تعداد بازدید: 3322

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 29 فروردين 1392-21:51

خاتمی اگر عاقل باشد نمی آید-آل اسحاق

یحیی آل اسحاق در ساری گفت:بعید به نظر می رسد هاشمی کاندیدا شود/مردم باید از کاندیداها برنامه بخواهند/حضور خاتمی می تواند انسجامی را بین اصلاح طلب ها ابجاد کند/در کوتاه مدت برای حل مسائل اقتصادی،تغذیه،گرانی و تورم،سلامت و مسکن برنامه دارم/اوضاع کشور خطرناک است،شوخی نکنید.


مازندنومه،رضا شریعتی:یحیی آل‌اسحاق-رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران و از شخصیت‌های اصلی هیئت مؤتلفه- بوده است که از عضویت در این تشکیلات استعفا داد و از سال ۱۳۸۰ در نشست های آن شرکت نمی کند.
 
 
او که سابقه‌ای ۳۰ ساله در مدیریت اقتصاد ایران دارد، درسال ۱۳۶۰ با تصدی مدیریت مرکز تهیه و توزیع منسوجات به دولت پیوست و به عنوان معاون حبیب الله عسگراولادی در وزارت بازرگانی مشغول به فعالیت شد. آل اسحاق پس از آن در وزارت دفاع و وزارت صنایع و معادن نیز به عنوان معاون وزیر به کار مشغول شد.
 

اکبرهاشمی رفسنجانی او را به عنوان وزیر بازرگانی دولت خود برگزید و آل اسحاق در فاصله سال های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ که سید محمد خاتمی به عنوان رئیس جمهور ایران برگزیده شد، وزیر بازرگانی دولت ششم بود.
 

یحیی آل‌اسحاق که زاده پدری روحانی وانقلابی است، از چهره‌های مدافع اقتصاد آزاد به شمار می‌رود که در طول سال‌های گذشته به دلیل اهتمام به عقاید اقتصاد بازار، به یکی از چهره‌های شاخص طرفدار بخش خصوصی بدل شده است.
 

او دوبار در سال های ۱۳۸۵ و ۱۳۸۹ در انتخابات اتاق های بازرگانی شرکت کرد و موفق شد به عنوان نماینده بخش خصوصی وارد اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران شود.
 
در تاریخ 2 اسفند ماه 91 حزب موتلفه اسلامی «یحیی آل‌اسحاق» را به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 92 این حزب معرفی کرد.
 
او در یک کنفرانس خبری در 22 اسفند ماه 91 اعلام کرد به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم وارد عرصه خواهد شد.

*تعدد نامزدهای اصولگرایان نگران کننده است

همايش بزرگ اصولگرايان مازندران با حضور نبی -دبیر کل حزب موتلفه- و آل اسحاق-کانديداي حزب موتلفه اسلامي در انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوري- عصر پنج شنبه در ساری برگزارشد.

در این مراسم که در تکیه چهاردانگه ای های مقیم ساری برگزار شد، پس از تلاوت قرآن، دبیر کل حزب موتلفه برای دقایقی کوتاه سخنرانی کرد.

محمد نبی حبیبی تعدد نامزدهای اصولگرایان را نگرانی بزرگ امروز اصولگرایان خواند و تنها راه نجات از این خطر بزرگ را رسیدن به یک نماینده واحد دانست.

وی با بیان اینکه تشکیلات حزب موتلفه اسلامی و جبهه امام و رهبری از ماه‌ها قبل همت خود را برای فعالیت در حوزه انتخابات صرف کرده است، ابراز امیدواری کرد که همه به سمت یک ائتلاف بزرگ و یک نامزد واحد بر محوریت روحانیت حرکت کنند.

*اوضاع کشور خطرناک است، شوخی نکنید

پس از حبیبی نوبت به آل اسحاق رسید تا پشت تریبون برود.چکیده اظهارات او در پی آمده است:

-شرایط امروزه جمهوری اسلامی در منطقه و جهان باعث شده است تا آمریکا تهدید اول منابع حیاتی خود را ایران بداند.

- امروزه شرکت در انتخابات تکلیف ماست و اقتدار ما انتخابات ماست.

- ما امروزه در شرایطی هستیم که در تولید،معیشت، طلاق و بیکاری به مشکلات اساسی برخورد کرده ایم .

- اگر کسی کوتاهی و سهل انگاری کند،بدهکار تاریخ است.

- براساس ساختار نظامفمسئولان هر چهار سال فرصت دارند تا مدیریت نظام را تغییر بدهند یا به همان مسیر ادامه دهند.

- اوضاع کشور خطرناک است، شوخی نکنید و بر اساس فرمایش آقا از نخبگان بهره گیری کنید.

- اینکه ما فقط نقاط ضعف دولت گذشته را بزرگ نمایی کنیم،صحیح نیست.نظام تدبیر و بینش ما مشکل دارد. در دوره های قبل از آقایان، در آمدی فکر کردند و در نتیجه شکاف بزرگی ایجاد شد که دولت کنونی خواست با توزیع عادلانه شکاف به وجود آمده را پر کند.

-هدفمندی یارانه ها باید ادامه پیدا کند، ولی در این بین باید به تولید هم فکر کرد.دولت 45 هزار تومان داده است و 75 هزار تومان گرانی به بار آمده است که مصداق آب شوریست که هرچه می خوری تشنه تر می شوی!

- باید از چوب، آدم تراشید ولی در شرایط کنونی از آدم ها چوب می تراشند!

- ما باید به سمت اقتصاد دولتی پیش برویم. اقتصاد دولتی همان اقتصاد دولت-ملت است. دولت باید کارهایی سیاست گذاری نظارت پشتیبانی را انجام دهد ومردم کننده کار باشند،ولی در فضایی تعارضی کشور که می گوییم ما دزدیدم شما دزدید ایشان دزدند آنان دزدند وهمه با هم درگیرند به هیچ وجه نمی شود از منابع استفاده کرد.ما باید با فاسد ریشه ای برخورد کنیم تا دوباره قضایایی شبیه اختلاس3000میلیاردی صورت نگیرد.

- تک محوری بودن اقتصاد مازندران تنها به محصولات کشاورزی و آن هم به دلیل ممانعت یک دولت برای ورود مازندران به عرصه های دیگر بی اساس است.

- در سیاست بین المللی واجب است تا با خط رهبری پیش برویم و گفتمان ما همواره همسو با گفتمان رهبری باشد، این چیزی است که مردم در راهپیمایی ها ثابت کرده اند و گرنه بلایی که سر بنی صدر آمد،سرتان می آید!

- شرط پیروزی اصولگراها رسیدن به یک نامزد بر محور روحانیت است.

*بدون برنامه نمی شود

 آل اسحاق پس از سخنرانی، به پرسش خبرنگاران پاسخ داد:

* مازندنومه:شما در مصاحبه های تان گفته بودید حضور آقای خاتمی صحنه انتخابات را داغ می کند، آیا صحبت شما را می توان به نوعی دعوت از خاتمی برای شرکت در انتخابات دانست؟

نه،به هیچ وجه من این حرف ها را نگفته ام،او اگر عاقل باشد به صحنه نمی آید،ولی به هرحال حضور ایشان می تواند انسجامی را بین اصلاح طلب ها ابجاد کند.

*مازندنومه:آیا آقای هاشمی در انتخابات کاندیدا می شود؟

نه؛بعید به نظر می رسد.

*مازندنومه:شما در مصاحبه های تان گفته بودید دولت آینده نسخه عملی موضوع اقتصادی کشور است،آیا  برنامه ای برای این منظور پیش بینی کرده اید؟

بله؛همان طور که در همایش گفتم بی برنامه نمی شود.اصلا مردم باید از کاندیداها برنامه بخواهند.من در کوتاه مدت برای حل مسائل اقتصادی،تغذیه،گرانی و تورم،سلامت،مسکن و حل مشکل مسکن مهر،مسائل جانبی آموزش و پرورش و در بلند مدت برای حل جدی مسئله اشتغال،حل و فصل روابط بین المللی، تورم،هدایت نقدینگی و برقراری عدالت اجتماعی برنامه دارم.

*مازندنومه:حضور نامزدهای مختلف اصولگرایان و تعدد نامزدهای این طیف را چگونه ارزیابی می کنید؟

این تعدد یک تهدید است.با توجه به اینکه طیف اصولگراها زیادند، با وجود شکاف بین اصولگرها در صورت تداوم یافتن این وضعیت، افت آرا را شاهد خواهیم بود. اصولگراها با اضلاع دیگر در حال رقابت هستند،مصلحت به نظر می رسد به یک نفر واحد برسند.

*اصلاح طلب ها حتما می توانند شرکت کنند

یحیی آل اسحاق در این مراسم به پرسش های خبرنگارهای دیگر از جمله خبرنگار فارس نیز پاسخ داد که مهم ترین اظهارت او در پی می آید:

- مشکل اصلی دولت استفاده نکردن از ظرفیت های کنونی است.

- درحوزه اقتصادی نمی شود الگو گیری کرد.یکی از مشکلات اقتصاد امروز الگو بردرای آن است،با توجه به فضای آرمانی جمهوری اسلامی ایران اسلامی باید از تکنیک و دانش اقتصادی داخلی بهره لازم را برد.

- تایید مشایی بسته به نظام است و شورای نگهبان.

- نظرسنجی ها نشان می دهد مقبولیت اصولگرا ها دوبرابرسایر طیف هاست.
 

- با توجه به دغدغه های داخلی و اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی از جمله کسانی هستم که پتانسیل کاندیدا شدن را دارم.

- بعد از انتخابات 24 خرداد 92 موج 88 تکرار نخواهد شد،حواس همه جمع شده است و انتخابات گسترده ای خواهیم داشت.

 - ما باید بین فتنه و اصلاحات فرق قائل شویم،فتنه آسیب های جدی به کشور رسانده است،اما اصلاح طلب ها حتما می توانند شرکت کنند.

 - انحرافات در تاریخ اسلام بوده و هست. تشخیص انحراف مراحل و موازینی دارد.انحراف در انتخابات،نظام و دین را شاخص هایی چون رهبری،شورای نگهبان و مقامات قضایی شناسایی می کنند و مربوط به عامه مردم نیست.
 
 - در مناظرات انتخابات آینده بگم بگم نداریم،متاسفانه در حال حاضر فضای تعارضی به جای محیط تعاملی حاکم است، حتما در دوره ریاست جمهوری من از جمله اولویت ها حاکم شدن فضای اخلاقی در کشور است.الان بد اخلاقی در کشور موجود است بین مجلس و دولت،مجلس و مردم و مردم و مردم!
 
- انتخابات چهار قطبی است:1-ضلع اصولگرا2-اصلاح طلب3-حامیان دولت4-مستقل

- شعار من در انتخابات اخلاق،اقتصاد،مردم،قانون مداری  و ظرفیت اجتماعی است.


  • شنبه 31 فروردين 1392-0:0

    خاتمی سنبل عقلانیت و خرد ورزی و حکمت محوری در کشور است این حرف آل اسحاق کمی بی انصافی است.

    • مهرداد یوسفیپاسخ به این دیدگاه 2 0
      جمعه 30 فروردين 1392-0:0

      اگر در کشور حزب و نه سازمان سیاسی حزب نما می داشتیم افراد و مدیران توانا از رهگذر رقابت های درون حزبی شناسایی و توانمندتریشان به عنوان رهبر حزب به نمایندگی از حزبش در انتخابات شرکت می کرد یعنی ساز و کار اجماع نه بر بنیاد مصلحت هایی همچون نام و آوازه بلند نامزدها، احتمال رای آوری و ... که بر پایه شایستگی و کارایی اثبات شده شان استوار می شود و دیگر مشکل فراوانی خود مکلف بینی وابستگان طیف های سیاسی به خودی خود برطرف می شود و از هر کس به فراخور توانمندی و کارامدی اش در پست مناسب بهره گیری می شود و دیگر نیازی به تراشیدن آدم از چوب نیست زیرا کمبودی در این زمینه احساس نمی شود و گردش مدیران و نخبگان به خوبی و طبیعی انجام می شود همچنانکه در کشورهای پیشرفته هرگز فردی که زمانی نخست وزیر یا رئیس جمهور هر چند خوش نام و موفقی بوده باشد به خود اجازه نمی دهد که سال ها بعد باز هم در انتخابات حضور یابد زیرا می داند و باور دارد که حزبش در زمان مناسبی او را به نمایندگی از خود برگزیده است و از توانایی های وی به خوبی استفاده شده است و زمانی که دیگر چیزی در چنته نداشته باشد ناگزیر جای خود را به فرد مناسبی می دهد و دیگر امکان بازگشت وی به صحنه اجرایی وجود نخواهد داشت و دوره بازنشستگی را می آغازد و با نگارش کتاب خاطرات و مقاله هایی در روزنامه های معتبر و گاه سخنرانی به سیاستمدران و مسئولان کنونی یاری می رساند


      ©2013 APG.ir