تعداد بازدید: 4895

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 28 آبان 1391-9:0

ترافیک و کاریکاتور/آموزش مستمر باعث تغییر نگرش جامعه می شود

در مراسم رونمایی از دومین کتاب ترافیک در کاریکاتور مطرح شد:توزیع کتاب در 20 هزار جلد در بین دانش آموزان ابتدایی ساری گامی برای علمی کردن دانش آموزان در جهت حل مشکل ترافیک در مرکز مازندران است/سالانه 23 هزار نفر فوتی ناشی از تصادفات ،حجم سنگینی از مشکلات اجتماعی است که به کشور وارد می شود


مازندنومه:عضو شورای اسلامی شهر ساری در مراسم رونمایی از دومین کتاب ترافیک در کاریکاتور که در دبستان ابتدایی شاهد دختران ساری برگزار شد،اظهارداشت: طراحی کتاب کاریکاتور گامی برای تحقق سند نهضت مطالعه مفید است.

سید محمد آقا میری ادامه داد: با استفاده از ابزارهای تشویقی باید سرانه مطالعه را در جامعه افزایش دهیم.

این مسئول ، ترافیک را معضل زندگی نوین جوامع بشری دانست و تصریح کرد: افزایش علائم ترافیکی و برخورد علمی با این مشکل می تواند بخشی از معضل ترافیکی را در سطح شهر حل کند.

آقامیری خاطر نشان کرد: توزیع کتاب در 20 هزار جلد در بین دانش آموزان ابتدایی شهرستان ساری گامی برای علمی کردن دانش آموزان در جهت حل مشکل ترافیک در مرکز مازندران است.

 وی در این مراسم از شهردار ساری قول مساعد گرفت تا فضای امن تفریحی ویزه بانوان ساری را در دستور کار فعالیت ها فرهنگی وعمرانی خود قرار دهد.

 نماینده شورای شهر ساری در سازمان ترافیک شهرداری ساری افزود: نیمی از جمعیت شهر ساری را بانوان تشکیل می دهند و احداث بوستان ویژه بانوان و فضای فرهنگی در بخشی از این پارک در مرکز مازندران از ضروریات است.

 رئیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران نیز در این مراسم،ترافیک را معضلی در جوامع کنونی دانست و تصریح کرد: مساله ترافیک باتوجه به عرض کم خیابان و حجم حمل و نقل عمومی و شخصی در سطح شهر از مواردی است که سبب افزایش کشته های ناشی از تصادفات شده است.

داوود قاسمیان ادامه داد: سالانه 23 هزار نفر فوتی ناشی از تصادفات ،حجم سنگینی از مشکلات اجتماعی است که به کشور وارد می شود و دو برابر این آمار حجم مجروحان تصادفی است که تبعات مختلفی را برای جامعه به همراه دارد.

وی آموزش مستمر را سبب تغییر نگرش جامعه در حل معضل ترافیک دانست و گفت: برای داشتن جامعه ای قانونمند مسائل راهنمایی و رانندگی به نحو مطلوبی باید به نسل جدید جامعه آموزش داده شود.

قاسمیان تشکیل کمیته فنی کنترل ترافیک در سطح استان را از موراد مهم در حل بخش از معضل ترافیک در مازندران اعلام کرد و یادآور شد: این مهم با همکاری دستگاه های متولی محقق می شود.

گفتنی است نخستین کتاب دنیای ترافیک به صورت کاریکاتور در سال گذشته رونمایی و در بین دانش آموزان توزیع شد.



    ©2013 APG.ir