تعداد بازدید: 2961

توصیه به دیگران 10

پنجشنبه 23 خرداد 1392-0:24

ما درختان چرا به شما رای بدهیم؟

یادداشت یک درخت به مازندنومه/ کسانی که شعار دوستی من، دوستی ما و دوستی محیط زیست را می دهند، کسانی که قرار است بعد از این نگهبان شهر و نگهبان ما باشند، ببینید چه کردند؟!/شما بگویید من باید به کدام نامزد شورای شهر رای بدهم؟و چرا ؟+عکس


مازندنومه،احسان مهدیان:تنم درد می کند، سرم گیج می رود، من دیگر طاقت سر پا ایستادن ندارم. ما سال هاست در برابر باد و طوفان و ضربات ناشی از بی احتیاطی های شهروندان مقاومت کرده ایم و در جان شهر ریشه دوانده ایم، دود و ناخالصی هوای شهرها را پاک کرده ایم و اجازه داده ایم شما نفس بکشید. اما امروز چه به روزمان می آید؟

آقایان و خانم هایی که امروز سرخوش از حضور هستید، لطفا فارغ از هیاهوی مرسوم، کمی به من گوش دهید.

مدتی است یک کافی شاپ برای کار تبلیغاتی خود ما را به چارمیخ کشیده است، حیات تمام درخت هایی که سرمایه ی این شهرند  به دست نامهربان شیفتگان ثروت تهدید شده است  و انتظار ما برای ترمیم این خسارت ها به دست مسئولان  به جایی نرسید و متاسفانه با شروع تبلیغات انتخابات شورای شهر خوشحال شدیم که یک اتفاق خوب خواهد افتاد و ما با نیروهای تازه¬تر جانی دوباره خواهیم یافت، اما کسانی که شعار دوستی من، دوستی ما و دوستی محیط زیست را می دهند، کسانی که قرار است بعد از این نگهبان شهر و نگهبان ما باشند، ببینید چه کردند؟!!

شما بگویید من باید به کدام نامزد شورای شهر رای بدهم؟و چرا ؟

می دانم ما درختیم  و حق شرکت در انتخابات را نداریم  اما در دل مان به شما یک امتیاز منفی بزرگ داده ایم.

بیایید مرد باشید، زن باشید و این وصله های ناجور رو از تن مان در بیاورید، زخم های مان را التیام دهید. ما دوست شما هستیم. چرا با ما چنین می کنید؟ آن هم شما که مسئول حفظ شهر و سلامت شهر هستید. ما عاشق شمائیم. این همه بی مهر به خاطر چیست؟

همین امشب تصمیم بگیرید رفتارتان را اصلاح کنید. ما جمعه در حوالی صندوق ها، در هر مسجد و مدرسه ای ناظر شما هستیم، ما منتظر دستان نیکوکار و مهربان شماییم، ما درختیم، ما رای  نمی دهیم اما  راست قامت ایستاده ایم تا امتیازتان را به شما برگردانیم.

ما به هم محتاجیم، ما به شما و نگاه شما، و شما به هوای تازه و زیبایی و سرسبزی! شمال با درختانش زنده است. ما را به این وضع رها نکنید. ما به هم محتاجیم.


امضاء:درختی که ده ها سال زینت این شهر است.

ایمیل: mahdian1390@gmail.com


  • شنبه 25 خرداد 1392-0:0

    آقاجان! این کافی شاپ تازه باز شده در اول خیابان فرهنگ روبروی اموزش و پرورش استان طبقه زیرین مجتمع برگ سبز . تمام درخت ها را میخ و بنر کوبیده است وقتی به ایشان اعتراض نمودم گفت شما هم اگر سر کیسه را شل کنید می توانید از درخت ها به عنوان بنر استفاده کنید . بسیار دراور بود که طبیعت کهن ما را قربانی تبلیغات خود نمایند . بنده از مسئولان می خواهم با صنوفی که رعایت محیط زیست را نمی کنند برخورد جدی نمایند و اگر ناراحت نمی شوند کمی به مامورانشان وظیفه شناسی آموزش بدهند چونکه تقریبا 4 ماه است که درختان شهر مورد حمله بنر ها قرار گرفته اند و حرف صاحب کافی شاپ خیلی معناها داشته است و تازه امروز صبح بعد از اینکه مقاله مازند نومه چاپ شد مشغول پاکسازی هستند به نظرم مدیون پایان انتخابات هستیم .

    • پنجشنبه 23 خرداد 1392-0:0

      من نَدومبه چه گنا داشته چنار

      یا اَمه روخنه لوی فکِدار

      بَزونه وشونِ بنِّ تِجِ داز

      دیگه گوم بَیّه اَمه ویشه ی ناز



      با پوزش از استاد گوران که شعرشونو آوردم

      • پنجشنبه 23 خرداد 1392-0:0

        به هر کسی که روی درخت تبلیغات کرد رای ندهید.تمام

        • پنجشنبه 23 خرداد 1392-0:0

          تازه این که چیزی نیست داربست هایی به درختان بستند که بیچاره ها دارن خفه میشن

          • پنجشنبه 23 خرداد 1392-0:0

            زیبنده بود


            ©2013 APG.ir