تعداد بازدید: 6410

توصیه به دیگران 4

پنجشنبه 19 بهمن 1391-1:48

یک کاربر:پدرم مجسمه های اسب را ساخته است

عکسی قدیمی از ساخت مجسمه های اسب ساری/کاربر مازندنومه:مجسمه های اسب را پدرم ساخته است،این هم سندش!


مازندنومه:یکی از کاربران مازندنومه به نام"بابک محمدی"ایمیلی را برای ما ارسال کرده که در آن فردی که به گفته او پدر نامبرده است،در حال ساخت مجسمه اسب ساری است.

محمدی نوشته:"این هم سندی که پدرم را در حال کار کردن روی مجسمه های اسب نشان می دهد.آقای مهندسی که ادعا کرده آن مجسمه ها را ساخته با لباس کار،مدرک و سند بیاورد."

گفتنی است مهندس بهمن آذرفهیمی تهرانی به عنوان سازنده و طراح مجسمه های مشهور اسب مرکز استان،اخیرا" درباره این مجسمه ها که پیش تر در میدان امام نصب بود و بعدا" به میدان فرح آباد منتقل شد،گفت و گویی انجام داده که در این لینک قابل مشاهده است: http://www.mazandnume.com/?PNID=V14840

او در آن گفت و گو به بهره گیری از برخی کارگران و نیروهای بومی در ساخت مجسمه ها اشاره کرده و گفته:"... هنگام نصب مجسمه ها پا به پاي كارگران كار مي كردم،چون مي خواستم به زيباترين شكل ممكن كار به پايان برسد."

 


  • سه شنبه 12 خرداد 1394-13:7

    توقع داره مهندس ملات بیاره. ان هم مهندس های ان زمان. من هم پرم کنار برج ازادی عکس داره پس حتما سازنده ی ازدی هستش

    • شهروند سارویپاسخ به این دیدگاه
      يکشنبه 10 اسفند 1393-20:59

      اونطور که ما شنیدیم این مجسمه های برنزی شامل اسب ها و کالسکه هایی با سربازان دوره های تاریخی مختلف ایران (اشکانی ، ساسانی ، هخامنشی و سلوکی) بودند که 54 سال پیش در ایتالیا ساخته و با کشتی به ایران حمل شدند و در محل میدان ورودی شهر ساری نصب شدند.

      • اسلام پناهپاسخ به این دیدگاه 4 0
        جمعه 20 بهمن 1391-0:0

        جواب سلیمانی:چرا اینکار ارزش کار رسانه ای را ندارد؟سوژه هست دیگر.شما تا حالا همین عکس مربوط به سال 1355 را دیده بودی؟پس ارزش کاررسانه ای دارد و مازندنومه باز حرفه ای عمل کرد.اما اینکه بابک محمدی گفته پدرش ساخته.درسته پدرش کارگر آن مندی بوده و در متن خبر هم هست که مهندس تهرانی چند کارگر بومی داشت.آخه مهندس که نمیاد ملات درست کنه.نظارت میکرد و امثال پدر محمدی و اینها کار میکردند.

        • پنجشنبه 19 بهمن 1391-0:0

          این موضوع به راحتی قابل حل است. باید به آرشیو اسناد اون زمان مراجعه کرد و مفاد قرارداد را دید. این دعواها معنی ندارد و حتی ارزش کار رسانه ای هم ندارد.

          • پنجشنبه 19 بهمن 1391-0:0

            بی معنی است . حالا قرار نیست که پدرت عکس و تصویر از آن واقع دارد حتما سازنده مجسمه بوده باشد . شاید اصلا پدرت بعنوان کارگر مهندس آذر فهیمی در اون پروژه کار می کرد .

            • پنجشنبه 19 بهمن 1391-0:0

              ادعای عجیبی کرده نمیشه نظر خاصی داد سخته مشخص نیست این فرد که ایشون میگن پدرشونن داره رو مجسمه چه کاری رو انجام میده ولی دلیل نمیشه پدرشون ساخته باشه


              ©2013 APG.ir