تعداد بازدید: 3262

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 27 شهريور 1391-16:36

بازی های محلی به جشنواره می روند

نخستین جشنواره بازی های سنتی و بومی -محلی شرق مازندران برگزار می شود/ ورزش های چولنگ، کمربند بازی، طناب کشی، دور با کیسه، پرتاب با دارت همراه با پخت غذاهای محلی با حضور شهرستانهای ساری، میاندرود، بهشهر، گلوگاه و نکا برگزار خواهد شد.


مازندنومه،زینب حبیب پور: رییس هیات ورزش های سنتی و بومی محلی مازندران گفت: جشنواره بازی های سنتی و بومی- محلی شرق مازندران در دهه سوم مهرماه جاری در شهرستان نکا برگزار می شود.

"محمد رضا بحرگرد نیکو"  اظهارداشت: ورزش های بومی محلی چولنگ، کمربند بازی، طناب کشی، دور با کیسه، پرتاب با دارت همراه با پخت غذاهای محلی با حضور شهرستانهای ساری، میاندرود، بهشهر، گلوگاه و نکا برگزار خواهد شد.

 وی با بیان اینکه احیای ورزش های بومی محلی و سنتی و استعدادیابی برای حضور در مسابقات قهرمانی یکی از مهمترین اهداف این هیات ورزشی در مازندران است، افزود: کشتی لوچو یکی از ورزش های بومی و محلی است که نگاه ویژه ای را طلب می کند.

بحرگرد کم توجهی مسئولان به این ورزش محلی را یکی از عوامل کمرنگ شدن برگزاری کشتی لوچو بیان کرد و گفت: متاسفانه هر چه به سمت غرب مازندران می رویم شاهد برگزاری کشتی گیله مردی هستیم و نیز در مقابل در شرق استان نیز تاثیر کشتی محلی استان گلستان مشاهده می شود.

رییس هیات ورزش های سنتی و بومی محلی مازندران با اشاره به اینکه کشتی لوچو بیش از یک هزارو 600 سال در مازندران قدمت دارد،ادامه داد: برگزاری جشنواره سنتی و بومی محلی زمینه مناسبی برای شناسایی استعدادها ی ورزشی به خصوص در زمینه کشتی لوچو می باشد.

وی بیان کرد: علاقه مندان می توانند برای حضور در این دوره از جشنواره به هیات های ورزشی سنتی و بومی محلی شهرستان های محل اقامت خود مراجعه کنند.

گفتنی است رییس هیات ورزش های سنتی و بومی محلی مازندران در حکمی عظیم غلامی را به سمت مسئول روابط عمومی این هیئت انتخاب کرد.

غلامی همکار قدیمی مازندنومه و از فعالان مطبوعاتی فریدون کنار و بابلسر است.



    ©2013 APG.ir