تعداد بازدید: 2981

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 28 آذر 1391-15:9

سفری بی تشریفات

امروز نه جاده ها بسته شد که مردم دچار محدویت ترافیکی شوند،نه مدرسه ای تعطیل شد که دانش آموزان از کسب علم و دانش دور شوند و نه کارمندان اداره ای را به استقبال رئیس جمهوری آوردند که ارباب رجوع در ادارات سرگردان شود؛حتی کلاس های درس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به عنوان محل برگزاری مراسم دایر بود.


مازندنومه؛یادداشت مهمان،ایرج نیازآذری: سفرنیم روزه دکتر احمدی نژاد به شهرستان بابل، سفری متفاوت از دیگر سفرهای ایشان به شهرستان ها بود؛ سفری کاملا کاری و بدون تشریفات معمول .

 نه جاده ها بسته شد که مردم دچار محدویت ترافیکی شوند،نه مدرسه ای تعطیل شد که دانش آموزان از کسب علم و دانش دور شوند و نه کارمندان اداره ای را به استقبال رئیس جمهوری آوردند که ارباب رجوع در ادارات سرگردان شود؛ حتی کلاس های درس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به عنوان محل برگزاری مراسم دایر بود!

علاوه برآن در سطح شهرستان هیچ گونه تبلیغات و پرده های رنگارنگ خوش آمدگویی نصب نشد.. به نظر نگارنده این گونه اقدامات مسوولان استان و شهرستان بابل قابل قدردانی است و باید استمرار یابد و در تمامی سفرها و مناسبت ها نیز توجه شود.

 نگارنده به عنوان مستمع حاضر در سالن اگرچه به برخی سخنان رئیس جمهوری نقد دارد اما انصاف حکم می کند اگرشاهد عمل پسندیده ای بودیم آن رامنعکس نمائیم.

 امیدوارم سفر بی تشریفات امروز رئیس دولت به مازندران درسی برای همه مسوولان و به عنوان فرهنگ درکشورما نهادینه شود.

مردم وقتی ساده زیستی مسوولان را به چشم خود می بینند،اعتمادبیشتری به برنامه های نظام می کنند. اعتماد مردم به نظام با حرف و شعار به دست نمی آید،بلکه رفتار عملی مسوولان است که به این مهم عمق می بخشد.

 ازدیگر ویژگی این سفرکاربست فعالیت های پژوهشی دانشگاهیان در حوزه اجراست. بارها تاکید شد که احترام به محققان و تجلیل از آنها استفاده از یافته های پژوهشی نخبگان و محققان است که خوشبختانه در هفته پژوهش و فنآوری امسال شاهد عملی شدن شعار،" بدون پژوهش و مطالعه تصمیم گیری نکنیم"، بودیم .

رونمایی از فناوری "نانوفیلتر" که توانایی تبدیل شیرآبه‌های زباله به آب قابل استفاده در کشاورزی را دارد به دست رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی سند اهتمام تعامل صنعت و دانشگاه است.

میدان دادن به دانشگاهیان و ماموریت گرا نمودن فعالیت های پژوهشی متناسب با نیاز های کشور می تواند جلوی بسیاری از واردات رابگیرد و کشور را به سمت خودکفایی سوق دهد.

 اتکابه منابع انسانی فرهیخته و با استعدادکشور اساس اقتصاد مقاومتی است و توجه بیش از پیش دولت و مجلس به سرمایه های ارزشمند دانشگاهی کید دشمنان را در تحریم خنثی می کند.

ایمیل نویسنده: (irajniaz@yahoo.com)


  • پنجشنبه 30 آذر 1391-0:0

    خدا رو شکر که فرهنگ نقد های منصفانه در کنار نگاه به قوت ها در جاممعه داره جا می افته به قول شاعر عیب می جمله بگفتی هنرش نیز بگوی

    • چهارشنبه 29 آذر 1391-0:0

      چرا وزارت علوم توی مکاتباتش مینویسه دانشگاه صنعتی بابل؟!!
      چرا نام نوشیروانی رو حذف کردن؟

      • چهارشنبه 29 آذر 1391-0:0

        لطفا از تغییر نام نوشیروانی توسط وزارت علوم گزارشی تهیه کنید.

        • چهارشنبه 29 آذر 1391-0:0

          آقای ایرج نیازآذری فکر می کنه در همه زمینه ها باید اظهار نظر کنه . از روزی که شده خانه مطبوعاتی فکر کرده شده کارگزار دولت و باید خوش خدمتی کند کجای قصه قرار داری برادر کمی هویت داشته باش. هر روز باری به هر جهت که نمی شود. فرفره شدن چیزی از ادم باقی نمی گذارد
          اینکه همیشه دو خط بنویسند و بعد فکر کنند که مطبوعاتی بودن یعنی این.
          جفا به خبرنگاران و مطبوعاتی های استان است این برخوردها. بهتر است در همه خبرگزاریها عکس و اسم ایشان زده شود و شهرت برایشان درست کنید تا این کارها را نکند

          • میربازارپاسخ به این دیدگاه 0 0
            سه شنبه 28 آذر 1391-0:0

            چرا کسی از حذف نام نوشیروانی بزرگ از دانشگاه صنعتی نوشیروانی توسط وزارت علوم چیزی نمیگه؟
            مازندنومه، کسی که به مای شهروند جواب نمیده، شما چرا از رئیس دانشگاه و مسئولان وزارت علوم سوال نمی کنید؟
            لطفا این مساله را مشخص کنید


            ©2013 APG.ir