تعداد بازدید: 7187

توصیه به دیگران 3

پنجشنبه 14 دی 1391-23:13

رحيمي: ما را از مدیریت کردان محروم کردند

گزارش+گزارش تصويري مازندنومه از سومين سالگرد درگذشت علي کردان


مازندنومه؛گزارش:کلثوم فلاحي-عکس:مصطفي کاظمي:سومین سالگرد درگذشت علی کردان،در حسینیه‌ی چهاردانگه‌ای‌های مقیم ساری در حالی برگزار شد که برخی اعضای هیئت دولت از جمله محمدرضا رحیمی، سیدمحمدحسینی،مصطفی نجار، مجید نامجو،یکی از معاونان وزارت علوم، استاندار مازندران، نماینده ولی فقیه در مازندران، شجاعی نماینده مردم ساری، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل صداو سیمای مازندران، مدیرکل اطلاعات مازندران، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، جمعی از مدیران استانی و شهرستان و مردم منطقه بلوار کشاورز در این مراسم حضور داشتند.

 ابتدای این مراسم با نوحه‌خوانی شروع شد،سپس فرزند علی کردان، استاندار مازندران و معاون اول رئیس‌جمهور صحبت کردند.

 این مراسم تقریبا یک ساعت به طول انجامید که حدود 30 دقیقه‌ی آن به نوحه سرایی اختصاص یافت و شش دقیقه مرتضی کردان سخنرانی کرد، حدود 10 دقیقه استاندار مازندران و حدود 15 دقیقه هم رحیمی.

معاون اول رئیس‌جمهور در این مراسم گفت: ماجرای مظلومیت کردان هنوز برای مازندرانی‌ها روشن نشده است.

 این مسئول افزود: او یکی از خدمتگزاران صدیق مردم مازندران بود و به مردم مازندران عشق می‌ورزید.

رحیمی با اشاره به اینکه مازندرانی و غیرمازندرانی، مازندران را دوست دارند، تصریح کرد:‌اما هرگز ندیدم فردی مانند کردان نسبت به مازندران متعصب داشته باشدوکردان در مدیریت نظیر نداشت.

 رحیمی با اشاره به اینکه کردان می‌توانست 30 سال دیگر هم برای کشور و مازندران خدمت کند، افزود: ما را از مدیریت و تدبیر او محروم کردند.

 معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: بی‌تردید مرحوم کردان از جور ظالمان در نیمه‌ی عمر و نصفه‌راهی که راه تعالی بود، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

 استاندار مازندران در این مراسم، اظهار داشت: همه مصیبت‌ها وقتی به حسین(ع) می ‌رسد، رنگ می‌بازد.

سید علی‌اکبر طاهایی با اشاره به اینکه در تاریخ اتفاق افتاده که گاهی ناسپاسی دامان خادمانی که دلداده مکتب حسینی هستند را گرفته است، یادآور شد: من کردان را می‌دیدم که در حسینیه امام صادق که در خانه‌اش برپا کرده و در سوگ ائمه، به احترام مکتب عزای فاطمه و حسین، تمام مجلس را می‌ایستاد هرگز گمان نمی‌بردم سرگذشتی این چنین بیابد.

 فرزند علی کردان در این مراسم گفت: در بیان مظلومیت کردان، همین بس که با گذشت سه سال از درگذشت او، نتوانستیم مظلومیت او را کنار زده و شخصیت او را فراتر از حلقه تنگ رسانه‌ها و تریبون‌ها معرفی کنیم.

 مرتضی کردان با بیان اینکه هنوز نتوانستیم قابلیت‌های مدیریتی کردان را که راهگشا بود، معرفی و برای نظارت تاریخ، مکتوب کنیم، تصریح کرد: هنوز نتوانسته‌ایم علت سکوت کردان را دریابیم.

فرزند وزیر فقید کشور در دولت نهم، اظهار داشت:‌ طراح پروژه استیضاح کردان، به خوبی می‌دانست که برای دست یافتن به اهداف شوم خود، گزینه خوبی را پیدا کرده است.

 وی با بیان اینکه حذف کردان به معنای آماده‌سازی بستر برای پروژه‌های برنامه‌ریزی شده آینده بود، خطاب به حاضران یادآور شد: از شما می‌پرسم آیا اگر کردان در مسند وزارت بود، حوادث سال 88 و فتنه این چنینی رقم می‌خورد؟

کردان با اشاره به اینکه امروز حتی بعد از تجربه تلخ ماجرای کردان، نه تنها متاثر و پشیمان نیستند، افزود: بلکه پشت تریبون‌های هفتگی سخن گفته و شخصیت‌های ما را مورد حمله قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه به یکی انگ می‌زنند که پول‌های هنگفت را از کجا آورده ولی وقتی برای انتخابات آنها هزینه می‌شود، محل خرج کردن این پول بلامانع است، گفت: دیگری را هم انحراف می‌دانند و رکیک‌ترین الفاظ را به شخص اول و بزرگ‌تر از آن نثار می‌کنند ولی فقط 50هزار تومان جریمه دارد و قیمت آبرو و شرف بزرگان، چه ارزان شده است.

فرزند علی کردان، خاطرنشان کرد:‌جای خالی پدر در مسائل مختلف، آنچنان آزاردهنده است که دوست و دشمن اذعان می‌داند که کردان حلقه مفقوده حوزه‌های مدیریتی امروز است. وی یادآور شد: جای خالی کردان واقعا احساس می‌شود.


  • پنجشنبه 21 دی 1391-0:0

    بیایید با خودمان صادق باشیم. اصلاً الآن مسئله کردان نیست. کردان در بود خود جوابی برای کرده های خویش نداشت و نقدها او را وادار به پذیرش کرده بود ولی عده ای از فوت او دارند نان می خورند و رقبای سیاسی خویش را تحت فشار روانی قرار می دهند و آنها را عوامل مرگ کردان معرفی می کنند. مرگ حق آدمی است ولی مرگ برای فرد حق نمی آورد و فایده ای هم برایش نداردو دست خود مرده کوتاه تر از آنی است که بتواند کاری بکند ولی زنده هایی که پشت سر آدم های متقلب سنگر گرفته و با پیرهن عثمان درست کردن از آن بهره برداری های سیاسی می کنند قطعاً انسان های صادقی نیستند. روش ائمه بهره برداری از مرده ها نبوده است و حق را در موضع حقیقی خود قرار می دادند و هرگز به خاطر مرگ یک انسان خطاکار از خطاها و ناراستی ها و کژی ها به عنوان مواهب و کرامات و قدرت مدیریت و به فکر مردم بودن و تاثیرگذار بودن و پیرو امام بودن و عاشق ولی بودن و انسان راستین بودن و ... یاد نمی کردند. قطعاً بیان خطاهای این مرده فایده ای ندارد و افتخاری برای هیچکس نخواهد بود و در میدان بدون رقیب دولتمردان همیشه طلبکار فضای روانی بسیار وسیعی به وجود آورده اند که از سوژه ای به نام کردان بهره برداری سیاسی کنند. ولی باید دانست خدا جای حق نشسته و ماه پشت ابر باقی نمی ماند و حقایق روزی و روزگاری روشن خواهد شد و چهره کریه سارقین حقیقت و له کنندگان عدالت برملا خواهد شد.

    • دوشنبه 18 دی 1391-0:0

      چه خبر از پرونده مالی آقای رحیمی؟چه دولت عجیبی داریما...بگذریم.پس وظیفه ما به عنوان ملت چیه؟این همه بی تفاوتی دلیلش چیه؟نمی دونم بخندم یا گریه کنم.خدایا به تو پناه می برم...مازند نومه!خواهشا این پیامو حذف نکن.

      • یک ایرانیپاسخ به این دیدگاه 1 1
        يکشنبه 17 دی 1391-0:0

        به پسر آقای کردان باید گفت کسی انگ به پدر بزرگوارشان نزد بلکه ارائه مدرکی که هیچ وجود خارجی نداشت چهره سیاسی کشور ما رو در جهان خدشه دار کرد...

        • شنبه 16 دی 1391-0:0

          آقای کردان در این دنیا نیست و فقط میتوانم بگویم روحش شاد...
          ولی دروغگویی به ملت هیچ توجیهی ندارد!!!
          پس خواهشا! عزیزان ماست مالی نکنند!!!

          • جمعه 15 دی 1391-0:0

            آقای طالبی بنده کاملا موافقم که گر حکم شود که مست گیرند در شهر هرآنچه هست گیرند
            خداوند کشور ما را از دروغ و دشمن و خشکسالی در امان دارد.

            • جمعه 15 دی 1391-0:0

              نماینده ساری حضور داشتن(آقای شجاعی).
              آقای ناظر، آقای کردان دکتری داشت ولی مورد تائید وزارت علوم نبود . احتمالا قضیه دانشگاه هاوائی را باید به یاد داشته باشید دیگه؟
              نکته من این است که آقا ! اصلان کردان آدم خوبی نبود به خاطر مدرکی که مورد تائید نیست . چرا آقایانی که خودشان تهمت زدند و ... آن استیضاح سیاسی را رقم زدند حالا در پارلمان ایران فراکسیون دارند و می خواهند از حق ملت بیچاره دفاع کنند ؟
              یکی محکوم به مرگ یکی نماینده پارلمان!

              • جمعه 15 دی 1391-0:0

                میشه به این سوالات پاسخ بدید 1.چرا هزینه تبلیغات و برگزاری مراسم رو شهرداری داد؟ 2.چرا نمایندگان ساری نبودند؟ 3... 4.پسر کردان...

                • جمعه 15 دی 1391-0:0

                  من یک سوال کردم. انسان بودن چه ربطی داره به مدرک؟....باید با این مساله... برخورد میشد که شد. خودش هم که انکار نکرد موضوع را.آقای طالبی دیگران هم ناگفته زیاد دارند. سوال من ساده بود.

                  • جمعه 15 دی 1391-0:0


                    آقازاده ی آقای کردان با چند تا... اومده بود مراسم سالگرد.

                    • قلم به مزد سابقپاسخ به این دیدگاه 0 0
                      جمعه 15 دی 1391-0:0

                      ایکاش کردان زنده بودوحرف وحدیثهاراآنطورکه درمجلس درتریبون آزادنمایندگان مطرح شدرادوباره ازاومی پرسیدم!هرچندیاران همراه اوامروزدرمجلس ترحیمش اوراتنهانگذاشتندیعنی درآن پرسشهااینهاهم بااوشریک بودند! امادم رحیمی گرم!!!!!!!!! برغم آنهمه مطالبی که برایش تدارک دیدندچون کوه ایستادوککش هم نگزید!...

                      • جمعه 15 دی 1391-0:0

                        ...پرفسور رحیمی معاون محترم رییس جمهور،دکترای مهندسی عمران با گرایش ترافیک که ... کارش شده عوض کردن وزیر و استخدام 1500 نفر همین جوری !خدا رحم کنه تا تیرماه چه گلهایی که به سر این مملکت میخاد بزنه!؟

                        • جمعه 15 دی 1391-0:0

                          مدرک تقلبی نبود . مدرکی بود که خود آقای احمد توکلی کسی که این ایستضاح شوم را کلید زد هم آن مدرک را دارد . تازه برای گرفتن هم ارز دولتی کمک خرج هم به تعداد خانواده خودش دریافت کرده . بدون اینکه خروج کند . سوال های خوب نپرسید که آن وقت مجبور میشوم خیلی از حقایق را راجع به این نامردان بگویم . کردان دکتر دانشگاهی نبود ولی انسان که بود ؟ تلاش که کرد برای استان ؟جدیدا آیا از اکتشافات دریای خزر خبر مبشنوید ؟آیا تا حالا فکر کردید چه کسی باعث این شد که کشتی های اکتشاف مستقر شوند و بعد از مرگ ما خبر های خوش از پیدا شدن منابع گازی و نفتی در دریای مازندران میشنویم ؟
                          ____________________________________
                          يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ قَاتِلُواْ الَّذِينَ يَلُونَكُم مِّنَ الْكُفَّارِ وَلْيَجِدُواْ فِيكُمْ غِلْظَةً وَاعْلَمُواْ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ

                          • جمعه 15 دی 1391-0:0

                            هر چه بود و هر چه کرد الان دستش کوتاه است و خدا بیامرزدش

                            • جمعه 15 دی 1391-0:0

                              ...در حالیکه اضافه کاری کارمندان ادارات نزول کرد نفس این مسئولین از جای گرم در می اید کردان اول از این جور مسئولین هم راحت شد

                              • جمعه 15 دی 1391-0:0

                                سوال دارم: یعنی ماجرای مدرک تقلبی دروغ بود؟


                                ©2013 APG.ir