دولت در بحث کشاورزی و ورود جدي به اين موضوع در همه سطوح کشوری، استانی و شهرستانی قدردانی کرد.

 امام جمعه میاندرود ضمن اشاره به اين كه گزارش هاي ارسالي مديران از جلسات، فصلي است خواستار تداوم اطلاع رساني آنان از اقدامات صورت گرفته در دستگاه متبوع براي ائمه جمعه شد.

 وی ابراز داشت: این گزارش ها گاهی طوری طراحی می شود که قابل بهره برداری نیست و ضرورت دارد موثرتر و زیباتر تدوین شود.

رسولی ادامه داد: برای تعامل و تبادل اندیشه ها و اتخاذ تصمیات درست، بهتر است ائمه جمعه توضیحات دقیق و تخصصی مدیران را بشنوند.

بر اساس این گزارش، امام جمعه میاندرود آمار ارائه شده اشتغال در سامانه رصد را جالب توجه خواند و اظهار داشت: گاهی به محض نام نویسی یک فرد در سامانه رصد ، اسم او به عنوان فرد شاغل ثبت می شود و آماری ارائه می گردد که این امر بعضا منجر به متهم شدن مسئولان امر و انتقاد از آنان می شود.

 وی وجود فاصله بین ثبت نام یک فرد در سامانه رصد و عدم تحقق هم زمان شغل وی در جامعه را علت برخی قضاوت ها در مورد آمار ارائه شده اشتغال دانست و تاکید کرد: گاهی نیز افراد مجوز لازم را دریافت می کنند اما در سير اداري معطل می مانند.

 رسولی افزود: در برخی موارد نیز نظارت کافی بر نحوه هزینه کرد وام های اشتغال در راستای طرح ارائه شده صورت نمی گیرد و بعضی ارقام تسهیلات با اجرای طرح مورد نظر هم خوانی ندارد.

* وظیفه بانک‌ها حمایت از بنگاه‌دارهاست و نه بنگاه‌داری

به گزارش خبرنگار مازندنومه، استاندار مازندران نیز در این جلسه با اشاره به تاسیس تعداد زیادی بانک خصوصی در کشور، وظیفه سیستم بانکی را حمایت از اقتصاد و اشتغال دانست و گفت: وظیفه بانک‌ها حمایت از بنگاه‌دارهاست و نه بنگاه‌داری و این روند باید اصلاح شود.

 سید علی اکبر طاهایی با تکرار سخنان ریاست محترم جمهوری در مصاحبه اخیر خود با شبکه اول سیما، سود ثابت ربا را ربا دانست و گفت: بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه سود بانک‌ها باید تک رقمی می‌شد اما امروز بانک‌های خصوصی‌ در مدت یک سال سرمایه خود را ۳ برابر می‌کنند و ادامه این روند به ضرر کشور است.

 استاندار مازندران با بیان اینکه نقش بانک‌های خصوصی استان به گونه‌ای که در قانون لحاظ شده مشهود نیست، تصریح کرد: این بانک‌ها نقش اساسی در تولید و توسعه اشتغال استان ندارند و بانک‌های استان باید در اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی فولاد مازندران جدیت بیشتری داشته باشند.

 طاهایی همچنین خواستار بهره‌گیری بیشتر کارگروه اشتغال وسرمایه‌گذاری مازندران از ظرفیت کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای توسعه صنایع فولاد و افزایش ضریب اشتغال این بخش در استان شد.

*مطالبات بانک های مازندران نسبت به استان های دیگر بیشتر است

 برات کریمی -دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های مازندران- نیز در این جلسه اظهار داشت: میزان مطالبات معوقه بانک های مازندران در سالهای 89 و 90 به ترتیب 900 و 1600 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: روند افزایشی مطالبات معوقه بانکهای مازندران مناسب نبوده و در توسعه پایدار استان اثر سوء خواهد داشت.

 کریمی ابراز داشت: مطالبات معوقه بانک های مازندران نسبت به استان های دیگر بیشتر است و با این روند نمی توان مشکل اعطای تسهیلات صنایع و واحدهای تولیدی مازندران را رفع کرد.

رییس شعب بانک ملی مازندران با بیان اینکه صنایع نباید بانک ها را جدای از خود بدانند افزود: بیشترین خدمات کشور از سوی سیستم بانکی مازندران به تولید کنندگان مازندرانی بوده است.

 وی گفت: میزان موجودی بانک های استان 85 هزار میلیارد تومان بوده که 140 هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک های مازندران به صنایع و واحدهای تولیدی خدماتی مازندران پرداخت شده است.

 دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های مازندران با بیان اینکه مازندران رتبه چهارم اعطای تسهیلات پرداختی به واحدهای صنعتی در کشور را دارد، ابراز داشت: متاسفانه کمبود منابع بانکی و عدم باز پرداخت تسهیلات بانکی مشکل عمده پیش روی بانکهای مازندران از سوی برخی صاحبان صنایع و تولید کنندگان بوده است.



    ©2013 APG.ir