تعداد بازدید: 2899

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 23 آذر 1391-8:22

آزمونی تازه برای صنف مطبوعات

به بهانه انتخابات مجمع عمومی خانه مطبوعات و توقیف روزنامه وارش(4)/ صبح شنبه 25 آذرماه مجمع عمومی خانه مطبوعات برگزار می شود/مدیریت وارش در این چند روز هزینه های مادی و معنوی فراوانی به خاطر اشتبای سهوی پرداخت نمود و نباید بیش از این تحت فشار قرارگیرد.


مازندنومه؛یادداشت مهمان،ایرج نیازآذری:فعالان مطبوعاتی که در شمار متکثرترین صنوف به شمارمی روند،علی رغم تنوع سلائق و اختلافات سیاسی بازهم نیازها و مطالبات مشترک یا نزدیک به هم دارند که در غالب صنف سازماندهی می شود.

 نهادصنفی مطبوعات از آن جهت اهمیت دارد که می تواند نیاز متفرق و مشترک یکایک اعضا را بررسی،ساماندهی و پیگیری کند.

 خوشبختانه درسالهای اخیر خانه مطبوعات مازندران با مشارکت اصحاب قلم و حمایت استاندار فرهنگی مازندران ، معاون سیاسی امنیتی اهل رسانه اش وتلاش های مجدانه مدیرکل فرهیخته فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اقدامات شایسته ای انجام داد که در خور قدردانی است.

 در دوره اخیرتعامل و همکاری خوب مدیریت ارشاد مازندران با خانه مطبوعات پشتوانه مناسبی برای پویایی و بالندگی رسانه های مازندران بوده است و اعضای خانه به حمایت های ایشان و همکاری اعضای قبلی برای ادامه کار نیازمندند.

 صبح شنبه 25 آذرماه مجمع عمومی خانه مطبوعات با هدف تصویب اساسنامه جدید و انتخابات هیات مدیره دورپنجم در مجتمع فرهنگی ارشاد استان برگزار می شود.

بدون شک مشارکت گسترده قریب به ششصدوپنجاه عضوخانه در این مجمع نمادی از همدلی و حداکثرسازی منافع صنفی خواهد بود،چه آنکه تشکل صنفی مطبوعات در آستانه آزمونی جدید قراردارد .

خانه مطبوعات خانه همدلی و مرکزپشتیبانی اهالی رسانه خواهد بود. تمامی اصحاب رسانه با حضور حداکثری در انتخابات هیات مدیره به تشکیل هیات مدیره ای کارآمد و تاثیرگزاردر استان کمک تا مطالبات صنفی خود را تامین کنند.

کمک به تقویت رسانه های مازندران ،توانمندسازی مطبوعات ،تسریع درتامین مطالبات معیشتی ،توجه ویژه به منزلت و جایگاه خبرنگاران ،حمایت از اعضا بهنگام مشکلات ،ارتقای کیفیت مطبوعات محلی ، ساماندهی و رتبه بندی خبرنگاران و برگزاری دوره های آموزشی ازجمله برنامه های دورجدید هیات مدیره می تواندباشد.

 رقابت ها ، تضادسیاسی ، تداخل در منافع و اختلاف سلائق که امری طبیعی در مطبوعات است،نباید موجب دوری اصحاب رسانه از یکدیگر شود و خانه مطبوعات بهترین پایگاه برای تعمیق همدلی ، برادری و کمک به یکدیگر در مشکلات و شرایط سخت است.

ازاین همین فرصت استفاده می کنم و ضمن تاکید برمحتوای یادداشت قبلی معتقدم همگان باید کمک کنیم تا مدیریت روزنامه وارش بتواند مشکلات پیش آمده را مرتفع نموده و بار دیگربه عرصه مطبوعات برگردد.

مدیریت وارش در این چند روز هزینه های مادی و معنوی فراوانی به خاطر اشتبای سهوی پرداخت نمود و نباید بیش از این تحت فشار قرارگیرد.

متاسفانه در روزهای اخیر به خاطرمسئله روزنامه وارش برخی افراد به دنبال تسویه حساب های سیاسی و شخصی با مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هستند که جای نگرانی فراوان دارد.

به اعتقاد این قلم مدیریت ارشاد استان در کناربرخی کمبودها و تنگناها ازعملکرد مثبتی برخوردار است و باید کمک نماییم تا به شرایط مناسب تری برسد. 

ایمیل نویسنده: (irajniaz@yahoo.com)


  • يکشنبه 26 آذر 1391-0:0

    ارزش و احترام را آشنا تعریف کنند.من حتی یک نفراز کارکنان وارش را سراغ ندارم از این زن راضی باشند.ارزش آدم ها به پول و قدرت و شهرت نیست،نزد خداوند راضی نگه داشتن دل آدم هاست.

    • شنبه 25 آذر 1391-0:0

      (-) عزیز شما نام خود را بنویس تا همگان بدانند شما دارای ارزش و احترام بیشتر هستید یا خانم وریجی عزیز ؟؟؟؟ مسلما خانم وریجی !!!!

      • جمعه 24 آذر 1391-0:0

        شما در جلسه توجیهی کاندیداها تمام قد از نابوی وارش و اشد مجازات صحبت کردی حالا واسه این که واسه خانه رای بیاری رنگ عوض کردی واقعا برات متاسفم

        • پنجشنبه 23 آذر 1391-0:0

          کاش خانم وریجی از خدا بترسد درعین ناباوری وقتی ایشان بازداشت هستند روزنامه شان چاپ می شود ومی نویسند که بنابرتصمیم مدیر مسوول چاپ نشریه متوقف می شود. چرا این مملکت قانون ندارد تا برخورد مناسب صورت بگیرد؟

          • پنجشنبه 23 آذر 1391-0:0

            آشنای عزیزبهتر است اگر با خانم وریجی آشنایی ندارید از ایشان مومنه نام نبرید. فارغ از هر عملکرد حرفه ای من یکی از کارکنان وارش هستم این خانم بارها و بارها و بارها دل من و همکارانم را به درد آوردو توهین کرد.مومن یعنی چه؟لطفاتعریفی از مومن بدهید.همه مان او را و امثال او را به خداوند وامی گذاریم....

            • سید بابلیپاسخ به این دیدگاه 0 0
              پنجشنبه 23 آذر 1391-0:0

              خیلی خوب رنگ عوض می کنی آقای عزیز !!!!!
              همین تو بودی که علی رغم عذرخواهی مدیریت وارش و اقرار به اشتباهش و انتشار آن در رونامه و سایت ها ، مطلب تند قبلی را نوشتی . حالا به خاطر رای گرفتن از خبرنگارها در خانه مطبوعات رنگ عوض کردی ؟! ما به این رفتارها از برادران نیاز آدری عادت داریم . اینبار دیگه به نیازآذری ها اعتماد نمی کنیم .

              • م.ب /خبرنگارپاسخ به این دیدگاه 0 0
                پنجشنبه 23 آذر 1391-0:0

                سلام جناب نیازِ آذر
                مطلبت کاملا یک جانبه و نگاهتان در پی تصحیح عملکرد ارشاد در قبال کاستی های موجود است
                که از شما به عنوان فعال رسانه ای انتظار نمی رود
                در ضمن یه عکس مهربانتر از خودت بذار که تصور نشود خدای نکرده...

                • پنجشنبه 23 آذر 1391-0:0

                  آشنا جان اگه طبق تعریف بی بی سی می گی بهترین روزنامه ایران که هویتت مشخصه فقط یادت باشه که امام (ره) فرموده هر موقع دیدید که دشمنای انقلاب برای شما دست می زنن بدونید که دارید خطا می رید.بعدش این تعریفات بی دلیل شما هم نشون می دیده نه مطبوعاتی هستی و نه روزنامه خون .

                  • پنجشنبه 23 آذر 1391-0:0

                    بخدا درست نیست که اینقدر تو بوق و کرنا می کنین. خیلی تابلوئه که عمدی در کار نبوده. حتی یک عضو گروهک منافقین هم جرات نمی کنه به عمد این کارو بکنه. خودشون هم که قبول کردن اشتباه کردن. دیگه از این بیشتر کش دادن بازی درآوردنه. آقای ابراهیمی ارشاد هم که حالا یه سوژه گرفته ول کن ماجرا نیست. همه فهمیدن که اشتباه کرده و خودشون هم اعتراف کردن و عذرخواهی کردن. این استان به حاشیه علاقه بیشتری از متن داره

                    • پنجشنبه 23 آذر 1391-0:0

                      شما یک فرهنگی و مطبوعاتی هستید و آشنا به درد مطبوعات . شما به یقین می دانید امروز با یک اشتباه سهوی نباید روزنامه ای را مورد شماتت قرار داد و آن را به عدم آگاهی به عرصه مطبوعات متهم کرد زیرا وضعیت 99 درصد مطبوعات استان اینگونه است و ریشه این معضل در جای دیگر است . امروز همه مطبوعاتی ها باید به کمک وارش بیایند چون وارش متعلق به کشور ، مردم و نظام است.

                      • پنجشنبه 23 آذر 1391-0:0

                        باسلام . لطفا به همكارانتان در سايتهاي مختلف بفرماييد خدا، انصاف و وجدان الهي را در نظر بگيرند آخر چه كسي در داخل ايران پيدا مي شود و عمدا چنين مطلبي را كار ميكند. مديرمسئول روزنامه توضيح داده اند كه بدليل كسالت در آنروز دفتر روزنامه نبود، يكي از پرسنل روزنامه بي دقتي كرد و مطلب نخوانده را داخل صفحه برد. وارش يكي از بهترين روزنامه هاي محلي در ايران است كه بسيار حرفه اي عمل كرده كه به قوانين كشور اعتقاد دارد و در حدود آن گام برداشته. يك خطاي غيرعمد را اينقدر بزرگ و باآبروي يك مومنه و خداترس همچون خانم وريجي مديرمسئول روزنامه وارش بازي نكنيد كه امام کاظم (ع) درباره آبروي مومن فرموده اند: احترام مومن از احترام کعبه بالاتر است.


                        ©2013 APG.ir