تعداد بازدید: 5438

توصیه به دیگران 3

يکشنبه 26 آذر 1391-21:42

شهردار به شورا دهن کجی می کند

نائب رئیس شورای شهر سرخرود گفت:در یک سال اخیر اتفاق خاصی در شهر نیفتاده است/شهردار واحد مسکونی اش را تحویل گرفت اما در آن سکونت ندارد/شهردار در تصمیم گیری ها، شورا را دخیل نمی کند/شهردار سرخرود خود رای است و کسی را قبول ندارد/شهردار سرخرود راننده ندارد و از خودروهای شهرداری استفاده می کند.


مازندنومه:مهدی خسروی-نائب رئیس شورای شهر سرخرود -هفته گذشته با روزنامه دیار سبز گفت و گو کرد و مطالب جالبی را درباره شهردار و اوضاع شهر سرخرود بیان کرد.

وی اظهار داشت:تاکنون موضوع اسکان دائم شهردار را در جلسات متعددی مطرح کردیم و این بحث به بیرون کشیده نشد،چون منافع مردم ایجاب نمی کرد.

وی با بیان اینکه اما سکوت هم نکردیم، افزود:اینک مجبور هستیم برای رفع این مسئله،موضوع را به مطبوعات بکشانیم.

خسروی با اشاره به اینکه ابتدا انتخاب شهردار سرخرود به عنوان شهردار نمونه در امر شهرسازی را به او تبریک می گویم، تصریح کرد: البته ما در جریان این موضوع نبودیم و در جلسه قدردانی از شهردار سرخرود هم اعضای شورا دعوت نبودند.

در یک سال اخیر اتفاق خاصی در شهر نیفتاده

وی با با بیان اینکه ارزش فنی شهردار سرخرود را زیر سوال نمی برم، یادآور شد:در یک سال اخیر اتفاق خاصی در شهر نیفتاده است.

نائب رئیس شورای شهر سرخرود خاطرنشان کرد: به دنبال نفع شخصی نیستیم اما از آنجا که نماینده مردم در پارلمان شهر هستیم باید این مسائل را پیگیری کنیم ، مشکل خاصی با شهردار نداریم و دوست و همکار هستیم.

وی با اشاره به اینکه بر حسب مادتین 3 و 4 آیین نامه شرایط احراز، شهردار باید در محل خدمت، سکونت داشته باشد، ادامه داد: بارها تذکر شفاهی و حتی در جلسه 14 آبان ماه سال جاری هم در رابطه با اسکان شهردار تذکر کتبی دادم.

واحد مسکونی شهردار به تفرجگاه تبدیل شده

خسروی بیان داشت: در آن جلسه به شهردار گفتم از ابتدای فعالیت در شهرداری سرخرود واحد مسکونی در اختیار وی قرار دادیم و شهردار هم این واحد را تحویل گرفت اما در آن سکونت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: قانون صراحت کامل دارد که اگر یک شهردار نمی تواند در شهر محل خدمت، سکونت یابد حکم اش لغو شده و حتی نیاز به رای گیری هم ندارد.

استانداری به نامه ما جواب نداد

خسروی با بیان اینکه نامه ای دو هفته قبل به استانداری تحویل داده شد و درخواست رسیدگی به این موضوع را داشتیم اما جواب ندادند، گفت: یک نسخه از این درخواست را به شورای شهر سرخرود هم فرستادیم که اصلا در جلسه مطرح نشد و به همین دلیل به مطبوعات متوسل شدیم.

وی با اشاره به اینکه خانه شیک با تمام امکانات در بهترین نقطه شهر سرخرود به شهردار تحویل دادیم، تصریح کرد: البته شهردار پروازی و پاره وقت از این واحد به عنوان تفرجگاه استفاده می کند و دوستان و اقوام وی هم از این موضوع بی بهره نیستند.

شهردار در تصمیم گیری ها شورا را دخیل نمی کند

خسروی با بیان اینکه شهردار سرخرود اصلا اهل شور و مشورت نیست، افزود: ما پنج عضو شورا هستیم و شهردار باید در مسائل با اعضای شورا مشورت کند.

وی با اشاره به اینکه ما نمی خواهیم شهردار آلت دست ما باشد، ادامه داد: شهردار اصلا در تصمیم گیری ها، شورا را دخیل نمی کند.

به ماشین امضا تبدیل شده ایم

خسروی خاطرنشان کرد: در قراردادهایی که نوشته می شود و یا مذاکراتی که او با سرمایه گذاران دارد، پس از اینکه کار را تمام کرد به شورا هم اعلام می کند و در واقع ما به ماشین امضا تبدیل شده ایم.

وی با بیان اینکه شهردار سرخرود حتی قراردادهای کلان را هم پس از نهایی کردن به اطلاع شورا می رساند، اظهار داشت: نمی خواهیم بگوییم لابی صورت می گیرد اما شفاف سازی وجود ندارد و این اصلا خوب نیست.

نائب رئیس شورای شهر سرخرود با اشاره به اینکه طبق مصوبه استانداری شهرک خانه دریا با حدود هزار واحد مسکونی به شهرداری سرخرود واگذار شده است، گفت: در این زمینه حدود 5/1 ماه قبل، جلسه ای در وزارت کشور برگزار شد و در آن نشست هم فردی از اعضای شورا حضور نداشت و پس از آن که متوجه برگزاری جلسه شدیم، شهردار به ما گفت که لزومی نداشت اعضای شورا حضور داشته باشند!

شهردار به شورا دهن کجی می کند

وی با بیان اینکه سال گذشته در نمایشگاه شهرداری های کشور حضور رضایت بخشی داشتیم، ادامه داد: متاسفانه امسال اعضای شورا در جریان برگزاری این نمایشگاه هم قرار نگرفتند و احساس می کنم شهردار به شورا دهن کجی می کند.

خسروی با اشاره به اینکه شهردار سرخرود خود رای است و کسی را قبول ندارد، اضافه کرد: با شهردار قبلی، تمام جلسات را با هم می رفتیم اما ظاهرا ایشان قائل به این امر نیستند و یا شاید ما بیماری خطرناک و مسری داریم که شهردار فعلی از حضور با اعضای شورا در جلسات امتناع می ورزد.

حضور شهردار در شهر کمرنگ است

وی با بیان اینکه حضور شهردار در شهر کمرنگ است، یادآور شد: من به عنوان نائب رئیس شورا پس از این در و آن در زدن می توانم شهردار را ببینم.

خسروی اظهار داشت: ناگفته نماند که شهردار در سال اول حضور ، فعالیت زیادی داشت و با اعضای شورا هم مشورت می کرد اما از وقتی حکم وی تثبیت شد، خود را به عوامل سیاسی وصل کرده و به دنبال تحمیل خواسته های خود است.

وی با اشاره به اینکه در شهرداری ها قراردادهای صوری، کم نداریم، افزود: این موضوع در شهرداری سرخرود از حد گذشته و بسیار زیاد است.

قراردادهای شهرداری با شرکت‌های معدودی است

خسروی با بیان اینکه بسیاری از کارهای شهرداری توسط دو شرکت انجام می شود، ادامه داد: در بحث آسفالت فقط با یک شرکت کار می شود و وقتی رقابت نباشد، قیمت تمام شده همان است که مسئول آن شرکت اعلام کند.

وی با اشاره به اینکه شرکت مورد نظر، شرکت توانمندی است، گفت: اما این موضوع باعث شده جو رقابت وجود نداشته باشد و قیمت ها هم به نفع مردم نباشد.

نائب رئیس شورای شهر سرخرود با بیان اینکه بر اساس ماده 79 قانون شهرداری ها، شهردار موظف است حساب درآمد و هزینه ماه قبل را تا 15 ماه به شورا تحویل دهد، متذکر شد: شهردار در یکی دو مورد این کار را انجام داد که البته آن هم در سر وقت نبود و گویا قائل به این نیست که شورا وجود دارد.

وی در رابطه با استفاده از وسایل نقلیه گفت: شهردار باید راننده داشته باشد و راننده هم پس از رساندن شهردار به محل مورد نظر، خودرو را به شهرداری برگرداند اما شهردار سرخرود راننده ندارد و از خودروهای شهرداری استفاده می کند و به دیگران هم نمی تواند در این زمینه چیزی بگوید.

شهردار در رابطه با مدرک تحصیلی خود، راست نگفت

خسروی با اشاره به اینکه شهردار سرخرود در سال 88 برای تصدی این پست برای مصاحبه آمده بود که در آن مقطع اعلام کرد که دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مدیریت برنامه ریزی شهری از دانشگاه پیام نور است، خاطرنشان کرد: اما اکنون می گوید که به تازگی در این مقطع پذیرفته شده است.

وی افزود: اگر این موضوع ثابت شود که در رابطه با مدرک تحصیلی خود، ظاهرا صداقت نداشته و در آن مقطع دانشجو نبوده است، واقعا جای تاسف دارد.

خسروی تصریح کرد: در آن مقطع ما به اظهارات شهردار اطمینان کرده و سندی دال بر اینکه وی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد است دریافت نکردیم.

مصوبه شورا در رابطه با تغییر محل سه شنبه بازار، اجرا نشد

وی با اشاره به اینکه سه شنبه بازار سرخرود در شلوغ ترین نقطه شهر دائر می شود، ادامه داد: بارها به شهردار اعلام کردیم چنانچه در کوچه هایی که درگیر سه شنبه بازار هستند آتش سوزی و یا حادثه ای رخ دهد، به هیچ عنوان نمی توان کاری کرد اما شهردار هر بار این موضوع را پشت گوش انداخت و تصور می کنم شهردار قصد دارد ما را در مقابل مردم قرار دهد چراکه وی در سرخرود سکونت ندارد و مردم برای رتق و فتق امور به وی مراجعه نمی کنند.

خسروی با بیان اینکه مردم واهمه دارند که به دفتر شهردار بروند، گفت: البته این ضعف ما و نوعی خود زنی است اما مردم باید بدانند با چه مشکلاتی مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: شورا مصوب کرده که محل برگزاری سه شنبه بازار تغییر کند اما شهردار زیر بار نرفت.

بهتر است پروژه در قالب طرح‌های 5ساله تعریف شود

نائب رئیس شورای شهر سرخرود، افزود: طرح جامع شهر سرخرود در حال نهایی شدن است و طبق ماده هفت قانون شورای عالی معماری و شهرسازی، تمام شهرها باید طرح جامع و یا طرح تفصیلی داشته باشند و همزمان هم باید منابع کالی برای اجرای طرح تعریف شود اما چیزی در این زمینه ندیدیم و اگر هم انجام می شود بسیار کمرنگ است.

وی با بیان اینکه تمام کارهایی که در شهر سرخرود انجام دادیم از منابع داخلی بوده است، یادآور شد: حجم کارهایی که در سرخرود انجام می شود شاید بیشتر از بودجه یکی دو سال باشد.

خسروی با اشاره به اینکه از مسئولان درخواست داریم طرح های عمرانی شهرها را در قالب طرح پنج ساله قرار دهند، خاطرنشان کرد: تا مجلس هم برای این موارد ردیف بودجه ای در نظر بگیرد و جزء پروژه های ملی یا استانی لحاظ شود.

وی گفت:‌ شهر ما به خاطر پتانسیل بالایی که دارد و به سمت توسعه پایدار در حال حرکت است و شهروندان در این خصوص دغدغه ای نداشته و مطمئن باشند که ما همیشه حافظ منافع بحق آنها هستیم.

*عکس:سید مرتضی شفیعی،شهردار سرخرود


  • دوشنبه 17 تير 1392-0:0

    نتيجه اين همه اظهارات كذب در خصوص شهردار جوان و زحمت كش كه هيجكدام از ان كفته ها مورد تاييد اعضا شوراي شهر قرار نكرفت اين بود كه اقاي مهدي خسروي در انتخابات جديد جزء نفرات اخر شده و مردم جواب اورا داده اند٠ از قديم كفتن جاه كن هميشه ته جاهه

    • دوشنبه 17 تير 1392-0:0

      ياد تيم شهر بخير,...از وقتي كه تيم شهر سرخرود به شهرداری سرخرود تغيير نام پيدا كرد,به دست بعضی از مربي های ... افتاد که مفت مفت مدرک مربی گری AوB رو دارند,برن خجالت بکشند که يک مربی ... اومد تيم رو از پايه آوورد بالا و تا سوپرلیگ ادامه داد و به خاطر مشکلات مالی تيم رو داد به شهرداری,اسمش محمدعلی اصغرزاده ساكن سرخرود بنای معروف بازيكنان تيم به خاطر محمدعلی و سرخرود بازی ميکردن,فقط ميتونم بگم که ياد محمدعلی و تيم شهر بخیر

      • جمعه 15 دی 1391-0:0

        بايداززحمات شهردار واعضاي شوراتشكركرد.سرخرود در مقايسه باشهرهاي همجوارخيلي پيشرفت كرد.كلا ما مردم سرخرود مردم پرتوقعي هستيم.البته انتقاد ازشهردار حق طبيعي اعضاي شورا ميتونه باشه.

        • محمد صادق عقیلی فرزند درویشپاسخ به این دیدگاه 3 0
          جمعه 15 دی 1391-0:0


          آقای خسروی ... تازه به این نتیجه رسیدی؟؟!!چی شد پس...؟ ولی چرا که موقع رای گیری شد این حرفها رو میزنین ...این شهردارتون هیچکار نکرد و همچنین شماها آقایان شورا شهر.. خیلی حرفها هست باید گفت ولی باز میگم بچه محلین و فامیل... بیخیال

          • جمعه 15 دی 1391-0:0

            ... اگه واقعا دلت واسه مردم میسوخت این چند سال ساکت نمیموندی .. آقا مردم میفهمند .. خواب نیستیم ...

            • عاشق سرخ رودپاسخ به این دیدگاه 0 0
              شنبه 2 دی 1391-0:0

              شما شورای شهر خیلی دقیق اید ، به گفته خودتان ، چرا طی مدت حدود 7سال اصلا به مدرک ، خیانت ها ، عدم توجه به مصوبات شورا ، تحویل ندادن حساب مالی به شورا ،دهن کجی های شهردار به شورا هیچ گونه اعتراضی نشان نداده اید ؟ ما حدس میزنیم بخاطر ...بوده ، آقا مهدی با وجودریس شورا و شهردار شما بقیه اعضا هیچ کاره ایدو ققط حضورتان جنبه تشریفاتی دارد...

              • شنبه 2 دی 1391-0:0

                آمدی جانم ولی حالا چرا ... این همه درد دل داشتی وچرا تابحال نگفتی ؟ته دله درد قربون چرا از زمین خواران بزرگ نمی گویی؟ دزدهایی که با چراغ میایند دونفر در این دنیا گناهکارند یکی پذیرنده گناه وخود گناهکار . مدباش همه چیزوحتی خلافهای ...رافاش کن بعضی ها در شورای شهرند که هیچ وقت نمی خواهند خودشان رابد کنند مگر شما سوگند نخوردید از حق مردم دفاع کنید ؟چرانمیگویی به ... بگو در رسانه دهن باز میکند قول میدهد تا اول اردیبهشت میدان راتحویل میدهم چه شد ؟ مهتان دروغگویید ...

                • کاسب سرخ رودپاسخ به این دیدگاه 2 0
                  شنبه 2 دی 1391-0:0

                  این نیزبگذرد.

                  • نماینده جامعه مهندسین پاسخ به این دیدگاه 3 0
                    شنبه 2 دی 1391-0:0

                    با عرض تبریک حضور شهردار(سردار) سازندگی سرخ رود،لا اقل به ما هم بگید عنوان نمونه بودنشون برای اجرای میادین بی نظیر و الگوی شهرستانهای همجوار یا پروژه روشنایی کمربندی یا هدایت مسافرین به داخل شهر و دیدار از مناظر چشم نواز داخل شهر یا اجرای زود هنگام دهها پروزه ناشناخته همشهریان

                    • ما هیچ ،ما نگاه پاسخ به این دیدگاه 0 1
                      جمعه 1 دی 1391-0:0

                      اولا جناب شهردار شرم حضوراز کرده و نا کرده (مناقصه ها) دارند که پروازی شدند ثانیا مدرک کارنمیکنه تو این زمانه و کشک بقول یکی از بزرگان شما را س ن نه ثالثا ایشان منزل بیت المال را اختصاصی خودشان نمی پسندند این خودخواهیه ؟رابعا سرخ رود که مدرسه هاش زمستونا استخر بچه شون رو کجا بیارند شما راضی میشی افتخار راه اندازی سی ان جی شهرداری هم که قراره متعلق به چندین شهردار و شوراهای نسل بعدی باشه انحصار طلب نباشی بد ؟

                      • جمعه 1 دی 1391-0:0

                        من حاج مهدي خسروي روميشناسم .اصلا به زور تن نميده.ادم سالمي هم هست.مثل اقاي... نيست كه محافظ كارباشه ودنبال راي ./درودبرشرفت حاج مهدي

                        • جمعه 1 دی 1391-0:0

                          آقای خسروی تا به حالا مگه شما تو شورا نبودی چرا چیزی نگفتی الان که به انتخابات نزدیک شدید یادتون امده آقا جان شما اگه چیزی حالیتون فوتبال شهر رو به این روز نمی کشیدید مشکل شما اینکه مردم رو ساده فرض کردید

                          • جمعه 1 دی 1391-0:0

                            سلام

                            • پنجشنبه 30 آذر 1391-0:0

                              عجب روزگاری شده است

                              • چهارشنبه 29 آذر 1391-0:0

                                با سلام
                                من نمی دونم شاید هم مشکل شخصی دارند ولی این حرف ها که آقای خسروی به مطبوعات کشیدند روشن و قانونیه برای مثال پروژه میدان غربی سرخرود پیشرفتی لاک پشتی دارد و مورد تایید همگان است.

                                • سه شنبه 28 آذر 1391-0:0


                                  شهردار ما نمونه استان شده بخاطر كارها و طرح هاي خوبيه كه با همكاري شورا ي شهر در شهر ما انجام داده و من بخاطر ارتباط زيادي كه با شهرداري و شوراي شهر دارم هيج كدام از حرف هاي فوق را نمي بذيرم . اقاي خسروي خيلي راست ميكه بره به...توصيه كنه كه خيابونو كه تصرف كرده و دكه زده رو جمع كنه تا مزاحم مردم نشه .ما كه ميدونين مشكل اقا با شهردار واسه جيه بله

                                  • نماینده خانواده شهدا و ایثارگرانپاسخ به این دیدگاه 0 1
                                    سه شنبه 28 آذر 1391-0:0

                                    احسنت به شجاعت و شهامت آقا ی خسروی که...به مبارزه برخاست و لعنت به ...که بخاطر جا و مکان سرشان را در لاک بی غیرتی فرو بردند متاسفیم برای ...درود بر شرفت مهدی خسروی

                                    • شهروند سرخ رود پاسخ به این دیدگاه 2 0
                                      دوشنبه 27 آذر 1391-0:0

                                      احتمالا آقای خسروی در خواب بودند که شهر سرخ رود اینهمه پیشرفت کرده که حتی سایت های شهرهای همجوار از دیدن این شهر لذت میبرند ولی خبر نمونه شدن شهرداررو نمیزنن ولی حرف های بیمورد یکی از اعضاء شورا که احتمالا خواسته شخصی داشته و مورد اجابت شهردار قرار نگرفته را شبانه در صفحه خود میزند. ما اززحمات شهردار تشکر میکنیم

                                      • دوشنبه 27 آذر 1391-0:0

                                        شهردار معرفی شده آقای ...فرماندار ... و مورد حمایت ویژه اوست.


                                        ©2013 APG.ir