تعداد بازدید: 3087

توصیه به دیگران 3

دوشنبه 11 دی 1391-14:22

در حال انجام کار بزرگی هستیم-عبوری

شهردار ساری گفت:اینکه در بودجه برای احداث هر کانال سه چهار میلیارد تومان هزینه لحاظ نشده ولی ما در حال احداث این کانال ها هستیم،به نظر شما غلو در اقدامات شهرداری است؟/ خانه متولی از فهرست ثبتی میراث فرهنگی خارج شده بود.(ویرایش دوم)


مازندنومه،کلثوم فلاحی:نشست خبری شهردار ساری پیش از ظهر دوشنبه در سالن اجتماعات عمارت شهرداری برگزار شد.

در ابتدای جلسه راحله حاجیان-مسئول اداره فرهنگی،هنری شهرداری ساری-در گزارش خود اعلام کرد که از بین پایگاه های خبری استان،مازندنومه بیشترین خبرها را از شهرداری و شورای شهر ساری انعکاس داده است.

در این جلسه چند سئوال را از مهدی عبوری پرسیدیم که متن سئوال و جواب ها در ادامه آمده است:

*مازندنومه:با وجود تبلیغات گسترده در رابطه با اقدامات شهرداری ساری، جدای از اقدامات فرهنگی،کار عمرانی قابل توجهی در شهر صورت نگرفته و مثلا" همچنان با کمترین بارندگی، شهر دچار آبگرفتگی می شود، به نظر می رسد در این زمینه غلو صورت می گیرد.

- به دلیل اینکه کانالی احداث نشده، آبگرفتگی اتفاق می افتد. با اجرای طرح هدایت آب های سطحی هم، فقط 30 درصد انتقال و 70 درصد باقی مانده است. هرچه خدمات رسانی بیشتر می شود،آبگرفتگی سطح شهر هم بیشتر می شود.

طی چند ماه اخیر در شهرداری منطقه سه ساری، 70 هزار متر مربع آسفالت انجام دادیم و قبل از انجام آسفالت، آب در این منطقه جذب می شد اما اکنون آب های سطحی به سمت منطقه پایین دست سرازیر می شود.

در حال انجام کار بزرگی هستیم ، اینکه در بودجه برای احداث هر کانال سه چهار میلیارد تومان هزینه لحاظ نشده ولی ما در حال احداث این کانال ها هستیم،به نظر شما غلو در اقدامات شهرداری است؟

*مازندنومه:شهرداری ساری چرا در پروژه بازگشایی حریم امام زاده یحیی، خانه متولی به شماره ثبت 29960 میراث فرهنگی را تخریب کرد؟

-میراث فرهنگی متولی این کار است و قطعا این کارها با هماهنگی آن دستگاه اتفاق افتاده است.این خانه از فهرست ثبتی میراث فرهنگی خارج شده بود.

 میراث فرهنگی شاخصه هایی دارد و خانه ثبتی که سفال سقف آن کنده شده و جای آن ایرانیت و پنجره های مشبک آن کنده و جای آن پنجره آلومینیومی گذاشته اند دیگر چه خانه ثبتی است؟ این مسائل را اگر بخواهیم خیلی توجه کنیم، دچار حاشیه می شویم.

*مازندنومه: روز شنبه خبری از سوی سازمان عمران شهرداری منتشر شد مبنی بر اینکه تعدادی از خبرنگاران استان از پروژه های این سازمان بازدید کردند؛ البته در این لیست نامی نه از خبرنگاران مطرح، حتی نام خبرنگاران غیر مطرح هم وجود ندارد و نام کسانی در این لیست وجود دارد که کاندیدای انتخابات شورای شهر بودند. آیا این سازمان محلی برای تبلیغات زودهنگام این افراد است؟ چرا از نام خبرنگاران استفاده شده است؟

سازمان های شهرداری ماهیت حقیقی و حقوقی جداگانه دارند و دارای شورای سازمان و هیات مدیره مستقل هستند. این موضوع را از سازمان عمران پیگیری می کنم.

*برگزیده اظهارات شهردار ساری به روایت اعظم کردان،خبرنگار مازندنومه

- از این که پس از مدتها توفیق دیدار با اصحاب رسانه را یافتم خوشحالم،زمانی باید از طریق شما با افکار عمومی صحبت کنم که حرفی برای گفتن داشته باشم.

- شهرداری ساری خود سرانه عمل نمی کند و با استفاده از طراحان و کارشناسان در هر پروژه ای ورود می یابد.

-مردم ساری آن قدر بزرگوار هستند که ما نمی توانیم کارهای کوچک مان را به رخ بکشیم

- از روز اول گفتم اوضاع ساری سال ها به دلیل بی مهری و بهره مند نبودن از اعتبارات ملی و استانی بد است.

- کارهای عقب افتاده در این شهر زیاد داریم، اگر افراد تاثیرگذار به یاری ما نشتابند نمی توان آنچه شایسته است انجام دهیم.

- رشد و توسعه هر استانی در گرو رشد مرکز آن است،انکار نمی کنم که عده ای می خواهندکمک کنند ولی توان ندارند و عده ای که توان دارند، اراده ندارند.

- با رویکرد انجام پروژه های زیر ساختی، زیباسازی و فرهنگی و نیز با دستان خالی و میلیاردها تومان بدهی به این عمارت آمده ام

-با اتکا به اعتماد مردم و درآمد روزانه شهرداری کارهایی از جمله، آزادسازی و بهسازی امام زاده یحیی ساری- استقرار مجسمه های برنزی اسبها در میدان فرح آباد- ادامه احداث پل زغال چال با قراردارد 10 میلیاردتومانی پس از دو سال توقف- احداث کانال ها و پل های اساسی در مناطق مختلف شهر ساری و نیز ایجاد پارکینگ های متعدد در سطح خیابان ها - پیاده روسازی تمامی بلوارها – تعریض برخی از خیابان ها برای تسهیل تردد- پیشرفت عملیات بازگشایی کمربندی غربی – پیگیری اجرای ساخت نیروگاه زباله سوز با قرار دادی بالغ بر 46 میلیارد تومان- تملک اراضی برای احداث بوستان های محلی را در دستور کار شهردار قرار دادم.

-توجه به حوزه کودک و نوجوان- شناسایی راه های تعامل و ارتقا فرهنگ عمومی- تلاش برای تغییر مهندسی برخی از میادین-راه اندازی خانه فرهنگ و هنر برای تداوم امور فرهنگی شهر و نیز برنامه ریزی برای استقرار دبیرخانه بزرگداشت پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها از دیگر فعالیت های شهرداری در مدت 5ماه فعالیت است.

- به بی مهری برخی ها اعتنایی نخواهیم کرد و با حمایت و کمک مردم، روحانیون معزز، خانواده شهدا و ایثارگران از شور و اشتیاق برای سازندگی نخواهیم ایستاد.

- مردم ساری گیر شهرداری جوانمرد افتادند، برای رسیدن به خواسته های مردم از سنگ اندازی های برخی جا خالی نخواهیم کرد.

-زمین پادگان به کاربری اداری تجاری تغییر یافت ولی ما معتقدیم این زمین به یک باغ شهر برای مردم ساری تبدیل شود.

- در برنامه 5 ساله توسعه قیر از سبد حمایتی دولت خارج شده و به بورس واگذار شده است که یک روز عرضه می شود و ده روز عرضه نمی شود.

-مکان فعلی دفع زباله از نظر حصارکشی و شیرابه مشکل داشته که با ادامه عملیات نصب حصار و احداث سکوی تصفیه سعی در رفع این دو مشکل داریم.

- در مرحله نصب پمپ و لوله گذاری برای پمپاژ شیرابه هستیم و مردم منطقه تا راه اندازی نیروگاه برق زباله که قراردادی 24 ماهه دارد، باید منتظر باشند.

-پیشنهاد دادیم تا حوالی منطقه فرح آباد جزء محدوده ساری محسوب شود.


  • حسین ساروی پاسخ به این دیدگاه 1 1
    دوشنبه 18 دی 1391-0:0

    همانند مثل معروف: "خود گویم و خود خندم عجب مرد هنرمندم" نکنید. اینقدر هم دم از از خانواده شهید بودن آقای عبوری نکنید. آقای عبوری اگر برادرهاشون شهید شدند، بالاخره اهداف و ارزشهایی داشتند بسیار قابل احترام وربطی هم به آقای شهردار ندارد... اصلا کسی را میشناسید خانواده شهید نبوده یا در ارتباط با خانواده شهید نباشد؟ حالا بیای یک پیرزن ٧٠ ساله را به نام گسترش و زیبا سازی فرهنگی، آخرعمری دربدرکنی دیگر آخرش است. بعد هم هندوانه بگذاری زیر بغل مردم ساری که مثلا بزرگوارند و دستها خالی است. لااقل تا انجایی که به یاد داریم همه مدیران با دستهای خالی آمدند و بعد دست پرشان...بند بود. حالا چند سال دیگه باید رفت دید طرح گسترش امام زاده یحیی چه مردم بی کسی را آواره در ساری میکند و چه برجهایی را در تهران میسازد.

    • اندر حکایتپاسخ به این دیدگاه 0 1
      پنجشنبه 14 دی 1391-0:0

      واقعا"درسته یعنی مادر ی را از خونه اش بیرون کردند خیلی بده و حرکت جالبی نبود مردم ساری با غیرت هستند چرا باید برای آبادانی یک شهر پیررزنی را بی خانمان کرد دستگاه قضائی حتما باید پگیری کند و حقوق فرد بازگردانده شود آقای شهردار خیلی جوانه نکنه گول برخی مشاورین او را منحرف کنه باید مواظب کار خودش باشه اووارث برادرهای شهیدشه.

      • هنرمند سارویپاسخ به این دیدگاه 1 0
        چهارشنبه 13 دی 1391-0:0

        دوست من که خودتونو با اسم (-) معرفی کردید.اسمتان همچون تفکرتان متفاوت است.اگر فرهنگ نباشد،نام شما هم به همین شکل میشود

        • چهارشنبه 13 دی 1391-0:0

          باسلام متاسفانه مطالبی خوندم که هیچ کدام به عبوری نمیچسبه آیا آزادسازی مسیرترددوبازگشایی خیابانهاجرم است مگر ساختمانی که عنوان میکنیین غیرقانونی تخریب شد؟؟همه چیزبراوردشده ضمناعبوری نیازی به مجیزگویی کسی نداره برخی ها که تعدادشون درمقابل حجم عظیم مردم فهیم ساری که طعم خدمت بی منت عبوری راچشیدندبسیارقلیله مردم ساری میدانندوخودشان قاضی عادلی اندهنوزچندماهه که اومده اینهمه کار باتوجه به بدهی هایی میلیاردی که بجاگذاشته بودن داره کار میکنه(بابایی)

          • چهارشنبه 13 دی 1391-0:0

            بس كنيد ميراث ميراث! كل خونه ها و خيابوناي ساري كهنه و خرابست و كل ساري تبديل كرده به ميراث و آثارباستاني.ما ميراث و خرابه نميخوايم شهر شيك با زمينه بومي خودمون ميخوايم.بقول يكي از همين كامنتها فرح آباد كه دقيقا مثل ساروي ها بروز هستند را جزو ساري كنيد.

            • هنرمند سارویپاسخ به این دیدگاه 0 1
              سه شنبه 12 دی 1391-0:0

              آقای شهردار محترم اگه به مسائل فرهنگی و پیگیری تخریب میراث گذشتگانمون بپردازیم،دچار حاشیه شدیم؟
              شهرداری که به میراث فرهنگی شهرش بی توجه باشه،عاقبت شهر چی میشه

              • سه شنبه 12 دی 1391-0:0

                عبوری خیلی زحمت میکشد ممنونیم

                • سه شنبه 12 دی 1391-0:0

                  ما به دروغ مسئولین عادت داریم ...

                  • سه شنبه 12 دی 1391-0:0

                    شما داريد راجع خونه مادربزرگ من صحبت ميكنيد اقاي عبوري هيچكدوم از مشخصات كه گفتين رو اين خونه نداشت لطفا الكي و به دروغ چيزي رو نگيد!! حتي. عكس و مدراك هم براي اين موضوع موجود است ! شما كه به خاطر شهرت اين كار رو كرديد ميدونيد با اين كارتون اين پير زن بيچاره بعد ٧٠ سال از خونه پدري بلند كردين و خونه رو خراب باعث سكته مغزي اين خانم شديد؟؟؟ ميدونيد وقاي اين خانم كاري از دستش بر نمي اومد و به اداره اوقاف مراجعه كرد رئيس ... بهش ميگه تو پات لب گوره چي از خونه ميخواي ؟ ميدونيد باعث شديد اين پيرزن از ناراحتي گوشه خونه تازه ي غريبه اش بيافته و افسوس بخوره ، نه فكر نكرديد ! توجه نكرديد فقط شهرت و انجام اين كار كه تو چشم بود و تشكر هاي مردم بيخبر از درد خانواده متولي تو شباي عاشورا را ميخواستيد !! تنها دل خوشي مادربزرگ من برگزاري مراسم اول ماه و ماه رمضان و ٤٨ بود كه اونم تقريبا ازش گرفتيد ! دست مريزاد اقاي شهردار

                    • سه شنبه 12 دی 1391-0:0

                      من خانه متولی را دیدم و در روزهای آخر نیز به اونجا رفتم.اما هیچ پنجره آلومینیومی و سقف ایرانیتی ندیدم.آقای شهردار شما هم ... تا الان فکر می کردم شما اهل دروغ نیستید. متاسفام

                      • سه شنبه 12 دی 1391-0:0

                        1-لکه گیری آسفالت در 70000 مترمربع از آسفالت شهر
                        2-وزیر تعاون 11 دستگاه استانی زیر نظر در استانها دارد . شهرداری چند سازمان دارد ؟
                        3-آقای شهردار بافت شهر ساری پیر شده است . پیرزن ازک بزک شده را جای عروس جوان فالب نمی کنند .
                        فکر اساسی برای ساری یعنی طرح تفضیلی و جامع شهری .
                        با 4 تا نصب بنر و پارچه نمی توان گفت عملیات اجرایی انجام شده است . اکثر کارهای شما و شورای فعلی روبنایی و مقطعی است.
                        برای دیگران خط و نشان در ابعاد شخصیت خودتان بکشید نه به خاطر احترام دیگران به شهیدان.
                        عزت مزید

                        • سه شنبه 12 دی 1391-0:0

                          فرح آباد رو هم جزو مناطق شهری ساری بیارید هم کلاس مردمش به شهرنشینها میخوره هم در آینده گسترش شهر به سمت شمال خواهد بود

                          • سه شنبه 12 دی 1391-0:0

                            افرین عبوری .دودانگه ساری

                            • دوشنبه 11 دی 1391-0:0

                              شهردار دوست داريم شهردار دوست داريم(١٠٠٠)

                              • دوشنبه 11 دی 1391-0:0


                                گاهی برخی از انبوه سازان به ریش ما می خندند و می گویند شما از شهردار حمایت کنید ولی جلو چشم شما در خیابان با عرض دوازده متر همه تا سقف 3 ظبقه روی پیلوت زدند و یکی از متنفذین خانه 4 طبقه روی پیلوت زد ولی حالا یک انبوه ساز جدید دارد ساختمان 5 طبقه روی پیلوت می زند و تازه آن را هم انتظار گذاشته که بالای آن را تشکیلاتی که اسمش را هم نمیدانیم بزند. حالا ببینید کجا شهردار می آید و جلوی تخلف را می گیرد و یا اینکه فقط ماده 100 می کند جریمه می گیرد و طرف هم به ازای هر واحد میلیون ها تومان سود می برد. آدرسش هم توی کوی شهید اسفندیاری جهاد بغل منزل آقای ...است.


                                ©2013 APG.ir