تعداد بازدید: 2568

توصیه به دیگران 10

يکشنبه 22 بهمن 1391-22:27

حرکت از نو/سر می شکند تالابش!

یک ماه پس از ضرب و شتم خبرنگارهای مازندرانی،محیط بان های تالاب سرخرود عکاسان گلستانی را نیز با کتک بدرقه کردند!


مازندنومه: از مضروب شدن خبرنگاران و عکاسان مازندرانی در سرخرود،یک ماهی نمی گذرد که یک شنبه عکاسان گلستانی که برای عکاسی به تالاب سرخرود رفته بودند،به وسیله محیط بان ها مورد ضرب  وشتم قرار گرفتند!

به گزارش مازندنومه،27 دی ماه امسال چهار خبرنگار و عکاس خبرگزاری و سایت های مازندرانی که برای عکاسی از قوهای مهاجر به تالاب سرخرود رفته بودند،بی رحمانه به وسیله افراد بومی و محیط بانان منطقه مورد ضرب  وشتم قرار گرفتند که همان موقع با گرفتن وکیل به شکایت اقدام کردند،ولی بعد از گذشت چندهفته هنوز برای مراحل مقدماتی و بازپرسی دعوت نشده اند.

از طرفی مدیرمحیط زیست مازندران 12 بهمن ماه در نشست خبری،وقتی با سئوال های پی درپی خبرنگاران حاضر در جلسه مواجه شد،ضمن فرافکنی به وارونه جلوه دادن حقیقت و لاپوشانی حادثه پرداخت!

ضرب و شتم خبرنگاران مازندرانی بازتاب زیادی در رسانه های داخلی و خارجی و نیز شبکه های اجتماعی داشت،اما سازمان محیط زیست به جای پی گیری موضوع و عذرخواهی از حادثه دیدگان و توجیه و آموزش نیروهای تحت امرش،دست آن ها را باز گذاشت تا این بار خبرنگارهای گلستانی که به عنوان مهمان برای عکاسی به سرخرود رفته بودند مورد تهاجم و ضرب و شتم قرار گیرند.

 حامد بارچیان یکی از عکاسانی که مورد نوازش و تفقد محیط بان های تالاب سرخرود قرار گرفت به مهر گفت: امروز با جمعی از عکاسان برای عکسبرداری از قوهای مهاجر به تالاب سرخرود رفته بودیم که در حین عکسبرداری ناگهان محیط بان منطقه بدون هیچ دلیلی به سمت ما حمله کرده و پس از ضرب و شتم یکی از عکاسان، دوربین او را گرفت.

وی ادامه داد: این محیط بان بدون اینکه از ما درخواست ارائه کارت شناسایی کند و بدون اعلام هیچ گونه تذکر یا اخطار قبلی به سمت ما حمله کرد.

وی گفت: با توجه به این که تالاب سرخ رود منطقه آزاد بوده و هیچ منع قانونی برای عکسبرداری از آن وجود ندارد و به دلیل حادثه ایجاد شده ما به نیروی انتظامی مراجعه و اعلام شکایت کرده ایم.

 گفتنی است سرخ ‌رود یکی از شهرهای استان مازندران و از توابع شهرستان محمودآباد بوده و امسال چهارمین سالی است که قوهای مهاجر برای گذران زمستان به این منطقه آمده اند، این پرندگان مهاجر به جای آن که در پناهگاه حیات‌وحش میانکاله فرود آیند به‌دلیل ناامنی و جولان شکارچیان متخلف در این پناهگاه، ناگزیر در منطقه فریدونکنار و سرخرود مازندران فرودآمده‌اند اما این مناطق هم به دلیل وجود صیادان محلی چندان امن نیست.

متاسفانه همه ساله شاهد شکار بی رویه و غیرمجاز پرندگان و حیوانات کم نظیر در محیط های طبیعی کشور هستیم و در این بین مسئولان محیط زیست به جای مقابله با شکارچیان متخلف و غیرمجاز به مقابله با برخی فعالان محیط زیست و عکاسان می پردازند.

مطالب پیشین مازندنومه درباره ضرب وشتم خبرنگارها:

-جهنمی به نام سرخرود/این جا انسان شکار می کنند! http://www.mazandnume.com/?PNID=V14760

- خبرنگاران گذشت نکنند/مسئولان ارشد و نماینده ها پیگیر شوند http://www.mazandnume.com/?PNID=V14769

-آقای رئیس جمهور، مسئولیت قانونی ضرب و شتم خبرنگاران با کیست؟ http://www.mazandnume.com/?PNID=V14765

- ادب بازدارنده است http://www.mazandnume.com/?PNID=V14787

- حقیقت وارونه/مدیرکل محیط زیست:خبرنگاران درگیر شدند! http://www.mazandnume.com/?PNID=V14825


  • قوهای مهاجرپاسخ به این دیدگاه 1 0
    دوشنبه 30 بهمن 1391-0:0

    من و دیگر پرندگان مهاجر تصمیم داریم از سرخرود که تصور می کردیم محیط امن و راحتی برای زیست موقتمان باشد، مهاجرت نمائیم. وقتی در جامعه انسانی، نسبت به انسان ها اینگونه با بی مهری و نقض قانون برخورد می شود، چرا و چگونه می توان انتظار حمایت از زیست حیوانی خویش را در این محیط داشت؟!

    ما دیگر در سرخرود احساس امنیت نکرده و نخواهیم کرد و پیام این نقض مکرر قانون را از سوی محیط بانان به آسمان و دیگر پرندگان و نقاط دیگر منعکس خواهیم کرد...اما سرخرود بداندو محیط بانان و مسئولان محیط زیست منطقه و کشور بدانند؛ ما و مردم مراجعه کننده برای مشاهده زیبائی های ما، همگی مهمان شما بوده که به خوبی و نیکی مهمان نوازی نشده ایم؟!

    با دلی پر از غم و چشمانی پز از اشک و آه، از آسمان سرخرود مهاجرت خواهیم کرد...: پرندگان مهاجر زشهر ما رفتند....!

    • سه شنبه 24 بهمن 1391-0:0

      هر چه بگندد نمکش میزنند وای ازآنروز که بگندد نمک


      ©2013 APG.ir