تعداد بازدید: 2155

توصیه به دیگران 3

يکشنبه 3 دی 1391-10:28

یک شهر و دو قانون

 مدیرکل تعزیرات مازندران، افزایش نرخ تاکسی در شب را غیرقانونی اما نماینده شورای شهر ساری در سازمان تاکسی رانی، این موضوع را قانونی عنوان می کند/تخلفات در این زمینه را سازمان صنعت، معدن و تجارت باید بررسی کرده و پرونده را به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع دهد/نظارت بر تاکسی های درون شهری بر عهده فرمانداری ها و شهرداری ها است.


مازندنومه،کلثوم فلاحی: مدتی است که نرخ کرایه تاکسی در سطح شهرستان ساری،افزایش یافته است و برخی رانندگان تاکسی در ساعت های شبانگاهی، نرخ بیشتری طلب می کنند.

 مدیرکل تعزیرات مازندران، افزایش نرخ تاکسی در شب را غیرقانونی اما نماینده شورای شهر ساری در سازمان تاکسی رانی، این موضوع را قانونی عنوان می کند.

در این زمینه با برخی از مسئولان شهری و استانی گفت و گو کردیم.

*دستورالعمل نداریم

مدیرکل تعزیرات مازندران اظهار داشت: اداره کل تعزیرات حکومتی، متولی تهیه گزارش در خصوص تخلف نیست بلکه مامسئول رسیدگی به پرونده ها هستیم.

مهدی عباسی ادامه داد: در رابطه با افزایش نرخ تاکسی هم، چنانچه تخلفی صورت گیرد باید به ما گزارش شود تا بررسی کنیم.

 این مسئول ادامه داد: دستورالعملی مبنی بر متفاوت بودن نرخ کرایه تاکسی در روز و شب نداریم.

وی افزود: شهروندان هرگونه تخلف را با ما در میان بگذارند و آمادگی دارم که همواره به این مسائل رسیدگی کنیم.

*مصوبه نداشتیم

معاون عمرانی فرمانداری ساری در این زمینه گفت: فرمانداری ساری، مصوبه ای برای افزایش نرخ کرایه تاکسی در سطح شهرستان نداشته است.

 محسن مجیدی با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر ساری در رابطه با افزایش نرخ تاکسی، به یک نامه از استانداری مازندران استناد کرده بودند، افزود: قرار بود این نامه را به ما ارجاع دهند که این کار هنوز صورت نگرفته است.

 وی با بیان اینکه نظر فرمانداری بر این بود که تا اعلام نظر استانداری در زمینه افزایش نرخ کرایه تاکسی، صبر کنیم، یادآور شد: تخلفات در این زمینه را سازمان صنعت، معدن و تجارت باید بررسی کرده و پرونده را به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع دهد.

*نظارت بر عهده فرمانداری ها و شهرداری هاست

 معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت در این رابطه گفت: نظارت بر تاکسی های درون شهری بر اساس قانون، بر عهده فرمانداری ها و شهرداری ها است.

حسین اصغرزاده با بیان اینکه فرمانداری و شهرداری باید به شکایت های مردمی در رابطه با افزایش نرخ کرایه تاکسی و تخلف های احتمالی، رسیدگی کنند، خاطرنشان کرد: اگر برای ما تکلیف کنند و کمک بخواهند، ما همکاری می کنیم.

*افزایش کرایه قانونی است

 نماینده شورا در سازمان تاکسی رانی شهرداری ساری در رابطه با افزایش نرخ کرایه تاکسی، اظهار داشت: با توجه به افزایش کلیه نرخ ها در کشور و تورم به وجود آمده، افزایش نرخ کرایه تاکسی شهری، توسط سازمان تاکسی رانی به شهرداری و از شهرداری هم به شورا پیشنهاد شد و شورا هم به اتفاق، این افزایش نرخ را تصویب کرد.

 سید مهدی احمدی با بیان اینکه فرمانداری ساری در رابطه با این افزایش نرخ، مقاومت هایی را انجام داده است، متذکر شد: اما تاکسی رانی این مصوبه را ابلاغ کرده و نظارت هم می کند.

وی در رابطه با افزایش نرخ کرایه تاکسی در ساعات شب که توسط برخی رانندگان اعمال می شود، گفت: بر اساس قانون در شش ماه نخست سال از ساعت 21 و در شش ماه دوم سال از ساعت 22، کرایه تاکسی 40 درصد در افزایش می یابد.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه شهرونداان، هرگونه تخلف در این زمینه را با ما در میان بگذارند، افزود: شکایات شهروندان در کمیته انضباطی سازمان تاکسی رانی بررسی شده و در صورت اثبات تخلف، با راننده مورد نظر به شدت برخورد می کنیم.

 احمدی با اشاره به اینکه رانندگان تاکسی هم شهروندان ساروی هستند، تصریح کرد: این رانندگان شغل بسیار پر درد سری دارند و از طرفی در سرما و گرما در خدمت شهروندان بوده و از سوی دیگر هم با بیماری هایی مانند دیسک کمر و گردن مواجه هستند و همچنین با توجه به افزایش قیمت لوازم یدکی و قیمت تعمیرات خودرو، فشار مضاعفی را متحمل می شوند.

 وی با بیان اینکه در مجموع افزایش نرخ کرایه تاکسی 20 تا 25 درصدی را شاهد هستیم، گفت: حدود سه هزار نفر رانندگی تاکسی در شهرستان ساری داریم که قشر عظیمی بوده و در امنیت روانی جامعه تاثیرگذار هستند.

احمدی با اشاره به اینکه نرخ کرایه تاکسی باید در ابتدای هر سال افزایش یابد، افزود: ما در ابتدای سال 91، هیچ افزایش نرخ خودرو را در شهر ساری نداشتیم.

 وی با بیان اینکه شهرهای بزرگ از چند ماه قبل، این افزایش نرخ را اعمال کرده اند، یادآور شد: سوال من از وزارت کشور این است که اگر افزایش نرخ کرایه تاکسی غیرقانونی است پس چرا وزارت کشور در این زمینه با شهرهای بزرگ تمکین کرده ولی نسبت به افزایش نرخ کرایه در شهرستان ساری، مقاومت کرده است؟

 احمدی در پاسخ به این سوال که آیا نباید متناسب با افزایش نرخ کرایه تاکسی، نظارت هم صورت گیرد، گفت: این اشکال وارد است و آن را می پذیرم و باید نظارت بیشتری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: تلفن گویا سازمان تاکسی رانی شهرداری سار به شماره 3262958 در خدمت شهروندان است تا هرگونه تخلف را گزارش دهند و همچنین کیوسک های بازرسی سازمان تاکسی رانی در میددان ساعت و میدان فرح آباد ساری مستقر هستند و شهروندان می توانند گزارش تخلف را به این مراکز هم ارائه کنند.


  • دست اندازپاسخ به این دیدگاه 0 0
    چهارشنبه 23 اسفند 1391-0:0

    كدام قانون گفته مسوول نظارت بر نرخ تاكسي با فرمانداري است؟

    • يکشنبه 3 دی 1391-0:0

      کیوسک میدان خزر برای چیست ؟ ما که چیزی ندیدیم


      ©2013 APG.ir