تعداد بازدید: 5721

توصیه به دیگران 2

شنبه 18 خرداد 1392-20:51

ستاد انتخاباتی یا آهنگ درخواستی؟/موزیک به شرط رای!

پخش موزیک های شاد،با صدای بلند باعث آزار شهروندان شده است/در بحث ساماندهي تبليغات شهر،مسئولان ضعيف ظاهر شدند/ ده متر گوني پلاستيكي براي تبليغات بيش از 140 نفر آن هم بدون تعيين مكان براي داوطلب ها،خود نوعي بي عدالتي و بي نظمي در تبليغات شهري محسوب مي شود.


مازندنومه؛یادداشت مهمان،شعبان وفايي نژاد:با آغاز به كار تبليغات انتخابات شوراهاي اسلامي شهرهاي كشورمان به خصوص در شهر ساري و گرم شدن تنور تبليغات كانديداهاي شوراي شهر ، در جلوي بسياري از ستادهاي انتخاباتي شاهد پخش انواع آهنگ هاي مجاز و غيرمجاز آن هم با صداي بلند هستيم كه اين اقدام موجب اعتراض ، انتقاد و ناراحتي شهروندان شده است.

در بين شهروندان افرادي هستند كه به خاطر بيماري هاي اعصاب و یا قلبي بيش از سايرين از اين اقدام نابخردانه صدمه مي ببينند.

 اين ناهنجاري اجتماعي و تجمع افراد جلوی ستادها و پیاده روها و در خیابان ها باعث شده تا در بافت هاي مركزي ساری به خصوص در خيابان هاي فرهنگ ، قارن ، انقلاب ، 18 دي ، ميدان شهدا ، خيابان مدرس ، جمهوري اسلامي و ...شاهد كندي تردد اتومبيل ها و شهروندان باشيم.

 گاه مشاهده مي شود برخي ستادهاي با ايجاد راهبند هاي مصنوعي كه شديداً شهروندان را آزرده خاطر كرده ، به دنبال جلب توجه و شناساندن فرد مورد نظرشان به مردم هستند.

 با توجه به اينكه مسئولان امر بايد در قبال چنين اتفاقاتی احساس مسئوليت کنند اما در عمل ما بي توجهي مطلق آنها مي بينيم و هيچ توجهي به حق و حقوق شهروندان نشده است.

 در واقع جلب توجه شهروندان نبايد به قيمت ايجاد مزاحمت براي ساير شهروندان باشد.

در بحث ساماندهي تبليغات شهر ، مسئولان بسيار ضعيف ظاهر شده اند؛ براي تصديق اين مدعا مي توان از مكان نصب پوسترهاي تبليغاتي نام برد كه در جايگاهي نامناسب تعيين و روند تبليغات بر روي آن منظر زشتي را به شهر تحميل ساخته است.

 بنده 28 سال قبل در شهرداري مجري اين طرح بودم و با اين روش كار كرده ام كه اكنون پس از تقريباً سه دهه روش و مكان هاي ابتدايي براي محل نصب جايگاهاي تبليغاتي تعريف شده است.

 ده متر گوني پلاستيكي براي تبليغات بيش از يكصد و چهل نفر آن هم بدون تعيين مكان براي داوطلب ها، خود نوعي بي عدالتي و بي نظمي در تبليغات شهري محسوب مي شود.

 به هر حال بايد براي ساماندهي تبليغات انتخابات تفكري نو و اساسي ايجاد شود. برقراري نظم و آسايش رواني براي مجموعه شهر و شهروندان مهمي است كه نبايد مورد بازيچه تبليغاتي داوطلبان انتخابات شوراهاي شهرها قرار بگيرد.

اگر در شرايط عادي هر مكاني بتواند مجاز به پخش انواع موسيقي هاي مجاز و غير مجاز با صداي بلند باشد اما آيا حضور زنان و دختران بي حجاب با رفتارهاي غير اخلاقي كه گاهً با رقص و اجراي موسيقي هاي زنده در ستادهاي تبليغاتي همراه است ملاك و معيار پاسداشت ارزش هاي حاكم بر نظام مقدس جمهوري اسلامي است ؟

 اين سبك تبليغات سبك سرانه موجب نارضايتي خانواده هاي معظم شهدا ، نيروهاي ارزشي ، جانبازان و همچنين گستاخي متوليان هنجارشكن در جامعه خواهد شد.

اینان مطمئناً در پارلمان شهر نيز با امكانات ، اعتبارات و اختيارات شوراي شهر و شهرداري به دنبال ترويج ضد ارزش ها در جامعه خواهند بود چرا كه خود محصول و توليد بداخلاقي و بي ارزشي براي كسب كرسي نمايندگان شوراي شهر و شهروندان هستند.



    ©2013 APG.ir