تعداد بازدید: 3958

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 19 مهر 1391-18:18

ارشاد نمره قبولی گرفت،میراث مردود شد

گزارش مازندنومه از روز پایانی هفته هنر مازندران/مدیرکل صنایع دستی باید حضور بیشتری در این نمایشگاه می داشت/نمایشگاهی از داشته‌های مازندران در خانه ملت دایر شود+عکس


مازندنومه،کلثوم فلاحی:نمایشگاه هفته هنر مازندران در فرهنگسرای نیاوران تهران شامگاه چهارشنبه به پایان رسید.

گروه آیینی زندگی سوادکوه و گروه آیینی پارپیرار به مدت پنج روز در  هفته هنر مازندران در فرهنگسرای نیاوران به اجرای برنامه پرداختند.

هم چنین گروه نمایش سایه و کله‌ونگ هم در هفته هنر مازندران نمایش های را اجرا کردند.

 در 5 شب گذشته‌گروه موسیقی ترانه به سرپرستی جمشید نیکوزاد، گروه موسیقی هزاردستان به سرپرستی علی اصغر رستمی، گروه موسیقی مشتاق حسن به سرپرستی محمدرضا اسحاقی و گروه موسیقی وارش به سرپرستی اکبر رستگار هم در فرهنگسرای نیاوران موسیقی مازندرانی و سنتی اجرا کردند.

در آخرین شب برنامه نیز اکبر رستگار و گروهش به هنرنمایی پرداختند.

*برنامه‌های هفته هنر مازندران مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است

مسئول گروه آیینی زندگی سوادکوه با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته،مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته، یادآور شد:‌ آنچه که مشاهده می‌کنیم بیانگر این موضوع است که خانواده‌ها پس از اجرای برنامه در فرهنگسرای نیاوران، با خاطری خوش، این مجموعه را ترک می‌کنند.

 

علی حسن‌نژاد در رابطه با اجرای گروه آیینی زندگی سوادکوه در فرهنگسرای نیاوران، اظهار داشت: گروه آیینی زندگی سوادکوه، در جهت احیای فرهنگ و سنت مازندران، نسبت به اجرای سنت‌ها و آیین‌هایی که در گذشته اجرا می‌شد، اقدام کرده است.

مسئول اجرایی هفته هنر مازندران با بیان اینکه استقبال مخاطبان به گونه‌ای است که تا زمانی که گروه به اجرای مراسم بپردازد، در اینجا حضور می‌یابند، گفت: به جرات می‌توان این را بیان کرد که اگر برنامه تا ساعت‌های طولانی به اجرا دربیاید، مردم خسته نشده و تا پایان همراهی می‌کنند.

 *نمایشگاه هنرهای مازندران در خانه ملت دائر شود

نماینده مردم قائمشهر، کیاکلا، جویبار و سوادکوه در مجلس در بازدید از هفته هنر مازندران با اشاره به اینکه پیشنهاد مبنی بر ایجاد نمایشگاهی از داشته‌های مازندران در خانه ملت ارائه داده بودم، متذکر شد: این نمایشگاه می‌تواند داشته‌های مازندران را به مردم کشور نشان دهد و از این طریق قومیت‌ها به هم نزدیک‌تر شوند چراکه یکی از اهداف سند چشم انداز، همدلی فرهنگ و اقوام مختلف است.

 کمال علیپور در بازدید از نمایشگاه هفته هنر مازندران در فرهنگسرای نیاوران، اظهار داشت: نمایشگاه خوبی از فرهنگ و هنر مازندران دائر شده اما می‌توانستیم نمایشگاه بهتری برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه موجود نشان می‌دهد که مازندران از دیرباز در هنرهای متفاوتی پیشگام بوده است، افزود: غرفه‌آرایی مناسب در برگزاری نمایشگاه بسیار مؤثر است.

این مسئول با اشاره به اینکه ابتدای ورودی نمایشگاه هفته هنر مازندران مزین به سرداران و سربازان رشید و شهدای ما است، تصریح کرد: شهادت، هنر مردان بزرگ است و این بالاترین هنر مردم استان ولایت‌مدار مازندران است.

وی ضمن ابراز گلایه از مدیرکل صنایع دستی،گردشگری و میراث فرهنگی مازندران، ادامه داد: مدیرکل صنایع دستی باید حضور بیشتری در این نمایشگاه می داشت.

علیپور با اشاره به اینکه صنایع دستی بسیار خوب و متفاوتی در استان داریم ، یادآور شد: از درون جنگل می‌توانیم هنرهای خوبی به کشور ارائه کنیم و حتی قابلیت صادرات دارد اما اگر مورد حمایت قرار نگیرد در یک شهر و روستای کوچک می‌ماند و توسعه نمی‌یابد.

وی با تاکید بر حمایت بیشتر از هنرمندان صنایع دستی، اظهار داشت: تسهیلات بیشتری باید در اختیار هنرمندان صنایع دستی و سایر هنرها از جمله موسیقی، قرار گیرد.

علیپور با بیان اینکه مراکز آموزشی هنری در استان باید راه‌اندازی شود، گفت: مراکز آموزشی هم می‌توانند در فرهنگسراهای مختلف، نمایشگاه برگزار کنند.

نماینده مردم قائمشهر، کیاکلا، جویبار و سوادکوه در مجلس خاطرنشان کرد: داشته‌های استان‌های مختلف تقریبا شبیه به هم است که می‌تواند در قالب هنر ایرانی تهیه و صادر شود.

وی ادامه داد:‌ از طرح‌هایی که در مجلس قابلیت پیگیری دارند استقبال می‌کنیم و کارهایی که در زمینه رشد و ایجاد اشتغال در استان باشد حمایت می‌کنیم که بتوانیم از وضعیتی که الان داریم، حرکت رو به رشد داشته باشیم.

علیپور با بیان اینکه لازمه برتر بودن، استمرار است، تصریح کرد: فعالیت دستگاه‌ها در زمینه توسعه و رشد صنایع دستی و دیگر هنرها باید شبانه روزی باشد تا مردم نمود این صنعت را در کشور ببینند.


  • دوشنبه 24 مهر 1391-0:0

    ممنون كه كامنت ها را قرار نداديد

    • شنبه 22 مهر 1391-0:0

      عرض كردم گروه موسيقي پارپيرار و نه گروه آييني پارپيرار. اين دو گروه از هم جدا هستند. گروه موسيقي در شب دوم و پس از اجراي گروه موسيقي ترانه برنامه اجرا كرد.
      البته اينجانب منكر زحمات دست‌اندركاران سايت مازندنومه نيستم و مطمئنم تمام تلاش خود را براي انتقال درست اخبار انجام داده‌ام. بحث راجع به آقاي حسن‌نژادو اطرافيانشان و نوع برخورد ايشان هم بماند براي بعد...مضاف بر اينكه زمان و مكان برگزاري هم بسيار نابخردانه بود. فرهنگسراي نياوران در يكي از محلهايي واقع شده كه نقطه كور ترافيكي است. دسترسي به آن فقط از سمت تجريش يا اتوبان صدر ميسر است كه هميشه ترافيك سنگين و وحشتناكي دارد. به علت بافت قديمي منطقه و مجاورت با پارك نياوران هيچگاه جاي پارك هم ندارد و اين مساله مختص به همه روزه و فصول سال است. برگزاري برنامه موسيقي در ساعت 6 در كلانشهر تهران هم از آن كارهاي عجيب است. ساكنين تهران معمولا حدود 4-5 بعداز ظهر از كار فراغت پيدا مي‌كنن (غالبا قشر كارمند، مشاغل آزاد كه ساعت كارشان متفاوت است) و باتوجه به حجم ترافيك منطقه نياوران و دوري آن از مركز، حتي اگر با همان لباس كار و از محل كار هم حركت كنند، ساعت 6 به محل مراسم نخواهند رسيد.

      • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
        جمعه 21 مهر 1391-0:0

        معلوم نیست این آقای حسن نزاد با چه واسطه ای همه کاره فرهنگ مازندران شده. برنامه هایی اجرا میکنه بعضا ربطی به سوادکوه که اسم گروهشو گذاشت نداره دو اساسا ربطی به مازندران امرزوز نداره.

        • جمعه 21 مهر 1391-0:0

          (

          گروه آیینی زندگی سوادکوه و گروه آیینی پارپیرار به مدت پنج روز در هفته هنر مازندران در فرهنگسرای نیاوران به اجرای برنامه پرداختند.) اینجا که نوشته پارپیرار هم برنامه داشت

          • کلثوم فلاحیپاسخ به این دیدگاه 0 0
            جمعه 21 مهر 1391-0:0

            مصاحبه مربوط به آقای فرهود جلالی در این لینک http://www.mazandnume.com/?PNID=V14270 کار شده است.

            • پنجشنبه 20 مهر 1391-0:0

              سرکار خانم فلاحی
              خبرنگار محترم
              در شب دوم، گروه موسیقی پارپیرار نیز به اجرای برنامه پرداختند. متاسفانه معلوم نیست به چه دلیلی فعالیتهای موسسه پارپیرار کمترین انعکاس را در گزارشهای شما دارد. حال اینکه این موسسه یکی از مهمترین مجموعه ها در زمینه فعالیت و برگزاری جشنها و مراسم مازندرانی در تهران است که نمونه عینی آن برگزاری دوره های متعدد جشنواره شعر و موسیقی طبری زبان، جشن تتی، جشن ونوشه و دیگر جشنهای مازندرانی در ابعاد وسیع و پوشش خبری بسیار وسیع تر از سایر اقدامات بوده است. متاسفانه حتی در گزارش شب اول عکس آقای جلالی نیز از عکس دستجمعی تقدیرشدگان حذف شده است.امید که مازنی ها تنگ نظری را به فراموشی سپرده و با یکدیگر متحد شوند.

              • احسان مهديانپاسخ به این دیدگاه 0 0
                پنجشنبه 20 مهر 1391-0:0

                خدا قوت

                • مهران مازنيپاسخ به این دیدگاه 0 0
                  پنجشنبه 20 مهر 1391-0:0

                  Az Namayande mohtaharam sepasgozarim ke Amadeus o Nazar dad , pas sugar Namayande ha kojan o mikahan Che konand


                  ©2013 APG.ir