تعداد بازدید: 3717

توصیه به دیگران 4

يکشنبه 3 دی 1391-21:19

رسولی:استاندار نباید کسرشانش باشد که با امام جمعه مشورت کند

گزارش+عکس+حاشیه های مازندنومه از مراسم تودیع و معارفه فرمانداران قدیم و جدید میاندرود


مازندنومه:مراسم تودیع و معارفه فرمانداران قدیم و جدید میاندرود در سالن همایش اردوگاه دانش آموزی بادله برگزار شد.

 در این مراسم علی اکبر قاسم زاده-رییس شورای اسلامی شهرستان میاندرود- اظهار داشت:از خصوصیات بارز  رجبی برخورد عالی و نیک رفتاری او بود که در شرایط مختلف پاسخگوی مردم بود.

 وی گفت:دوستان و امام جمعه محترم نگرانی هایی داشتند که انتظار می رفت استاندار محترم و مسئولان ما را هم در جریان امر قرار می دادند.

 قاسم زاده با اشاره به استعداد و پتانسیل شهرستان در ابعاد مختلف افزود:توسعه و آبادانی منطقه نیازمند نگاه ویژه مسئولان است.

وی باریک بودن جاده های دسترسی،تعریض نشدن محور گهرباران، اجرانشدن میدان در چهار راه آزادگان و برخی موارد دیگر را از جمله کارهای روی زمین مانده شهرستان عنوان کرد.

*هر وقت تماس می گرفتیم پاسخگو بود

به گزارش مازندنومه،حجت الاسلام حسینی-رییس دادگستری میاندرود-نیز در سخنان کوتاهی ابراز داشت:همان گونه که مسئولان از زحمات آقای رجبی قدردانی می کنند، باید کمک کنند تا شرایط برای همکاری و همراهی با زارعی هم فراهم شود.

 وی گفت:رجبی از جمله مسئولانی بود که هر وقت ما تماس می گرفتیم پاسخگو بود و این از نقاط برجسته مدیریت او بود.

*در جابجایی ها ما توقعی داشتیم

 حجت الاسلام رسولی هم در این مراسم ضمن تشکر از خدمات رحبی اظهار داشت:بیشتر حرف ها را در خطبه های قبل زده ام و آقای استاندار هم از متن خطبه ها با خبرند.

وی ادامه داد:رجبی هم انسان مودب و با شخصیتی بود و هم یک مسئول پرتلاش و دلسوز.

 امام جمعه میاندرود گفت:از اینکه ایشان رفته اند گلایه بسیار زیاد است اما قطعا تشخیص استاندار و دوستانش بهتر از بنده است چرا که کار اجرایی است.

وی با بیان اینکه بنده در این زمینه تخصص کافی ندارم، افزود:در جابجایی ها ما توقعی داشتیم و به ما هم حق بدهید که این توقع منطقی را داشته باشیم.

 رسولی با تبریک به مردم شریف شهرستان نکا گفت: به زارعی هم تبریک می گویم و به عنوان امام جمعه و از باب وظیفه و تکلیف در کنار دوستان خواهم بود و از فرماندار هم حمایت خواهم کرد.

 امام جمعه میاندرود با بیان اینکه در طول این دوسال بنده هیچ بار و در هیچ تریبونی از رجبی انتقاد نکردم، افزود:این هم از باب تکلیف و وظیفه شرعی و هم از این بابت بود که وی انصافا تلاش کرده است.

 وی با اشاره به روزهای آغازین شروع به کار رجبی در فرمانداری میاندرود ابراز داشت:رجبی خود بهتر می دانند که اگر حمایت های بنده از او نبود معلوم نبود کار به کجا می کشید.

 رسولی با تاکید بر اینکه در بیان و رفع مشکلات مردم با هیچ کس تعارفی ندارم افزود:این کار تنها در راستای انجام وظیفه است که منجر به همدلی و هم افزایی در جامعه شده است و تذکرات و انتقادها اصلا برای مطرح کردن خود نیست.

وی ادامه داد:رابطه ما با رجبی بسیار صمیمانه و دوستانه بود، در حالی که در بعضی از زمینه ها،باورها و سلیقه های ما با هم متفاوت بوده است و در برخی مباحث مبنایی هم با هم اختلاف سلیقه داشتیم.

رسولی در ادامه به جلسات هفته ای خود با فرماندار جهت مرتفع کردن مشکلات مردم خبر داد و گفت:مشورت به معنای دخالت در کار نیست و این دستور پرودگار به عقل کل عالم یعنی پیامبر اکرم (ص)است.

وی ادامه داد:فرماندار نباید کسر شانش باشد که با کارمند ساده خود مشورت کند و استاندار هم نباید کسرشانش باشد که با امام جمعه مشورت کند.

 رسولی گفت:اگر مشورت می کردند بنده به خودم اجازه نمی دادم که انتقاد کنم چرا که بنده در مشورت کسی را بر استاندار تحمیل نخواهم کرد که الا و بالله باید این کار را انجام دهد.

وی با بیان اینکه شش سال است که در میان مردم میاندرود زندگی می کنم و به اکثر روستاها رفته و با سلیقه ها و افکار مردم آشنا هستم افزود:آقای استاندار این حق را به بنده بدهید که توقع مشورت داشته باشم.

امام جمعه میاندرود ابراز داشت:چند سالی است که این جابجایی ها انجام می شود و آقایان از ما توقع حمایت دارند و ما هم حمایت می کنیم،اما یک بار شد که آقایان هم بگویند که آقای رسولی شما اینجا کاره ای هستی و به این خاطر ما هم مشورت کنیم؟!

*وقتی به بنده گفتند که باید جابجا شوید پذیرفتم

 علی رجبی هم در این مراسم ضمن تشکر از همه مردم میاندرود ابراز داشت:چون اطاعت را واجب کفایی می دانم وقتی به بنده گفتند که باید جابجا شوید پذیرفتم.

 وی با بیان مشکلات ساختمان فرمانداری در شروع کار افزود:23 ماه در خدمت مردم بودم اما تنها 2 ماه فرمانداری بنده با پرسنل کامل فعالیت کرد و اکنون هم 11 ماه است که معاون بنده سرپرست بخشداری مرکزی هم هست.

 رجبی در ادامه به برخی کارهای انجام شده در شهرستان اشاره کرد و گفت:در بخش توسعه کشاورزی ما سه میلیارد و 500 میلیون اعتبار داشتیم که بیش از 70 درصد آن محقق شده است و توانستیم آن را جذب کنیم که به این رقم میزان هفت میلیارد اعتبارات استانی را هم اضافه کنید.

* در شرایط خاصی قرار داریم

 طاهایی استاندار مازندران در این مراسم با بیان اینکه دومین باری است که در میاندرود برای معارفه فرماندار می آیم،افزود:در مباحث ابتدایی ما آقای رجبی مطرح نبود و ما به اقتضای شرایط چنین تصمیم گرفتیم.

 وی با بیان اینکه مشورت و مشاوره حق آقای رسولی ایست افزود:بنده به ایشان حق می دهم اما اقتضای شرایط به ما اجازه این کار را نداد.

استاندار مازندران با بیان اینکه بعد از انتخابات برخی مسایل در نکا به وجود آمد، افزود:ما برای همدلی و هم افزایی بیشتر در این منطقه مجبور به اتخاذ این تصمیم شدیم.

 طاهایی با اشاره به اینکه فرماندار نکا بیش از 50 ماه فرماندار آن شهرستان بوده است افزود:نمی توانستم کسی که سابقه فرمانداری را ندارد، آنجا بفرستم.

 وی گفت:باید فرمانداری همتراز فرماندار نکا به آنجا می فرستادم در عین حال سعی کردیم که تراز فرمانداری میاندرود را هم حفظ کنیم چرا که فرماندار جدید مدیرکل امور روستایی بوده است.

 استاندار مازندران با تایید سخنان شورای اسلامی شهرستان و امام جمعه تصریح کرد:میاندرود دارای بنگاه های اقتصادی خوبی است که باید تلاش کرد تا ظرفیت این بنگاه ها بیش از گذشته شکوفا شود.

طاهایی ابراز داشت:بودجه استان 259 میلیارد تومان بوده است که تنها 18درصد آن محقق شده است و ما در شرایط خاصی قرار داریم.

وی با بیان مشکلات استان در این زمینه اظهار داشت:پیمانکار سدگلورد نکا 20میلیارد تومان طلب دارد در حالی که کل بودجه محقق شده استان 50 میلیارد تومان است.

 استاندار مازندران با اشاره به سال های جنگ و مدیریت کشور در بحران آن دوره افزود:اگر انقلاب پشت سر امام و رهبری حرکت نمی کرد در همان زمان به دشمن آوانس می داد.

 وی ادامه داد:انقلاب در مسیر حرکت به سمت قله است و به همین دلیل دشمنان مدام سنگ اندازی می کنند.

طاهایی تصریح کرد:اگر دارای بالاترین مقام هم باشیم اما از رهبر جدا شویم سقوط خواهیم کرد .

وی تاکید کرد:کسی از عرصه خدمت خارج نشده است و دراین میدان تنها چند جابجایی انجام شده است.

*منطقه جای کار زیادی دارد

به گزارش خبرنگار ما،در ادامه حکم سرپرستی زارعی قرائت و وی رسما از امروز به عنوان فرماندار میاندرود منصوب شد.

ذات الله زارعی با سپاس از خداوند که وی را در بوته امتحان و آزمایش قرار داد تا جوهره خود را نشان دهد،اظهار داشت:میاندرود پیشرفت های خوبی داشته است اما عقب افتادگی زیاد در جای جای آن مشاهده می شود.

 وی با بیان اینکه منطقه جای کار زیادی دارد افزود:این تنها به دست من فرماندار نیست و برای توسعه و پیشرفت نیازمند یاری و همدلی همه میاندرودی ها هستیم.

 زارعی گفت:شیوه مدیریتی بنده استفاده از خرد جمعی و مشارکت جمعی است که کار مدیریتی بدون مشاوره و مشورت امکان پذیر نیست.

*حاشیه ها

-برنامه که قرار بود در ساعت 10 آغاز شود در ساعت 10:50 دقیقه با جضور استاندار مازندران شروع شد.

-مراسم با تلاوت قران کریم توسط سرهنگ رجبی(پسرعموی فرماندار نکا) آغاز و بعد از آن نیز با پخش سرود جمهوری اسلامی و صلوات خاصه امام رضا(ع)آغاز شد.

- در این مراسم رسولی امام جمعه،شفیعی مدیرکل اتباع،حجت الاسلام ملاکریمی دادستان،حجت الاسلام حسینی رییس دادگستری و جمع زیادی از مسئولان استانی و محلی حضور داشتند.

-قاسم زاده رییس شورای اسلامی میاندرود گفت:زمانی که به آقای رسولی تلفن کردم، ایشان به خاطر رفتن آقای فرماندار به من تسلیت گفتند.

- صدای مجری برنامه در حالی که از زحمات رجبی تشکر می کرد و حجت الاسلام حسینی را برای سخنان خود به جایگاه دعوت می کرد، به شکل پلکانی بالا رفت که حسینی گفت:برار ماشالله ته صدا خلی قویه!

- وی همچنین خطاب به برگزار کنندگان مراسم گفت:ماعادت نکردیم موقعی که می خورد به نماز ادامه دهیم زیرا که سفارش همه بزرگان بر اقامه نماز در اول وقت است که به همین دلیل بنده سخنان خود را بسیار کوتاه می کنم.

- رجبی در ابتدای سخنان خود با تکرار اشعاری که شهید آوینی در وصف شهدا و امام حسین (ع)خوانده بود گفت:برخیز ای چاووش شهر عشق برخیز/غسل زیارت کن زه دست عشق برخیز/بربند محمل را و برپا کم علم را/آواز ده آواز عشاق حرم را/هر سر که پیمان بلا دارد بیاید/هر کس هوای کربلا دارد بیاید

- رجبی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش بی اندازه خود در شهرستان میاندورد اشاره کرد و گفت:ما بدون عینک آمدیم و با عینک می رویم،با موی سیاه آمدیم و با موی سفید می رویم!

- رجبی بعد از سخنان رسولی هم عنوان کرد: بنده هیچ گاه به ایشان مشورت ندادم بلکه حاج آقای رسولی استاد اخلاق بنده بوده است و هر چه بوده است مشورت ایشان بوده است.

- وی همچنین از دکتر یوسف نژاد و دکتر شجاعی نماینده مردم ساری و میاندرود جهت پیگیری بحث شهرستان شدن منطقه تشکر کرد و همچنین از فرزند میاندرود هادی ابراهیمی هم سپاسگزاری کرد.

-طاهایی نیز از زحمات رجبی تشکر کرد و گفت: ما البته ایشان را به جایی فرستادیم جای کار بیشتر دارد که البته  محله ای به اسم عباس آباد دارد که رجبی خودش را گرفتار نکند شانس آورده است!

طاهایی از زارعی به عنوان برادر شهید یاد کرد و گفت:برادر ایشان هم مشاور آقای احمدی نژاد هستند که وقتی بنده را دید گفت:آقای طاهایی خواهش می کنم به احترام مادر پیرم،برادر ما را برای خدمت به جای دورتری نفرستید.

-وی با قرائت شعری از مولانا (این وطن، مصر و عراق و شام نیست / این وطن، شهریست کان را نام نیست) عنوان کرد:خدمت در هیچ کجای این استان تفاوتی ندارد.

- استاندار مازندران همچنین به نقل خاطره هایی از دوران مسئولیت خود پرداخت و برای چندمین بار داستان سلیندر گاز و شلوغی دم فرمانداری تنکابن را روایت کرد.

- در میان سخنان طاهایی،عبدالعلی طالبی -معاون سابق فرماندار میاندرود- هم وارد شد که این ورود با خیرمقدم و تشکر رجبی در پایان مراسم همراه بود.

- استاندار نگرانی رسولی را این چنین پاسخ داد که ان شالله با سیره مدیریتی جبران خواهد شد.

- طاهایی در انتهای این مراسم از حضار خواست تا با خرید و تهیه کتاب مفاتیح الحیاه علامه جوادی آملی به این کتاب ارزشمند توجه کنند و آن را در کنار کتاب مفاتیح الجنان در خانه داشته باشند.

زارعی با بیان اینکه تا به سر منزل مقصود نرساندن امر دست از تلاش برنمی دارم با قرائت شعری از حافظ شیرازی افزود: دست از طلب ندارم تا کام دل برآید/یا تن رسد به جانان یا جان ز تن برآید

- هم رجبی و هم زارعی سخنان خود را با این شعر معروف خاتمه دادند که خدایا چنان کن سرانجام کار / تو خشنود باشی و ما رستگار.

-در پایان مراسم نماز جماعت ظهر و عصر به امامت امام جمعه محترم میاندرود در مسجد اردوگاه اقامه شد و برنامه در ساعت 1 خاتمه یافت.

در پایان مراسم هدیه ای از طرف ادارات و نهادهای شهرستان به رجبی اهدا شد.


  • سه شنبه 5 دی 1391-0:0

    خبر فرمانداری نکا را درج نکردید.

    • سه شنبه 5 دی 1391-0:0

      آقای طاهایی! برادر عزیز! به داد فرمانداری ساری برس...

      • دوشنبه 4 دی 1391-0:0

        امام جمعه اگر به همانوظیفه خودش بپردازد شانش رعایت می شود . دخالت نکردن در کار اجرا را یاد بگیرید

        • دوشنبه 4 دی 1391-0:0

          وا قعا آقای رجبی مدیر توانمندی بوده و هست یادمون نرفته زمانی بعضی از دوستان اصولگرا پیگیر حضور ایشان در فرمانداری سوادکوه بودند آقای ادیانی نماینده سابق مخالفت شدیدی کردند و مانع حضور ایشان در فرمانداری سوادکوه شدند و با این کار ادیانی شهرستان سوادکوه چند سال عقب گرد کرد .


          ©2013 APG.ir