تعداد بازدید: 4186

توصیه به دیگران 30

يکشنبه 22 بهمن 1391-0:53

نماینده بابل:دبیرخانه مجمع نمایندگان در ساری راه اندازی می شود

بیش از 90 درصد از کاربران مازندنومه به عملکرد مجمع نمایندگان،نمره زیر 10 و مردودی داده اند/حسین نیاز آذری-دبیرمجمع نمایندگان مازندران- درباره نظرسنجی مازندنومه گفت:شاید دوستانی که اظهار نظر کردند در رابطه با اقدامات مجمع، آگاهی نداشتند/12 اسفند مجمع نمایندگان صاحب دبیرخانه می شود+نظرسنجی جدید


مازندنومه:در نظرسنجی پیشین از مخاطبان مان راجع به عملکرد مجمع نمایندگان مازندران پرسیده بودیم:

به باور ما مجمع نمایندگان در فرایند تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های خرد و کلان استان چندان موثر نیست؛
شما به عملکرد مجمع نمایندگان مازندران چه نمره ای می دهید؟

در این نظرسنجی 228 نفر شرکت کردند که 81 درصد کاربران نمره 0 تا 5 را به عملکرد مجمع دادند و 11درصد نیز نمره 5 تا 10 دادند.

در واقع 92 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی نمره زیر 10 به عملکرد مجمع نمایندگان مازندران دادند، 5درصد نمره 10 تا 15 و 4 درصد نیز نمره 15 تا 20 دادند.

نظرسنجی مازندنومه نشان داد که حداقل مخاطبان سایت های اینترنتی عملکرد درخوری از مجمع ندیده اند،هر چند با تغییرات جدیدی که اتفاق افتاده،حسین نیازآذری-نماینده بابل در مجلس-تلاش می کند در دوره مدیریت خود تغییرات مبنایی در مدیریت مجمع ایجاد کند.خبرنگار ما کلثوم فلاحی در همین زمینه با حسین نیازآذری-دبیر مجمع نمایندگان مازندران- گفت و گو کرد.

 *طبق نظرسنجی مازندنومه، بیش از 90 درصد کاربران نمره مردودی به عملکرد مجمع نمایندگان مازندران داده‌اند، ارزیابی شما چیست؟

 نیازآذری: شاید دوستانی که اظهار نظر کردند در رابطه با اقدامات مجمع، آگاهی نداشتند. در شرایط جدید که دبیری مجمع به بنده سپرده شده به دنبال هم‌افزایی، همگرایی و وحدت بین نمایندگان و مسئولان هستیم تا در سایه وحدت به نیازمندی‌های اساسی استان به ویژه به زیرساخت‌ها بپردازیم.

به لحاظ شرایط اقلیمی، نیاز استان توجه به زیرساخت‌های بخش کشاورزی است. کشاورزی با ثبات‌ترین بخش اقتصادی در کشور است و بحث ارز و تحریم نمی‌تواند در این بخش تاثیری داشته باشد.

رسانه‌ها در این زمینه با حساسیت برخورد کنند و به مسیری هدایت کنند تا از اقشاری حمایت کنیم که فعال‌ترین اقشار کشور هستند و نیازمندی‌های کشور را تامین می‌کنند.

*‌با توجه به تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و ویلاسازی‌ها، به نظر می‌رسد بخش کشاورزی هم زمین خورده است.

نیازآذری: تغییر کاربری قانون دارد، اگر در تغییر کاربری‌ها قانون رعایت شود مشکلی به وجود نمی‌آید. در مازندران زمین یا کشاورزی است و یا جنگل و مرتع، ناچار هستیم در راستای توسعه استان از همین زمین‌ها استفاده درست کنیم.

با ساخت‌و سازهای بی‌رویه در تغییر کاربری مخالف هستیم، هدف ما این است که جلوی ویلاسازی و شهرک‌ سازی‌های غیر ضروری را بگیریم.

*شنیده‌ایم قرار است دبیرخانه مجمع نمایندگان مازندران را راه‌اندازی کنید؟

 نیازآذری: در راستای اجرایی شدن مطالبات مردم و در راستای وظیفه قانونی مجلس، دبیرخانه مجمع نمایندگان مازندران در ساری شکل می‌گیرد.

 استاندار مازندران هم برای فراهم کردن فضا و امکانات دبیرخانه مجمع نمایندگان مازندران، دستورات لازم را صادر کرده است. در سالگرد برگزاری انتخابات مجلس که مصادف با 12 اسفند است این دبیرخانه راه‌اندازی می‌شود.

*‌این دبیرخانه قرار است چه اقداماتی انجام دهد؟

نیازآذری: کارهای هماهنگی در مجموعه استان را انجام می‌دهد. مرکزی که هماهنگی بین نمایندگان و دستگاه‌های اجرایی و حلقه ارتباطی بین مردم و دستگاه‌های اجرایی است.

*در جریان استیضاح وزیر کار، موضع شما چه بود؟ آیا از وزیر مازندرانی حمایت کردید؟

نیازآذری: ما از همه وزاری استان حمایت می‌کنیم. تا زمانی که در مسیر قانون هستند و حاکمیت قانون را به رسمیت می‌شناسند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

جلسه مجمع نمایندگان شمال را برای توسعه شمال کشور با وزرا و مسئولان استانی در تهران شکل داریم. این نشست در جهت انسجام و پیگیری مطالبات بحق مردم استان و در راستای وظایف قانونی برگزار کردیم.

*نظرسنجی جدید مازندنومه در دسترس قرار گرفت

در نظرسنجی جدید از شما پرسیدیم:

به نظر شما  بهترین گزینه برای حل و فصل مسئله جدایی غرب مازندران چیست؟

-تغییر مرکز استان از ساری به یکی از شهرهای غربی

-تفویض اختیار و دادن اختیار تام به فرمانداری کل تنکابن

- جدایی کامل چند شهر مازندران و تاسیس استان جدید

- حفظ تمامیت ارضی و جلوگیری از تجزیه مازندران

- هیچ کدام


  • دوشنبه 1 آذر 1395-23:8

    مرکز مازندران باید به بابل بیاد

    • پنجشنبه 26 بهمن 1391-0:0

      بله آقای نیازآذر بندپیی هدفش اتحاده ولی همشهری عزیزت اول کار مطلبی نوشت که اون بنده خدای سوادکوهی مقیم مرکز استان فوری بابلسر و بابل تو یک کفه قرار داد و بابلسر با بابل سنجید.آخه چرا ما باید همیشه تاوان حرف ها و اعمال شماهارو بدیم؟کجا دیدید یک بابلسری جوش داشته ها و نداشته هاشو بزنه؟

      • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 1 3
        پنجشنبه 26 بهمن 1391-0:0

        آقا فرزاد

        ول کن اصلا شما راست میگید. شما خوب، بابلی ها بد.

        ولی اختلاف چیز خوبی نیست. یکی از دلایل اینکه مازندران پیشرفت نکرده و هر روز وضع اقتصادی اون بدتر میشه و کسی حاضر نیست تو این استان سرمایه گذاری کنه و حتی سرمایه دارهای ما در استانهای دیگه سرمایه گذاری می کنند، همین تفکر قبیله ای خیلی از مردمشون هست.

        ضمنا آقای نیاز آذری حرفش اتحاد بود نه اختلاف.

        • نگار حبیبیپاسخ به این دیدگاه 3 10
          پنجشنبه 26 بهمن 1391-0:0

          حفظ تمامیت ارضی وجلوگیری ازتجزیه مازندران

          • چهارشنبه 25 بهمن 1391-0:0

            فرزاد ،چه بابلسری باحالیه!

            از اون طرف زورالکی می زنه که به خیال خامش بین بابل وبابلسر،اختلاف بندازه.از اون طرف هم دوست داره که دانشگاه استان از شهرش به ساری منتقل بشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

            "ول هکن برار! شه هسی.اره :شه هسی."

            • چهارشنبه 25 بهمن 1391-0:0

              آقای مازندرانی خیلی از دنیا بی خبری ،حتی یک بابلسری نتونست تو ایرانخودرو بابل کار بگیره ولی خیلی راحت تو ساری و آمل دارن کار می کنن.یه گشتی تو بابلسر بزنی متوجه میشی خیلی بندرت بابلسری ها با بابلی ازدواج می کنن تا برسه رابطه خوب با هم داشته باشند.تفاوت فرهنگیمون فاحشه ،زور که نیست.لطفا به جای بابلسری ها نظر ندهید ما نیاز به قیم نداریم.

              • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 2 5
                چهارشنبه 25 بهمن 1391-0:0

                آقا فرزاد

                ول کن این حرفها رو . دنیا داره به سمت یکپارچگی پیش میره و شماها تو چه فکری هستید. اگه بابلسری بودی میدونستی که بابلی و بابلسری باهم فرقی ندارند. از قدیم الایام بابلیها و بابلسریها باهم رابطه خیلی خوبی داشتند.خیلی از بابلیها تو بابلسر زندگی میکنن و خیلی از بابلسری ها تو بابل. اصلا از هم جدا نیستند.

                افراد مثل شما با این اختلاف افکنی هاتون باعث شدید که چند سال شرق از مازندران جدا شد و الان غرب ساز جدایی میزنه. حالا بگین بابلیها بد هستند.

                ضمنا لطف کنید از جانب دیگران حرف نزنید. فقط نظر خودتون رو بنویسید.

                • چهارشنبه 25 بهمن 1391-0:0

                  چرا بابلسری نیستم؟چون با ساروی ها دعوا ندارم؟چون درمقابل حرف حق غلط انداز درمورد اینکه ساری قبل از اینکه صرفا یک شهر باشه واسه شهرونداش ،یک مرکز استان واسه همه مازندرانی هاست .ما بابلسری ها با تاسیس دانشگاه جامع تو مرکز استان مشکلی نداریم ولی شما دور مخابراتتون دژ محکم ببندید که کسی ازتون نگیره.اینجاست که عرض می کنم تفاوت فرهنگی بابلسر با بابل خیلی زیاده.شما از یک مخابراتت نمی تونی بگذری ولی مدیر سایت که ساروی از مرکزیت شهرش گذشت،حتی سایر ساروی ها بخاطر گزینه تغییر مرکزیت اعتراضی هم نداشتن.حالا وقتشه اسم عنوانتو از مازندرانی به بابلی تغییر بدی چون شما بابل بیشتر از مازندران دوست داری.

                  • تنکابن و رامسرپاسخ به این دیدگاه 33 1
                    سه شنبه 24 بهمن 1391-0:0

                    واقعا برای مدیر سایت مازندنومه متأسفم که گزینه های نظرسنجی جدید را اینطور قرار داده است . گزینه های این نظرسنجی چند مشکل بزرگ و اساسی دارد . اول اینکه یکی از راه حلهای بسیار مهم این مسئله یعنی "بازگرداندن تنکابن و رامسر به گیلان" جزء گزینه های این نظرسنجی قرار داده نشده است . دوم اینکه گزینه دو یعنی "تفویض اختیار و دادن اختیار تام به فرمانداری کل تنکابن" و گزینه چهار یعنی "حفظ تمامیت ارضی و جلوگیری از تجزیه مازندران" باید با هم و تحت عنوان یک گزینه آورده میشد چون "حفظ تمامیت ارضی و جلوگیری از تجزیه مازندران" با وضعیت فعلی و بدون "تفویض اختیار و دادن اختیار تام به فرمانداری کل تنکابن" به هیچ وجه ممکن نیست . بنابراین اگر شما واقعا میخواستید یک نظرسنجی خوب و واقعی و منصفانه و بیطرفانه و بدون قصد و غرض داشته باشید باید گزینه ها را اینطور قرار میدادید : 1. تأسیس استانی جدید در غرب مازندران 2. بازگرداندن تنکابن و رامسر به گیلان 3. تغییر مرکز استان از ساری به یکی از شهرهای غربی یا حتی مرکزی استان 4. تفویض اختیار و دادن اختیار تام و کامل به فرمانداری ویژه تنکابن و تاسیس ادارات کل در غرب استان برای حفظ تمامیت ارضی و جلوگیری از تجزیه مازندران . ( از مدیر سایت مازندنومه تقاضامندم که این کامنت را کامل منتشر فرمایید و گزینه های نظرسنجی را هم به شرحی که ذکر شد اصلاح فرمایید . هنوز هم میتوانید گزینه های نظرسنجی را تغییر داده و اصلاح کنید . )

                    • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 1 4
                      سه شنبه 24 بهمن 1391-0:0

                      فرزاد جون، خداییش بابلسری هستی و این مطلب رو نوشتی؟ قطعاً ساروی هستی.

                      تو چند سال اخیر فقط ساروی ها بودند که به بهانه مرکز استان بودن همه چیز رو میخوان داشته باشن و از همه مازندرانی ها طلبکار هستند. خداییش یه مخابرات استان تو بابله و یه نمایشگاه تو قائمشهر و یه شیلات تو بابلسر. اینها رو هم به ساری منتقل کنید مرحله بعدی کارتون شروع میشه اونوقت میگید که ما مرکز استان هستیم و آمل قطب صنعتی مازندران باشه؟ باید تمام کارخانه های آمل رو هم تعطیل کنیم و منتقلشون کنیم ساری و ...

                      • سه شنبه 24 بهمن 1391-0:0

                        سایتی نظر منطقی بازدیدکنندگان را سانسور میکند لیاقت خواندن ندارد

                        • دوشنبه 23 بهمن 1391-0:0

                          مجمع نمایندگان استان چگونه دبیر انتخاب می کند باید مورد سوال باشد تا ببینید چقدر موثر است؟

                          • دوشنبه 23 بهمن 1391-0:0

                            ...این اقا استاد شعار دادن هستند

                            • دوشنبه 23 بهمن 1391-0:0

                              خدا کافی نت بذاره.به نظرسنجی جدیدت زیاد اعتماد نکن

                              • دوشنبه 23 بهمن 1391-0:0

                                بابلسر شاید از نظر مسافت به بابل نزدیک باشد ولی از نظر فرهنگی و لهجه قرابتی با بابل نداریم.این حرف من تنها نیست و طرزتفکر همه همشهریامه.تا آنجائیکه من مطلعم رئیس دانشگاه مازندران هم با تأسیس دانشگاه جامع مازندران در شهر ساری موافقت کرده.

                                • دوشنبه 23 بهمن 1391-0:0

                                  اگه تمركز زدايي درست انجام بشه و اگه شخصي نكنه باهاش برخورد بشه ديگه معني نداره اينهمه مراجع در ساري بزرگ بشن.

                                  • دوشنبه 23 بهمن 1391-0:0

                                    آيا براي تشكيل مجمع نمايندگان تاكنون قانوني وضع شد؟

                                    • دوشنبه 23 بهمن 1391-0:0

                                      چي مي شه اگه براي صرفه جويي دفتر نماينده هاي مجلس با شوراها يكي باشه.

                                      • دوشنبه 23 بهمن 1391-0:0

                                        يكي بره آمار بگيره چند در صد متوليان آب و برق و گا و تلفن با پروانه، نصب مي شه؟

                                        • دوشنبه 23 بهمن 1391-0:0

                                          چرا به جاي افزايش طبقاتي ساختمان ها، زمين ها رو تفكيك و اشغال مي كنيم؟

                                          • دوشنبه 23 بهمن 1391-0:0

                                            وقتي نماينده مجلس حامي تغيير كاربري غيرمجاز مي شه پس چه كسي از قانون حمايت مي كنه؟

                                            • دوشنبه 23 بهمن 1391-0:0

                                              چرا ساری ؟؟؟؟

                                              • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 6 2
                                                يکشنبه 22 بهمن 1391-0:0

                                                ای بابا این سردبیر هم که اصل مطلب را سانسور می کند و از آنهمه مطلب مهمی که نوشته بودیم فقط سه تا نقطه که معنی برش یا همان کات را می دهد تحویل مردم می دهد. حاج آقا رضا پور عزیز چرا از همین الآن با نماینده شهرتا کل کل می فرمائید. آخه می شه توی این استان یک نماینده ای با نیت خیر بیاد کاری رو انجام بدهد و بابت اون هم هیچ امتیاز دیگه ای نخواد وآدمی مثل آقای رضا پور که نشون داد فوق العاده از سایرن متعصب تر است دادش در نیاد و اعتراض نکنه و روی نماینده رو زمین نندازه. حالا چرا آقای رضاپور جان قهر می کنی شما از تابلوها هم نگذشتید. این خاصیت مرکز استان بودن هست که توی تابلوها فاصله ها را از آن می سنجند. معنی ندارد که وقتی شهر بعدی در جاده هراز آمل است بیایند و تابلوها بابل را نشان بدهند. ساری هم اگه مرکز استان نبود توی تابلو منعکس نمی شد. اینکه جاده ارتباطی ساری با تهران فیروزکوه است یا هراز به خود راننده بستگی دارد و از قبل تعیین نشده که ساروی ها ملزم به استفاده از این جاده هستند و بابلی ها حق استفاده از آن را ندارند. عزیز دلم اینکه قهر کردن ندارد شما می توانید از جاده کندوان استفاده کنید. تابلو چیزی را عوض نمی کند نه فاصله شما نزدیکتر می شود نه عقده های فروخفته شما با این تابلو از بین می رود. اصلاً با اجازه غلط انداز راه بیفتید از فردا صبح هر چه تابلو در جاده هراز و فیروزکوه است و نام ساری بر روی آن نوشته بگبربد عوض بکنید و نام بابل را روی آن بنویسید و ملاحظه بفرمائید که چند صد کیلومتر تهرانی تر می شوید؟ حرف ما از تمرکزگرایی این است که بابل در میان شهرهای مازندران که مستثنی نیست و به وسیله جو سازی ها هم نباید زورگویی بکند و الکی مخابرات را در بابل حبس بکند. تازه دانشگاه مازندران هم نباید توی بابلسر باشد. معنی ندارد مرکز استان را به همین راحتی ها تضعیف بکنید. شما با این کارها به خود بابل و بابلی ها و بابلسری ها و کل استان ضربه می زنید و سودی هم نمی برید. رشد و توسعه مرکز استان روی رشد و توسعه کل استان تاثیر دارد. اصلاً کی گفته ساری مال ساروی ها است و سایرین حق زندگی در ساری را ندارند. آقای رضاپور عزیز شما هم مانند ما که از سوادکوه آمدیم ساری و داریم حسابی خوش می گذرانیم همه زندگیتون در بابل را بفروشید و بیایید توی ساری با هم خوش بگذرانیم. اینجا از همه شهرها حتی از بابل جمع شدند و دارند زندگی می کنند و ربطی هم با ساروی بودن ندارد. اصلاً ساری شهر مرکز استان است و مال همه استان است و حق همه مردم استان هستش که در عمران و آبادانی و رشد و توسعه آن سهم داشته باشند و تمام نمایندگان استان هم باید خود را در رسد و توسعه مرکز استان سهیم بدانند تا ما از گیلانی ها کمتر نباشیم و با وجود تنش شدید بین لاهیجان و رشت و بین بندر انزلی و رشت از رشت به عنوان کلانشهر پیشرفته و توسعه یافته درست کرده که می تواند از حقوق گیلانی ها در برابر تهرانی ها و سایر استان ها دفاع نماید. شما اگر کمی بیشتر عاقل باشید قیمت توسعه شهر خود را در تضعیف مرکز استان نمی دیدید و آقای سردبیر هم جان مطلب مرا سانسور نمی کردند.

                                                • محمدعلی رضاپورپاسخ به این دیدگاه 3 5
                                                  يکشنبه 22 بهمن 1391-0:0

                                                  باغلط انداز ،موافق ام:درودبرساری -مرکزتمرکزگرایی افراطی در مازندران.لطفامخابرات کل را هم که از قبل از انقلاب دربابل مستقربود و تاحالا نتوانستندبه ساری منتقل کنند،زودترازبابل به ساری منتقل کنیدتا خیال همه را راحت کنیدورسمابابلی هارا-

                                                  که 1700 شهید برای انقلاب داده اند -شهروندان درجه2 اعلام کنید.بازهم خداخیرتان دهدکه بعدازدودهه ازاحداث ترمینال ساری،بابل هم تازگی هادارای ترمینال شد.درجاده ی هراز هم اگراسم "بابل"راروی تابلوهانمی بینیم،اشکالی ندارد.درعوض نام "ساری"روی تابلوهای هرازهست و اصلامهم نیست که جاده ی ارتباطی ساری باتهران،جاده ی فیروزکوه است نه هراز.رادیوبابل را هم -که از سال هاپیش درباره اش صحبت هابود-نخواستیم.نمایشگاه استان راهم زودترازقائمشهربه ساری منتقل کنید.به قول آقای طبرسی:بودجه ها رابه طرف ماقل بدهید.درودبرساری -مرکزتمرکزگرایی افراطی درمازندران.غرب استانی هاهم اعتراض نکنند.ساری حق زیادی برگردن همه ی مادارد.تازه :کجایش رادیدید؟ضمنا:مطلبی درباره ی نظرسنجی داشتم که منتشرنکردید.شایددوباره ثبتش کنم.

                                                  • غلط اندازپاسخ به این دیدگاه 2 1
                                                    يکشنبه 22 بهمن 1391-0:0

                                                    چه کنیم دیگه عادت کردیم همنجوری ها بیندازیم و بگذریم. آنچه ما می اندازیم از نوع صحیحش نیست و حتماً از نوع غلطش هست. اینکه آقای نیاز بخواهد دبیرخانه را به ساری بیاورد و هزینه های استقرار آن را در شهرهای دیگر برای ارتباط بهتر و بیشتر با سایر مرکز استان نشینان کم بکنند خوب شاید اقدامی قابل پسند باشد ولی غلط انداز می خواهد بیندازد و بگوید که اگر چنی امری با ارزش است و مرکزیت دادن به خیلی از امور خوب است و اونایی که طبل تمرکز زدایی را سالها است می زنند و چماق آن را فقط بر سر مرکز استان می کوبند باید بدانند که در خیلی از جاها هم هست که تمرکز خیلی هم خوب است و باعث کاهش هزینه ها و افزایش رفاقت ها و فراوانی چاق سلامتی ها می شود. ای کاش همین یکی دو اداره ای که به زور توی بابل نگهش داشتید را رها می کردید تا در مرکز استان متمرکز شود و کلی از هزینه ها کم بشود و مدیرکا مخابرات همانند مدیرکل تبعیدی جلوه نکند که در شهر پرفشاری همانند شهر آقای نیاز دوران تبعید خود را سپری نفرماید. کاری که بانک ملی از قائمشهر و بانک ملت از قائمشهر به ساری کردند و راحت شدند. ... باشد ما آنجا را هم به خاطر متمرکز کردن امور هم که شده کوتاه می آییم و با نماینده تمرکز طلب همراه می شویم و صدایمون را هم در نمی آوریم و نطوق نمی زنیم تا مبادا خاطر عزیزی همانند نماینده خوشگل و زیبا از غلط انداز مکدر شود.

                                                    • محمدعلی رضاپورپاسخ به این دیدگاه 0 0
                                                      يکشنبه 22 بهمن 1391-0:0

                                                      جناب مازندنومه!ممکن است مطلب قبلی ام راکه چهارساعت پیش، ثبت شده بود،منتشرکنید؟شماکه بیانگرحرف مردم هستید،چرامطالب راتقریبایکی درمیان منتشرمی کنید؟!

                                                      • يکشنبه 22 بهمن 1391-0:0

                                                        بسیار عالی...

                                                        • يکشنبه 22 بهمن 1391-0:0

                                                          به نظرم با این نظر سنجی جدیدتون دارید یه تفرقه ای دوباره بین اهالی مازندران می اندازید...هرچند در این مدت در اخبار و نظراتی که ارائه می دادید شاهد ایجاد تفرقه در بین هم استانی هامون بودید...خواهشمندم که مدیریت سایت بدانند که درد مردم پرداختن به این مسائل حاشیه ای نیست بلکه پرداختن و پیگیری مسائل اقتصادی و ارائه راهکارهای برون رفت از این مسائل هست


                                                          ©2013 APG.ir