تعداد بازدید: 3730

توصیه به دیگران 2

شنبه 11 خرداد 1392-18:1

لذت کار در این است که مازندران را یکپارچه ببینیم

قرار نیست فرمانداری ویژه گلی بر سر کسی بزند/ما به دنبال اتحاد هستیم،شما به دنبال تفرقه نباشید/در هیئت رئیسه مجلس نتوانستیم از مازندران نماینده‌ای داشته باشیم اما آذری‌ها همیشه همه‌جا آدم دارند/تشکیل استان مازندران غربی نظر مجمع نیست.(گزارش+عکس نشست مجمع نمایندگان مازندران با رسانه‌ها)


مازندنومه،کلثوم فلاحی:نخستین نشست مجمع نمایندگان مازندران با رسانه‌های استان، یک سال بعد از راه‌اندازی این مجمع، برگزار شد.

ایرج نیازآذری -مسئول دفتر مجمع نمایندگان مازندران- در ابتدای این نشست، شعری از افشین اعلا خواند و محمد دامادی-نماینده ساری- گفت: "می‌دانید که شاعر این شعر در تهران ردصلاحیت شده است".

وی همچنین ضمن کنایه به مناظره اخیر ادامه داد: در این مناظره عکس هم نشان می‌دهید؟

نماینده مردم ساری که از طرفداران محمدباقر قالیباف است، گویا قصد داشت پس از پاسخگویی به چند سوال، جلسه را ترک کند.

کمال علیپور-نماینده قائم شهر-‌گفت:" چون قرار است قالیباف بیاید، دامادی ناراحت و نگران است"! البته دبیر مجمع، دامادی را به دلیل ساروی بودن و میزبان بودن از این کار منع کرد.

 فیاضی ساعتی بعد از شروع نشست خبری در جلسه حاضر شد.

 مازندنومه در این نشست، سه سوال مطرح کرد:

* مازندنومه: عده‌ای از ناظران نسبت به دبیرخانه مجمع، روی خوش نشان نمی‌دهند و عقیده دارند ایجاد دفتر مجمع برای بالا برد وزن سیاسی بابلی‌ها در سپهر سیاسی استان است، ضمن اینکه در چند ماه اخیر هم جز صدور چند پیام، اقدام دیگری از مجمع نمایندگان استان ندیده‌ایم. دبیر مجمع در این زمینه پاسخ دهد.

-حسین نیازآذری در پاسخ گفت:مجمع نمایندگان مازندران در هفتم خردادماه سال گذشته با 2 رویکرد مهم، آغاز به‌کار کرد.

وی ادامه داد: حفظ شان و جایگاه مردم و در راستای وظایف قوه مقننه، مجمع نمایندگان مازندران راه‌اندازی شد.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران تصریح کرد: رویکرد مجمع نمایندگان، پیگیری مطالبات مردم مازندران است.

نماینده مردم بابل در مجلس با اشاره به اینکه بعد از هشت دوره تشکیل مجلس، در دوره نهم نسبت به ایجاد دفتر مجمع نمایندگان، اقدام کردیم، یادآور شد:‌ این رویکرد جدید است و می‌تواند در روند توسعه استان مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه در آغاز کار هستیم و رسانه‌ها باید به ما کمک کنند، گفت: رسانه‌ها به مجمع نمایندگان ایده بدهند.

* مازندنومه: می‌دانیم که رای گرفتن برای مجلس بعدی، منوط به انجام دادن کار در حوزه انتخابیه است، با طرز تفکرهای سیاسی مختلفی که بین نمایندگان وجود دارد آیا همراستا و همگرا کردن نمایندگان برای رسیدگی به مسائل استان، مقدور است؟

 نیاز آذری گفت:‌با ایجاد وحدت و همگرایی در بین نمایندگان با حفظ سلایق،در مواردی که مربوط به مازندران است در اصول با هم هماهنگ هستیم.

 وی با بیان اینکه نگاه استانی و برنامه‌های استانی ما در کمیسیون تلفیق، بیانگر این موضوع است، اظهار داشت: در بودجه گذاری سال 92 توانستیم در بودجه مازندران، اثرگذار باشیم.

* مازندنومه: ایجاد فرمانداری ویژه در بابل در دوره مهندس نریمان در مجلس کلید خورد، آقای نیازآذری هم پیگیری کرد، اما آقای ناصری در دقیقه 90 با ارسال پیامک‌های انبوه، این اقدام را به نام خود تمام کرد، دبیر مجمع نظر خود را در رابطه با این تکروی دیگر همتای خود بیان کند و همچنین پاسخ دهد که فرمانداری ویژه تنکابن چه گلی بر سر تنکابنی‌ها زد که فرمانداری ویژه بابل بر سر بابلی‌ها بزند؟

 نیازآذری با بیان اینکه امروز هر اتفاقی که در بابل رخ می‌دهد من و آقای ناصری اطاعیه می‌دهیم که به همت مجمع نمایندگان، استاندار ، وزارت کشور و دولت اتفاق افتاده است، گفت: ناصری نگاه بلندی دارد و این فضاها و حاشیه‌ها از طرف بچه‌های دفتر است که نگاه آقای ناصری تداعی می‌شود اما از سوی آقای ناصری به آنها تذکر داده شد.

کمال علیپور اما معتقد بود قرار نیست فرمانداری ویژه گلی بر سر کسی بزند.

 حسینی دیگر نماینده قائمشهر، اظهار داشت: ما به دنبال اتحاد هستیم شما به دنبال تفرقه نباشید.

وی افزود: اگر بابل یا هر شهر دیگر توسعه یابد یعنی مازندران توسعه یافته است.

حسینی ادامه داد: من با این نظر به دفتر مجمع نگاه می‌کنم که هر فردی از هرجای استان می‌تواند از این دفتر نامه بگیرد و به امور خود رسیدگی کند، ما در گذشته در شهرستان‌ها دربه‌در بودیم، برای ملاقات با یک مسئول باید به دفتر آن مدیر می‌رفتیم اما الان خودمان دفتر داریم، قوه مقننه در استان هیچ دفتری ندارد.

*اعتقادی به فرمانداری ویژه ندارم

 به گزارش مازندنومه،اگرچه نیازآذری در صحبت‌های خود بر وفاق و همدلی بین نمایندگان تاکید داشت اما قاسم احمدی، وفاق و همدلی را شعاری و صوری قلمداد کرد.

 وی در ابتدای سخنان خود با قدردانی از علی بابایی مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران به دلیل در اختیار دادن فضایی برای دفتر مجمع نمایندگان مازندران،گفت: کارهای دولت در شهرستان توسط فرمانداری‌ها و کارهای قوه قضائیه هم توسط دادگستری‌ها پیگیری می‌شود، اما قوه مقننه هیچ حساب و کتابی نداشت.

نماینده مردم نوشهر و چالوس، تصریح کرد:‌ایجاد دفتر مجمع کار نویی بود و من از آقای نیازآذری تشکر می‌کنم.

وی همچنین بر خلاف کمال علیپور، در موضوع فرمانداری ویژه با مازندنومه هم عقیده بود.

 احمدی با بیان اینکه هیچ اعتقادی به فرمانداری ویژه ندارم، اظهار داشت:‌در تنکابن می‌بینم که تاسیس فرمانداری ویژه هیچ نقشی نداشت و فقط سر در اتاق فرماندار به معاونت استاندار تغییر کرده است و مردم منطقه برای کمترین کار باید به مرکز استان مراجعه کنند.

 نماینده معین شهرستان تنکابن در مجلس با بیان اینکه تاسیس فرمانداری ویژه در بودجه ریزی هم نقشی ندارد، گفت: اگر نام فرمانداری ویژه است باید امکانات ویژه هم داشته باشد.

 وی ادامه داد: در سال 1349 که سمنان جزئی از مازندران بود فرمانداری ویژه نامیده می‌شد و اختیار داشت اما امروز این فرمانداری ویژه می‌تواند کارگشا باشد؟ من ندیدم.

 وی در بخش دیگری در از این نشست در رابطه با تاسیس استان جدید در غرب مازندران اظهار داشت: صدا و سیما از مستقل شدن غرب مازندران، پرهیز و فرار می‌کند.

 احمدی با بیان اینکه ما مازندرانی هستیم و هیچگاه نمی گذاریم نام مازندران از بین برود، گفت: امروز آذربایجان شرقی و غربی و خراسان شمالی و جنوبی نشان می‌دهد که هویت‌ها حفظ می‌شود.

 وی یادآور شد: توجه نکردن لازم به غرب مازندران باعث شده مردم این شعار را بدهند، چون از مرکز استان دور هستند، رسیدگی به آنها کم شده است.

نماینده نوشهر و چالوس در مجلس، خاطرنشان کرد: اگر تفویض اختیارها به غرب استان به صورت اصولی انجام می‌شد این اتفاقات نمی‌افتاد و به اینجای کار نمی‌رسیدیم.

وی با بیان اینکه ما جزیره‌ای کار می‌کنیم و نتوانستیم وفاق ایجاد کنیم، اظهار داشت:‌ در هیئت رئیسه مجلس نتوانستیم از مازندران نماینده‌ای داشته باشیم اما آذری‌های محترم همیشه همه‌جا آدم دارند.

احمدی در دلیل تفکیک غرب مازندران، بر فاصله زمانی 9 ساعته بعضی روستاهای نوشهر تا مرکز استان تاکید کرد.

بعد از سخنان احمدی در رابطه با دلیل جدایی غرب استان از مازندران، دامادی گفت: این نظر مجمع نیست.

علیپور هم ادامه داد: باور کنید اگر یک آلاشتی هم بخواهد تا مرکز استان بیاید مثل فاصله چالوس تا مرکز استان است، پس ما هم بگوییم آلاشت استان شود؟

احمدی هم پاسخ داد: این نظر مجمع نبود، نظر علیپور بود.

گفتنی است تکه‌پرانی‌های نمایندگان به یکدیگر، با شوخی و خنده همراه بود.

*دولت تخلفات زیادی انجام داده است

 در ابتدای صحبت‌های محمد دامادی میکروفن مقابل وی با مشکل مواجه شد. نماینده ساری در این زمینه اظهار داشت: لاریجانی می‌گفت مشکل بلندگو حل نمی‌شود.

 وی با ابراز گلایه از برخی بداخلاقی‌ها در خصوص اینکه حقوق نمایندگان، دغدغه بعضی افراد شده است، گفت: نماینده مردم اگر تشکیلاتی داشته باشد مال خودش نیست.

نماینده مردم ساری و میاندرود یادآور شد: امروز اگر آقای بابایی این ساختمان را به دفتر مجمع نمی‌داد ما نمی‌توانستیم در خدمت رسانه‌ها باشیم.

دامادی در این نشست با بیان این که از مسائلی که در چند سال اخیر با آن درگیر هستیم، طرح‌های غیرکارشناسی است،ادامه داد: برای ارائه طرح باید آمایش سرزمین صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با احداث پالایشگاه، آمایش سرزمین به درستی صورت نگرفت و منابع هم به خوبی دیده نشد، تصریح کرد: اما دولت ملزم به اجرایی کردن مصوبات سفر است و ما هم پیگیر هستیم.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با بیان اینکه از نظر ما طرح انتقال آب دریا به مناطق کویری و مرکزی کشور، ابتر است، یادآور شد: دولت تخلفات زیادی انجام داده است.

 وی در در رابطه با استفاده از ظرفیت‌های گردشگری استان گفت: طی ماه‌های آینده در این زمینه طرحی به مجلس ارائه می‌کنیم.

 دامادی با بیان اینکه باید سازمان گردشگری را به وزارتخانه تبدیل کنیم، خاطرنشان کرد: حدود 80 امضا جمع شده و در فرصتی مناسب به هیئت رئیسه تقدیم می‌کنیم.

 وی با اشاره به اینکه زباله فقط معضل مازندران نبوده و مشکل استان‌های شمالی است، گفت: در رابطه با بارگذاری محل کارخانه زباله‌سوز ساری اعتراض دارم و جای مناسبی ندارد.

 دامادی در واکنش به سخنان یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه یکی از مسئولان گفته ایجاد عوارضی در استان باید توسط مجمع نمایندگان پیگیری شود، خاطرنشان کرد: «یک روز به بچه‌ای گفتند گربه چه صدایی داره، بچه گفت "ما"، متوجه شدند آن کسی که صدای گربه را نمی‌شناسد، گاو را هم نمی‌شناسد.»

وی ادامه داد: آن مسئولی که این مسئله را عنوان کرده نه حوزه کار خودش را می داند و نه حوزه کار مجلس را، شان تقنین را تقلیل ندهیم.

*مازندران را یکپارچه ببینیم

 نظرات نمایندگان متفاوت بود، یکی تاکید بر وفاق داشت و دیگری همدلی را صوری عنوان می‌کرد.

 عبدالوحید فیاضی معتقد بود در میان نمایندگان مردم مازندران در مجلس نهم، همگرایی رو به فرونی است.

وی ادامه داد: گرچه در دروه‌های قبلی نماینده نبودم، به عنوان فردی که مدیر اجرایی استان بودم می‌توانم در این زمینه قضاوت کنم.

 فیاضی با بیان اینکه چرا باید به نگاه منطقه‌ای متهم شویم، تصریح کرد: نگاه منطقه‌ای و جزیره‌ای اشکالی است که به کشور وارد است.

 وی با بیان اینکه هر نماینده در مقابل ملت ایران پاسخگو است، گفت: وقتی فردی از نمایندگان، مطالبات مازندران را با دیدگاه کلان، پیگیر باشد، نیازهای منطقه خود را هم پاسخگو می‌دهد، چون که صد آید نود هم پیش ماست.

 نماینده مردم نور و محمودآباد با اشاره به اینکه تلاش ما در مجلس این است که به سمت خردگرایی برویم، یادآور شد: خرد اقتضا می‌کند منافع همه ملت را در نظر بگیریم.

 وی با بیان اینکه بخشی نگری، اشکال کار است و ما هم انتظار نداشته باشید نگاه این چنینی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: از ما انتظار داشته باشید به عدالت همه‌جانبه فکر کنیم.

 فیاضی متذکر شد: لذت کار در این است که مازندران را یکپارچه ببینیم.

وی علت تحقیق و تفحص از استانداری مازندران را نگاه غیرعادلانه در اعتبارات عنوان کرد و گفت: باید نگاه عدالت‌محورانه را رعایت می‌کردند که البته در یکی دو ماه قبل هم این نگاه اتفاق نیفتاده است.

فیاضی در رابطه با ایجاد سازمان سواحل با بیان اینکه برخی نمایندگان دیگر استان‌ها لزومی بر ایجاد این سازمان نمی‌دانند با این تصور که دریا مربوط به ما نیست، اظهار داشت: اما همه کشته شدگان دریا هم که مازندرانی نیستند.

وی ادامه داد: رسانه باید در راستای تلاش نمایندگان شمال را برای ایجاد سازمان عمران، افکار عمومی را تنویر کند.

حسین نیازآذری در پایان این نشست ملت مردم را به حضور در پای صندوق‌های رای فراخواند.

 دقایقی از ساعت 12 گذشته بود که این نشست به پایان رسید.


  • چهارشنبه 15 خرداد 1392-0:0

    اقدام رییس دفتر مجمع نمایندگان برای برگزاری چنین نشستی قابل تقدیر است . تا کنون خبرنگار ان جندتا نماینده را کنار هم ندیدند.

    • سه شنبه 14 خرداد 1392-0:0

      دوست عزیز مازندرانی (کلانشهر بابل) ، همه به دنبال اتحاد هستند شما به دنبال تفرقه نباش / دوست من مازندران آباد و زیبا همیشه به صورت یکپارچه و متحد خواهد بود.ای کاش کمی کلی تر فکر می کردید.در ضمن در تعریفتان از کلانشهر هم کمی دقت به خرج دهید.ما به عنوان مازندرانی که نه بحث بابل و نه ساری و نه تنکابن و... را میکنبم مازندران را مازندران می خواهیم و اصلا هم حرف بی معنی استان شدن بابل یا هر شهر و منطقه دیگر مازندران که هیچ پایه و اساسی ندارد را تایید نمیکنیم.به امید آبادانی هر چه بیشتر استان سرسبز و زیبای مازندران (تپورستان باستانی) با همه شهرها و روستاهایش // و چه خوش گفت حکیم فردوسی در شاهنامه : که مازندران شهر ما یاد باد ، همیشه برو بومش آباد باد

      • دوشنبه 13 خرداد 1392-0:0

        زرشك طلايي را اول بايد نمايندگان قائم شهر بدهند

        • دوستدار میراث فرهنگیپاسخ به این دیدگاه 2 1
          دوشنبه 13 خرداد 1392-0:0

          آقای نیاز آذری به عنوان دبیر مجمع نمایندگان کار شایسته ای انجام دادند تا با اهالی مطبوعات جلسه ای داشته باشند و شایسته تر آن که با سازمان های مردم نهاد میراث فرهنگی هم جلسه ای داشته باشند و آقای دامادی هم در جریان تخلفات قرار بگیرند و بتوانند پرونده تحقیق و تفحص از استادنداری مازندران را هم به شایستگی به نتیجه برسانند. از اطلاع رسانی مازندنومه متشکریم.

          • يکشنبه 12 خرداد 1392-0:0

            حالا یک سوال پیش می آید اگر مازندران غربی و مازندران شرقی ایجاد شود بابل جزء قسمت غربی میشود یا شرقی؟! لطفا" دبیر مجمع توضیح بدهند.

            • يکشنبه 12 خرداد 1392-0:0

              بابا خجالت خوب چیزیه آ

              این همه جمع شدن که بگن مازندران آباد نه بابل و ساری و آمل و نور و چالوس و رامسر آباد

              • يکشنبه 12 خرداد 1392-0:0

                عجب اظهارات ناپخته اي داره اين اقاي دامادي .كدام شان .عملكردشما طي همين يكسال اخير پرسشهاي متعددي را براي افكار عمومي ايجادكرده.به جاي اينكه از حق مردم دفاع كني صحبت از شان ميكند دخالت در عزل ونصبها ايا باشان نمايندگي سازگاري داره.

                • ساری مرکز استانپاسخ به این دیدگاه 3 1
                  يکشنبه 12 خرداد 1392-0:0

                  در روی همان پاشنه می چرخد/نمایندگان مردم یا نمایندگان بین مردم؟

                  http://www.mazandnume.com/?PNID=V15422

                  • نتاج-پاسخ کلانشهر بابلپاسخ به این دیدگاه 4 1
                    يکشنبه 12 خرداد 1392-0:0

                    سلام

                    دوست عزیز، خواهش میکنم شما اگه واقعا یک بابلی هستید، این مسائل رو مطرح نکنید، از مازندنومه هم تقاضا دارم در تایید نظرات کمی دقت به خرج دهد و برای پرنظر شدن خبرهایش، هر نظری، علی الخصوص نظرات تفرقه برانگیز را تایید نکند.

                    دوست عزیز، بنده بابلی و ساکن بابل هستم و باور کنید که مشکلات حتی با استان شدن شهر بابل! هم حل نمی شود.

                    در ضمن یک اصلاحی باید در تعریف تان از کلانشهر اعمال کنید.

                    :)

                    به امید همدلی هر چه بیشتر مازندرانی ها و زیراب زنی کم تر

                    • مازندرانپاسخ به این دیدگاه 4 0
                      يکشنبه 12 خرداد 1392-0:0

                      چرا این بابلی های سیری ناپذیر هستند ؟ چرا خواستار استان مستقلی هستید ؟ اگر بابل با حومه خودش استان شود دیگر چیزی برای مازندران نخواهد ماند . . زنده باد مازندران سرافراز

                      • کلانشهر بابلپاسخ به این دیدگاه 0 8
                        يکشنبه 12 خرداد 1392-0:0

                        حق بابل بزرگ بیش از اینهاست آقای مسئول . . به امید استان مستقل با نام تبرستان و یا بهارنارنج با مرکزیت کلانشهر بابل . .

                        • يکشنبه 12 خرداد 1392-0:0

                          باز هم این نمایندگان نمی دانند که وظیفه شان چیست خود را کارمند لاریجانی می دانند

                          یک جمله از اقدامات نظارتی در کلام شان به چشم نمی خورد یک جمله دفاع از حقوق ملت نمی گویند یک جمله از ظلمی که در 8 سال گذشته بر ایران و ایرانی رفت نمی گویند از بی عرضگی شان در مقابله با فجایع رییس تامین اجتماعی نمی گویند خودشان را سرکار گذاشتند این است اثر کارهای غیرمرتبط مثل همین دفتر

                          • يکشنبه 12 خرداد 1392-0:0

                            زرشک طلایی را باید به نمایندگان مازندران داد چون هنوز شان نمایندگی و قانونگذاری را نمی دانند


                            ©2013 APG.ir