تعداد بازدید: 3517

توصیه به دیگران 3

دوشنبه 26 فروردين 1392-13:44

بابایی:از کارگری به مدیرکلی رسیدم

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: تنها مدیری هستم که از کارگری به مدیرکلی رسیدم/کار ما ساختن پل و ساختمان نیست اما در عین حال پل می‌سازیم/در سال 91 حتی یک تجمع کارگری هم در استان نداشتیم/گردن من در مقابل قانون، از مو باریک‌تر است/صدای ما در برخی جاها به گوش آقایان نمی‌رسد/اگر در حوزه کاری من، آمارسازی صورت گیرد، شرعا نمی‌بخشم+عکس


مازندنومه،کلثوم فلاحی: علی بابایی کارنامی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه امروز در دنیا عرف است که کارها به مردم واگذار می‌شود،ادامه داد: اگر هر دولتی بخواهد با گسترش حوزه تصمیم‌گیری، به تنهایی کشور را اداره کند، از دیدگاه مدیریتی، کشور موفقی نیست.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اداره کار سابق، متولی بخش اثرگذار حوزه کار و کارگران بود، افزود: حوزه کار در مازندران از بحث‌های چالش‌برانگیز است.

 بابایی خاطرنشان کرد: کار ما ساختن پل و ساختمان نیست اما در عین حال پل می‌سازیم.

 وی با بیان اینکه تعاون، بخش بسیار مهمی است، ادامه داد: هنوز به آمار کیفی و کمی مد نظر رهبری در حوزه تعاون، دست نیافتیم.

بابایی با اشاره به اینکه همه دولت‌ها به نوعی بخش تعاون را تضعیف کردند،گفت: حوزه تعاون مورد توجه نیست در حالی که طبق آموزه‌های دینی، تعاون باید سهم مهمی در فعالیت‌های اقتصادی داشته باشد.

-تشکل‌ها رشد 40درصدی داشتند

 این مسئول تصریح کرد:‌طی سال گذشته 80 میلیارد تومان به تعاونی‌ها تسهیلات پرداخت کردیم.

وی با بیان اینکه در بدو ورودم به این اداره کل، وعده دادم تشکل‌ها را جدی بگیرم، اظهار داشت: امروز خبرنگاران به عنوان چشم بینای جامعه، می‌توانند این موضوع را از تشکل‌ها سؤال کنند که آیا این اتفاق رخ داده یا نه.

بابایی با اشاره به اینکه در محرمانه‌ترین جلسات اداره کار، تشکل‌ها با حکم مشاور، حضور دارند، افزود: تشکل‌ها در جریان تصمیم‌گیری‌ها قرار دارند و رشد 40 درصدی تشکل‌ها را در استان شاهد هستیم.

 

- یادواره شهدای کارگری برای نخستین بار برگزار می‌شود

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه آموزش تشکل‌ها را جدی گرفتیم، گفت: برای نخستین بار تشکل‌ها را مورد حمایت مالی قرار دادیم در صورتی که از نظر مالی در استان و کشور با مشکل مواجه بودیم.

وی اظهار داشت: همچنین برای نخستین بار، تشکل‌های برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.

بابایی با بیان اینکه کارگران نقش تاثیرگذاری در کشور دارند، ادامه داد: امسال برای نخستین بار در استان، یادواره شهدای کارگری را برگزار می‌کنیم.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در آستانه گرامی‌داشت روز کارگر قرار داریم،تصریح کرد: ستاد گرامی‌داشت روز کارگر طی چند روز آینده آغاز به‌کار می‌‌کند.

 -سال 91 بدون تجمع کارگری

 وی با بیان اینکه در سال 90 بارها شاهد بحران‌های کارگری در استان بودیم، اظهار داشت: در سال گذشته با وجود مشکلات اقتصادی که کشور و دولت با آن درگیر بودند، حتی یک تجمع کارگری هم در استان نداشتیم.

 بابایی با اشاره به اینکه در سال 90 حدود پنج‌هزار نفر از قانون بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور استفاده کردند، ادامه داد: این رقم در سال 91 به 18 هزار و 700 نفر افزایش یافت.

 وی با بیان اینکه در استان حدود شش‌هزار تعاونی راکد داشتیم، افزود: بیش از 2هزار تعاونی را از وضعیت راکد خارج کردیم و اکنون فعال هستند.

بابایی با اشاره به اینکه تنها مدیری در کشور هستم که از کارگری به مدیرکلی رسیدم، اظهار داشت:‌ اگر فردا، سمت مدیر‌کلی‌ام لغو شود، دوست دارم به تشکل های کارگری برگردم.

 این مسئول یادآور شد:نقدی به همه سیاسیون استان دارم و شاید برای من حرف و حدیث هم ایجاد کند.

-مسائل تولید هنوز از حوزه سیاسیون رفع می‌شود

 وی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا سراغ نداریم که حوزه تولید از کانال مسائل سیاسی حل و فصل شود، خاطرنشان کرد: تولید باید از مسیر تولید و شاخص‌های اقتصادی صورت گیرد اما در مازندران هنوز این آسیب‌ها وجود دارد که مسائل تولید از حوزه سیاسیون رفع شود.

بابایی با اشاره به اینکه 250 کارگر نساجی به خاطر 2میلیارد و 500 میلیون تومان پول، نمی‌توانستند بازنشسته شوند، گفت: وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای نخستین بار در کشور به صورت استثنا، سهم هفت درصدی کارفرما را پرداخت کرد تا مشکل کارگران رفع شود.

 وی با بیان اینکه زمانی که این اداره‌کل را تحویل گرفتم دارای رتبه 27 بودیم، افزود: اکنون در رتبه هشت قرار داریم و پیش‌بینی ما این است که به رتبه هفت هم ارتقا یابیم.

 بابایی با اشاره به اینکه برنامه‌های عملیاتی، 20 رتبه ارتقا داشته، خاطرنشان کرد: توقع من بر این است که در رتبه یک تا سوم کشوری قرار بگیریم.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اداره‌کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، به تنهایی متولی بخش اشتغال نیست، ادامه داد: چراکه سهم‌بری اشتغال همه دستگاه‌ها در برنامه پنج‌ساله تدوین شده است.

 بابایی با اشاره به اینکه به طور مثال در سال 91 حدود 140 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار اداره‌کل جهاد کشاورزی قرار گرفت، اظهار داشت:‌ اگر این منابع را در اختیار اداره کار قرار می‌دادند در آن زمان باید از من پاسخ می‌خواستند و من می‌باید پاسخگو بودم، این خلا قانونی وجود دارد.

وی با بیان اینکه از 98هزارفرصت شغلی که در تعهد استان بوده با توجه به محدودیت منابع و سایر موانع، 85 درصد تحقق یافته است، ادامه داد:‌ بخش تعاون، ظرفیت مناسبی برای ایجاد اشتغال است.

-افزایش 45هزار نفری بیمه‌شدگان مازندران

 بابایی با اشاره به اینکه اگر تعریف شغل پایدار، بیمه و درآمد حداقلی اعلام شده از سوی وزارت کار باشد، ادامه داد: بر این مبنا از اشتغال ایجاد شده در مازندران، حدود 40 هزار مورد شغل پایدار است.

 این مسئول یادآور شد: اگر برخی نمایندگان، این تعریف از شغل پایدار را قبول ندارند، هرچه که خودشان قبول دارند را به صورت قانون دربیاورند تا ما اجرا کنیم.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، خاطرنشان کرد: گردن من در مقابل قانون، از مو باریک‌تر است.

بابایی گفت: اگر سامانه رصد را قبول ندارند و شاخص بیمه را به عنوان مؤلفه‌شغل پایدار می‌پذیرند باید عنوان کنیم که رشد 45 هزار نفری بیمه‌شدگان را در سال 91 در استان داشتیم.

-دولت در حال کوچک شدن است

 وی با بیان اینکه دولت از این به بعد در حال کوچک شدن است و دولت‌های بعدی هم اشتغال دولتی ندارند و نمی‌توانند افرادی را اضافه کنند، گفت: از این پس جهت‌گیری اشتغال به سمت اشتغال دولتی نیست.

 بابایی خاطرنشان کرد:‌پیشنهاد مشخص من در این زمینه این است که تمام دانش‌آموختگان که به دنبال کار هستند از دستگاه‌هایی مثل فنی‌و حرفه‌ای مهارت کسب کرده و اتکا به مدرک تحصیلی نکنند.

وی با بیان اینکه بی‌کاران مازندران به صورت عمده در رشته‌هایی مثل تاریخ، مدیریت آموزشی و ... هستند، ادامه داد:‌ در رشته‌های فنی بی‌کار نداریم.

 این مسئول تصریح کرد:‌ عرضه و تقاضا در کشور با دیدگاه‌‌هایی که نسبت به کار داریم، متفاوت است.

 وی با بیان این که اکنون ارتباط بین دانشگاه از منظر اشتغال و سرمایه‌گذاری با دستگاه‌ها، قطع است، ادامه داد:‌ هر دستگاه سلیقه خود را داشته و دانشگاه هم نظر دیگری دارد.

 -صدای ما در برخی جاها به گوش آقایان نمی‌رسد

 وی در رابطه با تزریق پول برخی بنگاه‌های اقتصادی برای هزینه‌های تیم‌های ورزشی و مسائل این چنینی و استفاده از معافیت، اظهار داشت: یک قانون داریم به نام تبصره 2 ماده 38 که چنانچه بنگاه‌های اقتصادی بخواهند در راستای افزایش بهره وری کارکنان آن واحد در زمینه آموزشی و ورزشی هزینه کنند، با تایید اداره کار، معافیت تلقی می‌شود و در غیر این صورت، دور زدن قانون است.

 بابایی خاطرنشان کرد: اگر دوستان قانون دیگری دارند برای ما هم بفرستند، این سؤال ما هم هست و صدای ما در برخی جاها به گوش آقایان نمی‌رسد.

 وی با بیان اینکه دلالیل این بنگاه‌ها قانونی نیست، ادامه داد: به جای تیم‌داری به این بنگاه‌ها پیشنهاد می‌دهیم در کنار واحد تولیدی نسبت به تاسیس دانشگاه و افزایش مهارت نیروهای خود، اقدام کرده و از آن معافیت استفاده کنند.

- قانون باید به نفع تولید باشد

 بابایی خاطرنشان کرد: قانون باید به نفع تولید، اصلاح شود نه به نفع برخی سیاسیون و در بعضی جاها.

وی ادامه داد:‌امروز در کشور ما هیچ چیز واجب‌تر از تولید، کار و رشد اقتصادی و مباحث این چنینی نیست.

‌بابایی افزود به معاونان و کارکنان گفته‌ام اگر در حوزه کاری من، آمارسازی صورت گیرد، شرعا نمی‌بخشم.

 -بیمه کارگران ساختمانی ادامه دارد

وی با بیان اینکه قانون کار را مانع تولید نمی‌دانم، یادآور شد: شرایط تحریم بر بنگاه‌داران واقعی اثری نگذاشت و حتی یک تعدیل نیرو هم نداشتند و البته افرادی که دلال بوده و فضای تولید را نمی‌شناختند ضرر کردند.

 بابایی با اشاره به اینکه 85هزار سهام عدالت به کارگران دادیم و از این منظر دارای رتبه یک کشوری هستیم، گفت: بیمه باقی‌مانده کارگران ساختمانی را امسال در برنامه داریم.


  • چهارشنبه 28 فروردين 1392-0:0

    آقای مدیر کل عرض کنم بنده به عنوان یک مازنی کارمند اداره کل تعاون کارو رفاه اجتماعی یکی از استانها هستم و تا آنجاییکه آمارهای استانی و مقایسه ای اعلامی از وزارتخانه را میبینم مازندران جایگاه خوبی در کشور ندارد و معمولا جز استانهای آخر میباشد متاسفانه

    • سه شنبه 27 فروردين 1392-0:0

      آخرین تجمع کارگرای نساجی در مازندران مربوط به 28 اسفند سال 90هست. اینم لینک خبر http://www.mazandnume.com/?PNID=V13397

      دیگه به مازندنومه که اعتماد دارین

      • سه شنبه 27 فروردين 1392-0:0

        خب چرا تجمع که داشتیم تجمع کارگران نساجی رو جناب مدیر کل ندیدند چند بار جلوی فرمانداری برای ساعت ها تردد امکان پذیر نبود نکنه کارگران نساجی کارگر محسوب نمیشن در ضمن تا جایی که من میدونم بنده خدا ها تا تهران رفتند ولی خبری از معوقات نبود

        • دوشنبه 26 فروردين 1392-0:0

          آقای شریعتی

          اگر خبر رو بخونین متوجه می شین که دقیقن همینو گفتن

          • دوشنبه 26 فروردين 1392-0:0

            -سال 91 بدون تجمع کارگری جناب بابایی یعنی با این حرفتون منظورتون اینه معوقه های کارگران بنده خدا رو پرداخت میکنید؟


            ©2013 APG.ir