تعداد بازدید: 4081

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 22 خرداد 1392-15:0

باز باید سرنوشت از سر نوشت

اکنون که در آستانه برگزاری یکی از ادوار تشکیل شوراها هستیم،باید با آگاهی و شناخت نیازها بهترین نمایندگان و شایسته ترین مردان و زنان آگاه ، توانمند و خدمتگزار را به پارلمان های شهری خود گسیل داریم و بدانیم که در صورت بی توجهی و واگذاری امر خطیر مدیریت شهری به عهده تقدیر،در تدبیر امور خویش واخواهیم ماند.


مازندنومه؛یادداشت مهمان،دکتر نظام الدین نوری کوتنایی،عضو هیئت علمی دانشگاه هنر تهران:شهروندان نیکوسرشت و همشهریان هم سرنوشت؛سلام و ادب و احترام مرا که صمیمانه دوست تان دارم و لحظه لحظه فعالیت های علمی و ادبی خود را در جهت بهبود وضع معیشت و مکرمت توام با آرزوی تامین شرایط حیات طیبه و سعادت دنیا و اخرت همه هموطنانم به خصوص همولایتی های خود در استان سرسبز مازندران و بالاخص همشهریانم در قائم شهر سپری کرده ام،پذیرا باشید.

عزیزان ساکن در مازندران و مازندرانی های مقیم در اقصی نقاط ایران؛ شما یا با اقامت در شهر و دیار خود،موطن آباد خود را آبادتر کرده اید و یا با مهاجرت به جای جای میهن عزیزخویش،عطر مهر و دوستی و شادابی و طراوت همیشه بهار استان خود را به سایر هموطنان هدیه نموده اید و همواره در عرصه خداپرستی و میهن دوستی زبانزد خاص و عام بوده اید.

ایران بدون مازندران،کویر بزرگی است که اگرچه قابل زیست خواهد بود،اما به قول شاعر که می گوید:"ثلاثه یذهبن عن قلب الحزن الماء والخضراء والوجه الحسن"(سه چیز زنگ اندوه را از دل آدمی می زداید:آب،سرسبزی و صورت زیبا)از آب و سرسبزی و نیز گشاده رویی مردمانی که ناشی از زندگی در آب و هوای بهاری مازندران است،محروم وبی بهره خواهد ماند.

اگر ایران کشوری چهارفصل است برای حضور همه اقوام و قبایل سربلند و سرافراز ایرانی در تمامی استان های حاصل خیز و پربرکت آن است و اگر می خواهیم این همبستگی و پیوستگی هماره پایدار و ماندگار ماند،می بایست همه مردم ایران با هر فکر و اندیشه ای در ساختن ایران فردا خود را شریک و موثر بدانند.

اکنون که در آستانه برگزاری یکی از ادوار تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم،باید با آگاهی و شناخت نیازها ، بهترین نمایندگان و شایسته ترین مردان و زنان آگاه ، توانمند و خدمتگزار را به پارلمان های شهری خود گسیل داریم و بدانیم که در صورت بی توجهی و واگذاری امر خطیر مدیریت شهری به عهده تقدیر،در تدبیر امور خویش واخواهیم ماند و علاوه بر این که به وظیفه دینی خود که تاکید بر ابتنای امور اجتماعی بر رایزنی و مشورت است:"وامرهم شورا بینهم"عمل نکرده ایم و از ماموریت قرآنی"وشاورهم فی الامر" سرتافته ایم،قادر به انجام وظایف ملی،میهنی و بومی خود نیز نخواهیم بود.

برگی از همین یادداشت با خط خوش دکتر نوری

عقل والاترین هدیه الهی و در کنار قرآن کریم هادی و راهنمای انسان است و هرکس بهره ای از عقلانیت و خردورزی دارد،این عقل منتشر به برکت هم فکری و مشورت متمرکز می شود و راه بهتر نیل به اهداف اجتماعی را می یابد.

پس وظیفه ماست که در صورت صلاحیت ، خود را درمعرض نامزدی برای انتخاب اصلح توسط مردم قرار دهیم و یا با انتخاب اصلح واجدین صلاحیت را برای تصدی مسئولیت اداره امور شهری انتخاب نماییم.

ایران سربلند،ایرانی سرفراز و پرچم سه رنگ ایران اسلامی همیشه در اهتزاز باد و دست در دست هم دهیم به مهر،میهن خویش را کنیم آباد.


  • حسام علويپاسخ به این دیدگاه 0 0
    جمعه 24 خرداد 1392-0:0

    بسيار عالي و درست است

    اگر در مباني نظري و برنامه ريزي براي استان و کشور از نظر و منظر اساتيد استفاده گردد شاهد پيشرفت روزافزون و بر اساس منابع بالقوه هر منطقه مي شويم

    • مهران مازنیپاسخ به این دیدگاه 0 0
      پنجشنبه 23 خرداد 1392-0:0

      با سلام و احترام به دکتر نوری عزیز ، پیام شما مبنی بر مشارکت آگاهانه مردم مازندران بسیار به موقع بود ممنون و سپاس گذاریم


      ©2013 APG.ir