تعداد بازدید: 2696

توصیه به دیگران 1

شنبه 29 مهر 1391-22:47

طاهایی:جذب نيرو بدون آزمون خيانت است

در نشست مشترک استاندار با شهردار و شورای شهر ساری مطرح شد: در گيلان كه خدمت مي كردم قوم و خويش زياد داشتم،در قزوين هم همين طور اما تنها وارد و تنها خارج شدم/از قياس ساري با شهرهاي ديگر اجتناب شود/اجرانشدن طرح هاي مصوب آن هم در مركز استان امري قابل تامل است/اگر ميزان بارش در ساري هم 100 ميلي متر بود چيزي از مركز استان باقي نمي ماند/دست مان در جيب مردم است اما پاسخي براي سوال هاي آنها نداريم/خاتمي را خدا حفظ كند كه شورا را تشكيل داد/كوبيدن استاندار نبايد تبديل به آب و نان براي بعضي ها شود.


مازندنومه،گزارش ارسالی روابط عمومی شورای شهر ساری:اعضاي شوراي اسلامي شهر و شهردار ساري در نشستي با استاندار مازندران پيرامون مسايل و مشكلات مركز استان به بحث و تبادل نظر پرداختند

در اين نشست كه با حضور معاون عمراني،معاون سياسي،امنيتي استانداري و فرماندار ساري در استانداري برگزار شد،سيد علي اكبر طاهايي با تاكيد بر اين كه اعتقاد جدي به نهاد شورا دارم،تصريح كرد:برخي حرمت اين نوزاد جديد الورود را نگه نداشتند اما براي آن كه شورا به جايگاه واقعي خود برسد بايد در راستاي قانون و بر اساس خرد و كار عالمانه حركت کند.

 طاهايي با بیان این که جذب نيروي انساني در دستگاه هاي اجرايي بدون آزمون خيانت است و كار را به سمت فاميل بازي سوق مي دهد،ادامه داد: بنده اصلا اعتقاد ندارم نيرو بدون آزمون واردسيستم شود و قانون فقط فرزند شهيد و جانباز را مستثني كرده و در غيراين صورت يك كار غير قانوني است.

 استاندار مازندران افزود:من در گيلان كه خدمت مي كردم قوم و خويش زياد داشتم،در قزوين هم همين طور اما تنها وارد و تنها خارج شدم.

 
وي وجود 87 درصدي نيروي ديپلم و زير ديپلم را در مجموعه شهری نامناسب خواند و از اعضاي شورا خواست كمك كنند تا سطح دانش و توان نيروي انساني مديريت شهري ارتقا پيدا كند.

طاهايي با اشاره به این که طرح انتقال پادگان ساري جزو اولويت هاي ماست و پيگيري مي كنيم،تصریح کرد:اعتبار مصوب 10 ميلياردي نيروگاه زباله سوز را به 21 ميليارد تومان افزايش داديم كه سهم ساري 15 ميليارد تومان است.

استاندار مازندران در بخش پاياني سخنانش پروژه آبرساني به شهرستان ساري با 70 درصد پيشرفت فيزيكي ،مجتمع مرحوم كردان و كتابخانه را از طرح هاي مهر ماندگار ذكر كرد.

*هاشمی:مركز استان بايد نماد تجلي استان باشد

در اين نشست معاون عمراني استاندار مازندران با تاكيد بر اينكه ساري به عنوان مركز استان بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد،افزود : مركز استان بايد نماد و تجلي استان باشد.

عيسي هاشمي با یادآوری این که طرح مشكل كمربندي،فضاي سبز و ترافيك بايد با خرد و پتانسيل استاني حل شود،افزود:اين اعتقاد و عزم  به كل استان القا شود كه مركز استان به عنوان نماد و تجلي بخش چهره استان مطرح است و از قياس ساري با شهرهاي ديگر اجتناب شود.

وی با اشاره به این که يك ظرفيت محدود بودجه اي داريم و يك ظرفيت امكاناتي،گفت: بايد با خرد جمعي این ها را متناسب با نياز شهرها به كار بگيريم كه بالطبع نياز مركز استان بيشتر است.

هاشمي گفت:مركز استان متعلق به كل استان است و اگر اين فضا و طرز تلقي ايجاد شد ، توسعه مركز استان رابه طور جدي خواهيم داشت وگرنه به بي راهه خواهيم رفت.

هاشمي در خاتمه تاكيد كرد : براي توسعه ساري بايد يك كارگروهي متشكل از انديشمندان و متخصصان تشكيل شود.

*حسيني نژاد:مديريت شهري نيازمند برنامه هاي منسجم و اصولي است

فرماندار ساري ضمن تاييد دغدغه هاي اعضاي شوراي شهر ساري اظهار داشت : درحدتوان خود سعي كرديم بين شورا و شهرداري و فرمانداري واستانداري همدلي و تعامل ايجاد کنیم.

 حسيني نژاد خاطر نشان ساخت:ساري ضمن اين كه مثل هر شهر ديگري مشكلات خود را دارد ، مشكلات شهرهاي ديگر استان را نيز به دوش مي كشد و بدين نحو قدرالسهم آن از مشكلات،دوچندان مي شود.

وي با بيان اين كه به زيرساخت هاي شهر ساري كمتر توجه شده و شهر پيشرفت چشمگيري نداشته است، تصريح كرد:اين امر موجب مي شود كه مردم به بداخلاقي روي بياورند و اين نوعي آفت اجتماعي است.

فرماندار ساري ادامه داد:مديريت شهري نيازمند تدوين و ارايه راهكارها وبرنامه هاي منسجم و اصولي است اين در حالي است كه ناهماهنگي بين برخي دستگاه هاي اجرايي استان و شهرستان مشكلات عديده اي را براي شهروندان مركز استان به وجود آورده است.

وي تاكيد كرد:ساري به عنوان مركز استان با توجه به جمعيت شناور و استقرار ادارات كل ،نيازمند توجه بيشتر مسئولان است و بايد اعتبارات آن جهت توسعه زيرساخت ها و تكميل طرح هاي عمراني در دست اقدام افزايش يابد.

*نقيبي:بسياري از مصوبات سفر دولت در ساري اجرايي نشد

رئيس شوراي شهر ساري در اين نشست طي سخناني با بيان اين كه ما منتظر معجزه نيستيم ، افزود: اجرانشدن طرح هاي مصوب آن هم در مركز استان امري قابل تامل است،در صورتي كه توسعه پيشرفت مركز استان نمادي از پيشرفت كل استان است.


فرامرز نقيبي در ادامه خواستار رفع مشكلات ناشي از سيل در ساري شد و اظهار داشت : هدايت آب هاي سطحي از ضروريات شهر ساري است و انتظار مي رود به اجراي طرح هاي مربوط به آن كه ازمدت ها پيش تدوين شده از محل اعتبارات ستاد حوادث غير مترقبه كمك شود.

 وي ياد آور شد:انتقال پادگان از مركز شهر ساري درخواست مستقيم استانداري بود و اگر اين طرح پيگيري و اجرا شود زمينه براي برداشتن گام هاي بيشري در جهت توسعه شهر فراهم خواهد شد.

رئيس شوراي استان مازندران تاكيد كرد:اجراي مصوبات دولت از جمله سايت اداري نيز كمك شاياني به گشايش فضا براي كاهش ترافيك و ايجاد فضاهاي شهري خواهد کرد.

وي اظهار داشت:وزير نفت قول داده بود  4 ميليارد تومان به پروژه پل ذغالچال اختصاص دهد كه با عملي شدن آن اين پروژه سرعت بيش تري خواهد گرفت.

نقيبي خاطر نشان  كرد:در دولت هاي نهم و دهم اعتبارات خوبي به ساري تخصيص يافت از  جمله 15 ميليارد تومان براي كارخانه زباله سوز اما حقيقت اين است كه محروميت هاي ساري ريشه در گذشته دارد و عميق است و به همين نسبت نياز به توجه جدي دارد.

*عبوري: آب هاي سطحي بايد مديريت شود


شهردار ساري به موضوع هدايت آب هاي سطحي به عنوان يكي از ضرورت هاي  شهر اشاره كرد و گفت:طرح جامع هدايت آب هاي  سطحي در سال 78 به تصويب شوراي اول رسيد ولي  با گذشت 13 سال  از تصويب آن هنوز اجرايي نشده است.

مهدي عبوري افزود:در بارندگي شديد هفته قبل در گلوگاه و بهشهر 100  ميلي متر بارش داشتيم  و در ساري 23 ميلي متر،بديهي است اگر ميزان بارش در ساري  هم 100 ميلي متر بود چيزي از مركز استان باقي نمي ماند.

وي خطاب به استاندار مازندران ادامه داد:در سال 78 هزينه  اجراي اين طرح 40 ميليارد  تومان  پيش بيني شد آن هم در شرايطي كه 70 درصد  آب هاي سطحي از طريق  كانال هاي  سنتي و آبراهه ها هدايت  مي شد و تنها  30 درصد نياز به احداث كانال داشت،بالطبع اكنون اين هزينه  چندين  برابر شده و در حدود 15 ميليارد تومان براي 4 كانال پيش بيني مي شود.

شهردار ساري خاطر نشان  كرد :در ساري رود هاي اسپورد ،تجن،گذرخان و ساري رود  جريان دارد، با اين حال شاهد آبگرفتگي  هستيم،از طرفی شيب فعلي به سمت اسپورد و ساري رود است و اين امر اجراي  كار را با مشكل مواجه  مي سازد.

وي احداث كانال  هدايت آب هاي  سطحي را ضروري دانست  و با بيان  اين كه  جهت  اجراي  اين طرح  از استانداري قول 5 ميليارد تومان مساعدت مالي گرفتيم،اضافه كرد:با هر بارش،ساري دچار مشكل  مي شود لذا كانال اول را از هنرستان خيري مقدم جنب اداره كل اطلاعات تا جلوي سينما سپهر  شروع كرديم و با شناسايي نقاط سيل گير و گلوگاهي  اين طرح را توسعه داديم كه بايد اجرايي شود.

عبوري در ادامه اعلام كرد:در  6 ماهه  نخست  امسال 70 هزار متر مربع از معابر جنوب شهر ساري را آسفالت  كرديم  كه اين  امر نقش  مهمي در هدايت آب هاي سطحي  داشته است.

وي با ضروري خواندن  مديريت آب هاي سطحي شهر افزود: در مرحله نخست دو ميليارد و 500 ميليون ريال براي لايروبي نهرهای ساري هزينه شد.

شهردار ساري در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه وام 30 ميلياردي كمر شهرداري را شكسته  است،اظهار داشت:51 ميليارد تومان باز پرداخت اين وام است،هر چند  استاندار و نماينده  محترم ولي فقيه  امضا كردند كه با مساعدت استانداري پرداخت شود.

وی افزود: اجراي پل ميدان فرح آباد و زغالچال به عنوان مصوبات بر عهده دولت بوده كه شهرداري انجام داد،بنابراین پرداخت هزينه هاي  انجام شده در اين پروژه ها نيز بر ذمه دولت است.

وي تصريح كرد:بيست سال است كه مي گوئيم پادگان بايد برود  ولي نه تنها  نرفت بلكه كميسيون  ماده 5 به تجاري و اداري  بودن اين فضا راي داد و فقط مقداري از آن قدرالسهم شهرداري شد كه 50 هكتار معوض از شهرداري به پادگان داده شد اما این که چرا عزم و اراده اي براي انتقال پادگان نبود،مشخص نيست؟


عبوري گفت: اميدواريم در ماه هاي پاياني عمر دولت دهم و نفوذي  كه آقاي استاندار در بدنه  دولت دارد ،كمك هاي لازم به ساري مبذول شود. 

*آقاميري:مردم مي پرسند آيا استاندار دغدغه ساري را دارد؟


سيد محمد آقاميري گفت: درروزنامه ها مي خوانيم كه آقاي استاندار براي دفتر روزنامه وقت مي گذارد و رصد مي كند،بديهي است مدير ارشد با شورا بايد جلسه بگذارد و دغدغه هاي مردم را ازنمايندگان آنها بشنود و در جهت تقويت شورا گام بردارد.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه مردم از ما مي پرسند آیا آقاي استاندار براي ساري دغدغه دارد يا نه،ادامه داد: مردم ساير استان ها را مي بينند، هر استاني نمادي دارد اما در مازندران به مركز استان كه نماد آن است،توجهی نشده است.

آقامیری افزود:غير منصفانه اين است كه بعضي ها مي گويند ساروي ها بيشترين امكانات را مي گيرند،در صوتي كه در توزيع اعتبارات مي بينيم ساري حتي با شهرهاي ديگر مازندران قابل قياس نيست.

عضو شوراي شهر ساري با اشاره به این که دست مان در جيب مردم است اما پاسخي براي سوال هاي آنها نداريم،تصریح کرد:مثلا مي پرسند آيا ساري ابرشهر مازندران است؟چه پاسخي داريم؟

وي با اشاره به اين كه طي 20 ماه گذشته فرصتي نشد تا با استاندار جلسه اي داشته باشيم ، اضافه كرد : براي مشكلات ساري بايد وقت ويژه اي گذاشته شود و اكنون ساري تنها مركز استاني است كه فرودگاه ندارد كارخانه و هم چنین سايپا به اسم ساري تمام شد ولي از ساري جداست.

آقاميري با یادآوری این که كارگروهي بايد مصوبات سفر را در ساري بررسي كند،تاکید کرد:واقعا چه كسي بايد پيگير اين موضوع باشد؛دولت ورود پيدا كرد و مردم سنگ تمام گذاشتند اما مصوبات بايد به سرانجام برسد.


وي گفت : آزادسازي پادگان،مساعدت به كمربندي شمالي كه تا پايان سال تكميل شود،فرهنگسراي مرحوم كردان ،بزرگراه جنوبي، هدايت آب هاي سطحي،حل معضل ترافيك ،سايت اداري ، توزيع عادلانه اعتبارات،
تملك دارايی ها ، جذب سرمايه گذار بخش خصوصي ، تعيين تكليف الحاق نواحي ساري و ... از جمله نيازها و خواسته هاي شهر و شهروندان ساري است كه اميدواريم با مساعدت استانداري به نتيجه برسد .

*صالحي نيا:مردم از مصوبات سفر دولت سوال مي كنند

نائب رئيس شوراي شهر ساري با بيان اينكه اعضاي شورا پل ارتباطي بين مردم و مسئولان هستند،افزود :مردم از منتخبان خود انتظاراتي دارند و درخصوص مصوبات سفر دولت سوال مي كنند و ما هم  بايد پاسخ قانع كننده اي به آنها بدهيم و صادقانه با آنان برخورد کنیم.

صالحي نيا اهميت مركز استان را يادآور شد و گفت:به مركزاستان بايد توجه ويژه اي شود،بنابراين خواهان استمرار اين جلسات هستيم.

 
*محمدي كيادهي:تكرار مشكلات ساري ، استان را آزرده خاطر مي كند

 ديگر عضو شوراي شهر ساري با بيان اين كه تكرار مشكلات ساري باعث آزردگي خاطر مي شود، افزود : از سال 64 وارد شهرداري شدم،بعضي از شهرداران با اقدامات خود به شهر ساري خيانت كردند و اتخاد بعضي سياست ها نيز خيانت به مردم بوده است.


محمد حسن محمدي كيادهي تصریح کرد: خاتمي را خدا حفظ كند كه شورا را تشكيل داد اما چيزي ابتر است چون الان اگر وزارت كشور دستور دهد شورا منحل شود اتفاقي نمي افتد،چرا که شورا در حد شوراي شهرداري است و اختيارات شهرداري را افزايش مي دهد .

این عضو شورای شهر مرکز استان خاطر نشان كرد:بين شهرداري ، شورا و فرمانداري مثلثي به وجود آمد كه بايد با وحدت رويه عمل كند يعني تقويت شورا نيازمند وحدت رويه و هماهنگي اضلاع اين مثلث است .

وي تصريح كرد:كوبيدن استاندار نبايد تبديل به  آب و نان براي بعضي ها  شود، از طرفي در ادارات هم فاميل بازي رواج پيدا كرد  و مسئولان از اين فرصت براي جذب نيرو استفاده كردند در حالي كه نظارت استاندار بر فرايند جذب نيرو بايد دقيق تر باشد و البته قوانين هم بايد اصلاح شود .

*احمدي:ساري مخروبه اي از 50 سال پيش است

سيد مهدي احمدي با بيان اين كه  ساري مخروبه اي  از 50 سال پيش است، افزود:از ما نبايد انتظار شق القمر  يا انجام كار نامعقول داشته باشند.

وي گفت :البته  شورا  به سهم خود در حد توان تلاش  مي كند و  حضور شهردار جوان ساري هم با سه فاكتور سرعت،دقت و سلامت  همراه بوده و اميد آن  وجود دارد  كه از سطح  مشكلات كاسته شود.

احمدي  حل مشكلات  ساري  را مستلزم  ايجاد فضاي  دوستانه  و توام  با تعامل بين شورا و شهرداري و فرمانداري و استانداري  دانست  و اظهار داشت :يكي  از مشكلات  اين است كه به ديگران  سوء ظن داريم.

این عضو شورا گفت:روز اول  كه به شورا آمدم  توپخانه  انتقاد به  استانداري فعال بود كه همه  از روي دلسوزي  و آن هم براي توسعه بود اما اعلام كردم در فضاي خصمانه نمي شود كاري از پيش برد.

گفتنی است در پايان اين نشست حاضران ناهار را ميهمان استاندار و معاونان وي بودند.


  • سه شنبه 2 آبان 1391-0:0

    حالا اگه اون آقا خودشون دستور جذب داده باشن يا از بالاها دستور اومده باشه چي؟

    • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 0 0
      دوشنبه 1 آبان 1391-0:0

      آقای استاندار عزیز دست شما درد نکند. خیلی گل گفتی ولی بعد از اینکه همه فک و فامیلهایتان سرکار رفتند و دیگه کسی نمانده که بدون آزمون به جایی بره برای سایرین این را فرمودید انشاء الله خدا قبول بکنه. بابا ای ول خیلی هوشمندانه عمل می فرمائید. ما که مبهوتیم که از اون عقل مافوق بشری شما قبل از سفر چین چه در و گوهری که نمی بارد. انشاء الله برادران و خواهران مستضعف چینی از تراوشات فکری ناب شما بهره مند شوند و دست هایشان را به سوی خدا بگیرند و تمام عمر باقیمانده شان را دعاگوی شما باشند. زیاده عرضی ندارم و زبان درازی نمی کنم تا ذهن خلاق شما از این در و گوهرها ببارد و همه از آنها بهره مند شوند. حالا جناب استاندار با اینهمه پاچه خواری که از شما کردم یکی از چند تا بچه مرا که همه شان فوق لیسانس و لیسانس و دکتری هستند به سر کار می برید. البته بدون آزمون!!!

      • يکشنبه 30 مهر 1391-0:0

        من كه بيخيال مازندران و ساري و كل شهراش شدم.آخرش يه تسونامي مياد كل مازندران ميره زير آب(نه زيراب).

        • يکشنبه 30 مهر 1391-0:0

          به آقایان بعنوان یک شهروند توصیه می کنم که بودجه بیت المال را به هدر ندهند چراکه شهرداری ساری بدنه قوی علمی و مدیریت کارا و دلسوز ندارد،همه قفل وبست های آن باندی و جناحی است اینها با طرح های خود فقط بدنبال فربه کردن جریانهای سیاسی به ثروت و....است الله واعلم

          • يکشنبه 30 مهر 1391-0:0

            فکر کنم بی عرضه ترین مسولین،همان مسولین مازندران باشند با این همه سر سبزی ولی حیف واقعا خجالت داره


            ©2013 APG.ir