تعداد بازدید: 3000

توصیه به دیگران 17

شنبه 28 ارديبهشت 1392-0:0

طبل توخالی ادعای عدم صلاحیت آیت الله

چگونه مدعیان پیروی از ولایت فقیه و رهبری می توانند ادعا کنند که آیت الله هاشمی در حوزه تفکر و عمل در مخالفت با مصالح نطام گام برمی دارد در حالی که رهبر انقلاب همچنان آیت الله هاشمی را اصلح تشخیص دهندگان مصلحت نطام تلقی و معرفی کرده است؟


مازندنومه،لطف الله آجدانی،مورخ و مدرس دانشگاه:پس از قطعی شدن ثبت نام و اعلام آمادگی آیت الله هاشمی رفسنجانی برای حضور در رقابت های انتخاباتی یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، موج گسترده رویکرد تخریبی از سوی مخالفان افراطی هاشمی،آسان ترین گزینه برای پیش بینی رفتار و مواضع مخالفان هاشمی-که راه سختی را برای رقابت با او در پیش دارند- بود.

نمونه ای از رویکرد تخریبی مخالفان افراطی آیت الله هاشمی ،چهره ی خود را در تلاش برای معرفی هاشمی در زمره خواص بی بصیرت و یکی از سران پشت پرده وقایع موسوم به فتنه 88 نشان داده است.

مدعیان این ادعا پافشاری می کنند که آیت الله هاشمی با تفکر و عملکرد خود نشان داده است که در راه مخالف مصالح نظام گام بر می دارد و برخاسته از همین ادعاست که حضور وی در عرصه را بر نمی تابند و بی وقفه بر طبل عدم صلاحیت او می کوبند.

اما سناریونویسان و کارگردانان و بازیگردانان این سناریو جدای از ناتوانی خود برای ارایه دلایل کافی اثباتی این ادعا،و در حالی که ادعای پیروی از ولایت فقیه و مقام رهبری نظام را نیز به یدک می کشند،ساده لوحانه فراموش کرده اند که حاصل این ادعا پیش و بیش از آن که نتیجه و نشانه التزام عملی آنان به پیروی از ولی فقیه و رهبری نظام باشد، انعکاسی است از مخالفت آنان با رهبری.

مدعیان و مدافعان این سناریوی ضعیف در حالی بر طبل ضد هاشمی خود از گذرگاه ادعای قرار داشتن آیت الله هاشمی در صف فتنه گران و خواص بی بصیرت می کوبند که پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و وقایع موسوم به فتنه 88 ، آیت الله هاشمی بار دیگر و با حکم مجدد رهبر انقلاب همچنان در جایگاه مهم ریاست مجمع تشخیص مصلحت نطام ابقا شده است.

در شرایطی که رهبری با تشخیص خود در دلالت بر اصلح بودن هاشمی برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نطام، حکم ریاست او بر مجمع تشخیص مصلحت نظام را ابقا و ابرام کرده است،ادعای مصلحت ندانستن حضور او در عرصه مدیریتی نطامی که همچنان و هنوز با حکم انتصابی آیت الله خامنه ای برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نطام اصلح تلقی و معرفی شده است ،ادعایی است به غایت پوچ که از آن بوی مخالفت با تشخیص و موضع و حکم رهبری نظام به مشام می رسد.

چگونه مدعیان پیروی از ولایت فقیه و رهبری می توانند ادعا کنند که آیت الله هاشمی در حوزه تفکر و عمل در مخالفت با مصالح نطام گام برمی دارد در حالی که رهبر انقلاب همچنان آیت الله هاشمی را اصلح تشخیص دهندگان مصلحت نطام تلقی و معرفی کرده است؟

از این رو بی پروا و لاجرم باید گفت طبل توخالی ادعای فتنه گری و بی بصیرتی آیت الله هاشمی حتی اگر حوزه تفکر و عملکرد او از امکان پاره ای انتقادات خالی نباشد، به ویژه در شرایط کنونی که حضور هاشمی در عرصه مدیریتی یک نیاز و ضرورت برای عبور از بسیاری از تنگناها و حل یا کاهش مشکلات نطام و جامعه در راستای صیانت از مصالح نطام و منافع ملی است، در میان اهل عقلانیت و اعتدال و انصاف ،حنای بی رنگ و متاع بی خریداری است که دیگر تاریخ مصرف آن گذشته است.


  • سه شنبه 12 آذر 1392-0:0

    با تشکر استاد

    بی توجه به این کوبنده های طبل تو خالی بهترین کار است........

    اینها به قول رئیس سابقشون خس و خاشاک هستند :)

    • کارمندقاطیپاسخ به این دیدگاه 0 0
      يکشنبه 12 خرداد 1392-0:0

      خود ملت بزرگ این شخص شایسته وبزرگ را بزرگ کرده وبازهم بزرگتر هم خواهند کرد مگه دست منو تو,اقای مدیران اتی









































      • مدیران آتیپاسخ به این دیدگاه 1 1
        سه شنبه 31 ارديبهشت 1392-0:0

        تو رو خدا این افراد رو دیگه برای ملت بزرگ , بزرگ نکنید

        • منا مرادیپاسخ به این دیدگاه 1 2
          يکشنبه 29 ارديبهشت 1392-0:0

          بر کسی پوشیده نیست ورود هاشمی از روز ثبت نام شور و هیجان انتخاباتی در ملت ایجاد کرد ... امیدواریم همه ایرانیان در روز انتخابات با حضو رگرمشان و انتخاب اصلح حماسه ای دیگر بیافرینند..

          • شنبه 28 ارديبهشت 1392-0:0

            تشکر جناب آجدانی.پیگیر مطالب شما در مازندنومه هستیم.موفق باشید

            • شنبه 28 ارديبهشت 1392-0:0

              هاشمی امید را به مردم بازگرداند...

              • م.اکبرزادهپاسخ به این دیدگاه 2 0
                شنبه 28 ارديبهشت 1392-0:0

                با آمدن آیت الله هاشمی آب در خوابگه بعضیها ریخته شد

                • شنبه 28 ارديبهشت 1392-0:0

                  یادداشت کوتاه و موجزی بود.در واقع همین است که گفته شد.درود بر هاشمی

                  • شنبه 28 ارديبهشت 1392-0:0

                    سلام استاد

                    سپاسگزار از اينكه ذهن مردم را روشن مي كنيد. با تشكر: شهروند آملي


                    ©2013 APG.ir