تعداد بازدید: 2577

توصیه به دیگران 14

چهارشنبه 15 خرداد 1392-7:13

کاندیدای مردم یا نامزد بعضی ها؟

دبیر مجمع نمایندگان استان نسبت به روند برخی تاییدصلاحیت شوراها پاسخگوباشد/ازگوشه و کنار خبرهایي به گوش می رسد که برخی آقایان با منت گذاری به برخی ازتعیین صلاحیت شدگان نهایی ،به نظر می رسد آن ها را به نوعی وامدار خویش نموده اند تا در آینده،حواس شان جمع باشد که صلاحیت آنها منوط به حمایت این آقایان بوده است!


مازندنومه،سیاوش اسلامی سوادکوهی:1-بی تردید مجمع نمایندگان مازندران تصمیمات مهمی را برای مردم و کشور اتخاذ می نمایند،باید هم ازجهات عدیده مهم شمرده شود، چرا که قدرت و اثرگزاری بی بدیلی را بر روند تحولات و سرنوشت جامعه رقم می زنند.به همین دلیل امیدوارم این مجموعه بارویکردی که دارد،مُهر مردودی برکارنامه ی آنان طی سال های آتی حک نشود.

نگارنده توقع دارد این مجموعه با وسعت نظر، قدرت اعطائی مردم به خودشان را ،به مثابه قدرت فردی خویش تقلیل ندهند.

2-درآستانه انتخابات،تصمیم گیری و انتخاب نمایندگانی برای نظارت بر امر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای مازندران توسط مجمع نمایندگان،با سوالات و ابهاماتی نزد مردم و صاحب نظران در محافل گوناگون مواجه شده است که امیدوارم درآینده ای نزدیک -خاصه دبیرمحترم مجمع- بتواند پاسخ های مستدلی را برای عملکرد نزد افکارعمومی و رسانه هاارائه دهد.

حضورکاندیداها و سلایق متفاوت برای ثبت نام در شوراهای اسلامی شهر و روستا و بررسی صلاحیت ها که کاری بس سخت و ظریف در حفظ جایگاه اشخاص،آبرو و حیثیت کسانی که خودشان را برای خدمت به جامعه و مردم آماده کرده بودند،بسیارحائز اهمیت است،اما متاسفانه مشاهده شد به برخی ازاین ظرافت ها فارغ ازمسیر قانونی و استعلام ازمراجع چهارگانه قانونی،توجه لازمه نشده است.

3-در میان یازده نماینده محترم مجلس شورای اسلامی ازمازندران علی الظاهر سه نفربرای بررسی و روند نظارت و تعیین صلاحیت ها درانتخابات تعین شدند.

یک پرسش:چرا در بین نمایندگان کسانی که درحوزه نظارت و تعیین صلاحیت ها توانمندتر بودند و تجارب ارزشمندی دارند،مورد توجه و حساسیت آقایان واقع نشده اند؟

به عنوان مثال نقش پرتوان و پختگی و تجارب گران سنگ آقای یوسفیان ملا -نماینده شریف مردم آمل- و صاحب نظر بودن او درحوزه های قضائی و مراجع چهارگانه که می توانست بر بسیاری ازشائبه های تاثیرپذیری به دورباشد،مورد توجه واقع نشد؟

یا اگر تجربه آقای سیدرمضان شجاعی کیاسری و نماینده محترم ساری که سابقه و تجربه او در کميسیون شوراها در مجلس و اثرگذاری و شناخت وی در حوزه ی سیاسی و اجتماعی به مثابه یک فرصت برای همه ی گروه ها و سلایق به حساب می آید،به عنوان منتخب مجمع برای این کار در نظرگرفته می شد،به نظر بهتر جلوه نمی نمود؟

یا با توجه به سوابق کاری آقای سیدهادی حسینی- نماینده شریف قائم شهر و سوادکوه و جویبار و سیمرغ -در جهت تعیین صلاحیت ها و حضور مقتدرانه او درمدیریت گذشته می توانست برای همه کاندیداها در حفظ آبرو و حیثیت آنها یک "استثنا"تلقی شود،اما به نظرمی رسد این پتانسیل ها که می توانست درنشاط سیاسی موثر واقع شود،دیده نشد!

ندیدن این فرصت ها و ظرفيت ها،سبب ساز دل نگرانی های بسیاری از شهروندان و کاندیداهای ردصلاحیت شده ي فارغ از مراجع چهارگانه شده ی قانونی است!

برخی از همین افراد با تشویش،در حالي که روحیه خودشان را از دست داده اند،به اتهام هاي نداشته خود مي انديشند که در جامعه در قالب شایعه رواج يافته،حتی برای خانواده شان نیز ایجاد تردید نموده است.

4-پرسشی را از دبیر محترم مجمع نمایندگان استان دارم که آیا ایشان به نیابت ازدیگر نمایندگان حاضرند امروز نزدافکارعمومی پاسخگوی عملکرد هیات بررسی کننده تعیين صلاحیت هاباشند؟

ازگوشه و کنار خبرهایي به گوش می رسد که برخی آقایان با منت گذاری به برخی ازتعیین صلاحیت شدگان نهایی ،به نظر می رسد آن ها را به نوعی وامدار خویش نموده اند تا در آینده ،حواس شان جمع باشد که صلاحیت آنها منوط به حمایت این آقایان بوده است!

آیا به راستی رد یا قبول کاندیدايی به "خواستن" و"توانستن "نماینده ای یا گروه های ذی نفوذ و پرنفوذ یا گروه های فشار،(فارغ ازمراجعه به مراجع چهارگانه که امري کاملا قانوني و صحيح است) امر پسندیده اي است؟

آیا نماینده ای صلاحیت کاندیداهایی را می تواند تا برآورده شدن تمنیات سیاسی و گره زدن به حمایت های آتی،در هاله ای از ابهام بگذارد و سوای استعلام از مراجع چهارگانه ،"دم" او را دیدن و "خواستن" آنها را هم برآورده کردن ،و یا ارائه لیست هایی که ازجاهایی "خاص"- سوای مراجع چهارگانه که قانون نسبت بدان هاصراحت دارد-می رسد که مثلا" این ها نباید تایید صلاحیت شوند،کاری قانونی و از شمول وظایف نمایندگی است؟

صاحب این قلم نظر متولیان قانون و نمایندگان محترم را نسبت به رونداتخاذ شده و رفع سوء برداشت ها و عملکردها جلب می کنم و ان شاالله این موضوع مورد توجه و عنایت مجمع نمایندگان قرار گيرد تا موجبات تشویق مردم در ایجاد و خلق "حماسه سیاسی" پیشنهادی مقام معظم رهبری فراهم شود.


  • يکشنبه 19 خرداد 1392-0:0

    وضعیت اسفبار و البته کارنامه نمایندگان مازندران انتخابات شورا نیز می باشد زیرا هییت های نظارت با نظر آنها چیده می شود و رد صلاحیت ها و تایید نیز با مجلس شورای اسلامی است. بنابراین نمایندگان مازندران تن دادند بههییت های منتسب شورای نگهبان و حاضر نشدند افراد معتدل تر را به کار بگیرند و اصلا نظری ندارند مثل عملکردشان در مجلس است نظری ندارند هر جا نان باشد هر طرف باد باشد هستند.

    • شنبه 18 خرداد 1392-0:0

      واقعا"آدم تعجب می کندبرخی ازمخاطبان چه منافعی دارندکه اینگونه سینه چاک درردصلاحیتها هستند؟واقعا"می ارزه تااین اندازه به این آقاتوهین بکنید؟تازه هجوم به نویسنده هجوم به فهم مخاطبان است زیرااگراین نوشته فاقدبارمعنایی باشه نیازبه این نیست که دیگران باتخریب شخصیت یک فرد آن راثابت کنندخودمخاطبان ازآن ردمیشن.حالا اینهمه توهین ودق دلی بعضی افراد حتی تادوران تحصیل!جل الخالق!!!بخدابایدپناه بردهمین.

      • جمعه 17 خرداد 1392-0:0

        قاسم نادری ما اگر از این نویسنده انتقاد می کنیم او را می شناسیم ایشون باد به هرجهت هستند اگر تعداد رد صلا حیت ها زیاد بود فریاد و امصیبتا وی گوش فلک را کر میکرد حالا عده ی مورذ رافت نظام قرار گر فتند ایشون شدن داعیه مهربانتر از مادر .همین حضرت آقا سیا وش سوادکوهی یک روزی ... جا لب تر اینکه که ایشون از نمایند گانی توانمندی به قول خود شان نام بردند بیشترین و سا طت و پیگیری را می کردند تا تعداد رد صلا حیت شده ها کمتر بشن قا سم آقای نادری عزیز تو خود حدیث مفصل بخوان از مجمعل ...با تقدیر فراون از مدیریت فعال و پرتلاش مازند نومه که واقعا در این خصوص در اطلاع رسانی و کمک به تنویر افکار عمومی خوب مید رخشد سر بلند باشید

        • قاسم نادریپاسخ به این دیدگاه 0 0
          جمعه 17 خرداد 1392-0:0

          تقدیم به انهایی که این متن خیلی آمپرشان رابالابرده وبه نویسنده ان هجوم می برند!وقتی به آقای نویسنده حمله می شودیعنی اثرگذاری این نوشته منافع آنهارابه خطرانداخته،یعنی تیروهدف نویسنده به آنجایکه قراربوداصابت نمایدو"جزانده"شودانجام گرفت!

          • همکلاسی دیروزپاسخ به این دیدگاه 1 0
            جمعه 17 خرداد 1392-0:0

            سیا جان از دانشگاه قم جه خبر نکنه فراموش کردی حالا داری از زمین و زمان ایراد میگیری

            • پنجشنبه 16 خرداد 1392-0:0

              نباید مجمع نمایندگان اجازه دهد که سو استفاده ای از انتخابات شود. شنیده ها هاکی از ان است که نزدیکان بعصی از نماینده ها از کاندیدای شورای شهر تعهد کمک میگیرند و کارشان را میرسند. خدا کند که اشتباه باشد.

              • پنجشنبه 16 خرداد 1392-0:0

                غلامي جان اين شيرمرد خيلي وقته از سوادكوه دل كنده و استان نشين شده فقط با پسوند سوادكوهي اداي سوادكوهي در ميار ه واز درد زخم سوادكو يها بي خبره

                • پنجشنبه 16 خرداد 1392-0:0

                  سلام به مازندنومه.

                  چرا مردم را با خود بد میکنید؟ مردم چه میدانند که شما باکسی مشکل دارید یا با رقیب انتخاباتی خود کورس میگذارید دیگران را بی دین خطاب میکنید.این برگ برگ مناسبی برای کارنامه مجمع نمایندگان استان به حساب نمی اید.اقای نیاز اذری ترتیبی اتخاذ فرمایید.

                  • پنجشنبه 16 خرداد 1392-0:0

                    چرا اقایان دامن زده اید به این مسله؟ اقای علیپور خود میداند صلاح چیست و چه کسی بدردش میخورد..

                    • پنجشنبه 16 خرداد 1392-0:0

                      درود برتو ای شیر مرد سوادکوهی که نگفته ها را گفتی.

                      • پنجشنبه 16 خرداد 1392-0:0

                        با سلام به خوانندگان این مطلب.. حاصرم قسم یادکنم که عین واقعیت است بدون هیچ کم وکاستی... سلیقه ای عمل کرده و خواست همه را وامدار خود کند ولی مردم می فهمند قربان..

                        • پنجشنبه 16 خرداد 1392-0:0

                          تاکی باید ادامه پیداکند از این موارد؟ جالبش این است که خود این نمایندههای محترم هم مشکل صلاحیت داشتند و میدانند که چقدر از نطر روحی به ادم فشار می اید.

                          • سوادكوهي اصيلپاسخ به این دیدگاه 1 0
                            پنجشنبه 16 خرداد 1392-0:0

                            جناب سياوش اسلامي بنده به عنوان يك سوادكوهي اصيل كه پسوند واقعي سوادكوهي رادارم از شما تمنا دارم كه الكي پسوند سوادكوهي را به خودتان لقب ندهيد شما هميشه در سايت ها و رسانه ودر گردش روزگار و جناح ها و دسته بند يهاي سياسي و مصلحت انديشي هاي كه خودتان داريد مطلب ميگذاريد و راحت بگويم باد به هر جهت مي باشيد بگذاريد سوادكوهي با همه مظلوميت ها و محروميت ها كه دارد اينگونه در اذعان عمومي تخريب نشود .نوشتن اين همه مطالب رنگ وارنگ دلسوزي نيست بلكه باج خواهي مي باشد كه جنابعالي در اين مورد از سابقون مي باشيد.مديريت محترم سايت مازند نومه خواهشا اين مطلب را بگذاريد

                            • پنجشنبه 16 خرداد 1392-0:0

                              چه شيطاني است اين اسلامي و..

                              • پنجشنبه 16 خرداد 1392-0:0

                                توهینهای به نویسنده نشاندهنده عمق تاثیرنوشته به مرکزسیبل هدف می باشدامیدوارم ایشان باروشنگری که می کنندازتیروترکشهای اینچنینی جاخالی نکنند

                                • پنجشنبه 16 خرداد 1392-0:0

                                  مراجع چارگانه فقط باید مستندات را ارائه دهند اما برخی از نهادها صراحتا صلاحیت داشتن یا نداشتن را اعلام می کند که به انها ربطی ندارد و از وظایف هیات نظارت است که بر اساس نظرات ارائه شده مطابق قانون یا فرد واجد شرایط است یا خیر؟

                                  متاسفانه حضور افرادی استقلالی از خود ندارند در این روند خدشه وارد شد و ترکیب هییت نظارت شهرستانها که با نظر نمایندگان باید انجام شود نیز بسیار ناشبیانه چیده شد و به نظر می رسد که اقایام هیچ اراده ای از خودشان ندارند

                                  • پنجشنبه 16 خرداد 1392-0:0

                                    یکی از بستگانم که کاندیدای شورای شهر قائمشهر بوده بخاطر روابطی که با آقای سیدهادی حسینی داشتند توسط... رد صلاحیت شدندند در حالیکه ایشون مسئولیت اداره ای رو در قائمشهر داشتند؟!!واقعا چه کسی باید جلوی این تخلفات رو بگیره؟؟؟؟

                                    • پنجشنبه 16 خرداد 1392-0:0

                                      اظهار نظر بسیار بدون مطالعه ای بود!!

                                      هیئت نظارت ربطی به مجمع نمایندگان ندارد!!

                                      • چهارشنبه 15 خرداد 1392-0:0

                                        آقای اسلامی درود بر تو که قلم و قدمت همواره در راه افشاگری و تحلیل موشکافانه سیاسی بوده و هست..ما هرگز مقاله ای که شجاعانه در تنویر افکار عمومی در همین سایت و هفته نامه دریاسر بتاریخ 17اسفند91با عنوان مردم غریبه نیستند رو فرموش نمیکنیم..خدا پشت و پناهت..مردم قائمشهر همیشه از جنابعالی حمایت میکنند

                                        • چهارشنبه 15 خرداد 1392-0:0

                                          آقای اسلامی پیشنهاد می کنم اگر مطلبی ذر خصوص مسائل سیاسی میخواهید عر ض بفرمایید با نام مستعار و عکس غیر از عکس خودتون تو سایتها بگذارید چون مردم شما را خوب می شناسند و از نگرانی هایتان نگران نمی شوند و از خوشحالیتان خوشحال نمی شوند .

                                          • چهارشنبه 15 خرداد 1392-0:0

                                            جای تاسفه که روند انتخابات شوراها طی یک پروسه نامیمون در بعضی از شهرهای مازندران از قبل طراحی و مشخص شد و علیرغم هزاران سوال و پرسش در افکار عمومی کسی پاسخگو نبود؟!!


                                            ©2013 APG.ir