تعداد بازدید: 6139

توصیه به دیگران 19

دوشنبه 27 شهريور 1391-17:46

آمار در سرزمین عجایب!

تفاوت 1431 کیلومتر مربع وسعت شهرستان بابل در وب سایت استانداری مازندران باعدد 1578کیلومتر مربع در سالنامه آماری،حدوداً 147 کیلومتر مربع است که قابل اغماض نیست!/ تعداد 2 شهر، 3 بخش و 10 دهستان ( وب سایت استانداری) و تعداد 7 شهر، 6 بخش و 13 دهستان ( سالنامه آماری ) نیز خیلی قابل تامل است!+جوابیه روابط عمومی استانداری مازندران+توضیح نویسنده مطلب+جوابیه دوم استانداری+توضیح دوم نویسنده(ویرایش پنجم)


مازندنومه؛یادداشت مهمان،سید عماد جوادی:یافتن مطالب با جستجو در اینترنت به سهولت قابل انجام است.

با یک جستجوی ساده در مورد تاریخچه شهرستان بابل از منابع رسمی از وب سایت های مختلف می توان مطالب مشابه زیادی یافت ، اما از وب سایت استانداری مازندران به عنوان یک پایگاه رسمی که اطلاعات قابل اتکا استان را باید از آن یافت در آدرس http://www.mbomz.org/index.aspx?siteid=1&pageid=494 در مورد شهرستان بابل مطالب بسیار جالبی به چشم می خورد که چند سطر از آن را باهم مرور می کنیم( تاریخ مراجعه 27/6/91) :

"بابل یکی از شهرستان های استان مازندران است که با 1431 کیلومتر مربع مساحت ، در قسمت مرکزی استان واقع است.

این شهرستان دارای 2 شهر به نام های بابل و امیر کلا و 3 بخش به اسامی بخش مرکزی ، بخش بندپی شرقی ، بندپی غربی و همچنین 10 دهستان است .

شهرستان بابل دارای 613 روستا و آبادی است . 6 دهستان در بخش مرکزی ، 2 دهستان در بخش بند پی شرقی و 2 دهستان نیز در بخش بندپی غربی استقرار یا فته اند.

تقسیمات سیاسی :بخش مرکزی شهرستان به مرکزیت شهر بابل شامل دهستان های بابل کنار – فیضیه – گنج افروز – گتاب کاری پی لاله اباد و شهر امیر کلا . بخش بند پی شرقی به مرکزیت گلوگاه و دهستان های سجاد رود و فیروزر جاه .

بخش بند پی غربی به مرکزیت خوش رود پی و دهستان های خوش رود و شهید و آباد و...."

باز هم جستجوی بیشتری انجام می دهیم. به سالنامه آماری سال 1386 و برای اطمینان بیشتر به سالنامه سال 1388مراجعه می کنیم و به اطلاعات جالبی بر می خوریم: بابل با مساحت 1/1578 کیلومتر مربع دارای 6 بخش ، 7 شهر و 13 دهستان است.

می بینیم که: تفاوت 1431 کیلومتر مربع ( وب سایت استانداری در تاریخ 27/6/91) با 1578 ( سالنامه آماری استانداری) حدوداً 147 کیلومتر مربع است که قابل اغماض نیست!

تعداد 2 شهر، 3 بخش و 10 دهستان ( وب سایت استانداری در تاریخ 27/6/91) و تعداد 7 شهر، 6 بخش و 13 دهستان ( سالنامه آماری استانداری ) نیز خیلی قابل تامل است!

آیا بروز رسانی اطلاعات وب سایت نمی تواند نشان دهنده پویایی یک سازمان باشد؟ آیا سایر آمار و ارقام از جمله آمار اشتغال استان نیز در همین حد دقت دارد؟

مطالب فوق شاید به خودی خود و به ظاهر اهمیتی نداشته باشد اما اگر مشت نمونه خروار باشد باید خون گریه کرد زیرا مهم ترین عامل برای تصمیم درست، داشتن "اطلاعات درست" است و سازماندهی این اطلاعات می تواند دانش مربوط به یک حوزه را ایجاد نماید که مهم ترین سرمایه سازمان ها دانش است.

منابع انسانی نیز به دلیل دارا بودن دانش، سرمایه سازمان ها هستند ، پس خردمندی ( استفاده از دانش و تجربه) با شایسته سالاری در ارتباط مستقیم است.

غرض مچ گیری نبود، بلکه انتظار این است که استفاده شایسته ای از فناوری اطلاعات در استان شود و نهضت ارتقای سیستم و محتوای وب سایت های اداری در دستور کار تصمیم گیران استان قرار گیرد و ارائه خدمات برخط( آنلاین) به شهروندان توسط سازمان ها با کیفیت بهتری صورت پذیرد.

***

روابط عمومی استانداری مازندران روز چهارشنبه 29 شهریور ماه،جوابیه ای را برای یادداشت بالا ارسال کرد که در زیر آمده است:


جناب آقاي صادقي

مدير محترم سايت خبري تحليلي مازندنومه

 سلام عليكم

 پيرو درج مطلبي با عنوان « آمار در سرزمين عجايب » در آن سايت محترم، ضمن تقدير از دقت نظر و حساسيت نگارنده محترم در باب اطلاعات و آمار استان ، به اطلاع مي رساند كه بخش معرفي شهرستان ها در پايگاه اطلاع رساني استانداري مازندران همواره منطبق بر سالنامه آماري استان به روز رساني مي شود.

 در حد امكان سعي همكاران مجموعه روابط عمومي استانداري برآن بوده تا اطلاعات دقيق در اختيار مخاطبان قرار دهند.

 اما در مورد موضوع مورد اشاره در خصوص آمار تقسيماتي شهرستان بابل ذكر اين نكته لازم است كه آمار مندرج در سايت استانداري دقيقاً مطابق با سالنامه آماري سال 89 استان مي باشد.

 لذا به نظر مي رسد يا نگارنده محترم مدتها قبل سايت استانداري را بازديد نموده و يا اينكه مشكلي در رايانه شخصي ايشان وجود دارد كه قادر به مشاهده اطلاعات جديد پورتال اطلاع رساني نمي باشند.

در پايان بار ديگر از حسن ظن نگارنده محترم مطلب و مديريت محترم سايت مازندنومه تشكر نموده و توفيق روزافزون شان را از خداي سبحان مسئلت مي نمايم.

كمال رستمعلي/رييس اداره روابط عمومي استانداري

***

در پی جوابیه روابط عمومی استانداری مازندران،نویسنده مطلب توضیحی را برای ما ارسال کرد،که در ادامه آمده است:

 بسیار خرسندم از اینکه در یک بخشی از استانداری مازندران، افرادی حضور دارند که سعی می کنند مطالب نشریات را مطالعه نمایند و احتمالا نسخه ای از آن را به اطلاع استاندار محترم برسانند و احتمالاً واکنشی ( مثبت یا منفی) نیز نشان دهند.

 البته انتظار ما نیزهمین است و جای تقدیر و سپاس فراوان دارد. البته اگر کمی عمیق تر، بادقت تر و صبورانه تر مطالب یادداشت این جانب، مطالعه می شد،قطعاً توضیحات ارائه شده قابل اتکا می بود.

در سه جای یادداشت داخل پرانتز به تاریخ مراجعه اشاره شد که 27-6-91 مربوط به بیست و هفتم شهریورماه سال 1391 هجری شمسی است و به آدرس صفحه بازدید شده نیز در متن یادداشت برای مراجعه مخاطبان اشاره شده است که بهتر می بود روابط عمومی استانداری پس از اخذ نظر معاونت برنامه ریزی ( تولیدکننده آمار و متولی واحد تخصصی مربوطه) و مراجعه به لینک یاد شده توضیحات را ارائه می نمودند.

ضمنا اگر رایانه شخصی کسی مشکل داشته باشد چگونه آمارهای بی ربط کهنه را می توان به صورت مکرر مشاهده نمود؟

 ان شاا... مجموعه استانداری مازندران خود را مکلف به اصلاح اطلاعات کهنه در آدرس زیر می داند:

http://www.mbomz.org/index.aspx?siteid=1&pageid=494

از وب سایت وزین مازند نومه نیز تقاضا دارم آدرس فوق را به صورت لینک جهت روشن شدن موضوع قرار دهد.

علی ای حال ضمن تشکر از روابط عمومی استانداری باز هم تاکید می نمایم که غرض مچ گیری نبود بلکه صرفاً تلنگری بود برای یکی از هزاران.

امید است روابط عمومی محترم استانداری مازندران همانگونه که به سرعت توضیحاتی عجولانه تنظیم نمود به همان فوریت از سایت مازند نومه بابت این تذکر به جا، تقدیر و تشکر نماید. موفق باشید.

سید عماد جوادی

***

در زیر تازه ترین پاسخ روابط عمومی استانداری مازندران به توضیح مجدد نویسنده مطلب درج شده است:

جناب آقاي صادقي

 مدير محترم سايت مازندنومه

 سلام عليكم

 پيرو توضيحات نگارنده محترم مطلب « آمار در سرزمين عجايب » ذيل جوابيه استانداري مازندران، ذكر اين نكته ضروري به نظر مي رسد كه ايشان در مطلب فوق الاشاره نام سايت استانداري مازندران را همراه با لينك سايت معاونت برنامه ريزي استانداري قرار داده اند كه ما متوجه اين اشتباه نگارنده شده بوديم اما چون ايشان نام سايت رسمي اطلاع رساني استانداري را در مطلب خود مورد خطاب قرار داده بودند بر حسب وظيفه، از اطلاعات مندرج در وبگاه رسمي استانداري دفاع كرديم.

شايان ذكر است كه برخي معاونت ها و ادارات كل استانداري مازندران مستقلاً داراي پايگاه اطلاع رساني مي باشند كه بروزرساني آن توسط واحدهاي مربوطه انجام مي شود و روابط عمومي استانداري هيچ نقشي در آن ندارد، لذا پاسخگويي در مورد تناقض آماري در سايت معاونت برنامه ريزي را به همكاران محترم آن معاونت واگذار مي نماييم.

 پايگاه رسمي اطلاع رساني استانداري مازندران تنها به آدرس www.ostan-mz.ir قابل دسترسي است.

در پايان ضمن تقدير از مديريت محترم سايت مازند نومه به دليل انعكاس نظرات و ديدگاه هاي مخاطبان، از نگارنده محترم تقاضا داريم دقت نظر بيشتري در خطاب قرار دادن مسوولين سايت هايي كه در آينده توسط ايشان مورد بررسي قرار مي گيرند ، داشته باشند.

 كمال رستمعلي/ رييس اداره روابط عمومي استانداري

***

توضیح دوم نویسنده یادداشت در زیر آمده است.تصور می کنیم مخاطبان از نوشته های بالا متوجه موضوع شده باشند و از اطلاعاتی که ارایه شد،به قضاوت درستی درباره قضیه رسیده باشند.امیدواریم این جواب ها و توضیح ها در همین جا خاتمه یابد و دو طرف بیشتر به موضوع دامن نزنند:

همانگونه که در یادداشت اشاره شد هدف از نگارش مطلب صرفاً انجام اصلاح و استفاده از نظرات منتقدان و دلسوزان بوده که ظاهراً اثرگذاری مختصری داشته و سایت مربوطه در روز 30-6-91 مطالب را کمی اصلاح نمود( هر چند باید یک بار دیگر ویرایش شود و سایر محتویات وب سایت مذکور نیز مورد بازبینی قرار گیرد) که جای خرسندی فراوان دارد.

اما در خصوص توضیحات غیر کارشناسی و غیر اد اری روابط عمومی استانداری باید چند نکته را عرض نمایم:

1- استانداری مازندران به عنوان یک نهاد و سازمان دولتی طبیعتاً دارای بخش های مختلف بوده که باید به صورت یکپارچه مدیریت شود و به همین دلیل تمامی معاونت ها و دفاتر زیر مجموعه آنها یک سازمان به نام استانداری را شکل می دهند.

یادداشت نگارنده اشکال وارده را به مجموعه استانداری به عنوان سازمان واحد و منسجم گوشزد نموده و واحد یا شخص خاصی را مورد خطاب قرار نداده بود.

2- آدرس وب سایت و صفحه مورد نظر و تاریخ مراجعه با دقت کافی مورد اشاره قرار گرفت. سالنامه آماری که مطابق پیشگفتار آن محصول دفتر آمار و اطلاعات حوزه معاونت برنامه ریزی است آیا در دسته گزارشات استانداری قرار نمی گیرد؟ سالنامه آماری تولید استانداری است و سایت معاونت ها هم مربوط به استانداری.

3- کسانی که با الفبای اداری آشنا هستند به خوبی می دانند وقتی این گونه مطالب منتشر می شود روابط عمومی یا هر واحد دیگری که متولی امر است باید موضوع را طی نامه ای به واحد تخصصی مربوطه اعلام نمایند و نتیجه بررسی کارشناسی را به عنوان جوابیه و پاسخ منتشر نمایند. در این دو جوابیه فرآیند اداری به چشم نمی خورد و صرفاً فرافکنی قابل مشاهده است.

 4- خواندن و دقت در مطلب، که مورد انتظار نگارنده بوده است رفتار خردمندانه یعنی اصلاح مطلب و انتشار خبر مربوطه بوده که امید است در آینده این گونه عمل شود.

 5- در جوابیه دوم اشاره شده است که این وب سایت مربوط به معاونت برنامه ریزی استانداری مازندران است که به روابط عمومی ربطی ندارد!! اگر به روابط عمومی ربطی ندارد چرا وارد میدان شد؟ در صورتی که اداریون می دانند که روابط عمومی باید این مطلب را به واحد کارشناسی تخصصی ارسال می نمود تا نتیجه اقدام در اختیار روابط عمومی قرار گیرد.

ضمنا در یادداشت کسی مورد خطاب قرار نگرفت که به نگارنده تذکر داده شد در مورد خطاب قرار دادن مسولین دقت داشته باشد!! آن کس که مورد خطاب قرار گرفت سازمان استانداری مازندران بود حال آنکه روابط عمومی در ابتدا تشخیص داد که باید بدون توجه به محتوای یادداشت پاسخ دهد و اشکال در رایانه شخصی و بازدید در مدتها قبل را پایه استدلال!! قرار دهد که باید ذکر نمود، از این حیث محتوای یادداشت پاسخ اشکالات وارده را به همراه داشت ( درج تاریخ بازدید و اشاره به آدرس وب سایت) که متاسفانه دیده نشد.

 آنچه مسلم است نگاه جزیره ای و غیر اداری در این پاسخ ها به چشم می خورد و نگارنده معتقد است اگر شایسته سالاری که نشانه خردورزی است رعایت شود، در بسیاری از امور بهبود پدید خواهد آمد.

قطعاً اگر آقای طاهایی استاندار مازندران نبود نگارنده به خود زحمت نمی داد که یادداشتی بنویسد، زیرا از ایشان که خوش سابقه هستند انتظاری بیش از اینهاست و امید به بهبود اوضاع در دوران مدیریت ایشان دور از ذهن نمی تواند باشد اگر بگذارند.

 سید عماد جوادی


  • حامد مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    جمعه 14 تير 1392-0:0

    به چه چیز هایی فکر می کنید

    • شنبه 8 مهر 1391-0:0

      وب سایت رسمی استانداری مازندران که تاریخ بروز رسانی اطلاعات شهرستانهایش مربوط به سال 1385 و بعضاً 1387 است که هیچ اثری از اطلاعات سال 89 در آن به چشم نمی خورد و ضمنا در همان آدرس سایت وزین اصلی استانداری نیز در مورد بابل دو آمار متفاوت وجود دارد یکی در تیتر دیگری در متن که باید روابط عمومی را به مطالعه بیشتر و سکوت بیشتر ترغیب نماید.

      • يکشنبه 2 مهر 1391-0:0

        سلام وسپاس
        نمی دانم چگونه است که تابلوی شروع شهرساری را به جاده ی نکا جا بجا می کنند اما روستاهای چسبیده به بابل درمسیر گتاب وگنج افروز و... حرام است جزء شهربابل محسوب شوند.اتحادبابل و امیرکلا درشهر 2منطقه ای بابل متحد چه شد؟بابل بزرگ تر می شود و امیرکلا هم مرکز منطقه ی 2 شهرمتحدبابل و امیرکلا البته امیدوارم استانداری دست کم دراین باره از تبعیض بین بابل و ساری بکاهد.

        • يکشنبه 2 مهر 1391-0:0

          كمال جون لطفا سايت رسمي استانداري كه مديريت آن با حضرتعالي مي باشد داراي تناقض آماري در شهرستان بابل مي باشد كه در يك صفحه 2 آمار وجود دارد اگر فردا اعلام نمي كنيد كه سايت استانداري به ما ربطي ندارد لطفا اصلاح شود

          http://ostan-mz.ir/index.php?option=com_contentview=articleid=24:%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86_%D8%A8%D8%A7%D8%A8%D9%84catid=138:%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D9%87%D8%A7Itemid=415
          با تشكر از مديريت سايت مازند نومه

          • يکشنبه 2 مهر 1391-0:0

            سلام وسپاس
            راستی:ازجمعیت شهرساری چنددرصد اصالتابابلی هستندوچنددرصداهالی سایرمناطق مازندران که به دلیل امکانات وابسته به تمرکزگرایی به ساری کوچیده اند؟اشکالی داشت که چندتااز ادارات کل به بابل می رسید؟ماجرای غصب مرکزیت ازاولین دانشگاه پزشکی استان را که حتماشنیده اید....

            • پنجشنبه 30 شهريور 1391-0:0

              مگه معاونت برنامه ريزي جزء استانداري نيست كه آقا كمال ميگن به آنها بگين ؟

              رسما و قانونا به شما مرتبط است . چون معاونت برنامه ريزي استان مازندران است و تمام !

              • پنجشنبه 30 شهريور 1391-0:0

                در هیچ حای مقاله روابط عمومی استانداری مورد خطاب قرار نگرفت که سراسیمه پاسخ غط غلوط تنظیم کرد
                در نهایت گفته که این سایت معاونت برنامه ریزی استانداری است ربطی به روابط عمومی ندارد خیلی جالبه خودشون خودشون طرف ماجرا می بینند بعد هم می گن اصلا به ما ربطی نداشت
                واقعا باید به حال مازندران گریست
                استاندار بهتر است استانداری کند

                • گیسو کچل تبارپاسخ به این دیدگاه 1 0
                  پنجشنبه 30 شهريور 1391-0:0

                  دانشجو جان بیشتر بخون. مفهوم شهر با شهرستان تو تقسیمات کشوری متفاوته.
                  -رجوع شود به کتاب جغرافیای سال اول راهنمایی.

                  • جهت اطلاعپاسخ به این دیدگاه 1 0
                    چهارشنبه 29 شهريور 1391-0:0

                    بارفروش (بابل امروزي) و مشهدسر(بابلسر امروزي) هركدام مستقلا تا سال 1316 بعنوان بخش شهرستان ساري بوده و بعد از استقلال بارفروش از ساري ،دقيقا در سال 1322 مشهدسر هم بعنوان شهر از بارفروش جدا شده.و نامشان برمبناي رود قديمي بابلرود تغيير كرده و مشهدسر به بابلسر و بارفروش به بابلته يا بابل تغييركرده.درنتيجه همه شهرستان ها زماني براي ساري بوده و ساري بيشترين طعم جدايي احساس كرده..به اميد كلانشهر شدن مازندران و رفاه بيشتر

                    • چهارشنبه 29 شهريور 1391-0:0

                      واقعا جای تاسف دارد چرا که هرجا صحبت از بابل به میان عده ای کوته فکر سریعا علیه بابل جبهه میگیرند؟
                      با وجود چنین افراد و چنین افکاری چطور ما نسبت به سایر استانها عقب مانده نباشیم؟
                      کافی است یک مسئول در استان بابلی باشد, چون بابلی است موجی از تهمتها و کنایه ها به سمت او سرازیر میشود حال آنکه بهترین مدیر باشد !!!!!!!!!
                      برادری که دوست داری بابل تکه تکه شود آیا با این کار شهر شما پیشرفتش بیشتر می شود ؟
                      آیا درحال حاضر و با سرشماری جدید که در آن بابل پرجمعیت ترین شهر استان است چیزی به داشته های بابل افزون گردیده یا امتیاز ویژه ای به آن تعلق گرفته؟
                      برادر من این بحثهای کودکانه را کنار بگذارید
                      نمی دانم چرا با جداسازی یک شهر و تبدیل آن به شهرستان اینگونه برآشفته اید؟
                      خوشحال باشید که پس از سالها و برای اولین بار شهری از شهرستان ساری جدا شده و مستقل شده چرا که نشانگر پتانسیل موجود در آن شهر بوده!! این را بدانید بابل قبل از شما طعم این جداسازی ها را چشیده که نمونه ی بارز آن جدا شدن بابلـــسر در سال 68 بوده........
                      بهتر نیست قبل از بیان هرچیز کمی فکر کنید یا کمی مطالعه نمایید یا به سودمند بودن حرفهایتان توجه کنید؟؟؟؟؟ تا.................... !!!!!!!!!!!!


                      • چهارشنبه 29 شهريور 1391-0:0

                        حق با آقاي ( علي ) هست !!!!!!!!!!!!!!!؟؟
                        470 هزار خيلي بيشتر از 490 هزار است يعني جمعيت ساري از بابل خيلي بيشتر است !!!!؟؟؟

                        • دوشنبه 16 آذر 1394-19:41

                          هه دوست عزیز فک کنم در جریان نیستیکه تمام مدیران استانی و مدیر کل ها بابلی هستن ...

                        • نویسنده یادداشتپاسخ به این دیدگاه 0 0
                          چهارشنبه 29 شهريور 1391-0:0

                          با سلام خدمت همه دوستان
                          غرض از طرح موضوع و اشاره به بروز نبودن اطلاعات وب سایت استانداری که به عنوان نمونه و مثال از اطلاعات بابل استفاده شد، نا آگاهی مسوولان و عدم توجه به آنان به محیط پیرامونی شان است و بدانند که آمارهای تولیدی پرهزینه برای نمایش نیست بلکه برای استفاده و کمک به تصمیم گیری درست است. شاخص سازی های آماری می تواند در نحوه توزیع عادلانه اعتبارات و امکانات به مسوولان کمک نموده و اقداماتشان را توجیه پذیر می نماید. قطعا عدالت به معنای برابری مطلق نیست بلکه به معنای توزیع متناسب فرصت هاست. که طبیعتا دوستان پژوهشگر و خوانندگان محترم مازند نومه می توانند با مراجعه به همان آدرس وب سایت درج شده متن یادداشت سایر شهرستانها را نیز رصد نمایند و اصلا بحث بزرگتر بودن وپرجمعیت و .... بابل یا مقایسه شهرستانها مطرح نبوده است. انشاا... که مخاطبان عزیز نظراتشان را راجع به بررسی های صورت گرفته از اطلاعات سایر شهرستانهای استان ارائه نمایند تا به غنی تر شدن بحث کمک نماید.
                          مازندران با همه شهرستانها و دهستانهایش سرای همه ما ساروی ها بابلی ها آملی ها قائم شهری ها نور یها و چالوس ها و رامسری ها و بابلسری ها و سوادکوهی ها و..... است.

                          • گیسو کچل تبارپاسخ به این دیدگاه 0 0
                            سه شنبه 28 شهريور 1391-0:0

                            الانه که «کلان شهر بابل» ،بر سر زنان و وابابلا گویان از راه برسند و حسابی از خجالت شمالیها از گرگان تا ساری و رشت دربیان که«ای حسودان ای کوردلان آنتی بابلیست ، مگر می شود متروپولیس بابل فقط 2 شهر اقماری داشته باشد؟ پس مرزیکلای کبیر با 600 نفر جمعیت چه؟خوش رودپی و گلوگاه و زرگرمحله!؟ اینها همه شهرند ،خیلی هم گت اند. ابرکلانشهر بابل کبیر محور همه ی قطبهاست و تازه آقای هاشمی معاون عمرانی استاندار حساب کتاب کردند و اعلام نمودند که بیش از دوسوم جمعیت نیمکره شمالی در بابل وحومه آن زندگی میکنند. ما از همینجا ازورای شهر و شهرداری ابرکلانشهر بزرگ بابل کبیر خواهشمندیم تا می توانند کلنگ پاساژ و ... بر زمین ... افتتاح کنند تا مهندس هاشمی زود به زود از دیار غریب به ابرکلانشهر بزرگ کبیرش بیاید ...

                            • سه شنبه 28 شهريور 1391-0:0

                              این معاون عمرانی استانداری داره تو استانداری چی کار می کنه؟ چرا این آدم رو بر نمی دارند ؟ ... برای چی این همه تعصب شهرستانی و قومی داره در حالی که بعنوان یک مقام استانی باید فراتر از اینها فکر کنه، این آدم یک پاش تو بابله یک پاش تو استانداری و تمام تلاششو می کنه که امکانات استان رو برای بابل اختصاص بده، به چه دلیل؟ چرا کسی اعتراض نمی کنه؟ بابل چنانچه بندپی از اون جدا بشه (.. این بحث تحقیق از استانداری و تغییر مدیران کم کار و نالایق چی شد؟ آقایان نماینده ها کمی به فکر باشید مردم آگاهی دارند و همه چیز را خوب می فهمند.

                              • سه شنبه 28 شهريور 1391-0:0

                                علی آقا، برای چه باید بندپی را از بابل جدا کرد ضمن اینکه اطاعات خوبی دادی و تا زمانی ما دنبال رو کم کنی و تقسیم وتکه تکه کردن شهرستانهای استان و تضعیف همدیگر هستیم به جای نمی رسیم و استان همچنان عقب مانده باقی می ماند بیا یم با حمایت همه مازندرانیها (همه شهرستانها)با تلاش و پشتکار به سوی پشرفت گام برداریم

                                • سه شنبه 28 شهريور 1391-0:0

                                  علی آقا این آمار درست نیست عوض شده

                                  • سه شنبه 28 شهريور 1391-0:0

                                    طبق سرشماری سال 90 بابل شهر اول استان در جمعیت است

                                    • دوشنبه 27 شهريور 1391-0:0



                                      بردار من مسئولان شهرستان بابل 1431 را برای تو می خوانند 14-31 و نمی تونن بخونند یک هزارو 431 انتظار داری آمار بلد باشن خیلی خنده دارده-اگر مسئولان با تفکرات درستی داشتند بابل که 10 سال پیش استان بود الان نمی شد روستایی که از همه امکانات اعم از آب و جاده و ....محروم باشه.مسئولان فقط مواظب میز هتند که کسی از آنها نگیره به فکر مردم ابدا!

                                      • دوشنبه 27 شهريور 1391-0:0

                                        آمار جمعیتی سال 90 در سایت مرکز آمار ایران
                                        1- ساری با جمعیت شهرستانی (478370نفر) و جمعیت شهری (299526نفر شامل
                                        شهر کیاسر)
                                        2- بابل با جمعیت شهرستانی 495472
                                        نفر و جمعیت شهری 261733نفر شامل بایل و 6 یا 7 شهر
                                        3- آمل با جمعیت شهرستان 370774و جمعیت شهری 222066

                                        نام شهر ج. شهرستان ج. شهر
                                        ساری 478370 299526
                                        بابل 495472 261733
                                        آمل 370774 222066
                                        قائم‌شهر 320741 203741
                                        بهشهر 155247 110945
                                        بابلسر 124323 61984
                                        نکا 111944 50680
                                        چالوس 122736 62792
                                        تنکابن 153940 70523
                                        نوشهر 128647 48184
                                        فریدونکنار 57980 36192
                                        رامسر 68323 51256
                                        محمودآباد 96019 37692
                                        جویبار 73554 31183
                                        نور 109281 48531
                                        گلوگاه 38847 19625
                                        میاندرود 55776 8930
                                        سوادکوه 64378 32390
                                        عباس آباد 47591 26179
                                        چنانکه ملاحظه می شود رسمی ترین آمار سرشماری سال 1390 از مرکز آمار ایران جمعیت شهر ساری با یک شهر کیاسر را به مراتب از جمعیت شهر بابل با 6 الی 7 شهر اطراف بیشتر نشان می دهد و با وجود جدا شدن بیش از 57 هزار نفر از جمعیت میاندرود هنوز جمعیت شهری ساری به مراتب از جمعیت شهری بابل بیشتر است. اگر جمعیت کیاسر را از ساری کم کنیم بیش از 290 هزار نفر جمعیت شهر ساری است ولی اگر جمعیت شهرهای بابل را از آن کم کنیم جمعیت شهر بابل به تنهایی به زیر 220 هزار نفر می آید. این وضعیت برای سال 1385 197 هزار نفر برای بابل بود و 250 هزار نفر برای ساری. جمعیت شهرستان در شرایط حاضر شهرستان بابل بیشترین جمعیت را دارد که نسبت به ساری حدود 17 هزار نفر بیشتر است ولی اگر بندپی از بابل جدا شود این جمعیت به حدود 20 هزار نفر زیر جمعیت شهرستان ساری می رسد. همه این مسائل مربوط به اظهارات غیر مسئولانه معاون عمرانی استانداری است که ظاهراً جو تعصب بابلی او را گرفته و در این لحظات آخر می خواهد به هر قیمتی هر کاری که از دستش بر می آید ولو ظالمانه برای بابل انجام دهد. خداوند ایشان را به راه راست هدایت فرماید.


                                        ©2013 APG.ir