تعداد بازدید: 2924

توصیه به دیگران 1

شنبه 26 اسفند 1391-19:23

جو گیر تهرانی ها نشویم/ به فکر منافع استان هم باشیم

متاسفانه این روزها و در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، فضای سیاسی کشور به سمت انتقام و لجبازی پیش می رود/شایسته است مردم،ضمن رعایت خطوط قرمز نظام،دغدغه وطن خویش را نیز داشته باشند و به راحتی تحت تاثیر جریانات و اشخاص قرار نگیرند و رای خویش را به آسانی به کاندیدای ریاست جمهوری ندهند.


مازندنومه،ایرج نیازآذری:بهار در راه هست و با زایش مجدد طبیعت، فصل جدیدی از زندگی رقم می خورد.

نو شدن طبیعت سایر شئون زندگی انسان را تحت تاثیر قرار می دهد. همه ما به مدد محول الحال و الاحوال برآنیم تا زندگی خود را تحول ببخشیم . تحول معنوی ،جسمی ، فرهنگی و هر تغییری که برای دین و دنیای ما ارزش دارد، اما آنچه مورد توجه این قلم در روزهای پایانی سال 91 است،تلاش برای وحدت کلمه و همگرایی برای رشد و پیشرفت زادبوم می باشد.

متاسفانه این روزها و در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها، فضای سیاسی کشور به سمت انتقام و لجبازی پیش می رود . دنبال قاصر و مقصر نیستم اما به عنوان یک شهروند کوچک ایرانی برای آینده جامعه احساس نگرانی دارم.

 ازاین رو نه در مقام توصیه بلکه از حیث رسالت هم کیشی و هم وطنی تقاضای آوای همدلانه دارم.دولت ها و مجلس ها می آیند و می روند اما آنچه که باید حفظ بماند، نظام اسلامی است که خون بهای هزاران شهید و حاصل مجاهدت ایثارگران و انقلابیونی است که سال ها مبارزه طاقت فرسا داشته اند.

شایسته است مردم سختکوش ، متدین و دین باور مازندران ضمن رعایت خطوط قرمز نظام دغدغه وطن خویش را نیز داشته باشند و به راحتی تحت تاثیر جریانات و اشخاص قرار نگیرند و رای خویش را به آسانی به کاندیدای ریاست جمهوری ندهند. باید از ستادهای شان بخواهند که برای رشد و توسعه مازندران مشخصا چه برنامه ای دارند.

 در همین راستا پیشرفت و توسعه مازندران بدون همگرایی و انسجام بزرگان و جریان های مختلف سیاسی میسر نمی شود وهرگونه لج بازی و چند دستگی منافع و فرصت ها را می سوزاند.

 از فرصت بهار و تحول طبیعت بهره جوییم و برای آبادانی مازندران عزیز که بواقع کلان شهری بزرگ است بکوشیم.

منیت ها را کنار بگذاریم و ما شویم و با برادری و اتحاد برای توسعه همه جانبه و متوازن زادم بکوشیم.

 به جای شهرگرایی و بخشی نگری، استانی عمل و همه توان خود را معطوف به محرومیت زدایی کنیم.

قدردان زحمات و خدمات باشیم و سپاسگزار تلاش های خداپسندانه، ولو مخالف ما باشد. برادر دینی و هموطن ما که هست؟!

در کنار نصایح و ارشادات ژورنالیستی،سازماندهی و اتخاذ ساختار درست جهت بهره گیری از نخبگان و صاحب نظران راه توسعه استان را هموار می سازد.

 نمی دانم حرف من درست است یا خیر، اینکه خیلی تحت تاثیر دعواهای سیاسی پایتخت نشینان نگردیم و جو ما را نگیرد و به فکر منافع استان هم باشیم.

 فارغ از اینکه چه شخص و چه جریانی پس از انتخابات 24 خرداد عنان اختیار پاستور را 12مرداد92 در دست می گیرد ، امیدوارم روی کار آمدن دولت جدید در کشور برای ما مازندرانی ها خوش یمن تر باشد. 

ایمیل نویسنده: (irajniaz@yahoo.com)


  • دوشنبه 28 اسفند 1391-0:0

    عجب بلایی هستید بابلی بلا، تو دیگه دست علی و رضا را هم از پشت بستی. زیاد نوشتن که دلیل بی سوادی نمی شود. البته که دلیل با سوادی هم نمی شود. شما همین چند سطر را هم که به زور نوشتید چندین غلط دارید که به آنها نمی پردازم.

    مرد باید که در کشاکش دهر / چون سنگ زیرین آسیاب باشد.

    همین را بگویم بهیچ وجه برای بابل شر نیستم و تازه با نصایح خودم به همه اهالی آن دیار که به دارالمومنین ملقب شده خیر می رسانم. دارلمومنین باید دارالمومنین باشد و از عناصر هتاک و بی ایمان و نان به نرخ روز خورد توطئه گر و اهل نفاق و خوارج صفت دور باشد. اگر بنده به عمار پنداری متهم باشم که عماریون مرا از خود نمی دانند تنها به اصل عماری بودن اعتقاد دارم و دوست دارم مانند عمار حقیقی به سفارش پیامبر اعظم (ص) هر جا که باشم شاخص حق باشم. اگر عمار اهل بصیرت بود و باید از او بصیرت واقعی را آموخت افتخاری است که عمار پندار باشم ولی افسوس که نه منی که دلم خیلی می خواهد چنین باشم اینچنینم و نه شمایی که عمار پنداری را نهی می فرمائید لیاقت عمار بودن را دارید.

    مگر ناقلا چه گفته که اینهمه بهتون بر خورده و بدون اینکه بفرمائید فلان مورد صحیح نبوده و یا از اساس دچار اشکال ماهوی بوده فقط با لفظ بی سواد، عمار پندار، زیاد نویس و ... مرا به وادی تحریم می فرستید.

    باشد، هر چه از دوست رسد نکوست.

    • بابلي بلاپاسخ به این دیدگاه 0 0
      دوشنبه 28 اسفند 1391-0:0

      برادر رضا فيروزجايي اگر منطق شما براي بي سوادي مبني بر زياد حرف زدن باشد بنابراين اين بنده خدا نويسنده مقاله مثل ناقلا و غلط انداز با منطق شما از يك جنس خواهند بود. چون به سرعت جوگير شده و هر مطلبي را به قول يكي از كامنتها به سطحي ترين شكل ممكن و در هاله اي از خودبزرگ بيني يا به قول امروزي ها خود عمار پنداري با القاب و عناوين مختلف گذشته و حال وآينده مي نويسد و ارائه مي نمايد. خداوند به همه از جمله ايشان كمي عقل بدهد و بابل را از شر چنين تفكراتي كه منشاء آن منفعت شخصي است ايمن بدارد. انشاا...

      • دوشنبه 28 اسفند 1391-0:0

        علی آقا و آقا رضا فیروزجایی عزیز

        کار من یک کار ناقلایی است و به سواد چندانی نیاز ندارد. کار ناقلایی هم به سمت تعریف و تمجید بر نمی گردد. با غلط انداز هم نسبتی ندارم و از الآن برای رئیس جمهور آینده مقاله انتقادی تهیه نکردم. مدرک دکتری هم در کار نیست و البته خوشحال می شوم راه مدرک مفتی گرفت با این سواد اندک را به من یاد بدهید.

        حالا شما چرا ناراحت می شوید اگر ناقلا محض باز کردن ماهیت سخنان با توجه به شرایط یک کار کوچکی کرده باشد. مگر آقا ایرج پسرخاله شما است؟ مشکل ناقلا این است که با هیچکس پسرخاله نمی شود و فحش خوریش هم ملس است.

        شما بخصوص آقا رضای عزیز باید با منطق والای خودتان نشان دهید کجای کار ناقلا بدون منطق بوده است؟ کدام برداشت و سوال از منطق خارج بوده است؟ باور کنید برای نوشتن یک مطلب کلی وقت گذاشته می شود تا از منابع گذشته مطالبی اخذ شود که تلقی ناقلایی ما از آن مسئله با حقیقت همراه باشد.

        من می توانم به خاطر دل عزیزانی همانند علی و رضا از کنار مسئله بگذرم ولی بسیاری دیگر دلخور می شوند که حال که خداوند قلمی به امثال من داده به شکلی درست از آن استفاده نکنم.

        من بارها و بارها به بیسوادی مورد نظر شما اعتراف کردم ولی شما باید نشان دهید که هوچیگر نیستید و می توانید سوادی برتر از من را ارائه دهید. بسم الله این گوی و این میدان. شما هم بیایید در تعریف و تمجید یا در تکذیب و نقد مطالب چند سطری تحلیل بنویسید تا ناقلا بفهمد چقدر سواد در چنته دارید. وگرنه گفتن اینکه ناقلا بی سواد است دردی از شما را دوا نخواهد کرد و دق دلتان را خالی نخواهد نمود. ناقل هم می تواند ادعا کند که اساساً با سوادتر از او کسی توی این جهان پیدا نمی شود. صد البته هم بیسواد بودن نسبت غلطی است و هم باسوادتر از همه جهان بودن ادعای خبط و غلطی است.

        بفرمائید کجای مطلب ناقلایی ما شما را بیشتر آزار داده است تا دیگر روی آن متمرکز نشویم.

        • رضا فیروزجاییپاسخ به این دیدگاه 0 1
          يکشنبه 27 اسفند 1391-0:0

          برادر علی نگران نباش همیشه همینجور بوده ،اونهایی که منطق ندارند جز تخریب کاردیگه ای بلد نیسند . مثل همین جناب ناقلا که با غلط انداز مشترک المنافع هست. ایشون همین الان برای رییس جمهور آینده مقاله انتقادی تنظیم کرده است!. شاید جناب ناقلا مدرک دکترا داشته باشه ولی خیلی بیسواده چون زیاد حرف می زنه.

          • يکشنبه 27 اسفند 1391-0:0

            برای من خیلی جالبه و متاثر کننده است هروقت این بنده خدا مطلبی مینویسد چند نفر دائم به ایشان گیر میدهند جناب ناقلا برای یک بار هم شده هم از ضعف و هم از قدرت مطاب ایشان مینوشتید تا حسن نیت شما مشخص گردد . کوبیدن یک نفر کار مهمی نیست هرکسی میتواند این کار را انجام دهد

            موفق باشید و بنده خدا

            • يکشنبه 27 اسفند 1391-0:0

              ايرج خان سخنراني خيلي مزه داره...خدايي صادق باش تاخدا ازتوراضي باشه اسم اين سايت را هم بذارين نياز نومه ياايرج نومه

              • يکشنبه 27 اسفند 1391-0:0

                چند تا سوال دارم:

                1- نصیحت امر خوبی است و ناصح حتماً‌خود تابع نصیحت خود می باشد و آن را با شدت بیشتری اجرا می کند.

                2- اصلاً در کارهای مملکت نباید دنبال مقصر گشت. گور پدر مردم باید با زندگی و وضعیت آن حسابی حال کرد.

                3- آنهایی که تحت تاثیر جریانات و اشخاص قرار می گیرند دغدغه وطن ندارند.

                4- رای خویش را نباید به آسانی به کاندیداها داد بلکه باید به سختی و با محاسبه و حساب و کتاب داد. تازه به این نتیجه رسیدیم که کسانی که رای خویش را با قیمت مناسب می فروشند حتماً کار درست تری از کسانی که رای خود را مفت به کاندیدای مورد نظر می دهند انجام می دهند.

                5- ستادهای کاندیداها باید برای مازندران برنامه ارائه بدهند تا به آنها رای داده شود. اگر هیچکدام از کاندیداها برنامه ای برای مازندران نداشتند اصلاً رای نباید داد ولی اگر کاندیدایی من باب چاخان قول تبدیل کردن مازندران به یک کلان شهر را داد آنوقت هر خصوصیتی داشته باشد مهم نیست و مازندرانی ها باید به او به راحتی رای بدهند.

                6- یادتان باشد حال که ما بر اریکه قدرت در مازندران سوار هستیم دیگران نباید لجبازی کنند که برای پیشرفت مازندران ضرر دارد و باید با همدلی و همگرایی به پیشرفت و توسعه مازندران فکر کنیم. فقط اگر ما نبودیم انتقاد و واگرایی مجاز است.

                7- حال که ما در راس امور هستیم شما منیت هایتان را کنار بگذارید و با ما شوید تا مازندران پیشرفت کند ولی اگر روزی برعکس شد ما نباید با شما باشیم و این خلاف عقل است.

                8- اصلاً از الآن بیائیم به جای شهرگرایی و بخشی نگری و سطحی نگری و کوتوله انگاری به کلانشهر مازندران فکر کنیم. البته در گذشته ما هم می توانید همه این افعال را جسته و گریخته پیدا کنید و یادتان باشد ما چه استقبالی از طرح کلانشهر بابل که پنهانی و دور از چشم همه ناقدان بین معاونت عمرانی استانداری و وزارت کشور در جریان بود و حتماً الآن هم پیگیری ها ادامه دارد در سایت مجازی سلام کرده بودیم. البته آن مورد شهرگرایی محسوب نمی شود و بابل در واقع و در حقیقت خود به معنی کل استان است و هر کس در خدمت بابل و بابلی باشد در واقع استانی فکر کرده و بخشی نگری ندارد. بقیه هر که باشند بخشی نگر و سطحی اندیش و کوته بین هستند.

                9- خطاب قدردانی مردم مازندران یا نگارشگران منتقد جریانات حاکم بر کشور یا استان می باشد که باید قدردان خدمات و .. باشیم ولو مخالف ما باشند، برادر دینی مسلمان ما که هستند. این توصیه یعنی قلمها را قفل کنید و فقط در قدردانی و تشکر بکار بگیرید. خدمات این حاکمان دولتی باید قدردانی شود و مخالفان وظیفه دارند که از خدمات آنها قدردانی کنند و نباید از آنها انتقاد نمایند. در این صورت بهترین راه قدردانی آن است که تقاضای ادامه کار و حفظ مسئولیت برای آنها برای 4 تا 8 سال آینده بشود.

                10- باید ساختار درستی را جهت استفاده از نخبگان و صاحب نظران برای هموار سازی راه توسعه استان اتخاذ کرد. یعنی الآن ساختار درستی وجود ندارد و امثال آقای ف و م با نیات سیاسی ساختار من درآوردی نخبگان استان راه می اندازند و خودشان خودشان را مدیرعامل آن معرفی می کنند. حقاً هوش عالی و سرشاری دارید و ناقلا تمام قد با شما موافق است که نیات خیرخواهانه باید پشت تشکیل ساختارها باشد و نه نیات براندازانه انتخاباتی.

                11- آقاجان شما می دانید که حرفتان درست است، چرا اخلاص بیجا به خرج می دهید؟ مگر می شود در دعوای سیاسی پایتخت نشین ها جو ما را نگیرد. توی دفاع از مسخره کردن ما توسط سریال پایتخت که جو خیلی ها را گرفت و پایتخت نشین ها اراده خود را بر ما تحمیل کردند. توی این موضوع که فرموده شد مصالح استان بی مصالح استان.

                12- ما اول امیدواریم دولت آینده برای اسلام و کشور خوش یمن باشد و برای مازندران هم.

                13- برای اینکه سیزده بدر پیش رس داشته باشیم ناقلا از جناب آقای ایرج خان نیاز آذری در این ایام مبارک و نزدیک شدن به بهار و در تحول احوال الی احسن الحال به خاطر تحمل زیبا و حسن تشکر نموده و شایسته است این مطالب را به عنوان عیدی از ناقلا قبول فرمایند. چون همه ما برادریم و مسلمان و ولو اینکه مخالف ما باشند باید از آنها قدردانی نمائیم.

                • يکشنبه 27 اسفند 1391-0:0

                  آقای ایرج نیازآذری بسیار اندیشمند هستند و حتما مام میهن در انتظار اوست. گربه کوچک نقشه جغرافیا در انتظار حضور او در انتخابات است. زیرا برای همه جا برنامه دارد. بنابراین باید بگوییم آنمرد آمد آن مرد با برنامه آمد ولی جوگیر شدن او بسیار جالب است آنقدر جوگیری در او شدید است که از یادداشت های در مقاطع زمانی مختلف مشهود است و فصل مشترک همه توصیه کردن ها گزارشهای خبری او و یادداشتهایش سرشار از سطحی نگری و تحت تاثیر آخرین القائات تلویزیون و یا هرچیزی که به مدیریتهای حاکمیت مستقر نزدیک باشد. به هر حال جویای نام بودن او را نه باید خرده گرفت که باید خرده به آنان گرفت که گوشه نشینی می کنند یا اجازه نمی دهند که سخن بگیوند بنویسند و اندیشه عمیق و پاکشان را مطرح کنند...


                  ©2013 APG.ir