تعداد بازدید: 3691

توصیه به دیگران 3

دوشنبه 24 مهر 1391-20:40

شهردار 7 تا شی مار دارنه/نیازی نیست شهردار چکمه بپوشد

در جلسه شورای شهر ساری مطرح شد: بیشترین آبگرفتگی در مقابل ساختمان شهرداری بود،چرا شهرداری مشکل منطقه خود را حل نمی‌کند؟/اكثريت شوراهاي فعلي جاي خود را به نيروهاي جديد می‌دهند/فرماندری برای خود شورای نگهبان تشکیل داده است/از روزی که وارد شورا شدم حرف‌های تکراری بسیاری شنیدم.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:جلسه علنی یکشنبه شب شورای شهر ساری همراه با حاشیه هایی بود.محمدی کیادهی و آقامیری با هم بحث کردند و در همین زمینه باقری گفت:رئیس شورا باید برای سایر اعضا وقت تعیین کند و صحبت‌های اعضای شورا در موضوع خاص باشد.برگزیده اظهارات اعضای شورا در زیر آمده است.

*فرامرز نقیبی:چرا شهرداری مشکل منطقه خود را حل نمی‌کند؟

- بارندگی‌های اخیر مشکلات عدیده‌ای را که در شهر وجود داشت، بیشتر نمایان کرد. شهرداری باید با تغییر ردیف بودجه‌ای از کارهای غیرضرور پرهیز کرده و به احداث کانال اقدام کند.

- چنانچه این بارندگی‌ها ادامه‌دار شود مشکلات زیادی را برای مردم در پی دارد و بیشترین آبگرفتگی در مقابل ساختمان شهرداری بود و این سؤال برای مردم ایجاد شد که چرا شهرداری مشکل منطقه خود را حل نمی‌کند؟

- مشکل آبگرفتگی در مقابل عمارت شهرداری به دلیل شیبی است که از بلوار کشاورز به این سمت وجود دارد. این موضوع باعث جمع شدن آب در این منطقه می‌شود.

*محمدحسن محمدی کیادهی(ناطق پیش از دستور جلسه):در پیش بینی معروفم

- از اینکه نمی‌توانم نطق را به زبان مازندرانی بخوانم عذرخواهی می‌کنم. چند کلمه عربی هم در نطق وجود دارد که هرچه گشتم معادل مازندرانی آن را پیدا کنم، نتوانستم.

- داوطلبان حضور در شورا از هم اكنون فعاليت زود هنگام خود را شروع كرده‌اند. اگرچه مسئولان نظارتی کارهای تبلیغاتی قبل از انتخابات را رصد می‌کنند، اعضاي فعلي شوراها كه قصد حضور مجدد را دارند نبايد از پروژه‌هاي شهرداري و رانت حضور در شورا استفاده ابزاري کرده و يا با فشار بر شهردار و شهرداري به‌دنبال پروژه در منطقه خاصي باشند.

-پيش بيني من اين است كه اكثريت شوراهاي فعلي جاي خود را به نيروهاي جديد می‌دهند. من در پیش بینی‌ها معروف هستم، مانند آن هشت پا.

-در قانون شوراها چیزی به عنوان کمیته انطباق وجود ندارد. این کمیته را فرمانداری تشکیل داده است، شاید نوعی وحدت رویه باشد اما کمیته انطباق را فرمانداری درست کرده است. در حال حاضر روال کار این گونه است که صورتجلسات شورا به فرمانداری رفته و آنها بررسی کرده و دوباره به شهرداری برگشت می‌دهند که دستگاه دولتی مانند فرمانداری نمی‌تواند بر شورا نظارت کند.

- متاسفانه از ماده 80 قانون شوراها، بد برداشت شده است.فرمانداری حتی به نگارش مصوبه‌ها هم ایراد می‌گیرد و برای خودشان شورای نگهبان تشکیل داده‌اند در حالی که شورای نگهبان که به مصوبات مجلس نظارت دارد هم نهاد دولتی نیست.

-شهردار 7 تا شی مار دارنه ، کدومه حرفه گوش هاکنه؟!مبنای کار ما باید قانون باشد. هر موضوعی که به شهردار تذکر می‌دهیم باید در قالب ماده 73 باشد. ماده 73 به اندازه‌ای قدرت دارد که توانستید حجازی را برکنار کنید.‌

*مهدی عبوری:سقف یک خانه کنده شد

- از زمان مدت فعالیت‌ام در شهرداری تاکنون چهار بار شاهد بارش شدید در شهر بودیم که آبگرفتگی فراوانی به همراه داشته است.

- مقدار بارش حدود 23 میلی‌متر بود در حالی که بارندگی 80 میلی‌متر مرز بحران است اما همین میزان بارندگی ما را دچار مشکل می‌کند.

-طرح هدایت آب‌های سطحی در سال 75 مطرح و در سال 77 تصویب شده،‌ اکنون با گذشت 14 سال از تصویب، هنوز اجرایی نشده است.

- از هفته جاری احداث کانال با سرعت بیشتری شکل می‌گیرد و‌ با احداث این کانال، مشکل آبگرفتگی بلوار آزادی برای همیشه رفع می‌شود.

-بخشی از آبگرفتگی به خاطر رعایت نکردن مسائل از سوی همشهریان است و بالغ بر 80 درصد از منازل، آب ناودان را به کوچه و خیابان رها می‌کنند در حالی که باید به درون چاه منازل هدایت شود.

- در بلوار امام رضا سقف یک خانه با کل خرپا کنده شد و بر روی مسیر انتقال برق 20 کیلووات افتاد.

*سیدمحمد آقامیری:‌آخرین تغییرات قانون شوراها در دست ما نیست

- شورا باید به ایرادات فرمانداری پاسخ دهد.‌آخرین تغییرات قانون شوراها در دست ما نیست و استنادات شورا، فرمانداری و بازرسی به قانون، متفاوت است.

-‌ اگر اتوماسیون اداری برقرار بود در این شرایط گرانی کاغذ، دیگر نیاز به کاغذ بازی نبود.

*مهدی رضایی فرح‌آبادی:باید به ساری جدید بیندیشیم

-مسائل و مشکلات ساری در رابطه با آبگرفتگی بیشتر از مثال‌هایی است که شهردار عنوان کرد.حتی کوچه‌های شهر هم درگیر آبگرفتگی بودند. آب ماندگی هم در سطح شهر بسیار زیاد بود.

- حفاری‌های گذشته در سطح شهر، نشست کرد.عابران پیاده نمی‌دانستند برای استفاده از تاکسی در کدام قسمت از سطح خیابان بایستند تا خیس نشوند.

-در ایام بارندگی که البته در شهر ما هم کم نداریم ، مشکل فقط آبگرفتگی و ستاد بحران نیست و مردم حتی برای استفاده از تاکسی مشکل دارند و یک تاکسی در سطح شهر نیست.

چنانچه قرار است که ساری از این گرفتاری‌ها و مشکلات رهایی یابد، باید به ساری جدید بیندیشیم. تراکم فروشی و تغییر کاربری اراضی، دیگر در ساری جوابگو نیست، باید به فکر افزایش محدوده شهری باشیم.

-ساری بسیار متراکم شده و ارتفاع سازی زیادی دارد،با وجود ترافیک و معضلات این چنینی مانند آبگرفتگی اخیر که از این پس شاهد بارندگی‌های بیشتری هم خواهیم بود، ساری دیگر پاسخگو نیست.

* سید مهدی احمدی:از اینکه بلند صحبت کردم عذرخواهی می کنم

-باید در روز جهانی نابینایان، از کارمند روشن دل شهرداری در جلسه علنی دعوت به عمل آورده و تقدیر می‌کردیم. از خودمان تجلیل می‌کنیم اما دیگران تجلیل نمی‌شوند.

- آقای نقیبی تحمل شنیدن حرف‌های دیگران را داشته باشید.

- مدتی بازرسی استان در شورای شهر ساری مستقر بود و ایراداتی به کار شورا گرفتند.‌ضمانت اجرایی این اشکالات وارده باید وجود داشته باشد تا شورا از مسیر اصلی خود منحرف نشود.

- از روزی که وارد شورا شدم حرف‌های تکراری بسیاری شنیدم،یکی از این موارد، حضور نیافتن استاندار و معاونانش و ... در جلسات شورای شهر بود.

-چه وقت از استاندار به صورت کتبی دعوت به عمل آوردیم و در جلسات شورا حضور یابد و استاندار امتناع کرد؟ چه زمان دسته جمعی تصمیم گرفتیم که به دفتر استاندار برویم؟

- یقینا استاندار مازندران دغدغه مرکز استان را دارد، ما کاری نکردیم و فقط اینجا نشستیم و داد زدیم.

- فرماندار ساری گلایه داشت که چرا به جلسات شورای شهر دعوت نمی‌شود؟اگرچه مدت زمان جلسات شورای شهر ساری 2 ساعت است اما 50 نفر در این جلسه حضور دارند و 100 ساعت وقت به هدر می‌رود و اکنون که 80 دقیقه از وقت جلسه گذشته چه خروجی داشتیم و چه دستاوری برای ساری بود؟

-7 ماه است که نمایندگان به مجلس رفتند چه وقت دعوت کردیم که در جلسات شورا حضور یابند،بعد انتقاد می‌کنیم که چرا به شورا نمی‌آیند؟ دامادی هم رفاقتی به جلسه شورا آمد.

- ایرادات زیاد است و قصد خودزنی ندارم، اما باید قبول کنیم که اصلا نظارتی بر حوزه‌های شهری نداریم. ما به عنوان عضو شورای شهر، از بسیاری پروژه‌های شهری بی اطلاع هستیم.

- از اینکه بلند صحبت کردم عذرخواهی می کنم.

-نقیبی در واکنش به سخنان احمدی: دامادی و شجاعی را با هم به شورا دعوت کردیم ، دامادی خودسر نیامد بلکه دعوتنامه دادیم.هر عضو شورا که خواستار حضور هر مسئولی در جلسه شورا است درخواست ارائه دهد.

 احمدی: من کلمه خودسر را به کار نبردم، گفتم محبت کرد و آمد.

*جمال باقری:خروجی نداریم

 - ممنون هستم که رسانه‌ها ما را تحمل می‌کنند.

- چندین بار طی سالیان گذشته اعلام کردم و الان هم تاکید می‌کنم که جلسات شورا برای رسیدگی به امور خاص تشکیل می شود و دستور کار مشخص است. باید بدانیم قرار است در جلسه آینده در چه موردی بحث کنیم. جلسات ناقص است و ظاهرا جلسات هیات رئیسه برگزار نمی‌شود و به این دلیل در جلسات پراکنده گویی داشته و خروجی نداریم. 

- شهردار می‌تواند هدیه‌ای برای معلولان شهر داشته باشد و دقت مجموعه شهرداری در اجرای حقوق حمایت از معلولان در مناسب سازی معابر، هدیه‌ای برای آنان است.

-‌مناسب سازی این است که ایجاد رمپ را مد نظر قرار دهند و این فقط سلیقه می‌خواهد.

- نیازی نیست شهردار در مواقعی مانند بارندگی اخیر، چکمه پوشیده به خیابان برود،‌ شهردار باید با انتخاب مشاوران خوش فکر، در زمانی که بارندگی نداریم نقاط کور را شناسایی کند.

- شهردار باید کلیه کارکنان را مدیریت کند،او مانند فرمانده است و سرباز نیست، هرچند که ما همه سرباز هستیم.

- قصد دخالت در حوزه مدیریت شهردار را ندارم اما فکر می‌کنم نیاز به مشاور و کارشناسان قدرتری دارد.

*میرصالح صالحی‌نیا:جلسات خروجی دارد

-مدیر جلسه باید صبور بوده و در جایگاه مدیریت تحمل داشته باشد.‌اعضا هم اگر انتقاد و پیشنهاد دارند در صفا، صمیمیت و محبت ارائه کنند. اگر اعضا گلایه‌هایی دارند در جمع‌های خصوصی انتقال دهیم و این گونه نباشد که فردا گلایه‌ها را با سوالات درهم کنیم که این مورد خوشایند نبوده و در شان جلسه نیست.‌این گونه نیست که جلسات خروجی نداشته باشد.


  • سید ( اختاپوس قدیم )پاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 25 مهر 1391-0:0

    ظاهرا دیگه انتقاد ما مثل هفته های قبل لازم نیست . آقایان تازه بعد از 6 سال فهمیده اند که جز خوردن میوه و شیرینی با چای اعلای هندی ، هیچ کاری جز حرف زدن و به جان هم افتادن نداشتند. ظاهرا میراث ساری دیگه تمام شده و هر کسی سهم خودش را گرفته و باید رخت بربست از عمارت شورای شهر .... تازه بعد دارم براتون ... یه اسکنر و فکس بدید به من ....سند ها را رو کنم . بازهم بگم آقایان.... باز هم بگم !!!!!!


    ©2013 APG.ir