تعداد بازدید: 3308

توصیه به دیگران 7

چهارشنبه 29 آذر 1391-7:56

از شب سيل تا شب يلدا

گزارش ستاد هنرمندان در كمك رساني به سيل زدگان بهشهر/از ابتداي وقوع سيل و شناسايي دقيق نيازمندان و لوازم مورد احتياج، اين ستاد اقدام به خريد 17 تخته فرش 12 متري و 10 دستگاه بخاري گازسوز کرد/اقلام ذكر شده با حضور در محل زندگي آسيب ديدگان، بين 27 خانوار نيازمندی که از کمک های دولتی بهره مند نشدند، توزيع شد.


مازندنومه،محمد عظیمی:در فاجعه ي سيلي كه در شامگاه 22 مهرماه سال جاري بخش هاي مختلفي از شهرستان بهشهر را درنورديد،علاوه بر كشته و زخمي شدن هموطنان شريف و بي گناه ما، موجب خسارات فراوان مالي و تخريب اماكن مسكوني شهروندان شد.

 اتفاق ناگواري كه موجب شد تا هنرمندان استان مازندران آواي همدلي و همدردي خود را با مردم آسيب ديده شهرستان بهشهر اعلام کنند.

 برای دریافت کمک های مردمی، انجمن دوستداران ميراث فرهنگي هوتو با همراهي چند مركز فرهنگي اقدام به دريافت مجوز از اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران کرد و در تاريخ 11 آبان ماه برنامه ي«همنوا با سيلزدگان بهشهر» در تالار هلال احمر شهرستان ساري برگزار شد.

 در اين همت عالي كه بدون فروش بليت برگزار شد ، گروه شواش به سرپرستي استاد احمد محسن پور، گروه موسيقي وارش و گروه كودكان نكيسا به اجراي موسيقي بومي پرداختند.

اجراي موسيقي استاد محمدرضا اسحاقي با سوگسرودي در مورد سيل بهشهر، تارنوازي استاد نادر مجد و شعرخواني استاد كيوس گوران، از ديگر بخش هاي اجرا شده در اين برنامه بود.

حضور هنرمند گرانقدر، استاد داود رشيدي در همدردي با سيلزدگان بهشهر نيز تجلي دغدغه هاي انساني هنرمندان ايران زمين در اين مراسم بود.

همچنين سركار خانم ندا مقدم نژاد، از استادان نقاشي با حراج پرتره تصوير استاد داود رشيدي به نفع سيلزدگان بهشهر، حضور جامعه ي تصويرگران را در اين مراسم اعلام داشت.

در آن برنامه و پس از آن نزدیک به 5 میلیون تومان جمع آوری شد که با توجه به حضور مداوم اعضاي انجمن دوستداران ميراث فرهنگي هوتو از ابتداي وقوع سيل و شناسايي دقيق نيازمندان و لوازم مورد احتياج، اين ستاد اقدام به خريد 17 تخته فرش 12 متري و 10 دستگاه بخاري گازسوز کرد.

 با توجه به كمك هاي انجام شده توسط فرمانداري بهشهر، جمعيت هلال احمر، كميته امداد امام خميني و سازمان بهزيستي، اقلام ذكر شده با حضور در محل زندگي آسيب ديدگان، بين 27 خانوار نيازمندی که از کمک های دولتی بهره مند نشدند، توزيع شد.

 اين ستاد مراتب سپاسگزاري خود را از مشاركت هاي مردمي و گروه هاي هنري شامل موسسه فرهنگي هنري پارپيرار، گروه شواش، شركت فرهنگي هنري نسيم مهرآوا، گروه آييني زندگي، ستاد هم انديشان تبري، كارخانه نان ماشيني تندير، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران و جمعيت هلال احمر مازندران اعلام نموده و از جناب آقاي كريمشاهي مدير محترم شركت صنايع فرش نگين ترمه مشهد و جناب آقاي صادقي مدير محترم كارخانه مازندگاز نكا به خاطر توجه انساني نسبت به سيلزدگان و فروش ويژه محصولات توليدي سپاسگزاري مي نمايد.

اميدواريم كه تلاش اندك هنرمندان مازندران توانسته باشد بخشي از نياز فراوان سيلزدگان عزيز شهرستان بهشهر را جبران نموده و نقش همدلانه ي خود را به شايستگي انجام داده باشد.

خاطرنشان می کنیم نمایشگاه عکس 5 تن از هنرمندان استان که در واقعه سیل بهشهر ثبت شده از 3 تا 10 دی ماه در بهشهر با نام «قهر طبیعت» در بهشهر،خیابان امام،پایین تر از داروخانه شبانه روزی،جنب مجتمع پزشکان برپا می شود که از مردم نوع دوست و هنردوست دعوت می کنیم از این نمایشگاه نیز بازدید کنند.

ایمیل نویسنده: (azimi41@gmail.com)


  • زمانی- تهرانپاسخ به این دیدگاه 2 0
    چهارشنبه 29 آذر 1391-0:0

    درود بر دستان پاک و نیات نیک و اقدامات نکوی همه هنرمندان، نویسندگان، فرهنگ دوستان و خیرخواهان شمالی و غیر شمالی. سپاس فراوان بر مهرتان. درود بر مازندنومه و رسانه های مردمی و مستقل در خدمت مردم و حقوق مردم. اینجانب از نخستین لحظات وقوع سیل ویرانگر بهشهر شاهد دغدغه ها و مسئولیت پذیری دوستان بوستانِ هنرمند و مردمدار بوده که در طی نزدیک به دو ماه از هیچگونه تلاش مادی و معنوی در راه جلب و جذب کمک ها و حمایت های مردمی و غیر دولتی خودداری نکرده تا بلکه در نبود حمایت های موثر دولتی- مرهم کوچکی بر زخمهای بزرگ سیل زدگان بهشهری باشند.
    به واقع، اگر به دغدغه های کارشناسان، متخصصان و حقوقدانان و دلسوزان به مردم و طبیعت از سوی دولت و مسئولان محلی و کشوری و نمایندگان شهری و استانی توجه می شد و در چهارچوب مسئولیت های قانونی آنها رعایت می گشت، نه شاهد این همه ویرانی و تخریب در بهشهر بوده و نه دگر بار، این فاجعه مسئولیت زای دولتی در غرب مازندران پس از سیل مهیب بهشهر تکرار نمی گشت؟!گرچه، ما حاصل صحبت، تکرار مکررات، لکن اقدام خیرخواهان دوستان و محبّان مردم بدون هرگونه تکلّف و ادعایی در راه کمک به انها در حد توان و امکان و نیز بدون هر گونه بهره برداری های سیاسی شایع شایسته تقدیر و بایسته امتنان است. درود فراوانی نیز بر جناب استاد محمد عظیمی، نویسنده توانمند و فرهنگ پژوه ارجمند بهشهری رواست که امید است شان و قدر ایشان و خدمات پیدا و پنهان مستمر جنابشان به فرهنگ مازندران و ایران به مانند سایر هنرمندان و نویسندگان گمنام بهشهری و شمالی شناخته شود.


    ©2013 APG.ir