تعداد بازدید: 2296

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 19 خرداد 1392-22:36

به این پیشنهاد فکر کنید/یک مطبوعاتی به شورا بفرستیم

فهرست تعدادی از نامزدهای جامعه خبری مازندران در انتخابات شوراها/طبق قانون جلسات شوراها باید علنی باشد،مگر این که دو سوم اعضا تصمیم بر غیرعلنی بودن آن بگیرند،اما این قانون به جهت نبود تفکر رسانه ای و اندیشه پاسخگویی،در بسیاری از شوراها عملی نشد و اعضای شوراها بدون حضور رسانه ها هر چه خواستند کردند و هر تصمیمی خواستند گرفتند.


مازندنومه:افراد حقیقی و حقوقی مختلفی در انتخابات شوراها خود را نامزد کرده اند و به تقریب از هر قشر و طبقه و صنفی نامزد یا نامزدهایی در انتخابات آتی وجود دارد.

تجربه نشان داده است وجود و حضور اصحاب رسانه در هر مکان و مجلس و دستگاهی باعث شفافیت بیشتر و کارکرد بهتر آن سیستم شده است.

دردوره گذشته در مازندران تنها شورای شهر ساری جلسات خود را در حضور اهالی رسانه برگزار می کرد و همین موضوع باعث شده بود علاوه بر این که خبر جلسات و عملکرد و گفتنی ها و مشکلات و درد دل های اعضای شورای شهر ساری بیان شود،با حضور خبرنگارها چیزی برای مخفی کردن و انحراف احتمالی باقی نماند.(البته این بدان معنا نیست که شورای شهر ساری بدون اشکال بوده است،لیکن از حیث ارتباط با رسانه ها و ارایه گزارش به مردم موفق بود)

طبق قانون،جلسات شوراها باید علنی باشد،مگر این که دو سوم اعضا تصمیم بر غیرعلنی بودن آن بگیرند،اما این قانون به جهت نبود تفکر رسانه ای و اندیشه پاسخگویی،در بسیاری از شوراها عملی نشد و اعضای شوراها بدون حضور رسانه ها هر چه خواستند کردند و هر تصمیمی خواستند گرفتند.

یکی از راه کارها برای رفع این معضل،حضور حداقل یکی از اهالی رسانه در شوراهاست تا با وجود آن ها،حلقه ارتباط بین افکار عمومی و نهاد شورا گسسته نشود و مردم بدانند در شوراها چه خبر است.

به همین دلیل در زیر نام برخی از همکاران رسانه ای ما که در مطبوعات،سایت های خبری و نیز صدا و سیمای مرکز مازندران مشغول فعالیتند آورده می شود تا در صورت امکان روز جمعه این چهره ها را نیز مدنظر قرار دهید.

شورای شهر ساری:

 حسین برزگر ولیکچالی(روزنامه)

یاسر قربانی (سایت)

 داود نیکزاد(صدا و سیما)

شورای شهر قائم شهر:

- فرامرز قلی پور(مطبوعات)

- رقیه سعیدی نژاد(پژوهش مطبوعاتی)

شورای شهر زیراب:

- سید جمال موسوی(صدا و سیما)

شورای شهر نکا:

- اکبر مقدسی(مطبوعات)

شورای شهر رستم کلا:

- سید علی برهانی(صدا و سیما)


  • دوشنبه 20 خرداد 1392-0:0

    با سلام بله درست است که حضور افراد رسانه ای در مسندهای مختلف می تواند باعث تحولی شود ولی وقتی خانم خبرنگار کاندید شورای شهری در سخنرانی اش در جمعی فقط در خصوص مسائل و دغدغه های خبرنگار میگه می تونه ایده ای مناسب برای یک شهر داشته باشه . فکر می کنم بعضی ها شایسته این جایگاه نیستند و باید دیدشان را وسیعتر بکنند نه اینکه تنها به دیدگاه قشرخاصی اکتفابکنند

    • زهرا اسلامیپاسخ به این دیدگاه 1 0
      دوشنبه 20 خرداد 1392-0:0

      موافق این حضورآگاهانه هستم و برای همه همکاران لایقم، در این عرصه آرزوی موفقیت و سربلندی می کنم.

      • دوشنبه 20 خرداد 1392-0:0

        پیشنهاد خیلی خوبیه ؛حمایت میکنیم

        حالا زمان تحقیق روی کاندیدهای مورد نظر رسیده دوستان بیایید انصاف هم خرج کنیم وبه شناخت نسبت به این کاندیدها مطبوعاتی هم برسیم

        • احمد ولي پور پاسخ به این دیدگاه 1 0
          دوشنبه 20 خرداد 1392-0:0

          شورا وظيفه مهمي در اداره شهر بر عهده دارد و به همين دليل افراد با تخصص هاي مختلف بايد حضوري فعال در آن داشته باشند ، حال حضور يك عضو رسانه در شورا مي تواند گامي باشد به سمت پاسخگو بودن شورا

          • ایرج نیازآذریپاسخ به این دیدگاه 1 0
            دوشنبه 20 خرداد 1392-0:0

            ازپیشنهاد سردبیر فرهیخته حمایت می کنم، از همکاران محترم اهل رسانه استدعا می کنم در این خصوص همکاری وافرداشته باشند+ رضا حسینجانزاده خبرنگار صدا وسیما بابل


            ©2013 APG.ir