تعداد بازدید: 4625

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 21 آبان 1391-20:51

ناشر برتر مازندران:تصمیم گرفتم دهنم را ببندم

فریده یوسفی گفت: اگر کار نشر را ادامه می‌دهیم واقعا این کار حکایت عشق است و ما در این زمینه دغدغه داریم/تصمیم گرفتم دهنم را ببندم و از هیچ‌کس هیچ گلایه‌ای نکنم چون واقعا امیدی به هیچ‌کس ندارم/کتاب مازندران تالیف فریده یوسفی و عکس های استاد سید احمد طاهرپور منتشر شد.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:انتشارات شلفین در ورودی بیستمین نمایشگاه کتاب هفته کتاب مازندران، با فضایی بزرگ تر از سایر غرفه‌ها خودنمایی می‌کند.

به بهانه انتشار کتاب مازندران به چهار زبان فارسی، انگلیسی، روسی و عربی با فریده یوسفی- مدیرمسئول انتشارات شلفین- گفت‌و گو کردیم.

 کتاب مازندران تالیف فریده یوسفی بوده و استاد سید احمد طاهرپور هم بخش عکس این مجموعه را بر عهده داشته است. این کتاب در هزار جلد منتشر شده است.

---------

مازندنومه: از کتاب مازندران که به تازگی منتشر شده، بگویید.

یوسفی: کتاب مازندران به چهار زبان روسی، عربی، انگلیسی و فارسی منتشر شده است. این کتاب در چهار فصل و در قطع رحلی و چاپ نفیس در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 کتاب مازندران در چهار فصل آیین‌ها، صنایع دستی، بناها و آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری تنظیم شده است.

 این کتاب فرهنگ، تمدن و میراث مادی و معنوی مردم مازندران را نشان می‌دهد که به نظرم جای خالی این کتاب احساس می‌شد.

 کتاب مازندران قابلیت صادراتی دارد ، یعنی برای کشورهای هدف اقتصادی، این کتاب می‌تواند هدیه خوبی باشد برای معرفی پیشینه مازندران.

 مازندنومه: انتشارات شلفین با چند عنوان و جلد کتاب در نمایشگاه کتاب حضور یافته است؟

یوسفی: بیش از پنج هزار جلد با یکصد عنوان کتاب را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده‌ایم و با توجه به ظرفیت فضایی که در اختیار داریم توانستیم این میزان کتاب بیاوریم.

 مازندنومه: انتشارات شلفین در این نمایشگاه کتاب جدید هم ارائه کرده است؟

یوسفی: تقریبا چهار عنوان کتاب تازه را در این نمایشگاه عرضه کردیم، کتاب برج لاجیم با بررسی کامل و آسیب شناسی، قصه‌هایی از شهر زیراب و همین کتاب نفیس مازندران جزء تازه‌های کتاب‌ها هستند.

مازندنومه: پیش از این در مصاحبه‌ای با ما از وضعیت نشر گلایه‌های بسیاری داشتید، آیا یس از آن مصاحبه وضعیت بهتر شد؟

یوسفی: هیچ اتفاقی نیفتاد، فقط طرح شد و آنهایی که باید بررسی می‌کردند خیلی راحت از کنار این گلایه‌ها گذشتند.

 اگر کار را ادامه می‌دهیم واقعا این کار حکایت عشق است و ما در این زمینه دغدغه داریم. کتاب مازندران را با هزینه سنگین چاپ کردیم در حالی که این کار مسئولان فرهنگی استان است نه یک ناشر و یک فرد؛ بانی انتشار این کتاب باید اداره کل میراث فرهنگی ، ارشاد استان و یا بخش فرهنگی استانداری مازندران باشد.

کتاب مازندران، معرفی استان در سطح بین‌المللی است و این خوب نبست که سنگینی کار بر دوش ناشر باشد. هیچ حمایتی نشدیم؛ تنها ناشری در استان هستم که تاکنون بیش از یکصد عنوان کتاب مازندران شناسی چاپ کرده‌ام و هنوز هم 30 -40 عنوان کتاب مازندران شناسی در نوبت چاپ دارم و متاسفانه با گلایه‌هایی که می‌کنیم از هیچ جا مورد حمایت قرار نگرفتیم.

تصمیم گرفتم دهنم را ببندم و از هیچ‌کس هیچ گلایه‌ای نکنم چون واقعا امیدی به هیچ‌کس ندارم.


  • روح اله مهدی پورعمرانپاسخ به این دیدگاه 0 0
    چهارشنبه 24 آبان 1391-0:0

    البته که خانم یوسفی مزاح می فرمایند . ناشری که دهانش را ببندد ، ناشرنمی شود . منظورشان این بود که درمورد کاغذ و حمایت و وضعیت نابسامان نشر وپخش کتاب و موقعیت کتابخوانی وبقیه ی مشکلات مترتب بر چاپ ونشر حرف های زیادی وجود دارد که شاید قبلا هم گفته شده و ترتیب اثری نیافته وبازگویی دوباره ی آن جزملال ، فایده ای ندارد . به نظرمن نباید همدیگر را متهم کنیم . اگرقراراست کسی مورد سوال قرارگیرد مسلما خانم یوسفی نباید باشد . با سلام دوباره به خانم یوسفی وآقای محمد کوشکی .

    • فریده یوسفیپاسخ به این دیدگاه 0 0
      سه شنبه 23 آبان 1391-0:0

      آقای محمد کوشکی، ناشر محترم! من در برابر سوال آن مقام محترم به این دلیل سکوت کردم که کتاب را ده روز پیش چاپ کردم و کتاب در روز 14 آبان رونمایی شد. ایشان فرمودند این همان کتابی است که سال گذشته با حمایت ما چاپ شد؟ سکوت همیشه علامت رضا نیست گاهی هم از سر درد است. یک کمی واقع بینی و تعمق در رفتار و گفتار بد نیست که به نظر می رسد شما از آن بی بهره اید.

      • محمد كوشكيپاسخ به این دیدگاه 0 1
        سه شنبه 23 آبان 1391-0:0

        معلومه كه من اسم خودم را ننوشته ام ولي حقيقت را مي گويم پيشنهادم به خانم يوسفي اين است كه همينطور دهانش بسته بماند... دستشان رو مي شود يك روزي روزگاري .... ما هم ناشر هستيم چرا ما نداريم... جلوي چشم ما (حيرت كرديم) آقاي ابراهيمي معاون سياسي گفت اين كتاب با حمايت ما چاپ شد ديگر؟ و خانم يوسفي تاييد كرد ! چطور اكنون خود را ساكت مي كند وجدانت را چگونه ساكت مي كني؟ با حمايت ما يعني استانداري به شما كمك مالي كرد

        • بسطام فیلمپاسخ به این دیدگاه 0 0
          دوشنبه 22 آبان 1391-0:0

          خانم یوسفی خسته نباشید. رضا بسطامی . ساری


          ©2013 APG.ir