تعداد بازدید: 3644

توصیه به دیگران 8

شنبه 25 آذر 1391-23:52

‌کتک که خوردم،بگذارید حرفم را بزنم-دامادی

نماینده مردم ساری گفت:زمینی رفت و آمد می‌کنم و همیشه در معرض خطر هستم/به راهیان نور هم کمک هزینه دهند تا برخی سفرها هوایی انجام شود/ مجلس نمی‌تواند مدام سوال و استیضاح را مطرح کند/قرض‌الحسنه‌ها همه کار می‌کنند الا قرض حسنه/ما که تمام کردیم، شما چرا ول نمی‌کنید؟/سخنان رهبری را هم گزینشی تعبیر می کنند/


مازندنومه،کلثوم فلاحی:کرسی آزاد اندیشی با حضور محمد دامادی-نماینده مردم ساری در مجلس-در دانشگاه کشاورزی ساری برگزار شد.برگزیده اظهارات دامادی در این جلسه را بخوانید.

*همیشه در معرض خطر هستم

مازندران اصلا در وضعیت مناسبی قرار ندارد، در مجلس هم نسبت به جاده‌های مازندران تذکر داده بودم. در بخش‌های دیگر جاده‌ای هم مشکل داریم.

 اعتقادم بر این است که اگر ما کاری که انجام می‌دهیم واقعا مسئولیت پذیر باشیم و کارمان را درست انجام دهیم.

قطعا اشکالات به وجود آمده محصول فرآیند بی‌تدبیری و بی‌تعهدی است. من زمینی رفت و آمد می‌کنم و همیشه در معرض خطر هستم.

*به راهیان نور هم کمک هزینه دهند

‌خواهش می‌کنم اگر اتوبوس‌تان فنی نیست، شما را به همان اعتقادات و خون شهدا، بچه‌ها را با آن نفرستید، شهدا و هیچکس راضی به این کار نیست.

اتوبوس‌ها و راننده سالم باشد، سربسته می‌گویم، خواب آلوده نباشد، شب قبل از حرکت خوب خوابیده باشد. گاهی تاوان برخی اشتباهات را نظام پرداخت می‌کند و این خیلی سخت است.

کمک هزینه حج پرداخت می‌کنند به راهیان نور هم کمک هزینه دهند تا برخی سفرها هوایی انجام شود.

کار خوب و قانون خوب، اجرای خوب می‌خواهد، با هم در تقابل نیستند، درتکمیل هم هستند. مسائل فنی را رعایت کنید تا خدای نکرده خدشه‌ای به چهره‌های مبارک هم‌نسل‌های من وارد نشود.

* مجلس نمی‌تواند مدام سوال و استیضاح را مطرح کند

 ‌در بخش مدیریت تنظیم بازار، وزارت صنعت، معدن و تجارت باید کارش را درست انجام دهد، مجلس حوزه نظارتی است. ما حرف‌های مان را می‌زنیم، دولت باید عملکردش را مثبت کند.

 ما هم ابزاری داریم. باید به حرف‌های مردم که از نهاد اجتماعی بیرون می‌آید توجه کرد. مجلس نمی‌تواند مدام سوال و استیضاح را مطرح کند.

 مردم می‌گویند تعرفه واردات میوه در فصل برداشت میوه صفر نشود، این حرف مردم است و باید عمل شود.

رسانه بیایند و این مسائل را به مردم توضیح دهند. این مسائل را دولتی‌ها باید پاسخ دهند که چرا عملکرد مثبتی در این زمینه نداشته و یا اینکه ضعف های زیادی داشته‌اند، مردم راضی نیستند.

*داستان این پول دیگر تمام شد

 طرح تحقیق و تفحص از استانداری و ماجرای 130 میلیارد تومان محصولات گذشته است که من باید پاسخ دهم.

130 میلیارد تومان بودجه‌ای بود که وارد استان شد، ما می‌گوییم بودجه‌هایی که وارد استان می‌شود اولویت بندی شوند در بخش معضلات.

من مدیر استان نیستم و تصمیمات استان را من نمی‌گیرم، اینکه کجا هزینه شده من زیاد حرف ندارم، مخلص همه مازندرانی‌ها و بدهکار ساروی‌ها و میاندرودی‌ها هستم اما از این پس طوری تصمیم بگیریم که پول‌ها از بین نرود، یعنی به نتیجه برسد.

 این پول را می‌توانستند برای اجرایی شدن سایت اداری که مصوبه دولت است، هزینه کنند. مردم شهر ساری را نجات می‌دادند از این ترافیک قفل شده؛ حالا تشخیص دادی به بخشداری یک شهری که کل بودجه‌اش 200 میلیون تومان نیست، 2 میلیارد تومان اختصاص بدهی، آن دیگر تشخیص‌اش با تو است.

 داستان این پول دیگر تمام شد، از این به بعد فکری کنیم که اگر پول وارد استان شد، پشیمان نشویم.

 عنوان شده که در طرح تحقیق و تفحص، برخی نمایندگان که ناظر بودند پول گرفتند تا سندسازی کنند. من چیزی نشنیدم، هر کسی سندسازی و صحنه‌آرایی می‌کند، کاری بدی می‌کند، دیگر این کار را نکند.

*‌کتک که خوردم بگذارید حرفم را بزنم

 سئوال:بی‌عدالتی‌هایی در حوزه ساخت و ساز انجام می‌شود، برخی مهندسان در طول سال، یک متر حق امضا را هم نمی‌توانند انجام دهند.

دامادی:‌ من هم ناظر هستم و هم محاسب، یک متر هم امضا نزدم. از منظر اقتصادی در این زمینه خیلی ضرر می‌کنم، اما اگر حتی بدترین پروژه را هم دامادی بگیرد می‌گویند روابط حاکم بوده است.

 (مجری قصد قطع کردن حرف های دامادی را دارد)

دامادی:‌کتک که خوردم بگذارید حرفم را بزنم. کسانی که غیرقانونی کار می‌کنند مجرم هستند، کلی مهندس بیکار داریم که منتظر هستند نوبت شان شود و امضا بزنند.

*مشکلات تان را برایم بنویسید

سئوال:چقدر پای حمایت‌های صنفی از دانشجویان هستید؟

 دامادی:‌ من آدرس ایمیلم را دادم، مشکلات تان را برایم بنویسید. مسئولان دانشگاه هم در این زمینه با من در ارتباط یاشند.

 شب گذشته جلسه‌ای با صیادان داشتم، با مشکلات زیادی اعم از بیمه و صید قاچاق مواجه هستند. در این سرما که حتی ما با نگاه کردن به آب سردمان می‌شود اما صیادان تا سینه در آب هستند. شش ماه کار می‌کنند و بعد 300 هزار تومان به خانه می‌برند، معوقات بانکی دارند. بانک‌ها سود روی سود، همینجور عجیب می‌رود بالا.

قرض‌الحسنه‌ها همه کار می‌کنند الا قرض حسنه؛ وام‌هایی با سود کلان، اشکالات عدیده‌ای وجود دارد.



*نصب دستگیره ی در، بودجه نمی خواهد

 سئوال:مشابه حادثه آتش سوزی روستای شین آباد سه سال قبل هم رخ داده بود، گویا برخی مسائل خیلی بزرگ می‌شود.

دامادی:نصب دستگیره ی در، بودجه نمی خواهد. ادبیات نوکری مردم نیست که بیاید به مجلس و بگوید اگر مقصر باشم عذرخواهی می کنم.

ما مسائل را بزرگ نمی کنیم و اگر سه سال قبل من بودم، قطعا حرف می زدم. در حادثه راهیان نور، با اصل قضیه موافق هستیم،ما می گوییم اردوهای راهیان نور با اتوبوس مناسب و سالم برگزار شود.

راننده‌ای که راننده بیابان نیست نباید در این کاروان رانندگی کند، وقتی نسبت به این قضیه اعتراض کردیم، گفتند با اردوهای راهیان نور مشکل دارند.

 من در رفت‌و آمد‌هایم خودم رانندگی می‌کنم اما اگر جاده برف باشد، زنگ می‌زنم که راننده خط من را ببرد چون من راننده برف نیستم.

 هیچ طیف سیاسی با اردوهای راهیان نور مشکل ندارد، همه طیف های سیاسی در این عرصه قهرمان ملی دارند و فهمیده ها را الگوی خود می دانیم. ابزار کار باید درست باشد، بودجه آموزش و پرورش نیازمند تجدید نظر است.

*از هیچ کاری کوتاهی نمی کنیم

سئوال:آیا مجلس نمی‌تواند بحث نظارتی را مطرح کند؟

دامادی: در حد مقدورات باید برویم و ببینیم. هرکسی باید به مسئولیت خود واقف باشد،‌مدیران ما همه تحصیل کرده اند و حقوق اداره را دریافت می کنند و مسئولیت دارند.

ما به عنوان ناظر از هیچ کاری کوتاهی نمی کنیم، اگر اتفاق جدیدی بیفتد دوباره حرف می زنیم.

*ما قضیه را ول کردیم

سئوال:بحث تمام شده سوال از رئیس جمهور را تا کجا ادامه دادید؟

 دامادی: همه می‌دانید تا کجا ادامه دادیم و بعد ادامه ندادیم. ما قضیه را ول کردیم. دیروز در نماز جمعه شهرستان قائم شهر حدود 15 نفر از افراد به من حمله و توهین و بی احترامی کردند.

این افراد که از چهره های شناخته شده هستند من را غلام حلقه به گوش آقای مطهری خواندند در محیط مذهبی، الفاظ رکیک و زشتی به من گفتند و البته کسانی که باید امنیت این مرکز را حفظ می کردند هم اصلا جلو نیامدند.

گفتم ما که تمام کردیم، شما چرا ول نمی‌کنید؟

 دیروز پیرمردی به من گفت که خودتان حقوق میلیونی دریافت می کنید اما حقوق 300 هزار تومانی ما را نمی دهید، این پیرمرد کارگر فولاد بود.

 گفتم مومن ! ما اگر سوال اقتصادی کردیم، همین است، بعد من باید از شما و از گروه خاص اجازه بگیرم که مشکلات مردم را پیگیری کنم؟

وقتی رهبری در این زمینه حکم حکومتی دادند ما هم اطاعت کردیم؛ تو چرا من را تهدید می‌کنی که رد صلاحیت می‌شوی؟ خوب بشوم، این چه ادبیاتی است.

ممکلت ساختار دارد، دولت کار خود، مجلس هم نظارت. رهبری در راس این هرم سیاست‌های کشور را اعلام می‌کنند و هرجا نیاز باشد ایشان ورود پیدا می‌کنند.

این افراد سخنان رهبری را هم گزینشی تعبیر می کنند و اصلا مگر چنین چیزی می‌شود؟ وقتی رهبری خطاب به نمایندگان فرمودند تا اینجای کار، خوب است و از این پس به صلاح نیست، ما هم بلافاصله اطاعت کردیم.


  • سوادکوهی ریکاپاسخ به این دیدگاه 0 0
    چهارشنبه 29 آذر 1391-0:0

    درود بر جوان نو اندیش. افتخار میکنیم به شما پلنگ مازندران مازندران

    • دوشنبه 27 آذر 1391-0:0

      انشاالله خدا نماینده ی عزیزمان را برایمان حفظ کند. امروز بسیار خوشحالم که در انتخابات به محمد دامادی تک رای دادم.
      اگر همه نمایندگان خانه ملت اینقدر احساس مسولیت میکردند ایران عزیزمان گلستان میشد.
      یا حسین...

      • يکشنبه 26 آذر 1391-0:0

        دوستی که فرمودی آقای دامادی بحث کارشناسی انجام بدهد حق با شماست بین صحبتهای 3 .4 سال قبل دامادی و حالا تفاوت وجود دارد و از آن صحبتهای دقیق و کارشناسی همراه با شور فقط شورش مانده زیرا دامادی تیم قوی کارشناسی خود را از دست داده است

        • يکشنبه 26 آذر 1391-0:0

          شیر مادرت حلالت

          • يکشنبه 26 آذر 1391-0:0

            برار مَله(محل) چه خبر!
            گنه عاشقی ره اعجونی ونه
            برمه بکردنه سرو چش
            آه ته دور بردم -
            دریغ از پارسال!!!!!

            • يکشنبه 26 آذر 1391-0:0

              اگر حقوق نمایندگان یکماه عقب بیافتد یا یک ریال از حقوقشان کم شود همه اعتراض میکنند اه وناله که ماشین مجلس استاندارد نیست ماشین خارجی میخواهند حقوق 300هازارتومانی نگرفته فدای سر ما

              • يکشنبه 26 آذر 1391-0:0

                اقاي دامادي براي مطرح شدن در كشور و مجلس راههاي زيادي وجود داره برو بحثهاي كارشناسي راه واب و كشاورزي و صنعت و..... را دنبال كن يك روز بي مطالعه مصاحبه ني كني ميگي رييس جمهور بايد استيضاح بشه يك روز مي گي وزير اموزش پرورش بايد استيضاح بشه اي حرفها گول زدن مردم بايد شش ماه اخر ونزدبك انتخابات مطرح بشه تا بتوني موج بسازي و موج سواري كني البته تقصير نداري نظر كارشناس واستدلالي سخت و غير ممكن براي شماست به شعارهاي انتخابهتيت رجوع كن به وعده هاداده شده عمل كن ببين مردم از تو و همكارانت چه خواستند و چه شد

                • يکشنبه 26 آذر 1391-0:0

                  آفرين نماينده با دل و جرات دار.

                  • يکشنبه 26 آذر 1391-0:0

                    دیروز پیرمردی به من گفت که خودتان حقوق میلیونی دریافت می کنید اما حقوق 300 هزار تومانی ما را نمی دهید، این پیرمرد کارگر فولاد بود.!
                    لحظه ایی این پیرمرد را جای خودتان بگذارید! آقای دامادی، جوان سالم، لحظه ایی این پیرمرد را جای پدر خوتان بگذارید! آیا از پدر پیری که تمام جان و جوانیش را فدای این کشور و مرز و بوم و استان مازندران کرد و شما نماینده جوان که حقوق میلیونی تان را مدیون همین پیرمرد زحمتکش هستید! پرسیدید که، پدر پیر من، همه چیز به جهنم! فقط و فقط، پول نان و آب خالی را از کجا تهیه می کنید؟!!! معلوم شد که همه سخنان تان شعاری بیش نیست!!!


                    ©2013 APG.ir