تعداد بازدید: 6256

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 27 مرداد 1392-23:43

زمانی برای سقوط

با کنار رفتن روح الله صمدی مله که با نزدیک شدن به برخی نام های جریان نزدیک به دولت سابق، توانسته بود خود را تا عنوان مدیرعامل سومین خودروسازی بزرگ کشور بالا بکشد،تعداد صاحب منصبان مازندرانی حاضر در پایتخت باز هم کم تر شد،هر چند استان ما بابت حضور این مدیر صنعتی در رده ارشد صنعت خودروی کشور،خیر و منفعت چندانی ندید.


مازندنومه،سردبیر:درست سه سال پیش در چنین روزهایی بود که مازندنومه برای نخستین بار نام"روح الله صمدی مله" را به بهانه مراسم معارفه اش در سایپا شمال قائم شهر،روی خروجی قرار داد و از همین جا بود که این مهندس نه چندان پا به سن گذاشته،پله های ترقی را چند تا یکی،طی کرد تا امروز که این نردبان برای او هم بسان سعیدمرتضوی و آن بقیه افتادنی شد!

آن روز تابستانی،حسن عموزاده- مديرعامل وقت شركت سايپا يدك- با توجه به سوابق كاري مديرعامل جديد شركت سايپا شمال گفته بود:«تجارب كاري آقاي صمدي مله نشان مي دهد كه ايشان مي توانند منشاء اثر بسياري در شركت سايپا شمال شوند.»

روح الله صمدی مله-اهل روستای سید ابوصالح(مله) قائم شهر-که سال هاست ترک وطن کرده و در پایتخت زندگی می کند،خیلی نتوانست در سایپاشمال منشا اثر شود و به تهران بازگشت.

او چدماه بعد مدیرعاملی شرکت سایپاشمال را رها کرد و عضو هیئت مدیره و نایب رییس سایپا شد و جای مهرداد بذرپاش را گرفت.

روابط صمدی مله با حلقه هایی از جریان انحرافی سبب شد او چند سال در برخی پست های مدیریتی مهم شرکت سایپا جا خوش کند،حتی زمانی شایعه شده بود که نعمت الله پوستین دوز وزیر صنعت،معدن و تجارت و روح الله صمدی مله هم مدیرعامل سایپا می شود که البته این گونه نشد.

صمدی مله دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر است که بخشی از پروژه آزادراه قزوین - زنجان را مدیریت کرد.

او از اعضای تیم راه اندازی بورس فلزات است که در راه اندازی شرکت رینگ سایپا در خرمشهر نقش داشته است.

مدیریت پروژه گونی بافی آبادان و سایپا سیلندر در ایلام نیز از دیگر فعالیت های او در مناطق محروم است.

او در هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا هم عضویت داشته است.

تا این جا انگار همه اتفاقات خوب برای این مهندس صنعتی شمالی، در تابستان اتفاق می افتاد.شهریور 91 بود که برایش حکم زدند تا مدیرعامل شرکت پارس خودرو شود.

او که قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا بود از سوی مدیر عامل جدید سایپا با حفظ سمت به عنوان مدیرعامل شرکت پارس خودرو نیز منصوب شد.

هر چه که تابستان دوران احمدی نژاد برای صمدی مله خوش یمن بود،تابستان صدارت روحانی برایش توام با زیان بود و هر چه که در سه سال گذشته گِرد کرد،در یک عصرگرم مردادماه از کف داد و او ازمدیرعاملی پارس خودرو کنار گذاشته شد.

در همین زمینه "اعتدال"نوشت:در حالی که دولت یازدهم دو روز است که در مکان خود استقرار یافته ، نه تنها مدیران و وزرای جدید بلکه مدیرانی که سابقه حضور در دولت احمدی نژاد را در کارنامه خود دارند، در حال خانه تکانی مجموعه های زیر نفوذ خود هستند.

پس از آنکه بررسی ها نشان داد که شرکت پارس خودرو یکی از ضعیف ترین نتایج را در بین خودروسازان داخلی داشته است و برخی کارشناسان افت تولید این خودروساز را بیش از متوسط معقول شرایط صنعت کشور برآورد کردند،مدیران ارشد خودروسازی سایپا به تغییر مدیرعامل پارس‌خودرو رضایت دادند.

عصر امروز پس از ماه ها مماشات با مدیرعامل پارس خودرو،روح الله صمدی مله از مقام خود برکنار شد.

بنابر این گزارش با برکناری روح الله صمدی که تا پیش از این مدیریت گروه صنعتی پارس خودرو را برعهده داشته است، ناصرآقامحمدی قائم مقام مدیرعامل سایپا در توسعه محصول، سرپرستی سومین خودروساز بزرگ کشور را بر عهده گرفته است.

عدم موفقیت پارس خودرو از ماه ها پیش باعث نارضایتی مدیران ارشد سایپا شده بود، اما به علت حمایت شدید افراد ارشد حلقه انحرافی دولت دهم از برخی مدیران عالی رتبه این شرکت، عملا تغییر مدیران تا قطع ید، حامیان پرنفوذ به تعویق افتاده بود.

به نظر می رسد برکناری سعید مرتضوی و روح الله صمدی در این هفته پیش درآمدی بر حذف گسترده نزدیکان دولت دهم و جریان انحرافی از مدیریت‌های ارشد نظام به خصوص مراکز صنعتی و اقتصادی کشور باشد.

با کنار رفتن روح الله صمدی مله که با نزدیک شدن به برخی نام های جریان نزدیک به دولت سابق، توانسته بود خود را تا عنوان مدیرعامل سومین خودروسازی بزرگ کشور بالا بکشد،تعداد صاحب منصبان مازندرانی حاضر در پایتخت باز هم کم تر شد،هر چند استان ما بابت حضور این مدیر صنعتی در رده ارشد صنعت خودروی کشور،خیر و منفعت چندانی ندید.


  • دوشنبه 30 دی 1392-21:43

    ما مازندرانی ها یا به عبارتی ایرانی ها عادت کرده ایم که کسی به پست و مقامی رسیده به به و چه چه گفته و زمانی که از پست استعفا کرده یا عزل شده ،بدترین ادم روی زمین می شود . آیا عبارت نویسنده محترم مصداق غیبت دروغ و نشر اکاذیب نیست آیا در کشوری که آبروی مسلمان از خونش بالاتر است شایسته است اینگونه راجع به دیگران اظهار نظر کنیم؟

    • دوشنبه 28 مرداد 1392-0:0

      موندم چرا مازندرانی ها انقدر توی دار و دسته احمدی نژاد زیادن! تو هر دستگاهی رد پای یه مازندرانی در سطح بالای مدیریتی دیده میشه. !!

      • دوشنبه 28 مرداد 1392-0:0

        باید گفت امثال این آقا بر اساس توانایی مدیریتی شان نصب شدند که حالا اشکالی بر عزلشان وجود داشته باشد.انتصابات در دولت محمود برطبق رفاقت و نزدیکی با مشایی بود.در ضمن صمدی عزل شده دولت تدبیر و امید نیست.

        • برهان دروپاسخ به این دیدگاه 0 7
          دوشنبه 7 مهر 1393-18:17

          توانایی کجا بود گذشته این آقا رو برین بررسی کنین

        • نایب اللهپاسخ به این دیدگاه 14 14
          دوشنبه 28 مرداد 1392-0:0

          صمدی مله اگر چه مازندرانی و جزو بچه محل های سید ابوصالح (مله) بود ولی خلق و خوی سید ابوصالحی ها را به ارث نبرد و در دوره مدیریت خویش هیچ سود قانونی و شرعی به مازندران نرساند می گویند داود نیکزاد برای اردبیل آنقدر کار کرد که مردم اردبیل دوست دارند مجسمه اش را در مرکز شهر به نیکی نصب کنند.

          • دوشنبه 28 مرداد 1392-0:0

            این عزل بخاطر مسایل حزبی نیست و اصلا ربطی به دولت روحانی ندارد.مدیرعامل سایپا صمدی را برکنار کرد که این مدیرعامل منصوب دولت روحانی نیست.این یک تصفیه حساب داخلی است.دوستان اشتباه نکنند.

            • دوشنبه 28 مرداد 1392-0:0

              شخصا نمی توانم تسویه حساب های اینگونه را که منشا حزبی دارد قبول کنم . یک کامنت پایین تر دلیل اعتراض به دولت قبلی را چنین برخوردهای ناروایی دانست من تایید می کنم و دوست ندارم دولت انتخابی من هم کارهای دولت احمدی نژاد را ادامه بدهد و 4 یا 8 سال بعد کارنامه ای به مراتب بدتر داشته باشد دولتی که ما میخواهیم فرق دارد دلسوز مردم و عقلانیت محور است

              • دوشنبه 28 مرداد 1392-0:0

                واقعا به حال شما اصلاح طلبان مازندرانی باید سوگ نامه نوشت که با بلایی بسر مازندران در دوره اصلاحات اوردند و شما را با چند تا پارتی بازی در اداره جات و نامه نگاری برای استخدام چند تا کارمند سرگرم کردند و قدرت در سیستم اجتماعی و روانی کل اقتصاد مازندران از کشاورزی تا صنعت را چندین سال از هم استانیهایتان عقب انداختند یاد اون روزی ها که برنج وچایتان را در انبار ها نمی خریدند بخیر خدا عاقبت را بخر کند مثل اب خوردن شما را بازی می دهند

                • دوشنبه 28 مرداد 1392-0:0

                  تمام اعتراضات ما از جایی شروع شد که دولت قبلی نخبه ها را با انگیزه های سیاسی درو می کرد . در حالیکه در تمام دوره های عقلانی اخراج و نفی متخصصین نظام شاهنشاهی را هم نادرست میدانستند ...

                  • سهامدار شركت مسپاسخ به این دیدگاه 8 8
                    دوشنبه 28 مرداد 1392-0:0



                    نعمت اله پوستين دوز ديگر مدير صنعتي مازندران هم دچار سرنوشت روح اله صمدي شد البته با پرونده اي به مراتب سياه تر...


                    ©2013 APG.ir