تعداد بازدید: 9988

توصیه به دیگران 3

سه شنبه 5 دی 1391-13:59

از خانواده 12 نفره تا پزشک نمونه کشوری

 در گفت و گو با دکتر حافظ تیرگر فاخری- پزشک نمونه سال 91- مطرح شد:انجمن متخصصين گوارش و کبد ايران 1250 عضو دارد/به غیر از سرطان پوست، سرطان معده شایع ترین سرطان در جامعه ایرانی است/22 مقاله در مجلات انگلیسی زبان انتشار داده ام.


مازندنومه،خبر ارسالی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:دکتر حافظ تیرگر فاخری فوق تخصص گوارش و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی مازندران، از سوی انجمن متخصصین گوارش و کبد ایران به عنوان پزشک نمونه در زمینه آموزش در رشته گوارش و کبد سال 91  معرفی شد.

این پزشک مازندرانی به همراه دکتر سید موید علویان از دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در بخش پژوهش  و دکتر سید حسین میرمجلسی از کلینیک ایرانیان در بخش درمان بیماران، برترین پزشکان از سوی این انجمن معرفی شدند.

دكترحافظ تيرگر فاخري در سال 1342 در روستاي سنار از توابع كلاردشت چالوس به دنيا آمد. داراي برد فوق تخصص گوارش از دانشگاه تهران در سال 1378 است و هم اكنون استاد دانشگاه علوم پزشكي مازندران و مشغول به تدريس در مقاطع پزشک عمومی، تخصص داخلی و دستیاران فوق تخصص گوارش است.نقطه نظرات دکتر تیرگرفاخری  در زیر آمده است.

*من در خانواده‌اي 12 نفره به دنيا آمدم. پدرم کشاورز و مادرم خانه دار بودند. پدر بزرگم مجتهد، شاعر و عارف و متخلص به زاده فاخر  بوده است همسرم خانم دكتر مهرو السادات منصوري است. در سال 84 به مرتبه دانشیاری و امسال نیز به مرتبه استادی در گروه داخلی ، گرایش گوارش و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران دست یافتم.

*دوران كودكي من در روستاي سنار سپري شد که مهمترين خاطرات آن زمان، رفتن به جنگل وجمع‌آوري هيزم بوده كه بايستي با همسن و سالان خود مسافت 10 الي 12 كيلومتري را طي مي‌كردیم .در مقطع ابتدايي اوقات فراغتمان به درو در مزارع گندم و جو مي گذشت. در مقطع تحصيلي راهنمايي و دبيرستان تابستانها در هتل مشغول به کار می شدم تا كمك هزينه‌اي براي ادامه تحصيل خود بدست آوردم.

*كلاس اول ابتدايي را در روستاي سنار، كلاس دوم ابتدايي در نظرآباد كرج و بقيه تحصيلات را تا سوم راهنمايي در قم به پايان رساندم. . اول دبيرستان را در چالوس و ادامه تحصيلات متوسطه را مجددا در قم سپري كردم و مدرك ديپلم خود را با معدل 42/19 كسب كردم. در سال 1361 نیز در دانشكده پزشكي دانشگاه تهران پذيرفته ودر سال 1368 فارغ‌التحصيل شدم و بلافاصله در همان سال تخصص داخلی را در دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز و در سال 1372 فارغ التحصیل شدم.

*در طول تحصيلم از حضور استادان و مربيان زيادي بهره برده‌ام كه از اين ميان مي‌توان به دكتر رضا ملك‌زاده اشاره كرد كه الگوي علمي واخلاقي براي من بوده است.

*ازدوستان و هم‌ دوره‌اي‌هايم می توانم به دكتر محمد سرودلير، دكتر مرتضي اسكيان، دكتر روح الله عبدي ، دكتر بيژن شهباز خاني و دکتر علی قائمیان اشاره کنم.

دكتر وحيد حسيني، دكتر نويدي، خانم دكترتقوايي و خانم دكتر اخي از دستیاران من در بخش داخلی بیمارستان امام خمینی(ره) ساری بوده اند.

*سال هاي اوليه ازدواج و تولد اولين فرزندم مصادف با دوران سربازي من در نیروی انتظامی بود پس از اتمام دوره سربازي به ساري نقل مكان كردم. در شرايط سخت به ادامه تحصيل در مقطع فوق تخصصي گوارش (78-1376) پرداختم كه اين رخداد مهمترين حادثه زندگي در ميانسالي ام بوده زیرا توانستم رتبه اول سيزدهمين دوره فوق تخصصي گوارش در كشور را به دست آورم.

*سمت هایی که داشته ام: معاون آموزشي دانشكده پزشكي ساري از اواخر سال 1374 تا اوايل 1376- مدير گروه داخلي دانشكده پزشكي ساري از سال 1379- 1380- معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي مازندران از سال 1381- 1384- عضو هيئت تحريريه مجله علمي دانشگاه علوم پزشكي مازندران از سال 85 تا کنون.


 *جوایزی که تاکنون گرفته ام:دريافت تقديرنامه از وزير وقت وزارت بهداشت و درمان جناب دكتر فرهادي در سال 1378 به خاطر احراز رتبه اول كشوري فوق تخصصي گوارش
- دريافت لوح تقدير از رياست انجمن گوارش ايران دكتر ملك‌زاده در سال 1384 به دليل احراز پژوهشگر نمونه از طرف انجمن گوارش كشور 
- امسال نیز از سوی انجمن گوارش و کبد ایران به عنوان معلم برگزیده معرفی شدم
- از سوی بنیاد ایران شناسی نهاد ریاست جمهوری نیز به عنوان یکی از مشاهیر پزشکی ایران معرفی شدم.
 گفتنی است این بنیاد از سال 85 تا کنون 654 نفر را به عنوان مشاهیر پزشکی معرفی نموده است.

* مقالاتی که در مجلات و کنگره های داخلی و خارجی ارایه داده ام:چاپ22 مقاله در مجلات انگلیسی زبان بین المللی که در پایگاه های  ISI و PUBMED نمایه شده اند و 20 مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخل کشور و نیز ارایه مقاله در 16 کنگره بین المللی داخل و خارج از کشور پاره ای از فعالیتهای پژوهشی ام محسوب می شوند.

*در كنار تدريس به مطالعه و پژوهش و تاليف مقالاتي پيرامون رشته تخصصي ام مي‌پردازم و بعد ازظهرها نیز در مطب خود به مداواي بيماران مشغول هستم.

*انجمن متخصصين گوارش و کبد ايران (IAGH)  در سال 1372 تاسيس شد و در حال حاضر بالغ بر 1250 عضو دارد. اين انجمن از بدو تاسيس به منظور ارتقای سطح علمي پزشکان در رشته گوارش، اقدام به برگزاري جلسات علمي، برگزاري سمينارها، کارگاه ها و کنگره هاي متعدد با حضور دانشمندان و صاحب نظران داخلي و خارجي، زمينه مناسب جهت تبادل اطلاعات و ارتقاء سطح علمي پزشکان را در رشته گوارش فراهم نموده  که من نیز یکی از اعضای آن هستم.

*به غیر از سرطان پوست، سرطان معده شایع ترین سرطان در جامعه ایرانی است.رعایت پاره ای از دستورات غذایی و حفظ آرامش روحی و مهارت برخورد با مشکلات روزمره زندگی ، منجر به کاهش محسوس در علایم ناراحتی های گوارشی می شود.پزشک معالج در صورت اطمینان از نداشتن بیماری جسمی در دستگاه گوارش بیمار، با تجویز داورهای ساده و اندک  ناراحتی ناشی از بیماریهای غیرارگانیک گوارشی را کاهش و یا از بین می برد


  • فايزه -اهوازپاسخ به این دیدگاه
    يکشنبه 7 شهريور 1395-18:43

    با سلام مدت دو ساله مشكل گوارشى دارم تلفن محل كار يا مطب را ميخواستم ممنون

    • مازندرونی کیجاپاسخ به این دیدگاه 2 0
      جمعه 8 مرداد 1395-0:16

      با سلام خدمت آقای دکتر با تشکر از تمام زحمات بزرگوارانه و خالصانه شما؛ از خداوند برای شما و خانواده محترمتان آرزوی سلامتی و موفقیت بیشتر دارم. شما فرشتگان شفای خداوند برروی زمین هستید. باتشکر

      • سید رسول پاسخ به این دیدگاه 1 0
        شنبه 5 تير 1395-0:15

        پسر خالمه پروفسور باعث افتخار فامیله .

        • سه شنبه 1 تير 1395-9:28

          ایشون اهل روستای سنار شهر مرزن اباد در شهرستان چالوس هستند و مهم ایرانی بودنشون و ایمان و موفقیتشون هستش ..امیدوارم همیشه سلامت و سربلند باشند و همه ی پزشکان عزیزی که اولویتشان جان و سلامت مردم است موفق و پایدار باشند.امین

          • يکشنبه 18 خرداد 1393-8:26

            یه وقت ازش میخام تا مامانمو ویزیت کنه اما هرچی تماس میگیرم منشیش جواب سر بالا میده. مامانم خیلی مریضه

            • انوش محموديپاسخ به این دیدگاه 5 0
              پنجشنبه 21 آذر 1392-17:38

              ايشان مايه افتخار و مباهات چالوس هستند

              • چهارشنبه 6 آذر 1392-0:0

                نه دوست من چالوسی هستن

                محض اطلاع دوستان

                • فاطمه -ساریپاسخ به این دیدگاه 2 4
                  شنبه 16 شهريور 1392-0:0



                  شاید کارش خوب باشه ولی اخلاقش ... خیلی خودشو میگیره... شفای همه ی مریضارو خدا می ده دکترا فقط واسطن ولی بعضیاشون یادشون میره

                  • پنجشنبه 12 بهمن 1391-0:0

                    به عنوان یک هم استانی به ایشان افتخار میکنیم.

                    • يکشنبه 10 دی 1391-0:0

                      خانم محترم ايشان اهل تنكبن هستند

                      • شنبه 9 دی 1391-0:0

                        بشخصه كه خيلي قبولشون دارم.درود بر همه ي كلاردشتي هاي عزيز و دوست داشتني

                        • زمانی کیاسریپاسخ به این دیدگاه 1 2
                          جمعه 8 دی 1391-0:0

                          تشکر از مطلب خوب مازندنومه

                          • سعیدعوض ودیپاسخ به این دیدگاه 3 1
                            پنجشنبه 7 دی 1391-0:0

                            سلام برپیشگامان عرصه فرهنگ لذت وافرازدرج بیوگرافی دکترحافظ فاخری بزرگ اندیش سطربه سطرخوانش ان درمازندنامه وزین خستگی ازتن بزاید





                            • غرب استانیپاسخ به این دیدگاه 1 6
                              چهارشنبه 6 دی 1391-0:0

                              اصلا تمامی مسئولین نمونه استان از شهر علم و ادب " بابل " زاده شده اند . خلاص

                              • چهارشنبه 6 دی 1391-0:0

                                خدایش حفظ کند که خود حافظ جان بسیار کسان شده است.

                                • کلانشهر بابلپاسخ به این دیدگاه 0 6
                                  چهارشنبه 6 دی 1391-0:0

                                  این را هم اضافه کنید که خانوم محترم ایشان اهل کلانشهر بابل هستند و احیانا موفقیت دکتر حافظ تیرگر بابت بابلی بودن خانمشان که مشوق اصلی ایشان در تمامی زمینه ها میباشند ، میباشد .

                                  • چهارشنبه 10 خرداد 1396-23:22

                                    بابل از کجا آورده این 😄😄 بنده خدا کلاردشتیه این بابلیا هم گاهی چقدر ضایع بازی درمیارن

                                    • جمعه 8 مرداد 1395-22:35

                                      ایشون خودشون کلاردشتی و همسرشون تنکابنی هستند و درحال حاضر محل کار و زندگیشون ساری هست

                                    • چهارشنبه 6 دی 1391-0:0

                                      حاذق ترین پزشکی که در زمینه کوارش و کبد دیدم ایشون هستن


                                      ©2013 APG.ir