تعداد بازدید: 7364

توصیه به دیگران 8

سه شنبه 21 خرداد 1392-23:20

چیزی نگو

چند نکته پراکنده از اتفاقات روزهای اخیر/کم ترین حضور مردمی در مراسم حدادعادل و رضایی و بیشترین متعلق به روحانی بود/ اگر در میتینگ روحانی،چهره های خاص حضور داشتند آیا در برنامه های قالیباف و جلیلی و دیگران،این افراد نبودند؟/جلیلی تنها به دیدار آیت‌الله طبرسی رفت و او نتوانست به دیدار دیگر علمای برجسته مرکز استان نائل شود.


مازندنومه،کلثوم فلاحی:انتخابات است و رفت‌و آمدها زیاد، این نامزد انتخابات هنوز نرفته، دیگری می‌آید. من هم به عنوان خبرنگار، برای پوشش خبری تمام نامزدهایی که به ساری سفر کردند،حضور یافته‌ام.چند نکته پراکنده را درباره سفرها و میتینگ انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بیان می کنم که بیشتر شرح مشاهداتم در هفته ها و روزهای گذشته است:

*حداد آخر،روحانی اول!

هر نامزد، طرفداران خاص خود را دارد، یکی بیشتر و دیگری کمتر. از بین هشت نامزد احراز صلاحیت شده انتخابات ریاست جمهوری، شش نامزد به مازندران سفر کرده‌اند؛ حداد عادل خیلی پیشتر از اعلام احراز صلاحیت‌ها، ولایتی یک روز قبل از اعلام احراز صلاحیت‌ها، قالیباف، رضایی، روحانی و جلیلی هم در حین زمان تبلیغات انتخاباتی.

 با انصراف عارف از عرصه انتخابات، تاکنون فقط چشم مان به جناب غرضی در استان منور نشده است،هرچند که عارف هم در اردیبهشت‌ماه سفری غیررسمی به ساری داشت.

 در ارزیابی حضور طرفداران نامزدهای انتخابات،غیر از عارف که در جمع عمومی حاضر نشد و چند هفته پیش در هتل سالاردره برای دانشجویان سخنرانی کرد،ترتیب نامزدها را از کمترین طرفدار(مردم حاضر در مراسم) تا بیشترین طرفدار می‌توان این چنین عنوان کرد:‌حدادعادل(کم ترین)، ولایتی، رضایی، جلیلی، قالیباف و روحانی(بیشترین).

در سخنرانی قالیباف و روحانی در مسجد جامع ساری، به دلیل ازدحام جمعیت، نتوانستم از این نامزدها عکس بگیرم، اما در برنامه جلیلی، به راحتی توانستم از او عکس بگیرم،چرا که جمعیت کم تر بود و فضای خالی در مسجد وجود داشت.

در سفر جلیلی به دلیل وجود فضای خالی در مسجد،بانوی عکاس میان جمعیت،به راحتی مشغول عکس گرفتن است.در حالی که در سفر روحانی و قالیباف به خاطر فشردگی جمعیت،امکان عکاسی برای خانم ها فراهم نشد.

*به خاطر حفظ پست!

 با رفتن و آمدن نامزدهای انتخابات، حرف و حدیث‌هایی باقی می‌ماند، آنها می‌روند و ما می‌مانیم با افرادی که معلوم نیست به دنبال چه چیز هستند.

فعال اصولگرایی که تا دیروز در ستاد جلیلی بود امروز به ستاد قالیباف ملحق شده،چرا؟می گویدانحرافی ها اطراف جلیلی را گرفته اند،ولی اصل موضوع چیز دیگری است!سمتی به او در ستاد جلیلی نداده اند.

*از چپ تا راست

قصد تخریب هیچ‌یک از کاندیداها را نداریم، سخنرانی همه آنها را پوشش داده‌ایم و مخاطبان در جریان سفر آنها قرار گرفته‌اند. گزینشی عمل نکردیم که سفر کاندیدای نزدیک به دیدگاه خودمان را انعکاس دهیم و از پوشش خبری سایر کاندیداها خودداری کنیم.

 از نگاه‌های رادیکال،راست روی و چپ روی بیزاریم. اعتدال و میانه‌روی و نگاه حرفه ای ژورنالیستی را اساس و پایه کارمان قرار داده ایم.مثلا" بعد از سفر امروز جلیلی-کاندیدایی که هرگز به او رای نخواهیم داد و او را ادامه دهنده جریان و گفتمان احمدی نژاد می دانیم-در دو باکس مختلف،گزارش و گزارش تصویری او را کار کردیم.

برخی همکاران اما صرفا سفر کاندیدای نزدیک به خود را در بوق و کرنا می کنند و نامی از دیگرانی که آمدند، نیاوردند.

*افزایش جمعیت به هر قیمتی!

 برخی نامزدهای انتخابات(از جمله قالیباف و جلیلی) از شهرهای همجوار افرادی را برای پر کردن فضای سخنرانی خود به ساری آوردند.

صبح امروز خودرویی در قائم شهر جار می زد و به مردم اطلاع می داد که برای آمدن به میتینگ جلیلی،فلان ساعت،در فلان جا بایستند تا اتوبوس آن ها را به ساری بیاورد!پارکینگ ابتدای خیابان مازیار هم امروز پر از همین اتوبوس ها شده بود!

طرفداران برخی نامزدها دست به هر حربه ای می زنند تا فضای مسجد جامع را پر کنند،اما موفق نمی شوند.تنها روزی که حسن روحانی آمد بدون هیچ گونه تمهید و پیش بینی قبلی،مسجد و خیابان های اطراف آن پر شد.

امروز هواداران جلیلی به تعدادی موتور سوار هم پول دادند تا در شهر مانور تبلیغی داشته باشند.چهره و قیافه بعضی از این موتور سوارها،زمین تا آسمان با سر و وضع موجهی که اطرافیان این نامزد دارند،تفاوت داشت.

جالب این که برخی از این موتورسواران مچ بند بنفش داشتند و هوادار روحانی بودند که تنها برای گرفتن پول آمده بودند!عکس ها را تماشا کنید:

به رنگ بنفش روبان دور دست این جوان دقت کنید!

*تخریب همواره، نتیجه معکوس دارد

 مسجد جامع، مسجد سیاسی مرکز شهر و محل تجمع‌های این چنینی است. در انتخابات سال 88، نامزدهای انتخابات و طرفداران آنها در استادیوم سید رسول حسینی جمع می‌شدند، اما در انتخابات 92 که مزین به حماسه سیاسی است، این فضا در اختیار نامزدها قرار داده نشد تا آنها ناگزیر به سمت مسجد بروند و حرف و حدیث هایی نیز ایجاد شود.

پس از میتینگ روحانی،عده ای که اغلب از طرفداران سعید جلیلی هستند با فشار رسانه ای درصدد القای این قضیه برآمدند که در مکانی مقدس،هتک حرمت صورت گرفته است،اما یادشان رفت که چند روز پیش تر در مراسم سخنرانی قالیباف هم بارها سوت و کف از جمعیت بلند شد و دختران بدون حجاب هم حضور داشتند؛لیکن آن روز و حتی امروز کسی اعتراضی نکرد!لابد قالیباف خودی است و روحانی غیرخودی!

 این رفتار دوگانه را نه فقط ما اهالی قلم،که مردم عادی نیز متوجه اند. سوت و کف در مسجد و طرفداران آن چنانی برای برخی نامزدها بدون اشکال است اما برای نامزد رقیب محل اشکال!

بودن دختران بی حجاب برای کاندیدای اصولگرا بلامانع است و باید از آن چشم پوشی کرد،ولی برای آن دیگری وهن به مقدسات است! این چه نحوه برخورد و برداشت از دین است؟ اگر دیندار هستیم چرا آن را منوط به فرد و زمان خاصی می‌دانیم؟

 اگر در میتینگ روحانی، چهره های خاص حضور داشتند آیا دربرنامه های تبلیغاتی قالیباف و جلیلی و دیگران، این افراد نبودند؟

پیشتر چند عکس حاشیه ای از میتینگ قالیباف انتشار دادیم(http://www.mazandnume.com/?PNID=V15449) و حالا چند عکس هم از میتینگ امروز جلیلی ببینید که خیلی تلاش کردند تنها چهره های موجه داخل مسجد حضور یابند:

عده ای شاید ندانند که تخریب همواره، نتیجه معکوس دارد.بهترین راه آن است که هر کس و هر رسانه ای فقط از رای و دیدگاه و گفتمان خود دفاع کند و به نفی و تخریب دیگران نپردازد؛چرا که این کار نتیجه عکس در پی دارد و همه این اقدامات در نهایت به نفع همان فرد و دیدگاهی که تقبیح و تخریبش کردیم،تمام می شود.

 هدف از تبلیغات، تغییر عقاید و تحت تاثیر قرار دادن افکار و حالات مردم است، اگر راه تبلیغ را نمی‌دانیم، چرا به ضد تبلیغ دست می‌زنیم؟ امروز مردم آگاه هستند و گلوله‌ی جادویی در مخاطب تاثیری ندارد.

اصل قضیه این است: حسن روحانی وقتی وارد فرودگاه رامسر شد قرار نبود سخنرانی در تنکابن داشته باشد اما نتوانست به ابراز احساسات مردم، پاسخ نگوید، آنجا ماند و برخلاف برنامه-ناگزیر-برای مردم تنکابن سخن گفت.

این گونه شد که زمان از دست رفت و نتوانست از دیگر شهرهای مازندران که مردم آن شهرها هم منتظر وی بودند، گذر کند و از فرودگاه نوشهر به فرودگاه دشت ناز آمد.

 احترام به مردمی که اجتماع کرده بودند،سبب شد روحانی دیر به مراسم برسد. او ساعت 9 شب به ساری رسید .البته دقایقی قبل از ورود روحانی، اذان در صحن مسجد جامع پخش و سکوت در مسجد حاکم شد.

به خاطر جمعیت فراوانی که منتظر سخنرانی روحانی بودند،متاسفانه امکان برپایی نماز جماعت فراهم نشد. این قضیه ناخواسته بود و مطمئن باشید هیچ کس، از روحانی ملبس به لباس روحانیت گرفته تا کوچک ترین طرفدار او از برپا نشدن نماز جماعت خوشحال نیست.

 اصلا" ما رای می دهیم برای اقامه همین نمازها و اصل و رکن دین ما نماز و فریضه های دینی است و بعد چیزهای دیگر. مگر می شود کسی مخالف نماز جماعت باشد و رای هم بدهد؟ شرایطش ایجاد نشد،درست مثل همان روز مناظره که سعید جلیلی که هوادارانش گفته اند میز مذاکره را برای اقامه نماز ترک کرد،میز مناظره تلویزیونی را گاه نماز مغرب و عشا ترک نکرد و ماند!

البته شنیده ایم جلیلی در سفر امروزش به مازندران،تنها به دیدار آیت‌الله طبرسی رفت و او نتوانست به دیدار دیگر علمای برجسته مرکز استان نائل شود؛کاری که پیش از او سایر رقبا کرده بودند و عالمانی چون آیت الله نظری و آیت الله صدوقی آنان را به حضور پذیرفته بودند.

غیر از نماینده نور و محمودآباد نیز هیچ مسئول و نماینده مجلسی امروز در مسجد جامع مشاهده نشد.

*حرف آخر

« اگر به یک نامزد علاقه مند شوید و رفیقتان به نامزد دیگر، این باعث نشود در مقابل هم قرار گیرید.»مقام معظم رهبری(دانشگاه امام حسین(ع)،6 خرداد 1392)

«ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم / جامه کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم.»(حافظ)

*تیتر مطلب وامی است از نام یک فیلم سینمایی.


  • حزب اللهیپاسخ به این دیدگاه 3 0
    پنجشنبه 23 خرداد 1392-0:0

    لطفا کامنتهای دروغ طرفداران جلیلی را منتشر نکنیداینها بروند در سایت خودشان دروغ بنویسند.ما از خبرنگار شجاع خانم فلاحی و نوشته ها و گزارشهای خوب شان دفاع میکنیم.انها که تخریب ئمیکنند معلوم الحال و حسودند.شما کار خود تان را بکنید.ما با شماییم

    • پنجشنبه 23 خرداد 1392-0:0

      کامنتمو نذاشتین اصلاح طلبای روشنفکر!

      • پنجشنبه 23 خرداد 1392-0:0

        دروووووووود بر خانم فلاحی

        یگانه زنی که جز حقیقت چیزی به زبان نمی آورد

        فلاحی فلاحی حمایتت میکنیم

        این خانوم یکی از بهترین خبرنگاران این استان می باشد.

        • پنجشنبه 23 خرداد 1392-0:0

          درود بر شما که جز حق نمی نویسید.چندین اتوبوس بردند از شهرهای مختلف تا نیرو جمع کنند.به هر موتور سوار 15 هزار تومان دادند تا براشون مانوز بدن که بیشتر موتورسوارها هواداران روحانی بودند و مچ بند بنفش شون معلومه.مسجد هم که خالی بود.چشم ادم که دروغ نمیگه.اصلا نتونستند موج ایجاد کنند.جلیلی چیزی برای گفتن نداره.بهتره به نفع ولایتی یا قالیباف بره کنار.رای نداره.درود بر روحانی و درود بر صداقت قلم تان.مرحبا

          • چهارشنبه 22 خرداد 1392-0:0

            اين خبرنگار مازندنومه كه به دروغگويي و سياه نمايي معروف هست-درسته كه سايت مازندنومه اصلاح طلب هست اما حيف كه اين چنين خبرنگاراني ارزش اين رسانه را زير سوال ميبرند-استقبال كم مردم دليل بر گرفتن عكس راحت توسط عكاس ها نيست بلكه اون افراد با نيروهاي خاصي همانند اين كانديدا نيامدند

            • اسماعيل متقيپاسخ به این دیدگاه 4 1
              چهارشنبه 22 خرداد 1392-0:0

              من منزلم نزديك مسجدجامع است.روزي كه روحاني اومده بود جا براي سوزن انداختن نبود.اما روزي كه جليلي اومد كسي نبود.

              • چهارشنبه 22 خرداد 1392-0:0

                اقايون ستاد جليلي رفتند از نماي نزديك عكس گرفتند تا خالي بودن جمعيت نشان داده نشه.بريد تو سايتهاي اونها بينيد يك عكس باز ميبينيد؟همه عكسها بسته اند.آفرين بر شما كه لوشون داديد

                • چهارشنبه 22 خرداد 1392-0:0

                  خانم فلاحی بی حجاب درست نیست بدجحاب داریم

                  • چهارشنبه 22 خرداد 1392-0:0

                    بسیار عالی و منطقی. بهتر از این نمیشد.یک مسجد را نتوانستندپر کنند می خواهند کشور را اداره کنند.راستی خانمهای بد حجاب و مو معلوم که این جا هم دیده میشن!!!

                    • چهارشنبه 22 خرداد 1392-0:0

                      آفرینبه تیزهوشی خبرنگار که تحلیل و مشاهداتش را در قالب این گزارش مستند منتشر کرد.خلع سلاح شدند خط تخریب.به همین دلیل شروع کرده اند به تخریب نویسنده.آقایون عکس و سند که دیگردروغ نیست.بجای تخریب شما از خودتان بگویید.ازشهرهای اطراف آدم آوردید اما مسجد خالی بود.من نبودم اما خواهرم رفته بود می گفت نصف روحانی هم آدم نبود.کشتید خودتان را. مردم به شما اقبال ندارند.بروید دیگر.احمدی نژاد را اوردید الان خودتان داریدفحشش میدهید و احمدی نژاد دوم می سازید.

                      • چهارشنبه 22 خرداد 1392-0:0

                        جمله اول این خانم خبرنگار را ببینید

                        بیشتر مشاهداتم ....

                        اما نظراتش را در لابه لای گزارش ببینید

                        کاندیدائی که هرگز به او رای نخواهیم داد...(منظور جلیلی)

                        بنابراین آنهائی که می خواهند کلاس حبرنگاری را آموزش ببینند پیشنهاد می کنم که به جای کلاس رفتن فقط نوشته های این خانم خبرنگار را به دقت مورد توجه قرار دهندتا مانند ایشان معروفتری و بهترین خبرنگار جهان شناخته خواهند شد

                        • چهارشنبه 22 خرداد 1392-0:0

                          خانم فلاحي بي انصافي هم حدي دارد شما فرموديد گفتمان جليلي همان گفتمان احمدي نژاد هست اما نگفتيد گفتمان روحاني چه گفتماني مي باشد من مي گويم عكسهاي روحاني خاتمي هاشمي كه با تيراژ چند صد ميليوني در سطح كشور در حال توزيع مي باشد نشان از چه گفتماني دارديا نشان ازهمان گفتماني نيست كه روزي تهمت تقلب را برپيشاني نظام مقدس زدند نشان از همان گكفتماني نيست كه در روز عاشورا پرچم و بيرق امام حسين را به آتش كشيدند ووووخانم فلاحي آيا خودتان اين فكر نمي كنيد همين چند عكسهاي منتخبي كه گذاشتيد عكسهاي نفوذيهاي جريان پول و تزوير باشد همان نفو ذيهاي كه مانند موريانه در دذولت احمدي نژاد با مديريت كليد به دستان امروز را يافته اند واين دولت را به چا لش و وادادگي كشاندند خانم فلاحي خواهر خوبم مردم بصير و حماسه سازان 9دي 88به فضل خدا اين بار هم سربلند ار آزمون بيرون خواهند آمد.با تقدير وتشكر ازمديريت محترم سايت مازندنومه ويك خواهش از مديريت محترم سايت اينكه اين دل نوشته مارا انشالله درج نماييد

                          • سيد هادي اندرواژپاسخ به این دیدگاه 2 0
                            چهارشنبه 22 خرداد 1392-0:0

                            اينها براي رسيدن به مقاصد سياسي شان از مقدسات و مذهب استفاده ابزاري مي كنند و ما رو ياد همون پيراهن عثمان ميندازند.!!!!! اين مسائل براي ما كه انتخابات هاي زيادي رو ديديم خيلي عاديه !!!!!.مگه مجله لثارات الحسين رو يادتون نيست ؟؟؟؟؟

                            ملت خودشون آگاهند و اين مظلوم نمايي هاي شما جواب نميده.!!!!!! اين آقايون مشكلشون اينه كه فقط خودشون رومسلمون مي دونند و ما بقي رو ضد دين !!!!خودشون رو طرفدار ولي فقيه و مابقي رو ضد ولايت.!!!!!به كساني كه اين مراسم رو اداره ميكردند يه نگاه اجمالي بندازيد همشون از بچه هاي جبهه و جنگ و جانباز انقلاب بودند نمونه اش مجري برنامه دكتر روحاني جناب مصطفي شيرزاد جانباز عزيز و مداح اهل البيت...بيايد رقابت سالم داشته باشيد آقايون محترم

                            • سوادكوهي كيجاپاسخ به این دیدگاه 0 0
                              چهارشنبه 22 خرداد 1392-0:0

                              كامنت - به قول اقاي غرضي آيا شما منظورتون از سوادكوهي كيجا اسم عام يا خاصه ،در صورت دوم من كه اصلاكامنتي نذاشتم. لطفا شفاف سازي فرماييد

                              • چهارشنبه 22 خرداد 1392-0:0

                                شما که صراحتا اعلام کردید طرفدار روحانی هستید چرا این همه اسمون ریسمون بافتنی!

                                • چهارشنبه 22 خرداد 1392-0:0

                                  به خاطر شدت صداقت شما دلپیچه گرفتم...!

                                  • چهارشنبه 22 خرداد 1392-0:0

                                    جلیلی یعنی ادامه ی گفتمان مصباح که هشت سال است کشور را به نابودی نزدیک و نزدیکتر می کند.

                                    • چهارشنبه 22 خرداد 1392-0:0

                                      گفتمان احمدی نژادی یعنی همین که جلیلی و طرفداراش و اصولگرایان و دوستادارانش انجام میدن. یعنی تخریب و ضد اخلاق. خوبه عکس های اجتماع قالیباف توی همین مازندنومه هست و خیلی ها دیدن. حتی برای برخی رسانه های خارجی باعث تعجب شده بود این عکس ها. حالا واسه روحانی بودن این چهره ها یک عمل ضد فرهنگی شده؟ هرچند معتقدم هرکسی آزاده برای عقاید خودش نظر بده. اما تخریب و دروغ به هیچ وجه. این جوانان حزب الهی که نمازشون اون شب توی مسجد اقامه نشد می رفتن قائمشهر یا نکا تو یه مسجد دیگه نماز می خوندن. آخه توی ساری همین یه مسجد هست و این بنده خداها از عرش عقب موندن اون شب. برین پیگیری کنین تا پیگیری دونتون پاره بشه. با این عزیزان باید مثل رییس جمهور محبوبشون صحبت کرد. امروز با جلیلی هستین. مثل 8سال پیش که با احمدی نژاد بودین و امروز برضدش حرف میزنین. شماها با خودتون هم درگیرین. فعلاً برین ائتلاف خودتون رو پیگیری کنین تا بیشتر از این به هم نپریدن اصولگرایان شما...

                                      • چهارشنبه 22 خرداد 1392-0:0

                                        چیزی نمی گیم .شرمنده این همه صداقت شما هستیم!

                                        • چهارشنبه 22 خرداد 1392-0:0

                                          عالی بود

                                          • چهارشنبه 22 خرداد 1392-0:0

                                            سوادکوهی کیجا ته دور که نماز خون بئی و خوانی صوبت بی طرفی هاکنی و داد زندی که من محاله به جلیلی رای هادم ! شما روزنومه نگارا چنده نجیب و کاربلد هسنی...ولا خدا سرشاهده......

                                            • چهارشنبه 22 خرداد 1392-0:0

                                              چرا یکطرفه میری. تو که فقط داری تبلیغ روحانی میکنی. میدونم نظرم رو نمی زاری

                                              • چهارشنبه 22 خرداد 1392-0:0

                                                درود بر خانم گزارشگر تشخیصت درست است . هشت سال تحمل کردیم این جماعت را این تفکر اندیشه سوز خشونت طلب ناکارآمد را

                                                به روحانی رای می دهیم تا این یاوه گویان بفهمند شهرهای مازندران ارث پدری این افراد نیست

                                                • چهارشنبه 22 خرداد 1392-0:0

                                                  خانم فلاحی میشود گزارشی تهیه کنید مبنی بر اینکه مردم ساری به آقای ذامادی رای داده اند که سخنران ستادهای قالیباف باشد یا به امور حوزه انتخابیه برسد ایشان در جلسات 19 و 20 خرداد نجلس غایب بودند و بی تفاوت به مصوبات این دو روز !

                                                  • گلسا تابندهپاسخ به این دیدگاه 9 2
                                                    چهارشنبه 22 خرداد 1392-0:0

                                                    من دانشجوی رشته عکاسی هستم. نه کار خبری میکنم و نه فعال خبری هستم چون بلد نیستم ولی تلاش میکنم که بیاموزم اما به خاطر علاقه شدید به هنرعکاسی در چنین فضا هایی خودم رو محک میزنم که ببینم در چه حدی هستم در سفر قالیباف موفق شدم یه چند تا عکس نسبتا خوبی بگیرم ولی زیاد رازی کننده نبود. من تو این سه مرحله سفر نامزد ها که خودم اونجا بودم (قالیباف.روحانی.جلیلی) چون علاقه به هنر عکاسی دارم با چند تا از عکاسان حرفه ای حاضر در مراسم که هر کدام از خبر گزاری های مطرح کشوری هستند و کار های این عکاسان رو از طریق خبرگزاری ها دنبال میکردم میشناختم البته همه رو به اسم میشناختم خیلی دلم میخواست که این دوستان رو از نزدیک ببینم تا از قدرت تجربه ای که دارن استفاده کنم و چیزی یاد بگیرم که موفق شدم. در سفر قالیباف به عینه دیدم که تلاش سختی میکنن برای گرفتن عکس. اما در سفر روحانی واقعا عکاس ها بریده بودند کاملا جواب کرده بودند و قادر به ادامه کار نبودند همه خیس عرق شده بودند و خودم دیدم که یکی از عکاس ها که مثل خودم آماتور بود و تازه شروع به کار کرده بود از روی استیج پرت شد پائین و مسدوم شد. به قدری ازدحام جمیعت بالا بود که قادر به ادامه کار نبودند واقعا هم نمیشد کاری کرد. من اون شب حتی نتونستم یک عکس خوب بگیرم. اما امروز در سفر جلیلی بالای 20 عکس خوب گرفتم و به خودم امید وار شدم از خودم پرسیدم واقعا این خود من هستم؟ این در حالی بود که دقیقا 45 دقیقه قبل از پایان مراسم جلیلی اون عکاسانی که من ازشون باتون گفتم در سفر روحانی بریده بودند و کاملا عکاسان حرفه ای بودند رفتند و دیگر کاری نداشتند و هنگامی که میرفتند به شوخی بهشون گفتم این مراسم و تحریم کردین؟ گفتن نه کارمون تموم شد . خیلی بیشتر از چیزی که باید میگرفتیم رو گرفتیم و راست هم میگفتند من دیدم که همین عکاس ها آنقدر وقت اضافه داشتند که مردم موبایلاشون رو میدادند بهشون تا از نزدیک از جلیلی براشون عکس بگیرند. تازه من فهمیدم که چرا امروز تونستم 20 عکس خوب بگیرم چون فضا خیلی مساعد و خالی از جمیعت بود . امروز آرام ترین روز عکاسان بود


                                                    ©2013 APG.ir