تعداد بازدید: 2145

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 5 دی 1391-8:57

دوباره وارش

شنیده ایم که هیات نظارت بر مطبوعات برای روزنامه وارش رای صادر و به یک تذکر بسنده کرده است.از این رای استقبال می کنیم و منتظر ورود دوباره وارش البته با تدبیر و تولید محتوای بیشتر و حفظ حقوق مادی و معنوی کارکنانش می مانیم.


مازندنومه؛یادداشت مهمان، مجید عرب فیروزجایی،رییس انجمن صنفی خبرنگاران بابل:حدود دو هفته از خطای روزنامه وارش و توقیف این روزنامه محلی می گذرد.

درج آن متن در روزنامه وارش که صرفا از روی خطای سهوی انسانی صورت گرفت و به هیچ عنوان مورد تایید هم نمی باشد،تا چند روز فضای رسانه ای استان را تحت الشعاع خود قرار داد.

در این مدت رسانه های مجازی ، مطبوعات و صاحبان قلم و اندیشه هریک به نوعی به تجزیه و تحلیل این موضوع پرداختند. عده ای علت را ضعف رتبه و کلاس مطبوعات استان و نبود افراد قوی در این حوزه ، برخی بی توجهی کافی مدیران مسئول رسانه های استان به رسالت خطیرشان و عده ای هم ناآگاهی خبرنگاران را دلیل این اتفاق ناخوشایند دانستند، اما همه ما به این امر واقفیم که هرچه بود ناخواسته بود، لیکن چه خوب بود که ما قشر فرهنگی و مطبوعاتی و در راس آن خانه مطبوعات استان ، قبل از این اتفاق به مسایل فوق توجه بیشتری می کردیم و باید قبول کنیم که همه ما در کاستی های مطبوعات استان مقصرهستیم.

حال که یکی از رسانه های خوب استان دچار چنین مشکلی شده ، باید سعی کنیم چاره ای بیندیشیم تا از تکرار چنین امری جلوگیری شود ،نه اینکه تیر انتقادها را به سوی این روزنامه نشانه بگیریم؛ زیرا زمان مناسبی برای انتقاد نیست، بلکه اینک فرصت بررسی نارسایی های مطبوعات استان است.

وارش یک رسانه به نسبت خوب استان محسوب می شود که در چند سال اخیر علی رغم همه مشکلات و نارسایی ها،در حوزه مطبوعاتی تا حدودی توانست به دور از هرگونه بازی های سیاسی و ایجاد هرگونه تنشی مسیرش را طی کند.

و اگر اکنون دچار مشکلی شده دور از انصاف است که ما رسانه های استان این چنین به آن بتازیم و زحمات چندین ساله اش را نادیده بگیریم و این روزنامه را به چیزهایی متهم کنیم که نه در شان آن است و نه مقبول دین و اخلاق دینی جامعه ما.

شنیده ایم که هیات نظارت بر مطبوعات برای این روزنامه رای صادر و به یک تذکر بسنده کرده است.از این رای استقبال می کنیم و منتظر ورود دوباره وارش البته با تدبیر و تولید محتوای بیشتر و حفظ حقوق مادی و معنوی کارکنانش می مانیم.

همه ما به اهداف و حسن نیت مدیران و کارکنان این رسانه آگاهیم و حرکت مدیر مسئول روزنامه وارش بعد از این اتفاق ناخوشایند در پوزش خواهی از محضر رهبر معظم انقلاب ، خانواده های معظم شهدا و ملت شریف ایران صحه ای براین گفته هاست، پس در این شرایط که روزنامه تاوان سنگینی را به خاطر یک اشتباه سهوی پرداخت نموده و هر آن ممکن است اتفاقاتی از این دست دامنگیر مطبوعات دیگر استان شود چه خوب است همه ما مطبوعاتی ها مشکل وارش را مشکل خود تلقی کنیم و برای بارش دوباره وارش تلاش کنیم.


  • جمعه 8 دی 1391-0:0

    من مازنی نیستم اما خوشحالام روزنامه تان باز هم منتشر می شود . به امید خدا باز هم منتظر مطالب خوب از این روزنامه هستیم و بدا به حال ادمای کینه توز و منفعت طلب

    • پنجشنبه 7 دی 1391-0:0

      حالا شما چکاره وارشی که دفاع می کنی؟اسمت را بگویی فکر کنم بهتر باشه بجای عرض کردن....

      • پنجشنبه 7 دی 1391-0:0

        در جواب عزیزی که فرمود وارش برسر عرب چه ها آورد باید عرض کنم مشکل خاصی بین ایشان و وارش نبود آنقدر که من اطلاع دارم این همکاری همچنان ادامه دارد و ایشان با این رسانه در ارتباط هستند . ضمنا باید از حرکت و حمایت شایسته ایشان از یک رسانه به عنوان رییس یک انجمن صنفی تقدیر کرد زیرا وظیفه هر تشکل و صنف فرهنگی در در جه اول حمایت از اقشار فرهنگی به خصوص در زمان مشکلات است کاش خانه مطبوعات هم در این شرایط گامی می گرفت و اینقدر منفعل عمل نمی کرد.

        • پنجشنبه 7 دی 1391-0:0

          به عنوان یک همکاررسانه ای آزاد درمازندران حل این مشکل رابه همکاران وارش تبریک می گویم ولی چون صحبت ازخانه مطبوعات هم فرمودید خواستم بگویم این خانه کی و کجا از اعضای خوددفاع کرده است که باردومش باشد؟! در طی این یک سال حداقل چندین تن از اعضای خانه بامشکلاتی اینچنین روبرو شدند که حتی مدیرا نخانه به خودشان زحمت ندادند که پیگیر شوندو ببینند مشکل چه بود هاست! دریغ از یک تماس و احوال پرسی و برقرار یارتباط !!!

          • چهارشنبه 6 دی 1391-0:0

            باسلام خيلي خوشحال شدم از آغاز دوباره وارش انشاالله موفق باشند.ازانجمن خبرنگاران بابل هم كه حمايت خود را از اين نشريه اعلام كردندبايدتقديركرد چرا كه وارش ناخواسته دچار آن اشتباه شد.وهمه بايد براي بارش دوباره آن تلاش كرد.

            • نوری خبرنگار وارشپاسخ به این دیدگاه 0 0
              چهارشنبه 6 دی 1391-0:0

              از همه دوستانی که در این مدت با روزنامه وارش همراه بودند و با قلم و و نقادی خود ما را همراهی کردند تشکر می کنم .اشتباهی که برای وارش پیش آمد ممکن است برای هر نشریه دیگر اتفاق بیفتد اما امیدوارم هرگز این طعم تلخ را هیچ یک از همکاران مطبوعاتی تجربه نکنند همی پسندیده نخواهد بود که هر کدام از ما یک طرفه به قاضی برویم هر کدام از ما باید به طرف مقابل فرصتی برای دفاع دهیم و درست نیست هر چند نظر هر کس برای خود محترم است . اما این شتری است که دیر یا زود ممکن است در خانه هر نشریه ای بخوابد

              • سه شنبه 5 دی 1391-0:0

                وارشیا چرا سر خودشون گول می مالن؟ تصمیم مدیر مسئول؟ چی می گین واسه خودتون؟؟؟ تو این هوای سرد نوشابه نمی چسبه به خدا

                • سه شنبه 5 دی 1391-0:0

                  آقای مجتبی اگر بدانید همین وارش چقدر سر همین عرب بلا درآورد؟!

                  • سه شنبه 5 دی 1391-0:0

                    مثل اینکه آقای عرب نمی داند جرم وارش چیست!
                    یااینکه سخنگوی دستگاه قضایی شده است

                    • سه شنبه 5 دی 1391-0:0

                      باور کنید اگر این مشکل برای نشریه دیگری در استان می افتادوارشی ها واکنشی به مراتب بدتر حتی اگر شده در پشت صحنه داشتند....

                      • سه شنبه 5 دی 1391-0:0

                        مطلب خوبی بود.فقط یک ایراد داشت و آنهم اینکه وارش توقیف نشد بلکه به تصمیم مدیرمسئولش موقتا" منتشر نشد. موفق باشید

                        • سه شنبه 5 دی 1391-0:0

                          با تبریک به پرسنل عزیز وارش ما را درشادی خود شریک بدانید با آرزوی اینکه هرچه سریعتر به روزهای طلایی برگردید.


                          ©2013 APG.ir