تعداد بازدید: 8310

توصیه به دیگران 3

شنبه 23 دی 1391-22:58

یاد فرید/ايده هاي او هم چنان بررسي می شود

گزارش+گزارش تصویری مازندنومه از اولين همايش زنده یاد دكتر فريد حسيني زاده،بابل(روستاهاي ايمن آباد و كروكلا)،21 دی ماه 1391


مازندنومه،عسگری امینی:پنج شنبه 21دي ماه 1391 در روستاهاي ايمن آباد و كروكلا بخش لاله آباد بابل همایش علمی زنده یاد دکتر فرید حسینی زاده با حضور جمعیت قابل توجهی از مردم و استادان و علاقه مندان دانش و فرهنگ برگزار شد.

این همایش در مدرسه روستا برپا شد که این مدرسه قدمتي حدود 185 ساله دارد. این مکان در سال ۱۲۰۶ هجري شمسي يعني نزديك به دو قرن(حدود ۱۸۵ سال) پيش از سوي ملا آقاجان حسيني به عنوان مكتبخانه و يا ملاخانه به مردم روستا اهدا و پس از سال ها، تجدید بنا و مدرسه ابتدایی روستا شد.مرحوم دکتر فرید حسینی زاده نیز دوران پایه و ابتدایی را در همین مکان سپری کرد.

 نکته جالب این که ايمن آباد و كروكلا-بزرگ ترين روستاي بخش لاله آباد بابل- بيش از 200 تحصيلكرده بالاي ليسانس دارند؛ 17دكتري ، 45فوق ليسانس و 140ليسانس در رشته هاي مختلف. 

اين دو روستا در مجموع 3000نفر(1000 خانوار)جمعیت دارند و قدمت روستا هم به400 سال می رسد.

*خلاصه اي از كارنامه علمي دكتر سيد فريد حسيني زاده

دكتر سيد فريد حسيني زاده، دانشمند جوان کشور، متولد سال ۱۳۵۵ از روستای ایمن آباد در بخش لاله آباد بابل است.

او پس از طی تحصیلات پایه در زادگاه خویش، مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در در دانشگاه صنعتی شریف به‌ترتیب در سال‌های 1377، 1379 و 1386 با بهترین رتبه‌های علمی و دستیابی به عنوان «دانشجوی برتر» در رشته هوافضا (پیشرانش) به پایان رساند.

او دوره‌های تحقیقاتی را در زمینه شبيه‌سازي عددي جريان نانوسيال در دانشگاه آبرن امريكا (2005 تا 2007 ) و همچنین پيل ‌سوختي متانولي/ اتانولی را در دانشگاه كانکتيكات امريكا (2007) گذراند.

دکتر حسینی‌زاده در راه‌اندازي پ‍ژوهشكده علوم و فناوري دفاعي شمال، وابسته به دانشگاه صنعتي مالك اشتر در سال 1387، مشاركتی فعال داشت و به مدت دو سال (سال های87 و 88) نیز گروه پژوهشي انرژي‌هاي نو (پیل‌سوختی) را در این پژوهشكده مدیریت کرد.

وی در سال 1389 به عضویت هیأت علمی دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل درآمد و در سمت مدير ارتباط با صنعت و كارآفريني و استادياری دانشكده مهندسي مكانيك این دانشگاه به تربیت دانشجویان پرداخت.


دکتر سید فرید حسینی‌زاده با تلاش‌های بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر در طول عمر کوتاه اما پربار علمی خود، موفق به چاپ 16 مقاله در نشریات معتبر علمي دنيا(ISI) و ارائه بيش از 30 مقاله در كنفرانس‌های بين‌المللي داخلي و خارجي شد.

كسب عنوان يكي از 25 مقاله برتر به مدت 15 ماه در سالهاي2007و 2008 در رابطه با نانو سيال از ديگر افتخارات علمي اوست.

این دانشمند جوان کشور در سن ۳۴ سالگی در هجدهم دی ماه سال ۱۳۸۹ در بازگشت از سفر معنوی زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) درگذشت و در آرامگاه گله محله بابل به خاک سپرده شد.


*ايده هاي دکتر فرید هم چنان مورد بررسي است

اولين همايش زنده یاد دكتر فريد حسيني زاده-طلايه دار پروژه بزرگ و طرح مهم  هواپيماي بدون سرنشين فريد-به پاس قدرداني از زحمات ارزشمند این دانشمند جوان كشور، در دومين سالگرد عروجش در زادگاهش-روستاي ايمن آباد و کروکلای بابل-برگزار شد.

در اين همايش كه ساعت18روز پنج شنبه 21 دي ماه با حضور استادان دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل و مردم روستاي ايمن آباد وكروكلا برگزار شد،دكتر داود دوميري گنجي -رئيس بنياد علمي نخبگان استان مازندران-ضمن بيان ويژگي هاي منحصر به فرد دكتر سيدفريد حسيني زاده،گفت: مقالات و طرح ها و ايده هاي او هم چنان مورد بررسي است و قابلیت اجرايي شدن دارد.

دکتر دومیری گنجی

دوميري گنجي افزود: دکتر فرید طلایه دار هواپيماي بدون سرنشين فريد2 است كه با  بهینه سازی بدنه و سیستم‌های پیشرفته فرید1 در 24 خردادماه سال جاري به پرواز در آمد و همچنان پس از دو سال از پروازش، كارهاي تحقيقاتي و طرح هاي او در حال اجراست. 

وی با اشاره به سه خصلت دانشمندان یعنی پشتکار، خویشتن داری و خاموشی،تاکید کرد:دکتر حسینی زاده زنده و آثارش ماندگار است.

*بنياد علمي دكتر فريد تاسیس شود

در اين همايش استادان دانشگاه هاي مختلف كشور به سخنراني پرداختند و در مورد جايگاه علمي دكتر سيد فريد حسيني زاده و  ويژگي هاي بارز اخلاقي او سخن گفتند و  طرح تاسيس بنياد علمي دكتر فريد را در روستا  مطرح کردند.

 از جمله سخنرانان اين همايش دكتر سيد مسعود هاشمي كرويي بود. دكتر هاشمي، دكتراي قارچ شناسي از دانشگاه علوم و تحقيقات تهران، مدرس و عضو هيات علمي دانشگاه،دارنده ۱۰ مقاله ISI ، ده مقاله علمي پژوهشي ، 4 مقاله در كنگره هاي بين المللي خارج از كشور و 12 طرح تحقيقاتي و اهل روستاي پايين كروكلاست.

دکتر هاشمی کرویی

او ضمن حمایت از راه اندازی  بنياد علمي فريد در روستاي ايمن آبادوكروكلا، به پشتكار و همت بالاي دكتر فريد كه در همسايگي خانه پدريش زندگي مي كرد، اشاره کرد و گفت:او برنامه هدفمند شده اي را براي آينده زندگي علمي خود از همان دوره ابتدايي ترسيم كرده بود.

  سخنران بعدي همايش مهندس سيد نيما حسيني ايمني بود.حسيني كارشناس ارشد مهندسي برق گرايش قدرت از دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي تهران،محقق و پژوهشگر پژوهشكده علوم و فن آوري دفاعي شمال-دانشگاه مالك اشتر،فعال در چندين طرح مهم پژوهشي كشور و  اهل روستاي ايمن آباد است.

او از تمامی تحصیلکرده های روستا خواست تا با ارائه طرح های پژوهشی در شکل گیری بنیاد علمی دکتر فرید همت بگمارند.

*عاشق موسیقی مازندرانی بود

در ادامه همایش كليپی پخش شد و قابليت ها و توانمندي هاي روستا به نمايش درآمد.

 دكتر ابراهيمي يكي ديگر از سخنرانان اولين همايش دكتر فريد حسيني زاده بود كه در مورد ويژگي هاي اخلاقي او و خاطراتش با دکتر حسینی زاده گفت. ابراهيمي، دكتراي هوافضا و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر است.

دکتر ابراهیمی

او دكتر فريد را انساني پاك و شايسته و مقيد به اصول ديني، اخلاقي و انساني دانست و گفت:دکتر فرید به فرهنگ غني مازندران عشق مي ورزيد و موسيقي محلي را بسيار دوست مي داشت و در امريكا كه دوره تحقيقاتي خود را مي گذراند نمازش ترك نمي شد.

ابراهیمی با اشاره به جایگاه رفیع علمی دکتر فرید، مقاله ای از او را در امریکا یادآور شد که به عنوان مقاله برتر، ۱۵ ماه به آن ارجاع داده می شد. 

دكتر نادر بهرامي فر سخنران بعدي همايش بود. او دكتراي شيمي تجزيه از دانشگاه تربيت مدرس تهران،مدرس و عضو هيات علمي دانشگاه،عضو انجمن شيمي و مهندسي شيمي ايران،دارنده اچ ايندكس16،در پايگاه علمي اسكوپوس،ارائه و چاپ بيش از 150 مقاله در مجلات داخلي و بين المللي، مديريت و مجري چهار طرح پژوهشي كشور و  اهل روستاي بالا كروكلا است.

بهرامی فر گفت: طرح هایی در دست دارد که امیدوار است در بنیاد علمی دکتر فرید به صورت کاربردی مورد استفاده قرار بگیرد.

*نقطه شروعی برای همدلی

 سخنران ديگر اولین همايشِ علمي دكتر فريد حسيني زاده، دكتر حسينعلي اصغرنيا ايمني بود. دكتر اصغرنيا دكتراي مهندسي بهداشت محيط از دانشگاه علوم پزشكي تهران،مدرس و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي بابل،ارائه 4 مقاله ISI، 12 مقاله علمي پژوهشي و 43 مقاله در كنگره هاي ملي و بين المللي و ارائه  16 طرح تحقيقاتي،مولف يك جلد كتاب با عنوان  مديريت مواد زائد جامدات شهري، رياست بهداشت محيط شهرستان بابل به مدت 8 سال و اهل روستاي ايمن آباد است.

دکتر اصغرنیا

او ابتدا در مورد جایگاه علم و دانش در اسلام و نقش معلم در هدایت جامعه بسوی تعالی سخن گفت و ماندگاری، دوام و بقای دانش و نوآوری را حتی پس از مرگ عالم امری بدیهی و در عین حال با اهمیت خواند.

این استاد دانشگاه همایش دکتر فرید حسینی زاده را نقطه شروع تازه ای برای همدلی بیشتر نخبگان، نهادهای اجرایی روستا، ریش سفیدان و معتمدان محل در راستای توسعه روستا قلمداد کرد.

 سخنران پاياني مراسم هم رستم  علي نيا كرويي بود. او كارشناس ارشد روان شناسي از دانشگاه علامه طباطبايي تهران، مدرس دانشگاه، مترج يك جلد كتاب با عنوان ده اصل اساسي در فرزند پروري خوب،ارائه 2 مقاله علمي پژوهشي، 3 مقاله در كنگره هاي ملي، 2 طرح تحقيقاتي استاني و اهل روستاي بالاكروكلاست.

 علي نيا در سخنانش ضمن تاکید بر نقش همه دانشمندان و عالمان در کاستن از رنج فهمیدن و درست فهمیدن آدمیان، به بررسی جایگاه روان شناسی در زندگی روزمره پرداخت و گفت: از منظر روان شناسی، برقراری ارتباط انسانی با دیگران به نحوی که دوسویه به آرامش برسند از جایگاه ویژه ای برخوردار است.


وی توجه به مبحث آموزش مهارت های زندگی، ازجمله: خود آگاهی، استرس و هیجان ها ، روابط بین فردی موثر، تصمیم سازی و تفکر نقادانه، فرزندپروریِ کارآمد و آموزش خانواده جهت ارتقای توانمندی افراد برای رویارویی با چالش های دنیای جدید را بسیار مهم خواند.

پايان بخش اولين همايش دكتر فريد حسيني زاده،  پخش كليپ تصويري خاطرات دكتر فريد بود از زبان خودش.


  • محمد جواد رسولی ایمن آبادیپاسخ به این دیدگاه 0 1
    جمعه 29 دی 1391-0:0

    باسلام و خسته نباشید خدمت دست اندر کاران مازندرونیمه
    من مفخترم که در درجه اول یه مازندرانی هستم ویک امین آبادی.
    روستای ما با اینکه یه روستاست ولی نخبگانی داره که واقعا باعث افتخار تمام احالی هستند.دکتر حسینی زاده هم یکی از این افتخار آفرینان روستای ماست,حسینی زاده های دیگری هم از این خاک بلند شدند و برای سرفرازی میهن عزیزمون تلاش میکنند و فریدهای زیادی هم با الگو گرفتن از این بزرگان به جایگاههای رفیعی خواهند رسید چراکه مردم این روستا از پتانسیل بالایی برخوردارند.
    من به عنوان کوچکترین فرزند این روستا برای موفقییت همه این عزیزان آرزوی موفقییت و بهروزی دارم.
    جا داره از جناب آقای دکتر کوروش حسینی و جناب آقای عسگری امینی و تمام دوستانی که عاشقانه برای این همایش به یاد ماندنی تلاش کردند تشکر کنم.
    به امید روزی که روستا,شهر و استان به نام نخبگانش شناخته بشه

    • مهدي تقي پور حيدريپاسخ به این دیدگاه 2 0
      دوشنبه 25 دی 1391-0:0

      اين حركت بنيادي را به بنيادگران علم و ايمان تبريك، و توفيق مستمر آنان را از خداوند منان خواستارم/ دست مريزاد بر اين حركت نو و بديع محلي كه در سطح ملي و جهاني بازتاب و تأثير جهاني داشته، و با زيبايي و قدر شناسي در خور شأن مرحوم دكتر فريد حسيني زاده(ره) الگوي مناسبي براي ديگران - خاصه مسئولان- شدند.

      • يکشنبه 24 دی 1391-0:0

        باعرض سلام
        این همایش در نوع خودش بی نظیر هست و جالی خوشحالی دارد که بخش لاله آباد مفاخر این چنین دارد . امید است دست اندکاران استانی و شهرستان به این روستاها کمک کنند تا بنیاد مرحوم فرید شکل بگیرد و باعث تعالی علم و دانش در این منطقه گردد. روح دکتر فرید شاد باد.

        • يکشنبه 24 دی 1391-0:0

          با سلام.بنده نیز در این همایش شرکت داشتم.با وجود هوای بارانی و سرد؛برگزار کنندگان این همایش با تمام وجود تلاش میکردند تا این گردهمایی به بهترین صورت برگزار گردد که الحق بسیار زیبا بود . به ایمن آبادیها و کروکلایی ها تبریک میگم که چنین اشخاص فرهیخته ای را پرورش داده اند.

          • علي ايمانيپاسخ به این دیدگاه 0 1
            يکشنبه 24 دی 1391-0:0

            با سلام خدمت دست اندركاران مازندنومه
            خدا را شاكريم كه به همت اهالي توانستيم بخش كوچكي از پتانسيل روستايمان را نشان دهيم.
            فراموش نكنيم انسانهاي بزرگ همواره زنده اند.
            به ياد شب زنده داريهاي فريد دو هفته شب زنده داري كرديم و لذت برديم.اميد كه روح دكتر فريد شاد و اين كار مقدمه ي جنبش علمي در روستايمان باشد.

            • يکشنبه 24 دی 1391-0:0

              برگزار شدن چنين همايشي آنهم در چنين روستايي در مازندران با اين تعداد تحصيلكرده واقعا" جاي افتخار و تشكر بسيار دارد. اينكه سخنرانان همايش اهل روستايند با اين سطح علمي بالا واقعا" بايد به چنين روستاهايي بها داد و ايجاد بنياد بايد در چنين روستاهايي بنا شود تا عاشقانه و عالمانه كارشود. آنهم به دست متخصصان همان روستا چون قابليتهاي روستا را بهتر مي سنجند.قابل توجه مسئولين محترم.
              به عنوان مازندراني بسيار لذت بردم.

              • يکشنبه 24 دی 1391-0:0

                با سلام. من در خيلي از همايشهاي استاني و كشوري شركت كردم اما اين همايش براي من سرشار از خاطرات به ياد ماندني است همه چيز عالي بود و همه عوامل با عشق كار ميكردند . عشق به روستا عشق به تحصيل و عشق به دكتر فريد در چشمانشان موج ميزد .من به عنوان يك مهمان غير بومي خوشحالم كه اين سعادت نصيبم شد تا در اين همايش شركت كنم . به اميد سلامتي و سرفرازي بيشتر همه اهالي ايمن اباد و كروكلا.


                ©2013 APG.ir