تعداد بازدید: 2227

توصیه به دیگران 3

چهارشنبه 23 اسفند 1391-22:12

رسولي:مسئولان به دهان زيپ زده اند!

در جلسه شورای اداری میاندرود مطرح شد:فرماندار،بخشدار و شهردار بايد به دنبال سرمايه گذار بدوند/ مسئولان نسبت به مطالبه مقام معظم رهبري بي توجهی کردند/در نظام جمهوري اسلامي كسي به عنوان نماينده رسمي كشور در كشور بيگانه خلاف شرع انجام مي دهد در حالي كه هيچ كدام از شما مسئولان موضعي نگرفتيد/بايد به سراغ سرمايه گذاري رفت كه منابع را نيز با خود بياورد.


مازندنومه:جلسه شوراي اداري شهرستان مياندرود با محوريت سرمايه گذاري و جذب سرمايه گذار در منطقه با حضور مديركل اقتصاد و دارايي استان مازندران در سالن همايش شركت دخانيات سورك برگزار شد.

ذات الله زارعي در این جلسه با بيان اينكه در حوزه مديريتي روش هاي سنتي و كدخدامنشي ديگر جواب نمي دهد، افزود:بايد در برنامه ريزي ها و مديريت جامعه و كشور از مديريت راهبردي به عنوان اصلي ترين راهكار براي ايجاد تحول چشم گير در حوزه اجرا استفاده شود.

 وي با تبيين ابعاد مختلف مديريت راهبردي افزود:شايد تعداد برنامه هاي مديريت راهبردي به تعداد انگشتان يك دست هم نرسد اما تدوين اين نوع راهبرد شرايط آينده جامعه و كشور را روشن خواهد كرد.

فرماندار مياندرود ادامه داد:غالب برنامه هاي ما برنامه هاي جاري است و ما را خواسته يا ناخواسته دچار روزمرگي مي سازد.

 زارعي با بيان اينكه در سال آتي بايد قله هاي پيشرفت هر دستگاه مشخص شود افزود:با تدوين برنامه مشخص شهرستاني تمام ظرفيت ها به يك سمت پيش خواهد رفت.

وي استفاده از ظرفيت سرمايه گذاري را يك معامله برد-برد دانست و گفت با مديريت درست در اين حوزه هم مردم منتفع شده و هم سرمايه گذار بهره خواهد برد.

زارعي با اشاره به برخي كاستي ها در حوزه مالياتي شهرستان افزود:در بسياري از موارد ماليات بر ارزش افزوده از واحدهاي صنعتي منطقه مياندرود اخذ و اين مبلغ در ساري يا تهران هزينه مي شود كه اين درست نيست، بلكه بايد تمام اين سه درصد ارزش افزوده در خود منطقه هزينه شود و يك ريالش هم در جاي ديگري نرود.

فرماندار مياندرود ادامه داد:حوزه مالياتي شهرستان بايد ارتقا يابد و اين مسائل جزو مشكلات زير ساختي شهرستان است.

 وي همچنين با بيان اين مطلب كه فرماندار،بخشدار و شهردار بايد به دنبال سرمايه گذار بدوند، افزود:اينكه توقع داشته باشيم سرمايه گذار به سراغ ما بيايد كاملا اشتباه است چرا كه اگر ما در پي اشتغال مولد و افزايش بهره بري در منطقه هستيم،براي تحقق اين امر بايد به دنبال سرمايه گذار برويم.

زارعي در بخش ديگري از سخنان خود سياسي كاري برخي از دستگاه هاي دولتي و نهادهاي عمومي در حوزه فرهنگي را نادرست عنوان كرد و گفت:ورود در حوزه فرهنگي يك سرمايه گذاري است چرا كه نتيجه اينكار چند سال آينده مشخص خواهد شد.

وي ادامه داد:در شان مدير اداره نيست كه در حوزه فرهنگ وارد سياسي كاري شود.

فرماندار مياندرود همچنين ضمن اشاره به انتخابات رياست جمهوري و شوراي اسلامي شهر و روستا عنوان كرد:هيچ مديري در دستگاه هاي دولتي و نهادهاي عمومي حق ندارد له يا عليه كانديدای خاصي ورود پيدا كند.

*حجت الاسلام رسولي:مسئولان به دهان زيپ زده و حرفي نمي زنند

 سيدمجتبي رسولي عصر اچهارشنبه در جلسه شوراي اداري شهرستان مياندرود اظهار داشت:نامگذاري سال در واقع دستورالعمل مقام معظم رهبري در حوزه اجرايي است.

وي سوال جدي كه تاكنون بدون پاسخ مانده است را درخواست رهبري براي ارائه گزارش دانست و گفت:پستي و بلندي زيادي در طول اين يكسال نسبت به توليد ملي داشتيم و هنوز هم با آن دست و پنجه نرم مي كنيم اما آيا به شكل درست و واقعي به اين موضوع پرداخته شد؟

 امام جمعه مياندرود با بي پاسخ دانستن اين پرسش عنوان كرد:چه بر سر توليد ملي ما آمده است و آيا به شكل واقعي حمايت از كار و سرمايه ايراني صورت گرفته است؟!

 رسولي ابراز داشت: در خوش بينانه ترين حالت بايد عرض كنيم كه مسئولان نسبت به مطالبه مقام معظم رهبري بي توجهي كردند و بايد در محضر خداوند پاسخگو باشند.

وي به حجم بالاي مسافر در ايام نوروز در مازندران اشاره كرد و گفت:آيا جاي نگراني نيست كه به بهانه مختلف شادي در ايام  نوروز،مقدسات مردم و اعتقادات آنها زير سوال برود؟!

رسولي با تاكيد بر اين مطلب كه ما جسارت و اهانت را به مقدسات، از نگاه شرع حرام مي دانيم، افزود:اگر در ايام نوروز كسي به بهانه اي وارد اين حريم شود و توهين كند اولا حرام است و ثانيا بايد با آن برخورد قانوني شود.

وي با اشاره به كلام و توصيه مراجع عظام تقليد در حوزه مسائل شرعي و ديني ابراز داشت:بي توجهي بسياري از مسئولان در سطح كلان نسبت به مسائل شرعي تاسف آور است.

امام جمعه مياندرود ادامه داد:اسلام نسبت به مسائل شرعي حساس است و در برخي جاها حقيقتا سخت گيري مي كند.

وي ادامه داد:حكم ارتداد براي سلمان رشدي در راستاي جسارت به مقدسات بوده و يا تظاهرات مردم نسبت به كاريكاتوري كه در كشورهاي ديگر كشيده مي شود هم به همين دليل است.

 ريیس شوراي فرهنگ عمومي مياندرود گفت:اگر ما به دست خود مقدسات را زير سوال ببريم چه پاسخي در قبال رفتار گذشته خود با ديگران خواهيم داشت؟

 رسولي با بيان اينكه بنده امام جمعه شهرستان هستم و همه شما مسئولان احترام بنده را نگه مي داريد افزود:اما همين بنده اگر حرفي برخلاف شرع بزنم تكليف شرعي از هيچ كس ساقط نمي شود و همه شما موظف به تذكر هستيد.

وي در ادامه بدون ذکر نام از رییس جمهوری،گفت:ما در سطح كلان شاهدحركتي خلاف شرع از مسئول رده بالايي هستيم كه در مورد آن پافشاري هم مي شود و هنوز هم توجيه مي كنند،در حالي كه كار خلاف شرعي انجام شده است.

 امام جمعه مياندرود با بيان روايتي از امام صادق (ع)اظهار داشت:خلافي كه از شيعه منتسب به امام صورت مي پذيرد زشت تر و گناهش بيشتر است،آن وقت در نظام جمهوري اسلامي كسي به عنوان نماينده رسمي كشور در كشور بيگانه خلاف شرع انجام مي دهد در حالي كه هيچ كدام از شما مسئولان موضعي نگرفتيد و واكنشي نشان نداديد.

رسولي با اشاره به به كار بردن برخي واژه ها و انتساب آن به غير مسلمان ها عنوان كرد:بدتر از همه اينها اين است كه مسئولان به دهان زيپ زده و حرفي نمي زنند و اين جاي تعجب است.

 وي تاكيد كرد كه دوستان بايد بسيار حساس باشند و حتي اگر مسئولي از پست خود بركنار شود بايد اينكار را انجام دهد.

 امام جمعه مياندرود در ادامه حمايت بي خود و توجيه بي جا را نادرست دانسته و تصريح كرد:انجام اين كار حرام شرعي بوده است.

*شعبان زاده: دوري از اختلاف مقدمه پيشبرد برنامه هاي اقتصادي است 

 محمود شعبان زاده در جلسه شوراي اداري شهرستان مياندرود اظهار داشت:همدلي ،همسويي و دوري از اختلاف آشكار و همچنين كار با اخلاص از مقدمات پيشبرد برنامه هاي اقتصادي است.

 مديركل اقتصاد و امور مالياتي استان مازندران تاكيد كرد:مديران دستگاه ها از تقابل با هم پرهيز كنند چرا كه اينكار نتيجه اي در پي نخواهد داشت بلكه انجام اينكار به نظام،رهبري و مردم آسيب خواهد رساند.

وي خروجي طرح هاي تحول اقتصادي و اجراي اصل 44 قانون اساسي را مديریت مصرف دانست و گفت:اگر قرار بود طبق همان روال قبل كشور در مسير مصرف گرايي گام برمي داشت براي مثال مي بايست روزانه 120 ميليون ليتر بنزين مصرف مي كرديم، در حالي كه با مديريت درست اكنون مصرف بنزين به روزي 58 ميليون ليتر رسيده است.

 اين مسئول اقتصادي ابراز داشت:كليات اجراي اين طرح عظيم با وزارت اقتصاد و دارايي بوده است كه در همين راستا نيز وزير محترم بيش از 600 بار در مجلس حاضر و تنها در يك مورد آن هم از وكيل خود و نماينده شهرش كارت قرمز دريافت كرده است.

 شعبان زاده با بيان اينكه منابع داخلي ،استقراض از بانك هاي خارجي و آورده غير قرضي راهكار هاي سرمايه گذاري در كشور است افزود:گاهي هم پيشبرد اين اهداف و سرمايه گذاري از طريق استقراض از بانك هاي جهاني و يا بانك توسعه اسلامي در قبال تعهدات دولت در پروژه هاي ملي و كشوري انجام مي شود.

 وي از جمله طرح هاي سرمايه گذاري در منطقه مياندرود را شركت ماهان عنوان كرد و گفت:در اين مورد خود سرمايه گذار سراغ منطقه آمده است اما بايد بدانيد كه مديران محترم بايد در همايش هاي ملي ،منطقه اي و جهاني شرايط منطقه خود را از طريق فرماندار به استاندار و مسئولان مافوق ارائه نمايند تا آنها با طرح آن در اين قبيل همايش ها سرمايه گذار را جذب كنند.

 شعبان زاده گفت:بايد به سراغ سرمايه گذاري رفت كه منابع را نيز با خود بياورد چرا كه منابع درآمدي دولت و كشور محدود است و لازمه توسعه و پيشرفت سريع، آورده مناسب و به ثمر رسيدن پروژه در مدت زمان معلوم است.

وي در ادامه مفهوم اقتصاد مقاومتي را درست و به اندازه مصرف كردن دانست و تاكيد كرد: بنده و دوستان بنده درامور اقتصادي و مالياتي آمادگي ارائه مشاوره رايگان در زمينه هاي سرمايه گذاري از ابتداي انجام سرمايه گذاري تا انتهاي پروژه را داريم و از اخذ مجوز تا افتتاح پروژه آمادگي حمايت و همكاري خود را اعلام مي كنيم.

شعبان زاده همچنين به ارتقاي امور مالياتي شهرستان مياندرود به يك درجه بالاتر اشاره كرد و گفت: در شهرستان تازه تاسيس سيمرغ هم امور مالياتي در حال فعاليت است كه ما قصد داريم تا يك بازنگري جديد در اداره مالياتي در همه شهرستان هاي استان انجام دهيم.

 وي از فعاليت معاونت اداره مالياتي در شهرستان هاي تنكابن،نوشهر،آمل،بابل،ساري و بهشهر خبر داد و گفت: بقيه واحد هاي مالياتي نيز به تناسب وصولي خود از رشد سازماني برخوردار خواهند شد.



    ©2013 APG.ir