تعداد بازدید: 4537

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 22 بهمن 1391-0:17

به خاطر 6 هزارتومان بدهی،به میلیونر شهر اخطار قضایی دادند!

یک شهروند فریدونکناری با در دست داشتن اخطار معرفی به دادگاه که بدهی اش 54067 ریال(معادل پنچ هزارو چهارصد و شش تومان)است، به ما گفت:به خاطر 5400 تومان به من اخطار قضایی دادند!+سند


مازندنومه،عظیم غلامی:مدتی است که ماموران شرکت مخابرات به در منازل مشترکان شان می روند و بابت بدهی و قبض های پرداخت نشده،اخطاریه قضایی به آن ها تحویل می دهند.

از قضا صبح روز شنبه 21 بهمن ماه،ماموران مخابرات به در منزل برخی از اهالی فریدون کنار رفتند و در آستانه جشن بزرگ 22 بهمن با اخطار معرفی به دادگاه در این شادی با مردم همراه شدند!

یک شهروند فریدونکناری با در دست داشتن اخطار معرفی به دادگاه که بدهیش 54067 ریال(معادل پنچ هزارو چهارصد و شش تومان) است،به ما گفت:به خاطر 5400 تومان به من اخطار قضایی و معرفی به دادگاه دادند!(تصویر مربوط به این خبر)

 یک تاجر معروف فریدونکنار که سهامدار یک شرکت تولید سیمان در کشور است نیز صبح شنبه با مشاهده اخطار معرفی به دادگاه به مبلغ شش هزار تومان، نزدیک بود پس بیفتد!

شنیده شده حدود 500 نسخه اخطار بیش از پنچ هزار تومانی برای معرفی به دادگاه در این شهر توزیع شده است.

در این اخطاریه ها آمده:

"...با توجه به اخطارهای کتبی وشفاهی مبنی بر پرداخت بدهی تلفن به شماره...به مبلغ...متاسفانه هیچ گونه اقدامی از جانب جنابعالی برای پرداخت دیون تلفن خود به مخابرات صورت نگرفته است.لذا این شرکت به ناچار جهت بدهی شما از طریق مراجع قضایی اقدام خواهد نمود. این اخطاریه جهت اطلاع جنابعالی به عواقب قانونی موضوع که اضافه شدن هزینه حق الوکاله،تمبر،دادخواست،حمل و نقل و غیره علاوه بر  اصل بدهی تلفن از طریق تامین اموال استرداد خواهد شد..."

در این اخطاریه 48 ساعت به مشترک مهلت داده شده تا بدهی اش را بپردازد و گرنه به دادگاه معرفی خواهد شد!

بر اساس این گزارش،موضوع امضاكردن فرم هاي ناخوانده شايد يكي از اصلي ترين چالش هاي دنياي داد و ستد باشد كه تقريبا راهي هم براي بازپس گيري امضاها وجود ندارد.

 يكي از اين امضاها را بيشتر ما در زمان خريد خطوط تلفن داده ايم، آن هم از روي ناچاري و به صورت پيش شرط، كه بر مبناي آن مخابرات مي تواند در زمان انباشت بدهي و در صورت عدم پرداخت بدهي خط تلفن ثابت يا همراه و در مرحله بعد ساير امكانات مخابراتي و در مرحله آخر با حكم قضايي ساير دارايي هاي فرد حقيقي و حقوقي را به نفع خود تصرف كند.

اين موضوع در پي طرح چند شكايت چند مرتبه تا ديوان عدالت اداري پيگيري شده است و بنا به امضاي همين قراردادها از سوي طرفين (مشترك و مخابرات) حكم به نفع مخابرات صادر شده است.

گفتني است براساس آيين نامه و قوانين جاري شركت مخابرات در صورت عدم پرداخت بدهي تلفن، ساير خطوط مشترك بدهكار نيز قطع مي شود كه اين خطوط مي تواند تمام خدمات ارتباطي فرد را شامل شود.


  • دوشنبه 23 بهمن 1391-0:0

    اگرمبلغ ناچيزاست چراپرداخت نمي كندووقت پرسنل واين ملت راميگيردكه بياييدفلان وغيره شده...

    • دوشنبه 23 بهمن 1391-0:0

      كاري نداره. خط تلفنش رو قطع كن تا با بيعانه اش حساب كني يا پيش پول بگير تا نگران نشي.

      • تذکری که باید ...پاسخ به این دیدگاه 2 0
        يکشنبه 22 بهمن 1391-0:0

        میلیونر بودن شخص و ناچیز بودن مبلغ نکته ای انحرافی است . امری اگر قانون است . چه میلیونر و چه مسکین . ادای دینی اگر قانون ملزم می کند چه هنگفت و چه باریک ، تفاوتی نباید باشد .


        ©2013 APG.ir