تعداد بازدید: 8773

توصیه به دیگران 3

دوشنبه 27 شهريور 1391-16:37

شهری با 300 میلیون تومان بودجه/خانپور:جذب گردشگر را جدی گرفته ایم

در گفت و گو با جواد خانپور-شهردار مرزی کلای بابل-مطرح شد:زیبایی های شهر مرزیکلای بابل چشم را نوازش می دهد/توجه به زیرساخت عمرانی و گردشگری و پیگیری های مستمر می تواند موقعیت گردشگری مرزیکلا را بهتر از غرب استان مازندران فراهم کند/حدود 40 هزار متر مربع آسفالت صورت گرفته است.


مازندنومه،فریبرز سیفی:شهر مرزیکلا به عنوان یکی از هفت شهر کوچک از توابع شهرستان بابل دارای جاذبه های زیبای طبیعی و گردشگری است که دیدگان هر مسافر و گردشگر و حتی افراد بومی را به خود مجذوب می کند.

  این شهر زیبا و سرسبز به عنوان پل ارتباطی بابل به جاده فیروزکوه در دل کوه ، رودخانه زیبای بابلرود و جنگل های زیبا، بکر و سربه فلک کشیده، در 20 کیلومتری جنوب شهر بابل و در مرکز بخش بابلکنار قرار دارد. مساحت این شهر حدود  250 هکتار و جمعیت آن بالغ بر 600 نفر( برابر با یکصد و 40 خانوار)است.

 مهندس "جواد خانپور" متولد 1356،کارشناس مهندسی عمران در تاریخ 15 فروردین ماه سال 1386در دور دوم فعالیت شورای اسلامی به عنوان شهردار مرزیکلا انتخاب شد و در دور سوم فعالیت شوراها نیز باردیگر او را به عنوان شهردار انتخاب کردند. او هم اکنون بیش از پنج سال است که به عنوان شهردار مرزیکلا مشغول به خدمت است. خانپور در سال 89 از سوی فرماندار شهرستان بابل به عنوان شهردار نمونه انتخاب شد.

*آماده برای ورود گردشگران

مهندس "جواد خانپور" -شهردار جوان مرزیکلا-در گفت و گو با ما ضمن بیان ظرفیت ها و  پتانسیل عمرانی و گردشگری و اشاره به این که این شهر با توجه به شرایط توپوگرافی منطقه (موقعیت جغرافیایی، پستی و بلندی)، ظرفیت اجرای طرح توریستی همچون تله کابین را داراست،گفت:توجه به زیرساخت عمرانی و گردشگری و پیگیری های مستمر می تواند موقعیت گردشگری مرزیکلا را بهتر از غرب استان مازندران  فراهم کند که اجرای این مهم می طلبد مسئولان ارشد استانی و شهرستانی اهتمام ویژه ای نسبت به این شهر داشته باشند.

وی ادامه داد: وجود سد آیت الله  صالحی مازندرانی(سد البرز) در دل جنگل های زیبای لفور و نیز حضور گردشگران و مسافران  و تردد آنها از شهر  مرزیکلا فرصت طلایی است که سرمایه گذاری ویژه ای برای شهر مرزیکلا و بابلکنار در بخش های دولتی و خصوصی فراهم می آورد.
 
خانپور تقویت بخش گردشگری را نیازمند وجود جاده های مناسب برای تردد مسافران دانست و گفت: از سال 86 و همزمان با انتصاب بنده به عنوان شهردار مرزیکلا،اقدام به تعریض و بازگشایی بسیاری از خیابان ها و کوچه ها کرده ایم.
 
شهردار مرزی کلا احداث مبلمان شهری،بلوار و شبکه های تاسیسات برق و دیگر موارد مورد نیاز برای عمران و آبادانی را نیازمند وجود زیرساخت ها و بستر مناسب دانست و گفت: در طول پنج سال گذشته، بازگشایی  دو هکتار زمین برای تعریض خیابان ها بعنوان مهم ترین راه برای توسعه شهری اجرا شده است.

*یک ماه،80 هزار متر مکعب خاک برداری
 
 این مسئول ادامه داد:در عرض یک ماه  از بخشداری بابلکنار به سمت روستای شیردارکلا قریب به 80 هزار متر مکعب خاک برداری و  ترانشه برداری جهت تعریض جاده( از امکانات راه و شهرسازی بابل) اجرا شده که جا دارد از مرحوم مهندس "رحیمی" مدیرکل و مهندس "اکبر پور" مدیر وقت راه و شهرسازی بابل و نیز مهندس "اسد" که در حال حاضر مشغول به خدمت در این اداره کل است،قدردانی کنم. 
 
  وی ضمن بیان این مطلب که  در طول مدت خدمتم در این ارگان حدود 40 هزار متر مربع آسفالت صورت گرفته است؛ افزود: احداث کانال های سرپوشیده بتنی به طول 250 متر با اعتبار 700 میلیون ریال، احداث سه پل در راستای تعریض جاده برروی رودخانه "درکا رود"  با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون ریال از دیگر اقدامات مهم در این شهر بوده است.
 
 خانپور در ادامه به احداث ساختمان جدید شهرداری مرزیکلا اشاره کرد و بیان داشت: این ساختمان در سه طبقه با زیربنای 720 متر مربع در فضایی به مساحت دو هزار متر احداث شده است.
 
 وی اضافه کرد: همچنین زمینی به مساحت یک هزار متر مربع نیز جهت توسعه شهرداري مرزيكلا خريداري شد.

*با نصب سنگ شکن موافقت شد 
 
شهردار مرزی کلا در ادامه به تهیه زمین برای نصب دستگاه سنگ شکن شرکت تولید شن و ماسه در زمینی به مساحت دو هزار متر اشاره کرد و گفت: از سال 87 طی مصوبه ای از سوی هیات رسیدگی شن و ماسه استان مازندران مقرر شد که نصب دستگاه سنگ شکن انجام شود ولی به لحاظ واقع شدن زمین در بستر(رودخانه)، حفاظت و کیفیت آب منطقه ای استان با اجرای آن مخالفت کرد.
 
  وی ادامه داد:اخیرا با نصب سنگ شکن موافقت شد که مورد موافقت حفاظت و کیفی هم قرار گرفت.
 
 شهردار مرزیکلا در ادامه به احداث جایگاه سی ان جی با مشارکت شرکت فرآورده های نفتی منطقه ساری با اعتبار 12 میلیارد ریال با شش نازل با ذخایر گاز اشاره کرد و گفت: این طرح تاکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.


 *بودجه امسال،300 میلیون تومان

 
وی همچنین به ایجاد فضای سبز در حوزه این شهر اشاره کرد و اظهارداشت: شهر مرزیکلا در دل درختان و گیاهان سرسبز واقع شده است ولی این موضوع مانع از کاشت درختان از سوی مدیریت شهرداری نشده و در کنار جاده های اصلی و  بلوارها به کاشت انواع درختان افرا، نارنج، صنوبر و شیردار مبادرت شده .
 
این مسئول درادامه به پایین بودن درآمد شهرداری ها اشاره کرد و افزود: بخشی از در آمد شهرداری مرزیکلا از طریق صدور پروانه ساختمانی، عوارض صنوف و دریافت پروانه کسبی و عوارض خودرو حاصل می شود و بخش دیگر آن نیز مساعدت نمایندگان مجلس و اعتبارات سازمان شهرداری ها و اعتبارات دولتی است.
 
 خانپور بودجه شهرداری مرزیکلا را در سالجاری سه میلیارد ریال بیان کرد و گفت: این رقم نسبت به بودجه سال گذشته به میزان 10 درصد رشد داشته است.
 
 وی افزود: از میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای این شهرداری تاکنون مبلغ دو میلیارد و 100 میلیون ریال اختصاص یافته است.
 
  این مسئول همچنین به خودروی اطفای حریق اشاره کرد و گفت: ماشین آتش نشانی شهرداری مرزیکلا با توجه به اینکه بخش بابلکنار در منطقه جنگلی و نیز دارای دو شهرک صنعتی واقع شده است، پاسخگوی نیاز مردم منطقه نیست.
 
وی با بیان اینکه هرگونه آتش سوزی در منطقه به دلیل نبود نیروی ثابت و نیز نداشتن خودروی اطفای حریق به اندازه نیاز منطقه، خسارت های جبران ناپذیری را بر مردم وارد می کند؛ اظهارداشت: برای جلوگیری از این مشکل نیاز به حمایت و توجه ویژه از سوی مسئولان در راستای تامین و تکمیل تجهیزات امداد رسانی می باشد. 

خانپور توسعه شهری را یکی از برنامه های مدیریت شهری برشمرد و خاطرنشان ساخت: نقشه یک هزار هکتار از محدوده شهر مرزیکلا اعم از کلاری کلا، چهره، پیتکا، رییس کلا، سیادرکا به مقیاس یک  دو هزارم تهیه شده است که جزو مناطق شهری باشد ولی به دلیل آنکه پنج برابر محدوده فعلی باید در حریم شهری قرار گیرد لذا درصدد هستیم از درونکلا تا درازکلا و حتی پارک جنگلی و نیز کل  رودخانه را در حریم شهری قرار دهیم.


  

*گزیده عملکرد

شهردار مرزی کلا در ادامه  همچنین گزیده ای از عملکرد شهرداری مرزیکلا را به صورت تیتر وار از سال 1383 تاکنون تشریح کرد:

-خرید خودروی سورای پژو 405، کمپرسی 16 تن، ماشین ایسوز و آتش نشانی، مزدا تک کابین و نیز دو کابین دوگانه سوز، کمپرسی خاور608، دستگاه بتن بر و ویبره و نیسان حمل زباله

- آزاد سازی و تملک انباری های کشاورزی خ 16 متری-خ اصلی جهت تعریض خ مذکور، آزاد سازی و تملک مسجد جامع شهر جهت تعریض خ اصلی شهر، زیرسازی و آسفالت معابر شهر و احداث و سرپوشیده کردن کانال جنب مخابرات.
 
-  احداث طرح هایی از جمله بلوار خیابان سیادرکا، ساختمان شهرداری و آتش نشانی، ساخت انباری، سرویس بهداشتی مسجد جامع، ساختمان پلیس راهور و محوطه سازی، کمک به مصالح ساختمانی در مرمت و بازسازی حسینیه و مسجد جامع.
 
- اعزام کاروان زیارتی به تعداد 40 نفر از سالمندان شهر مرزيكلا به شهر مقدس مشهد، مرمت و بازسازی ساختمان بخشداری بابلکنار، نقشه برداری از بستر رودخانه بابلرود، کمک مالی به شهروندان حادثه دیده، امتیاز خرید فوتسال استانی، اهدای جوایز برندگان مسابقات ورزشی استانی و کشوری، کمک به ستاد راهیان نور، کاروان پیاده مرقد امام شهرستان و بخش بابلکنار، تهیه طرح سنگ شکن و دریافت وام از سازمان شهرداری ها، تهیه طرح میدان فضای تفریحی در ارتفاع، تهیه طرح نهضت سبز، کمک مالی و مصالح به افراد تحت پوشش کمیته امداد.

 - احداث ساختمان شورای اسلامی شهر و پایگاه مقاومت بسیج و سالن اجتماعات، پیگیری ساماندهی گلزار شهدا و بهسازی حسینیه شهر مرزیکلا به صورت مشارکتی، احداث پل اصلی بر روی درکارود، احداث کانال لایینگ بتونی،کمک به ستاد نماز جمعه شهر مرزیکلا جهت استقرار دفتر ،کمک های فرهنگی، ورزشی ، آموزشی و مذهبی.
 
- پیگیری و جذب اعتبارات ساخت کتابخانه عمومی در این شهر، تحویل زمین به منابع طبیعی بابلکنار با مشارکت بخشداری ،شهرداری و شورای اسلامی شهر و نیز احداث ساختمان اداری منابع طبیعی از سوی شهرداری.

*قدردانی ها
 
شهردار مرزی کلا در ادامه  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد "حشمت الله ابراهیم نژاد"- رییس سابق شورای شهر مرزیکلا- از همکاری تنگاتنگ اعضای شورای اسلامی شهر مرزیکلا، مهندس "اسفندیار ابراهیم نژاد" رییس شورای اسلامی شهر ، "عیسی تاری مرزی" نایب رییس شورای شهر، "عزت الله ابراهیمی" ، "فتحعلی پیروزه "و "هوشنگ خلیلی" از اعضای شورای اسلامی شهر مرزیکلا و پرسنل خدوم شهرداري مرزيكلا ، شوراي اسلامي بخش و مسئولان ادارات بخش بابلكنار همچنين از مهندس غفاري رئيس جهاد كشاورزي بابلكنار قدرداني کرد.

خانپور همچنین از مهندس "هاشمی" معاون عمرانی استاندار مازندران، "حسيني" مدير كل امور شهري استانداري مازندران "مهدوی" فرماندار بابل، امام جمعه شهر مرزیکلا ، بخشداری بابلکنار، ، عوامل نیروی انتظامی و معاون سیاسی و اجتماعی و معاون عمرانی فرماندار بابل و دیگر مسئولانی که در راستای تسریع در روند طرح ها و برنامه های شهرداری مرزیکلا همکاری کرده اند، قدردانی کرد.
 
 او در ادامه از برادر خود مهندس "علی خانپور" نیز به عنوان یکی از پشتوانه های وی که در ایجاد انگیزه برای خدمت به جامعه مثمر ثمر بوده است، تشکر کرد.


  • دوستدار طبیعتپاسخ به این دیدگاه 1 0
    سه شنبه 30 دی 1393-20:11

    آقای خانپور !
    ...کاش جاده ای که جنابعالی اونو تحت عنوان بلوار - ساخته ای ، از آن یک عکسی انداخته بودی که چقدر تپه و چاله های نیم متری داره . داخل روستا هم که وضعش معلومه . من مونده ام اصلاً این روستا چه تناسبی با شهر بودن داره . واقعاً که جای تاسف است که ایشون به عنوان شهردار داره از عملکرد نادرست خود دفاع می کنه . ای کاش جایی هم برای آپلود عکس اینجا قرار می دادی تا عملکرد ایشون بهتر نمایان بشه .

    • اسماعیل اکبری پاسخ به این دیدگاه 0 0
      دوشنبه 27 خرداد 1392-0:0

      سلام تبریک و آرزوی موفقیت در تمامی مراحل زندگی

      • بابلکنارپاسخ به این دیدگاه 1 1
        سه شنبه 21 خرداد 1392-0:0

        آقای خانپور تا 3روستای هم جوار با هم الحاق نشوند نمیشه روش اسم شهر گذاشت

        • يکشنبه 19 خرداد 1392-0:0

          سلام اقای خانپور با آرزوی موفقیت در انتخابات برای شما در شورای شهر بابل . در سخنانتون در مورد شهر بابل همش از زیبایی ورودی و خروجی بابل سخن می گفتین پس چرا طی این 8 سالی که شهردار شهر مرزی کلا بودید هیچگونه اقدامی برای زیبایی شهری که اسطوره زیبایی در بین شهر های هم ردیف با خودش هست .

          • شنبه 4 خرداد 1392-0:0

            یک لطفی هم میکنین از شهر مرزی کلا عکس بگذارید که شهر مرزیکلا دیده شود نه از روستا های مجاور

            • شنبه 4 خرداد 1392-0:0

              سلام آقای خانپور از شما متشکریم ولی بیشتر از اینهایی که گفتین می توانستین برای بهبود شهرسازی مرزی کلا خدمت می کردین

              • طاهری درکاهیپاسخ به این دیدگاه 1 0
                يکشنبه 15 ارديبهشت 1392-0:0

                خداقوت!

                دردجوامع کمترتوسعه یافته،تعارض وتضاد است که آرام آرام باید به سوی رقابت سالم ،تشکیل نهادهای سازمان یافته رقابتی ورقابت ورفاقت پیش رود،ازتعصب جاهلانه پرهیزکنیم،کاررابه عاقلان ومتفکران واگذارکنیم وهیچ کس خود راعلامه وبرتر نبیند مگر اینکه دیگران بگویند. دست به دست هم دهیم واختلافات را باگفتمان درست به سمت آبادانی شهرمان ورشدمادی ومعنوی افراد جامعه سوق دهیم. سپاس از همه وطن دوستان وخادمین به مردم

                • جمعه 20 بهمن 1391-0:0

                  همه کمک ها که خیرین میکنن بصورت پنهان هست الا.................ایشان چرا؟میدونم متوجه شدید

                  کاش علی اصغر فرخمنش زنده بود ایشان هنوز 50سال قبل می خواست همه اینکارا که انجام شده ونشده انجام بده .

                  موافق نظربابلکناری هستم

                  • يکشنبه 3 ارديبهشت 1396-1:49

                    یکی از خیرین که اتفاقا با اقای فرخ منش فامیل هستن هم حسن نژاد بود که خانواده حسن نژاد هم زمین برای خیابان اصلی موزیکال اهدا کردند هم زمین برای مسجد و قبرستان رییسکلا

                  • بابلكنارپاسخ به این دیدگاه 2 0
                    شنبه 1 مهر 1391-0:0

                    سلام... من توي اين شهر هستم شهري كه در سال نود آمارش 555 نفر هست و سرانه بودجه سالانه اش بيشتر از شهرهاي كوچك شهرستان بابل هست... فقط در پي استفاده ...هستند... حالا شهردار مرزيكلا مي خواهد براي انتخابات شوراي شهر بابل اقدام كند امد چند... گفت و شما هم درج كردي جاي تاسف دارد چند سال هست كه مردم مي خواند چند روستاي اطراف شهر با اين شهر الحاق بشه و از اين وضعيت نابسامان خارج بشه اما شورا مصوب نمي كند فرمانداري هم براي اونها جلسه مي گذاره اما فقط دنبال اين هستند دور بعد راي بگيرند... روستاهاي سيادركا ، پيتكا ، و رييس كلا چسبيده به شهر هستند و هيچ فاصله اي ندارند جالب اينه كه روستا ها طرح هادي دارند اما شهر مرزيكلا ... هنوز طرح نداره و خيابانها و معابر شهري هنوز تعريف نشده است

                    • سه شنبه 28 شهريور 1391-0:0

                      تا حالا نمی دونستم مرزیکلا اینقدر قشنگه_با تشکر از خبرنگار بخاطر معرفی منطقه

                      • سه شنبه 28 شهريور 1391-0:0

                        مهندس جوادخانپورازشهرداران جوان وپرتلاش استان مازندران هستن موفق باشند

                        • یک گردشگر پاسخ به این دیدگاه 0 2
                          دوشنبه 27 شهريور 1391-0:0

                          برای آبادانی باید از شهرداران جوان و پویا استفاده کرد. مرزیکلا خیلی قشنگه از شهردار می خواهیم که تلاشش را برای رسیدگی به این شهر بیشتر کنه.آفرین شهردار کوچلو!!!


                          ©2013 APG.ir