تعداد بازدید: 5320

توصیه به دیگران 7

دوشنبه 20 خرداد 1392-23:40

رسانه حزب نیست و ما محق به تخریب نیستیم

به نظر می رسد رسانه های منتقد دیدگاه های حسن روحانی، با یک سونگری به بُلد کردن تنها بخشی از ماجراهای سفرش پرداختند و نقش یک حزب سیاسی را بازی کردند.رسانه حزب نیست و ما هم محق به تخریب نامزدهای تایید شده شورای نگهبان نیستیم.


مازندنومه،سردبیر:پس از مناظره سوم و در پی اجرای برنامه های تبلیغاتی نامزدهای مختلف،حسن روحانی-یکی از کاندیداهای مورد حمایت طیف اصلاح طلب-توانست وضعیت خود را در جدول رقابت ها بهبود ببخشد و به صدر نزدیک شود.

امروز هم شورای 10 نفره مشورتی که خاتمی تشکیل داده بود، اطلاعیه داد و روحانی را به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان معرفی کرد.همین وضعیت مجددا"باعث پیشرفت روحانی در رقابت ها شده و حتی روی بازار بورس و سرمایه نیز اثرگذاشته است؛طوری که امروز بعد از چند روز شل بودن بازار،شاخص های بورس اندکی مثبت شدند.

از چند شب پیش صدا و سیما در برنامه های تبلیغاتی خود به پررنگ کردن سعید جلیلی پرداخت و سهم حسن روحانی را کم کرد،هم راستا با آن نیز برخی رسانه های رادیکال به زدن روحانی و سم پاشی علیه این نامزد پرداختند.

مادامی که روحانی(و عارف)وسط جدول رقابتهای انتخاباتی بودند و شانس بردشان کم بود،رسانه های مخالف جریان اصلاح طلبی خیلی وارد این گونه مسایل تخریبی نشده بودند،اما اکنون با رشد چند پله ای نامزد مورد حمایت هاشمی رفسنجانی و خاتمی و بیم از برد او،توپخانه ها به راه افتاده اند تا هرطور شده مانع از حضور روحانی در پاستور شوند.

شب گذشته نیز شایعه بررسی دوباره صلاحیت حسن روحانی در شورای نگهبان،آغازگر جنگ روانی علیه این نامزد بود و نشان داد روحانی روزهای بسیار دشواری را تا آخر هفته(و احتمالا" در مرحله دوم انتخابات )پیش رو خواهد داشت.

این خبر دیشب در خبرگزاری های فارس و مهر منتشر شد. خبرگزاری فارس بلافاصله در تائید و توجیه خبر خود با سردار کوثری نیز مصاحبه گرفت، اما ساعاتی نگذشت که هر دو خبر از روی خروجی برداشته شد.

خبرگزاری مهر نیز خبر خود را از صفحه اول برداشت.سایت الف هم که امروز تحلیل علیه این شایعه نوشته بود،با تکذیب صریح سخنگوی شورای نگهبان مجبور به حذف آن شد.

از تهران که فاصله بگیریم در شهرستان ها نیز هم راستا با پایتخت،به حسن روحانی حمله کردند.برای نمونه در مازندران رسانه های مخالف این نامزد انتخابات به بهانه سخنرانی روز یک شنبه روحانی در مسجد جامع ساری به پخش عکس های حاشیه ای و درج خبرهای منتقدانه پرداختند؛این در حالیست که با وجود حضور هزاران علاقه مند به روحانی-از زن و مرد تا پیر و جوان و کودک- برنامه به آرامی و بدون هیچ گونه مشکل امنیتی به پایان رسید.

سفر حسن روحانی در اغلب شهرهای مازندران(حتی شهرهایی که روحانی مجبور شد سفرش را به آن مناطق حذف کند) با استقبال کم نظیر مردم مواجه شد و امروز همه جا صحبت از همین حضور بود.

اقبال مردم به این نامزد و پیشرفت نسبی او باعث شده حسن روحانی در سیبل تهاجمات رسانه ای قرار بگیرد و مخالفانش به بهانه هایی چون کف زدن در مسجد(تعیین محل میتینگ،خیلی در اختیار ستاد نامزدها و به پیشنهاد آن ها نیست و گرنه ما هم معتقدیم مسجد جای مناسبی برای فعالیت های انتخاباتی نیست) و وضع نامناسب دختر و پسرهای حامی اش،حسابی به او تاختند.

تصاویر زیر که پیش تر در این پایگاه خبری منتشر شده بود،به حضور محمدباقر قالیباف-یکی از نامزدهای اصولگرا- در ساری اختصاص دارد که همین رسانه های منتقد آن زمان از آن چشم پوشی کردند و به روی خودشان نیاوردند.

البته حضور چنین مانکن هایی داخل ستاد و یا هنگام حضور سایر کاندیداها نیز قابل رویت است و به نامزد خاصی اختصاص ندارد.(هر چند این ها بازتابی از وضع ناهنجار حجاب در جامعه است و نه روحانی مسبب آن است و این وضعیت را تایید می کند و نه کاندیداهای دیگر.)

سخن این جاست که ناروا نباید حمله کرد و به تخریب کاندیدایی پرداخت که تا این لحظه مورد تایید شورای محترم نگهبان است.

هر 8 نامزد انتخابات(فعلا" 7 نفر) عزیز و محترمند و طرفداری ها نباید سلبی،بلکه باید ایجابی باشد.هر کس باید نامزد خود را معرفی و تبلیغ کند و تلاش برای اثبات او داشته باشد،نه این که برای اثبات خود،دیگران را تخریب کند.

روز یکشنبه در مسجد جامع،همکاری دوربین به دست فقط از خانم ها عکس می گرفت تا امروز در رسانه اش گزارش تصویری بزند که اسلام در خطر افتاد و روحانی ضد دین است!

در همین مراسم حمید صالحی و مصطفی کاظمی-همکاران عکاس ما- نیز حضور داشتند و عکس های زیر را از اجتماع بانوان محجبه حامی روحانی گرفتند:

برخورد یک سویه با مقوله گزارش و خبر و داشتن نگاه قبض و بسطی و حزبی در مدیریت رسانه،مردود است و پذیرفتنی نیست.

ما اگر عکس های حاشیه ای سفر قالیباف را به ساری کار کردیم،در باکس دیگری مفصل و با چندین عکس سخنرانی او را بدون غرض و مرض و استنتاج خاصی پوشش دادیم و به تخریب او نپرداختیم(مثلا" ننوشتیم با اتوبوس از شهرهای مختلف آدم آوردند ساری تا شلوغش کنند وچیزهای دیگر!)

هدف ما این بود که مخاطب هم با متن آشنا شود و هم حاشیه ها را تماشا کند و خود به قضاوت بپردازد.ما در قبال بیش از 40 سطر خبر و 36 عکس پوششی از حضور این نامزد انتخاباتی در ساری،تنها 10 تا 15 عکس حاشیه ای گذاشتیم و هیچ تفسیر و تحلیل انتقادی هم ننوشتیم؛چرا که به قالیباف و جلیلی و آن بقیه احترام می گذاریم و این ها را بالقوه رییس جمهوری آینده ایران می دانیم.

(هر چند پس از انتشار آن عکس ها یکی از اعضای ارشد ستاد قالیباف در استان، تلفنی به تهدید همکار عکاس ما پرداخت[صدای ضبط شده اش نزد ما موجود است] و برخی دیگر از اعضای تیم رسانه ای قالیباف در استان نیز با تلفن اتهاماتی را متوجه سردبیر سایت کردند!)

اینک اما به نظر می رسد رسانه های منتقد دیدگاه های حسن روحانی، با یک سونگری به بُلد کردن تنها بخشی از ماجراهای سفرش پرداختند و نقش یک حزب سیاسی را بازی کردند.رسانه حزب نیست و ما هم محق به تخریب نامزدهای تایید شده شورای نگهبان نیستیم.

اشکالی ندارد از حواشی سفر نامزدها-از جمله همین روحانی- نوشت و عکس های دختران و پسران بی حجاب را هم برای قضاوت مخاطبان گذاشت،اما آن طرف قضیه چه می شود؟هیچ چیز مثبتی در سفر روحانی وجود نداشت؟یا سفر سه شنبه جلیلی به ساری هیچ چیز منفی نخواهد داشت و همه چیز عالی خواهد بود؟اگر ذره بین در دست بگیریم از هر رویدادی می توان مورد منفی بیرون کشید.

امروز یکی از مخاطبان سایت "الف" در پاسخ به کامنت دیگری که نوشته بود به کسی رای دهید(منظور جلیلی)که مشت محکمی بر دهن دشمن بزند،نوشت:«بابا تو رو خدا بس كنين.اين مشت ها رو با زدن تو دهن فساد داخلي گرم كنيد و هر وقت مشت ها قوي شد همه با هم ميريم تو شكم دشمن وگرنه با اين مشت هاي بي رمق، دشمن خارجي رو قلقلك ميدين.الآن دشمن تو خونه است و شما نمي بينيش مثل افراطي گري و طالبانيسم و زياده خواهي و توجيه اشتباهات و عدم توانائي در عذر خواهي كردن و...تمام اين مسائل رو تو 8 سال گذشته ديديم و ضررش رو چشيديم و باز هم با قوت لا يموت و مشت بي جون جليلي مي خواهيم بريم تو شكم دشمن تا دوباره بهمون بخندند.»

با وجود و حضور رهبر فرزانه انقلاب،شورای نگهبانی مقتدر،سپاه و پلیسی مومن و مردمی انقلابی و باهوش نباید نگران نتیجه صندوق آرا در روز 24 خرداد ماه بود. مهم خلق حماسه سیاسی است و نباید واهمه داشت که اگر نام روحانی از صندوق بیرون آمد مصیبت می شود.

با هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری باکی نداریم که رییس جمهوری آینده چه کسی است.هر 7 نامزد انقلابی و ولایتی و تایید شده اند.به جای تخریب همدیگر تلاش کنیم مردم بیشتری را پای صندوق ها بکشانیم و افتخاری دیگر به دست آوریم.


  • نادر مومنیپاسخ به این دیدگاه 1 1
    پنجشنبه 23 خرداد 1392-0:0

    واقعا این دخترها در روز آمدن جلیلی هم در مسجد بودند؟!!! پس وامصیبتا!!اسلام باز در خطر افتاد که!! طرفداران جلیلی چرا سکوت کردند؟

    • روح اله مهدی پورعمرانپاسخ به این دیدگاه 0 0
      چهارشنبه 22 خرداد 1392-0:0

      این که همیشه ازآدم ها استفاده ی ابزاری می شود ، شکی نیست .اما :

      1 - آیا سیمای شهرها در روزهای معمولی ، چهره های زن ومرد را درخودش ندارد ؟

      2 - آیا سایت ها در روزها ی دیگر عکس زنان ودختران را با این پوشش وآرایش نشان می دهند ؟

      3 - حال که اشکالی ندارد پس دو روز دیگر وپس از افتادن تب وتاب انتخابات لطفا پوشش را پیراهن عثمان نکنید .

      • سه شنبه 21 خرداد 1392-0:0

        متاسفم برای سایت...(به قول یکی از دوستان :...) با این کار اعتبار خود را زیر سوال برد

        متاسفم....

        • سه شنبه 21 خرداد 1392-0:0

          دمتون گرم

          • سه شنبه 21 خرداد 1392-0:0

            اینو خوندم حال کردم:"اشکالی ندارد از حواشی سفر نامزدها-از جمله همین روحانی- نوشت و عکس های دختران و پسران بی حجاب را هم برای قضاوت مخاطبان گذاشت،اما آن طرف قضیه چه می شود؟هیچ چیز مثبتی در سفر روحانی وجود نداشت؟یا سفر سه شنبه جلیلی به ساری هیچ چیز منفی نخواهد داشت و همه چیز عالی خواهد بود؟اگر ذره بین در دست بگیریم از هر رویدادی می توان مورد منفی بیرون کشید. "

            مرحبا

            • سه شنبه 21 خرداد 1392-0:0

              درسته که عکاسی شکار لحظه هاست ولی مانکن های این جمع رو شکار نکردین تا در این مقال ... دختری که میگه اینجا رو پله نشستیم قیافه هامون شبیه کلفت ها شده ... پس این چهر هایی که نشستن روی پله های شبستان مسجد جامع ساری که یادگار لحظه های شور عبادت بندگان مومن خداست و اعیادی که نماز بندگی در این مکان اقامه می شود رو بی کلاسی می دونن کجاست؟ پس به قول ضرب المثلی شیرین که میگه یه سوزن به خود بزن یه...

              • سه شنبه 21 خرداد 1392-0:0

                خیلی ساده است عزیزان من.

                اصولگرایان اصلاح طلبان را بد حجاب و لا ابالی خواندند و مازندنومه از آنها دفاع کرد.

                اصلاح طلبان هم اصولگرایان را متعلق به قشر تحجرگرا دانستند و مازندنومه از آنها دفاع کرد.

                بقیه اش دیگه توجیهه!!

                همه بدحجاب و با حجاب دارند. منتها بحث ما این نیست.

                درود بر قالیباف و درود بر دکتر روحانی -رییس جمهور آینده مان- که هر دو از سرمایه های تکرار نشدنی انقلابند.

                • سه شنبه 21 خرداد 1392-0:0

                  حقیقت همین است که گفته شد.وقتی رهبر فرزانه ای داریم چرا باید بترسیم که چه کسی رییس جمهور میشود.هرکدام شدند بالای سر ما.تخریب ممنوع

                  • سه شنبه 21 خرداد 1392-0:0

                    سپاس از روشنگریتان.مطلب حقی بود

                    • سه شنبه 21 خرداد 1392-0:0

                      عجب!!!!!!!!!


                      ©2013 APG.ir