تعداد بازدید: 3896

توصیه به دیگران 13

چهارشنبه 6 دی 1391-13:42

پل بزرگ چالوس فروریخت

صبح چهارشنبه پل بزرگ کمربندی چالوس فرو ریخت/حدود 30 متر از قسمت غربی و دیوار حائل پل ریخته شده و هم اکنون تنها در یک لاین،خودروها از روی همین پل تخریب شده حرکت می کنند که بسیار خطرناک است.


مازندنومه،بابک شمس:ساعت هفت و پانزده دقیقه صبح چهارشنبه پل اصلی کمربندی چالوس که باعث ارتباط این شهر با شهرهای مجاور می شود،فرو ریخت که این حادثه تلفات جانی دربرنداشت.

 علی ردایی-بخشدار مرکزی چالوس-برداشت غیراصولی پیمانکار پل جدیدی را که در کنار پل قدیمی در دست ساخت است،علت این حادثه اعلام کرد.

به گفته این مسئول حدود 30 متر از قسمت غربی و دیوار حائل پل ریخته شده و هم اکنون تنها در یک لاین،خودروها از روی همین پل تخریب شده حرکت می کنند که بسیار خطرناک است و ترافیک شلوغی نیز ایجاد شده است.

با توجه به این که مسئولان بومی در محل حادثه حضور دارند،انتظار می رود مسئولان استانی با اختصاص اعتبار فوری و پی گیری های لازم،زمینه بازسازی هر چه سریع تر این پل مهم را فراهم کنند.

گفتنی است پیمان کار این پروژه شرکت جهاد نصر است که به گفته یکی از کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی استان،نظارت بر عملکرد این شرکت های پیمانکار بر عهده حوزه معاونت ساخت وزارت راه  وشهرسازی در تهران است که در استان نمایندگی هم دارند.

 

 

 

 

 


  • مازیار مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 0 0
    جمعه 8 دی 1391-0:0

    به نظر مشکل اصلی تو طراحی دیوار حایل این پل هست. بعضی از پلها و سازه ها کپی هستند و بدون استفاده از آمایشات خاک. با دیدن عکسها اولین نکته "مشکل عدم ظرفیت باربری خاک زیر شالوده" به ذهن میرسه.

    • جمعه 8 دی 1391-0:0

      قابل توجه آن دسته از عزیزانی که اصول فنی مهندسی را فراموش کردند و تنها به محاسبات رایانه ای، آن هم با پیش فرض های کاملا غلط دل بسته اند . باید دانست که خاک ماده خدادادی است که بشر شاید هرگز به پیچیدگی این ماده پی نبرد. تنها می توان با استفاده از دانش و تجربه پیش کسوتان برای رسیدن به پیش فرض های منطقی تر شانس خرابی هارا کم کرد.

      • جمعه 8 دی 1391-0:0

        یعنی مهم نیست که قسمت زیرین این پل رو هواست؟چشم،میگیم پیمانکار بقیه پل رو هم بفرستن رو هوا

        • پنجشنبه 7 دی 1391-0:0

          قوزبالاقور - البته بهتر شد فقط کافیه تو تهران بپیچه تا ما ی نفس راحت بکشیم از دست این مسافرای بی فرهنگ (نه همشون).از مسئولین و مقصر و اینا نمیگم چون اصلا کسی مقصر نیست چیزی شده مگه؟ پل چیه؟ ki فرو ریخت؟ تو کی هستی؟ من اینجا چکار میکنم؟ اصلاکی گفت نظر بدم؟ من میرم بخوابم.

          • چهارشنبه 6 دی 1391-0:0

            یک قسمتی از دیواره ریخته ، نه پل به اون بزرگی.

            • چهارشنبه 6 دی 1391-0:0

              مسئله جان آدمی است که متاسفانه برای مسئولین جایگاهی ندارد. یعنی اساسا در تفکرات ایدئولوژیک کشورمان جان آدمی موقتی است . همانگونه که در تولد مان نقشی نداریم در نگاهداشتش هم بینقشیم ؟! ماجرای تراژیک این پل و ساختن بزرگراه شمال - که تاکنون نتیجه ای جز افزایش قیمتهای زمینها و کن فیکن کردن کوهها و درهها و تخریب جنگل ...نداشته است. دوهفته قبل به اتفاق خانواده در همین جاده به دلیل دستکاری جاده و عدم وجود علائم هشداتر دهنده چیز نمانده بود که به دره سقوط کنیم.اهالی سینوا شاهد بودن.جان آدمی در این برزخ به هیچ هم نمی ارزد!

              • چهارشنبه 6 دی 1391-0:0

                همیشه همینه


                ©2013 APG.ir