تعداد بازدید: 2562

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 22 شهريور 1391-22:21

فوتبال نداریم/فقط یک مشت توپ لگدکن داریم!

احسان حدادی که برای اولین بارموفق شد در رشته دو و میدانی و پرتاپ دیسک مدال نقره المپیک را به ایران بیاورد،فدراسیون مربوطه هر ماه دومیلیون تومان به اوحقوق می دهد،درحالی که هر ماه حدود پنچ-شش میلیون تومان برای تمریناتش هزینه می کند و اگرکمک های پدرش نباشد،ازعهده تمرینات برنمی آید.حال این قهرمان افتخارآفرین را بگذارید در مقابل فوتبالیست هائی که میلیارد ها تومان دریافت می کنند و درنهایت ازلبنان می بازند.


مازندنومه،دکتر سیف الرضا شهابی: در مورد شکست مفتضحانه تیم ملی فوتبال ایران درمقابل تیم ملی لبنان در یک کلمه بگویم باید گفت یک بازی "شرم آور "بود.

این جانب درصدد  بودم یک روز قبل از مسابقات در یادداشتی متذکر شوم اگرتیم ایران در روزسه شنبه 21 شهریور ماه 91در بیروت مقابل تیم فوتبال لبنان پیروز از زمین خارج شد کار محیرالعقول و شگفتی آوری انجام نداده زیر اولا" از نظر رده بندی فیفا لبنان در رده بالای صد و ایران با تفاوت فاحش در رده زیر صد قراردارد.

ثانیا" در شش بازی قبلی فقط در یک بازی دوستانه درسال 1375 نتیجه بازی صفر-صفرمساوی شد و در پنج بازی دیگر همواره ایران دست برتر را داشت و پیروز میدان بود و به عبارتی دیگر مسابقه با لبنان زنگ تفریح برای ایران شده بود.

قطع به یقین نظر فوق محدود به نگارنده این یادداشت نمی شد و فکر غالب ایرانیانی است که اخبار ورزشی را پی گیری می کنند.

البته آقای "کارلوس کی روش"سر مربی محترم تیم ملی فوتبال قبل ازشروع مسابقه،موضوع تماشاچیان لبنانی را مطرح و ادعاکرد امکان دارد که حضور تماشاچیان لبنانی درنتیجه بازی تاثیر بگذاردکه به نظر این جانب ادعای این مربی کاملا غیرعلمی و غیرحرفه ای و غیرورزشی است زیرا هرمسابقه ای با رفت و برگشت همراه است ، این نمی شود که ما در زمین خودمان برنده باشیم و در زمین طرف مقابل طعم تلخ باخت را بچشیم!با این حساب باید در همه مسابقات بین المللی که ایران فرصت یا شانس حضور در آن را پیدا کند مسابقات مربوط به ایران در تهران برگزار شود تا برنده شویم !؟

مسابقه با لبنان برای چندمین بار این واقعیت تلخ و غیرقابل انکار را به اثبات رساند که تیم ملی فوتبال ایران از صلاحیت و شایستگی لازم برای حضور درتورنمنت های بین المللی از جمله جام جهانی فوتبال برخوردار نیست و اگر دری به تخته بخورد و شانس یارشود و توپی به پای امثال "خدادعزیزی"در بازی نظیر مسابقه با استرالیا برخورد کند و به جام جهانی راه پیدا کنیم،جز زنگ تفریح برای سایر تیم ها نخواهیم بود و حاصلی جز آبروریزی برای ورزش کشور در برنخواهد شد.

    خوشبختانه ورزشکاران با غیرت و جوانمرد ما در مسابقات المپیک و پارا المپیک 2012 لندن خوش درخشیدند و از همه وجودشان مایه گذاشتند تا افتخارات بزرگ برای ایران کسب کنند؛حتی آن هائی هم که موفق نشدند صاحب مدال شوند،در آوردگاه المپیک و پارا المپیک مردانه مسابقه دادند.

در مقابل فوتبالیست های ما که به خاطر چند لگد زدن به توپ صاحب درآمدها میلیاردی می شوند و عکس های شان هر روز برصفحات مطبوعات ورزشی و غیرورزشی نقش می بندد و ازاین راه به شهرت های کذائی دست پیدا کردند تا درکنار این شهرت و آن پول های بادآورده به اعمال مشروع و غیرمشروع و غیرقانونی دست بزنند در مقابل تیم ضعیفی نظیر لبنان نتیجه را یک بر صفر واگذارمی کنند تا برای اولین بار فوتبال لبنان را برنده بازی کنند.

     احسان حدادی که برای اولین بارموفق شد در رشته دو و میدانی و پرتاپ دیسک مدال نقره المپیک را به ایران بیاورد،فدراسیون مربوطه هر ماه دومیلیون تومان به اوحقوق می دهد،درحالی که هر ماه حدود پنچ-شش میلیون تومان برای تمریناتش هزینه می کند و اگرکمک های پدرش نباشد،ازعهده تمرینات برنمی آید.

حال این قهرمان افتخارآفرین را بگذارید در مقابل فوتبالیست هائی که میلیارد ها تومان دریافت می کنند و درنهایت ازلبنان می بازند.

   واقع قضیه اینکه ایران هیچ وقت فوتبال نداشت و امروزهم ندارد،فقط یک مشت توپ لگدکن دارد که درپاره ای ازمواقع شانس با آن ها همراه می شود وبه بعضی ازتورنمنت ها یا جام جهانی راه پیدا می کنند.

     فوتبال ما فقط برای تخلیه انرژی تماشاچیان مناسب است . درسال های خیلی قبل و آن زمانی که اقتصاد برزیل درنابسامانی شدید قرارداشت ، یکی ازدولتمردان وقت برزیل گفته بود اگر ما در کشورمان سه روزفوتبال را تعطیل کنیم،در روزچهارم در این کشورانقلاب خواهدشد!

اگرفوتبال برزیل با افتخارآفرینی اش سبب خوشحالی مردم این کشور و مانع از بحران های اجتماعی و سیاسی می شود،فوتبال ایران با شکست های شرم آور و مفتضحانه سبب افزایش نارضایتی در مردم می شود؛مردمی که شاهدند از بیت المال میلیاردها تومان برای آن ها هزینه می شود که درنهایت جز شکست و آبروریزی حاصلی ندارد.


  • جمعه 24 شهريور 1391-0:0

    آقاي رنجبر شما فوق العاده اي.تحليل و تفسير و راهكاراتون عاليه.

    • مـــعجزه خامــوشپاسخ به این دیدگاه 0 0
      پنجشنبه 23 شهريور 1391-0:0

      سلام. از علاقه مندان به مقالات جناب دكتر شهابي هستم. مثل هميشه گويا بود فقط يه نكته را خواستم يادآوري نمايم. حقيقت اين است مقصر اصلي دستمزدهاي ميلياردي بازيكنان فوتبال، مديران باشگاه ها هستند! مديران سياسي كه جهت ابقاء خويش، چند ساليست با پرداخت هزينه هاي ميلياردي، باعث ايجاد شرايط فعلي شدند. بي انصافيست بيشتر تقصير را گردن بازيكنان فوتبال بياندازيم.

      • یک فوتبالیستپاسخ به این دیدگاه 0 0
        پنجشنبه 23 شهريور 1391-0:0

        دقیقا همین طوراست فوتبال درکشورما به یک مسخره ووسیله ای برای ثروت اندوزی یک مشت دلال ویک عده افرادبی مسولیت تبدیل شد

        • غلامعلی رنجبرپاسخ به این دیدگاه 0 0
          پنجشنبه 23 شهريور 1391-0:0

          با تشکر از نظرات نگارنده محترم نکات زیر تقدیم می گردد:
          1- حال که فوتبالیست ها مردم را سرکار می گذارند و دولت ها با دستبرد زدن به بیت المال بدون رضایت ملت و بدون مجوز از صاحبان مال جیب آنها را پر می کنند، دولت و شرکت ها موظف گردند از هر گونه کمکی به فوتبالیست ها خود داری نمایند و فقط مجاز به تامین زیربناها باشند.
          2- متاسفانه ارگانها و شرکت های دولتی فقط در خدمت فوتبالیست ها هستند و این میزان پول آدم سالم را فاسد می کند تا چه برسد به اینکه زمینه های غرور و تبختر و ولخرجی و تفرج و نظم ناپذیری و کم کاری و بی غیرتی در شکل تیمی ظاهر شود که بدمستی هم می کنند و خدا می داند در خارج از مرزهای جمهوری اسلامی به چه کارهایی دست می زنند که اصلاً حال صحیح بازی کردن و تحت فشار قرار دادن حریف را ندارند و از تیمی می بازند که هیچ هنری در فوتبال ندارد و سرمایه ای برای خرج کردن برای فوتبال در اختیار ندارد.
          3-تعداد تیم های حاضر در لیگ به 10 الی 12 تیم کاهش یابد و مربیان تیم ملی زمان بیشتری برای کار با بازیکنان داشته باشند. هیچ نیازی به استخدام مربی گرانقیمت خارجی وجود ندارد و مربیان داخلی در صورت اعتماد مشابه و عدم جوسازی مطبوعات و رسانه ها به خاطر یک باخت قابلیت کارگردانی برای تیم ملی فوتبال ایران را دارند. در صورتی که این اتفاق بیفتد می توان تیم ملی را به صورت منسجم و موفق دید ولی با این ترافیک بازی ها و آسیب دیدگی ها و عدم استفاده از برنامه های مربیان ملی و کمبود تمرین و انسجام در بین بازیکنان و ادعای تیم ها مبنی بر صرباتی که از تعطیلی لیگ دریافت می کنند همه به ناهماهنگی و بازی های ضعیف ملی می انجامد.
          4- جنین تیم ضعیف و ترسویی بهتر است که به جام جهانی راه پیدا نکند ولی زحمات سابق بازیکنان زحمتکش و تکنیکی را نباید نابود کرد و افتخار ملی ما را که در برابر تیم های بزرگی همانند آمریکا که با پیروزی از آن خارج شدیم و در برابر آلمان سرفراز بودیم و یا در برابر یوگسلاوی سابق و پرتقال و مکزیک بسیار عالی ظاهر شدیم را نباید با این تیم ضعیف و ترسو مقایسه نمائیم . قطعاً اگر یک جو غیرت دائی، عزیزی، استیلی و ... در این بازیکنان وجود می داشت، روزگار ما بدینگونه نبود.
          5- از اساس ما در فدراسیون و دستگاه ورزش سلامت نداریم و همه چیز را به طرف تزریق پول و درآمدزایی برای بازیکنان خلاصه کرده ایم. تا وقتی که در ایران محور کارها دائر مدار پول و درآمد است بازیکنان، مربیان، دست اندرکاران تیم، اهالی فدراسیون، دلالان و ... همه در حال دلالی به سر می برند و به فکر جیب خودشان هستند و سازندگی را فراموش می کنند و تنها آمالشان سفرهای خارجی و ... است و بس.
          6- از اینکه زمینه این درد دل را فراهم فرمودید تشکر دارم.


          ©2013 APG.ir