تعداد بازدید: 3063

توصیه به دیگران 2

جمعه 24 آذر 1391-18:13

اگر بگویم برای انتخابات نمی آیم،دروغ گفته ام-حداد عادل

گزارش مازندنومه از جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان با حدادعادل/موج جديد گراني ها محصول شش ماه اخير است/اين گونه نيست كه مسئولان و نمايندگان اصلا به فكر مردم نباشند/ذهن خود را آسوده كنيد،اين مرده اين قدر شيون ندارد/عنوان مذاكره با آمریکا چيز بدي نيست/اصلاح طلبان با توجه به گراني هاي اخير اميد بيشتري براي شركت در انتخابات دارند+عکس


مازندنومه،محمد اسماعیل بخشی سورکی(گزارش)،مصطفی کاظمی شهابی(عکس):کرسی آزاد اندیشی با موضوع دانشجو و بصیرت عاشورایی به دعوت دانشگاه پیام نور ساری در سالن اجتماعات دانشگاه سما ساری برگزار شد.غلامعلی حداد عادل پس از ایراد سخنرانی در این جلسه،به سئوال های دانشجویان پاسخ داد.

*گمشده ما در وطن ماست

 نماینده مردم تهران در پاسخ به سوال دانشجويي در خصوص فرار مغزها اظهار داشت:كس كه وطن خود را دوست دارد هيچ گاه كشور خود را تنها نمي گذارد.

عضو مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه گاهي در خارج از كشور و در بين دانشجويان مثال جالبي در اين خصوص عنوان مي كنم افزود:كسي كليد خود را در اتاقي گم كرده است، اما دنبال كليد اين اتاق در وسط خيابان روشن مي گردد و زماني كه از او مي پرسند چرا در اينجا دنبال كليد مي گردي در حالي كه آن را در اتاق گم كرده اي،مي گويد آن اتاق تاريك است اما اينجا روشن است.

وي ادامه داد:بعضي ها كه به خارج از كشور مي روند و آنجا مشغول خدمت اند گاه مشكلات موجود در كشور را دليل اين موضوع مي دانند.

 حدادعادل ابراز داشت:گمشده ما در وطن ماست كه بايد آن را اداره كنيم و مشكلات آن را برطرف كنيم نه اينكه با مالياتي كه يك پيرزن و مردم كشور مي پردازند من و شما دكتر و مهندس شويم و سر از كشورهاي خارجي در بياوريم که به عبارتي اين كار خارج از انصاف است.

*موج جديد گراني ها محصول شش ماه اخير است

 حداد عادل در پاسخ به سوال ديگري در مورد بی توجهی بعضي از مسئولان و نمايندگان به گراني هاي موجود در بازار ابراز داشت:موج جديد گراني ها محصول شش ماه اخير است كه شايد علت عمده آن همين تحريم ها باشد.

وي گفت:البته دليل برخي گراني ها هم به مسايل مديريتي باز مي گردد كه بايد اصلاح شود اما در مجموع بايد پذيرفت كه اين كشور دشمنان زيادي دارد و تلاش زيادي براي فلج كردن اقتصاد كشور مي كنند كه نتيجه آن را شما در گراني ها مي توانيد مشاهده كنيد.

 حدادعادل گفت:البته دولت در اين چند ماه اخير با مديريت جديد مقداري از التهاب بازار را نسبت به سه ماه گذشته كم كرده و ارز پنج هزار توماني را به كمتر از 2500 تومان كاهش داده است و اكنون هم در تلاش است كه بازار را به ثبات برساند.

وي ادامه داد:اين گونه نيست كه مسئولان و نمايندگان اصلا به فكر مردم نباشند بلكه همه در حال تلاش و فعاليت اند تا مشكلات مردم را كم كنند.

*قانون جدید انتخابات جای نگرانی ندارد

 نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در خصوص قانون انتخابات و وامدار كردن شخصيت هاي سياسي درآن ابراز داشت:در اصلاح اين قانون ماده هاي بحث برانگيز از داخلش در آمد و زياد جاي نگراني نيست.

وي گفت:بنده و دوستان بنده در مجلس از اول با كليات اين طرح مخالف بوديم و با برخي از موارد آن هم به طور ويژه مخالفت كرديم.

حدادعادل خطاب به دانشجويان گفت:ذهن خود را آسوده كنيد،اين مرده اين قدر شيون ندارد.

وي ادامه داد:البته اهانت نمي كنم كه بگويم اين قانون مرده است نه بلكه جهات مثبتي هم در اين قانون وجود دارد.

*اگر بگویم برای انتخابات نمی آیم،دروغ گفته ام

عضو مجمع مصلحت تشخيص نظام در جوابِ سوال ديگري كه به برخي مشكلات فرهنگي و معضلات موجود در سينماي ايران مربوط مي شد،افزود:اشكالاتي در هنر و سينما وجود دارد كه بايد اين مسايل به مرور زمان حل شود.

 حدادعادل در پاسخ به سوال دانشجوي ديگر كه پرسید:موضوع كانديداتوري شما براي انتخابات تا چه حد جدي است،گفت:اگر بگويم اصلا نيست دروغ گفته ام و اگر هم بگويم الان مي آيم باز هم دروغ است ، بلكه بنده و دوستان بنده در حال بررسي هستيم اما اميدوارم آنچه كه به مصلحت نظام و كشور است اتفاق بيفتد.

حدادعادل تاكيد كر:اگر محاسبات و جمع بندي به اين نتيجه برسد كه نامزد انتخابات رياست جمهوري شوم اعلام مي كنم اما هنوز براي ورود به اين مباحث زود است و بحث هاي اقتصادي و حل مشكلات اقتصادي اولويت دارد.

*برخي مشكلات ناشي از مديريت هاي نادرست است

حدادعادل در پاسخ به سوال ديگري در مورد نگراني ها و دغدغه دانشجويان در زمينه اشتغال،آينده و معيشت اظهار داشت:اينكه در كشور عده اي دچار فقرند هيچ شكي نيست.

وي ادامه داد:دانشجويان هم دغدغه كار و مشكلات خانواده و از اين جور مباحث دارند كه در زمان ما نيز اين مشكلات و مشغله هاي ذهني وجود داشت اما نبايد از انصاف خارج شد چرا كه وضعيت رفاه زندگي اكثر خانواده ها نسبت به گذشته بهتر شده است.

 عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام عنوان كرد:اينكه بگوييم جمهوري اسلامي از نظر عدالت هيچ كاري نكرده است جفاي در حق انقلاب است.

 وي در تشريح اين موضوع تصريح كرد:قبل از انقلاب ما 36ميليون جمعيت داشتيم كه تنها 175هزار نفر از آنان دانشجو بودند و با توجه به دوبرابر شدن جمعيت كنوني بايد دو برابر دانشجو مي داشتيم اما اكنون بيش از4.5ميليون نفر دانشجو داريم كه اين كار انقلاب بوده است.

 نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد:شما در نظر بگيريد چند درصد ورودي ها در دانشگاه هاي قبل از انقلاب دختر بوند و الان چند نفرند.

وي ادامه داد:قبل از انقلاب چه تعداد دانشگاه در ايران و در همين مازندران داشتيم و الان چه تعداد دانشگاه تاسيس شده است كه بالاخره اين همه يكي از سرمايه گذاري هاي انقلاب بوده است.

 حدادعادل گفت:انقلاب در زمينه هاي مختلف موجب ظهور و بروز استعدادها شده است،مثلا در چندين قلم كالاي كشاورزي در دنيا يا حرف اول را مي زنيم يا در رتبه اول تا دهم قرار داريم.

 نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد:بنده هم در زمان دانشجويي دغدغه شغل و آينده را داشتم اما اين مشكلات طبيعي است و در همه جاي جهان هم وجود دارد و به همين منوال است.

 وي گفت:برخي مشكلات هم ناشي از مديريت هاي نادرست است كه بايد اصلاح شود اما در هر صورت بايد بپذيريم كه انقلاب دشمنان زيادي دارد كه نمي گذارند ما از راه طبيعي و روال معمول به نتيجه برسيم.

 عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت:بنده در دانشكده علوم دانشگاه تهران فيزيك خواندم و فوق ليسانس بنده هم در همين رشته است و به همين دليل از صنعت و علم كشور بي اطلاع نبودم.

وي ابراز داشت:در قبل از انقلاب اصلا در كشور دكتري فيزيك نداشتيم و در هيچ رشته علوم پايه مقطع دكتري وجود نداشت اما بنده در همين چند سال قبل به دانشگاه صنعتي اميركبير رفته بودم كه هشتادمین دانشجوي دكتري مهندسي هسته اي دفاعيه داشت كه الان اين تعداد به 130يا 140 رسيده است.

 نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه ساخت ماهواره و ماهواره بر مديون دانش بومي و از خدمات انقلاب محسوب مي شود، افزود:در بقيه زمينه ها و رشته ها از جمله سلولهاي بنيادي،صنايع دفاع ،سدسازي و ...هم كشور به پيشرفت هاي بسياري دست يافته است.

 عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام خطاب به دانشجويان گفت:توصيه من به شما اين است كه نسبت به انقلاب و كشور منصفانه قضاوت كنيد.

*عنوان مذاكره چيز بدي نيست

حداد عادل در پاسخ به سوال مجري برنامه در خصوص مذاكره با امريكا هم اظهار داشت:عنوان مذاكره چيز بدي نيست،به شرطي كه شرايط مذاكره عادلانه باشد.

 وي ادامه داد:اگر با سياست چماق و هويچ با مذاكره كننده برخورد شود اين ديگر مذاكره نيست، چرا كه ما مذاكره اي را خواهانيم كه حقوق ما را در اداره كشور به رسميت بشناسد.

وي گفت:براي مثال حرف ما در بحث هسته اي روشن است،يك سازماني در جهان وجود دارد كه همه كشورها با عضويت در آن و رعايت قوانين و مقرارت آن مي توانند از منافع انرژي هسته اي بهره مند شوند اما سوال ما اينجاست كه شما چرا مانع مي شويد كه ما با دانش و امكانات خود اين درصد مجاز غني سازي را انجام دهيم؟

حدادعادل تصريح كرد:چرا شما با فعاليت صلح آميز هسته اي ما مخالفيد اما اسراييل كه ان پي تي را امضا نكرده و سلاح هسته اي دارد –كه در واقع شما به او داده ايد -با او مخالفتي نداريد؟

 وي تاكيد كرد:هر ميز مذاكره اي كه شان ملت ايران در آن رعايت نشود،مردود است.

*همه افراد مسئولند

حدادعادل در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ به سوال دانشجويي كه در مورد اوضاع نابسامان فرهنگي و اجتماعي جامعه و بي حجابي شهرها افزود:اصل موضوع را قبول دارم ولي آيا شما وظيفه اي نداريد؟

وي گفت:شما بايد بنشينيد و يك نماينده از تهران بيايد و به او نامه بنويسيد و بار را از روي دوش خود برداريد و فكر كنيد كه كار تمام است؟!

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي افزود:امر به معروف و نهي از منكر وظيفه حكومت است يا همه افراد در قبال آن مسئول اند؟

شما به عنوان يك مسلمان برخورد كنيد و جلوگيري كنيد تا حكم اسلامي احيا شود و اين درست نيست كه همه چيز را از دولت بخواهيد.

 وي در توضيح اتين مسئله ابراز داشت:براي مثال شما مي بينيد كه عكس هاي آن چناني بر روي در داروخانه و يا مغازه اي نصب است،شما وقتي با اين موضوع روبرو مي شويد به سبب تكليف شرعي و ديني داخل مغازه شويد و تذكر دهيد که ممکن است با دو عكس العمل روبرو شويد،يا طرف مقابل حرف شما را مي پذيرد و يا اينكه تندي مي كند و مي گويد كه به شما ارتباطي ندارد و اگر افراد ديگري در يك روز باز داخل مغازه شده و همين تذكر شما را بدهند فرد تا كي مي خواهد كه با اين موضوع مقابله كند و در نهايت تسليم مي شود.

*حرف زن بودن و مرد بودن مطرح نيست

 حدادعادل در پاسخ به سوال ديگري در خصوص اظهار نظر در مورد جايگاه اجتماعي زن و رسيدن به پست هايي چون وزارت در جمهوري اسلامي نيز ابراز داشت:از نظر انساني و معنوي فرقي بين زن و مرد وجود ندارد و تفاوتي براي تقرب به خدا بين زن و مرد وجود ندارد.

وي گفت:بانويي در قم دفن است كه جزءمعصومين هم نيست اما بزرگاني كه كشور را اداره مي كنند مانند حضرت امام (ره) و رهبري و مراجع و علماي دين جلو ضريح مطهر يك خانم رفته،مي ايستند و اداي احترام نسبت به يك زن مي كنند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد:اصلا حرف زن بودن و مرد بودن مطرح نيست و اصلا اين حرف ها معنايي ندارد.

حدادعادل با اشاره به اينكه در جامعه اسلامي هم راه براي ورود زن ها در دانشگاه ها و فعاليت هاي اجتماعي باز است،افزود:در برخي از ادارات بيشتر كارها به دست زنان است.

وي گفت:دانشمنداني در 33سال انقلاب تربيت شده اند كه تراز اول هستند و بنده خود در مركز دايره المعارف اسلامي مقاله هايي را امضا مي كنم كه در بسياري از اين مقالات خانم ها كار تحقيق و پژوهش را انجام مي دهند و بسياري از اين مقالات در سطح جهاني معتبر است.

 نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي ابراز داشت:زن در عين حال كه در جامعه حضور دارد اما نقش همسري را در خانواده نبايد فراموش كند.

*اگر  راي اصولگرايان شكسته شود به صلاح نیست

حدادعادل در پايان در پاسخ به سوال شفاهي يكي از دانشجويان در خصوص اجماع اصولگرايان در معرفي نامزد واحد و همچنين نحوه حضور اصلاح طلبان در انتخابات آينده رياست جمهوري ابراز داشت:بالاخره اصلاح طلبان در هر انتخاباتي علاقه دارند وارد ميدان شوند و پيروز شوند و اين بار هم با توجه به گراني هاي اخير اميد بيشتري براي شركت در انتخابات دارند.

 وي با بيان اينكه بعيد نيست افرادي از جبهه اصلاح طلبان داوطلب شده و وارد عرصه رقابت شوند، افزود: چند و چون اين موضوع به خود آنها مربوط مي شود اما عموما علاقه مند به شركت در انتخابات هستند.

 عضو جبهه متحد اصولگرايان اظهار داشت:از اين طرف هم در اصولگرايان اگر چند نامزد معرفي شوند كه راي اصولگرايان شكسته شود به صلاح نیست.

وي ادامه داد:البته بايد اصولگراها در درون خانواده اصولگرايي به اين سوال پاسخ بدهند كه اصرار دارند بر سر مواضع خود بمانند تا اصولگراها پيروز شوند و يا اين جبهه صدمه ببيند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد:به تصور بنده پسنديده تر اين است كه با توجه به حضور كل ملت در انتخابات رياست جمهوري طراحي انجام شود كه اصولگرايان در انتخابات پيروز شوند و تعداد كانديداهايي كه راي بالايي دارند زياد نباشد تا راي سبد اصولگراها شكسته شود.


  • اقل المومنینپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 25 آذر 1391-0:0

    واقعاً برای خودم متاسفم که اینجوری باید اوضاع نا بهنچار را تحمل کنم. خاطیانی که همیشه طلبکارند و همه را بدهکار و مرهون خویش می دانند و با سرمایه های عضیم مردم و بیت المال اقل کار را انجام دادند وامروز مدعی هستند که از همیشه تاریخ برای این مردم بیشتر کار کرده اند و مردم در رفاه کامل به سر می برند و از خوشی دارند غش می کنند. اینهمه موهبت و رفاه و خوشی و سرزندگی و سرحالی در تاریخ این مردم سابقه نداشته و نمایندگان مردم بی جهت به رئیس دولت گیر می دهند و می خواستند او را به زیر سوال ببرند. اصلاً نمایندگان مگر نمی دانند نباید از بزرگتر از خودشان سوال بکنند و باید سر تعظیم و تسلیم فرود بیاورند و سجده شکر بگذارند که مردم اشتباهاً انها را انتخاب کرده اند. این دولت است که سکاندار اجرائیات است و هر کاری که می کند لابد درست است و اعتراض به دولت در آن دنیا باید جواب داده شود و احتمالاً مربوط به شرکت در بطن فتنه است و تنها فتنه گران هستند که جرات می کنند به دولت اعتراض کنند بنابراین معترضان فتنه گر هستند و اگر هم با یک درجه تخفیف فرض کنیم که فتنه گر نباشند لابد و حتماً ساکتین فتنه هستند و اگر ساکتین فتنه هم نباشند حتماً حلقه های جدیدی هستند که استکبار آنها را برای روز مبادا نگهداشته و قطعاً بازوان فتنه محسوب می شوند. این مملکت مگر کم دشمن دارد که سوال کنندگان بابهای جدید فتنه گری را باز می کنند و برای دولت خدمتگذار عدالت محور که اصحابش برای حل مشکل مردم به دنبال دوستی با مردم عزیز و شریف و نجیب اسرائیل هستند و مردم آمریکا را بهترین و با کلاس ترین و مودب ترین و با گذشت ترین و خیرترین و فرهنگی ترین مردم روی زمین می دانند و اسلام ایرانی را برترین اسلام و بیداری اسلامی هم منشاء و ماخذی جز بیداری انسانی ندارد. همه این خدمات ارزنده و مهم را ول کردید و چسبیدید به 3000 میلیارد تومان ناقابل که برخی را تا سرحد اعدام محکوم کردید و برخی را هم در مضان اتهام قرار دادید که قوه مجریه را تضعیف کنید. آخه مگر توی خاتون مطلبی بود که شما بهانه کردید و نازنین و عزیزترین یار دولت را به اوین بردید و وقتی رئیس دولت به دنبال یک بازدید ساده از این مکان فرهنگی بر می آید جوابش را می دهید که بازدید سرزده ممنوع و باید هدف از بازدید اول بیان شود تا توهم زا نباشد. یارانه ها را که اینجور به خوبی اجرا شد و اصلاً گرانی و احتکار و تورم و مضایقه در زندگی مردم پیش نیامد که هیچ بلکه با یک حرکت گاز انبری میلیاردها تومان به نفع بیت المال کار شد و آنقدر که دولت می خواست توی ایام انتخابات بدون اینکه منظورش تاثیر گذاری بر روی آراء‌مردم و جلب توجه آحاد مردم به سمت خدمتگزار واقعی باشد ناقابل وجه دریافتی مردم را دو برابر کند و گور پدر تولید و بهداشت و انجام پروژه های نیمه تمام و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و حقوق مستمری بگیران دولت عشق پاینده باد که پول را مستقیماً روی سفره آحاد ملت می گذارد و بزرگترین کار و خدمت خود را این می داند که مردم را راضی نگهدارد و تولید و تورم و سایر مسائل را برای دولت های بعدی به ارث بگذارد و کاری کند که هر کسی خواست هوس ریاست به سرش بزند ناچار باشد قول های بیشتری برای پرداخت های نقدی بدهد و برنامه های پنج ساله و بیست ساله و چشم انداز و همه این ها را بگوید بروید کشکتان را بساوید که ما بیداریم و از کوروش هم برتریم و خود ما یقیناً و بلاتردید امیر کبیرتر هستیم و ما اینیم دیگه. زت زیاد.

    • اصلاح ابرو یا کور شدن چشم !!؟ پاسخ به این دیدگاه 0 0
      شنبه 25 آذر 1391-0:0

      « .. عكس هاي آن چناني بر روي در داروخانه و يا مغازه اي نصب است،شما وقتي با اين موضوع روبرو مي شويد به سبب تكليف شرعي و ديني داخل مغازه شويد و تذكر دهيد که ممکن است با دو عكس العمل روبرو شويد،يا طرف مقابل حرف شما را مي پذيرد و يا اينكه تندي مي كند و مي گويد كه به شما ارتباطي ندارد و اگر افراد ديگري در يك روز باز داخل مغازه شده و همين تذكر شما را بدهند فرد تا كي مي خواهد كه با اين موضوع مقابله كند و در نهايت تسليم مي شود..» استاد عادل این را توجه نکرده اند که خطر ها در چنین رفتار از سلامت جویی آن بیشتر است و امور فرهنگی با چنین تدابیری حل نمی شود . در صحنه جهان و در دیپلماسی هم همینطور . عاقل را اشاره ای کافی است .

      • شنبه 25 آذر 1391-0:0

        گزارش کاملی بود.استفاده کردیم.مرسی از خبرنگار و عکاس محترم


        ©2013 APG.ir